Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Battle Los Angeles er den stygge lillebroren til Independence Day.

 

Jeg husker at jeg prøvde BF2 en gang for lenge siden. Men det fenget ikke på grunn av at jeg spillte elendig i forhold til alle andre. I tillegg hadde jeg ikke god nok hardware til å kjøre det på fornuftige innstillinger. Det endte opp med at jeg droppet det. Forelsket meg så i betaen til BC2 på xbox, og nå sitter jeg her med nytt headset og data og venter på BF3. Skal bli kos ja ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Lager også en ny gamemode om det lar seg gjøre. Der det er 64 spillere mot alienene som blir boter. Den nye gamemoden vil hete Brothers in Arms. Det går ut på å redusere alienenes 200 tick til 0. Men en tvist. Du har bare livet du starter med. Revive blir eneste tillate metode å komme inn i spillet igjen.Teamplay tvers igjennom. slapp av jeg har skrevet ned alt jeg vil gjøre i modden. :yes: Alienene blir ganske dumme men til gjengjeld har de bedre våpen og går i grupper. Hva slags ting som blir gjeldene i spillet skal testes og prøves godt ut kan jeg love. Tar gjerne kommentarer på det.

 

Men det hele avhenger av at det blir mulig å modde BF 3. :) og nei det å skyte ned alienenes luftfartøy vil ikke redusere aliens tick. Siden de er ubemannet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Lager også en ny gamemode om det lar seg gjøre. Der det er 64 spillere mot aliene som blir boter. Den nye gamemoden vil hete Brothers in Arms. Det går ut på å redusere alienenes 200 tick til 0. Men en tvist. Du har bare livet du starter med. Revive blir eneste tillate metode å komme inn i spillet igjen.

 

teamplay tvers igjennom. slapp av jeg har skrevet ned alt jeg vil gjøre i modden. :yes: Alienen blir ganske dumme men til gjengjeld har de bedre våpen og går i grupper.

Vel, det ser ikke bra ut for idéen din. Det hele er visstnok alt for komplisert, så det kommer ikke mod-tools.

 

http://pc.gamespy.com/pc/battlefield-3/1180627p1.html

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Neeei. :( Pøø klarte å modde andre spill. For komplisert.. Ikke hvis de lagde skikkelige lettvinte tools. BF 2 mods var jo supermorro.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

WALL OF TEXT INC

 

Må si jeg er litt enig med hardcore bf2 fans. Er så mye som mangler for at dette skal bli en skikkelig oppfølger til bf2. Er nok konsollene som holder oss pc-brukere igjen atter en gang (sry 2 say).

 

Men det positive er da godt nokk for at dette kan bli mitt nye favoritt FPS spill. Våpen og kjøretøy er ganske godt balansert, og de fungerer utmerket til sine bruksområder (Shotguns/SMGS for short-range, Carbine for short/medium og Assault rifles for medium/long range.) Og dette tror jeg er første gang battlefield serien har kommet så langt med balansering av våpen og bruksområder for våpen! (damage inkludert!) Sniperne trenger mer arbeid, men riflene var så og si perfekte.

 

LAV-25 hadde ganske mange kule attachments den også. Fikk blant annent FLIR-view til slutt, som var litt mer nerfet en call of duty sin versjon (der du ser heat-signatures til objekter) men dog fungerte den utmerket til å se fiender som gjemte seg bak røyk og i busker.

 

Movement er også ekstremt godt utviklet til å gå smooth. Man glider rundt over mappet uansett hvilke objecter du støter på. Meget fornøyd med det, selvom det også har sine irritasjons momenter hvor feks en spiller får en slags "boost" når de hopper over gjerder osv.

 

Det dårlige med alpha versjonen var vel simpelten de tingene man gjerne ville hatt fra BF2. 3D spotting må vekk, og ta med 2D spotting istedet. Commando-rose med commander role i tilleg hadde vært awesome! Ellers ser jeg virkelig ikke hva som er galt med BF3 kontra BF2. Utviklingen er der, og den har gjort dette spillet til noe mye mer interesant.

 

PEACE! XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok konsollene som holder oss pc-brukere igjen atter en gang

Kan du forklare nærmere hvorfor konsollene holder pc-brukerene tilbake?

Den forstår jeg jammen meg ikke.

 

Våpen og kjøretøy er ganske godt balansert

Nå har vi jo kunn testet ut 1 kjøretøy av mange, så vi får se når vi får testet ut det andre.

 

Det dårlige med alpha versjonen var vel simpelten de tingene man gjerne ville hatt fra BF2. 3D spotting må vekk, og ta med 2D spotting istedet

Om du har spillt tidligere BF spill, hvor dem har hatt 3D spotting (Bad company 2), så vet du at dette er noe man kan skru av/på selv.

 

 

Men jeg synes selv BF3 er en blanding av BF2,BC2 og MoH. Ikke at jeg har noe imot det da :w00t:

Lenke til kommentar

Er nok konsollene som holder oss pc-brukere igjen atter en gang

Kan du forklare nærmere hvorfor konsollene holder pc-brukerene tilbake?

Den forstår jeg jammen meg ikke.

 

Våpen og kjøretøy er ganske godt balansert

Nå har vi jo kunn testet ut 1 kjøretøy av mange, så vi får se når vi får testet ut det andre.

 

Det dårlige med alpha versjonen var vel simpelten de tingene man gjerne ville hatt fra BF2. 3D spotting må vekk, og ta med 2D spotting istedet

Om du har spillt tidligere BF spill, hvor dem har hatt 3D spotting (Bad company 2), så vet du at dette er noe man kan skru av/på selv.

 

 

Men jeg synes selv BF3 er en blanding av BF2,BC2 og MoH. Ikke at jeg har noe imot det da :w00t:

 

Er helt rett som du sier, jeg kan nokk ikke si at alle kjøretøy og våpen er balanserte, men de som var i aplha-versjonen må jeg inrømme at var godt balansert. LAV-25'en kunne hatt mye større magasin, som den har i BF2 feks.

 

Hvorfor jeg mener konsollene holder oss pc-brukere tilbake er fordi jeg har grunn til å tro at en commander-role vil være knotete og lite effektiv på konsol. Commando-rosen er også mindre bruker-vennlig på console (min oppfatning.)

 

Har x360 selv med alle bftitlene som er kommet til den, så ikke misforstå meg, er glad i konsollen også. Men føler enkelte ganger at PC-titlene får mindre dybde pga konsollene. Og ja, jeg vet at man kan slå av/på 3D spotting, men vil ikke spille hardcore bare av den grunn. Men det blir helt sikkert en server-side setting i bf3 til pc.

 

Til slutt vil jeg bare legge til at jeg ikke er bekymret for at BF3 skal bli en flopp, og er også litt håpende til at de legger til et par fine features til oss som er litt for glad i bf2 til å gi helt slipp på det :)

 

Var det 'faction' våpen på bf3? som i bf2? eller er det mere BC2 alle-har-tilgang-på-samme-våpen style?

 

Ja er faction våpen. Men man kan bruke unlocks som begge factions. Men standard våpnene er faction-definert. :)

Lenke til kommentar
Er nok konsollene som holder oss pc-brukere igjen atter en gang (sry 2 say).

 

Og hvor har du dette ifra? DICE har laget dette spillet for PC, og unyttet Frostbite 2 enginen til det ytterste. Det er konsollene som får dårligere versjon denne gang, med færre spillere (Maks 24?) , dårligere grafikk (dog sikkert ikkje så mye at det vil bli synelig), også mener eg og ha lest at de får mindre destruction også, men litt usikker på akkurat den.

Lenke til kommentar

dårligere grafikk (dog sikkert ikkje så mye at det vil bli synelig)

Da kan de tørke seg bak med utviklingspengene istedet for å bruke mer på BF3.

 

 

Husk også på at konsoller, som skal få mer eller mindre samme egenskaper som PC-versjonen har et sterkt begrenset antall knapper iforhold til hva mus og tastatur byr på. Og fintfølelsen i en gamepad er mye lavere enn hva en kan oppnå med mus både når det gjelder twitch og mer sakte gameplay.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...