Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dice har selv gitt bort gratis kart, og sagt at de ikke vil ta betalt for kart i Battlefield. Men EA har kontrollen, og siden DLC er så inn i vinden om dagen, og spillselskapene faktisk klarer å selge DLC som i utgangspunktet er med i spillet (se f.eks Mass Effect 3), vil EA være med på leken.

 

Og se her: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=2461

 

EA ser at Activision tjener masse penger på Elite, og vips, BF Premium. Forstår såklart at de vil tjene penger, men det finnes da selskaper som gir ut masse gratis innhold til spillene sine og fremdeles tjener penger, MYE mindre selskaper enn EA. Tror Dice hadde gitt ut kartene sine gratis om de hadde kunne valgt selv, rett og slett fordi de er stolte av spillet sitt, tjener store penger uansett og fordi de vil gi tilbake til fansen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dice har selv gitt bort gratis kart, og sagt at de ikke vil ta betalt for kart i Battlefield. Men EA har kontrollen, og siden DLC er så inn i vinden om dagen, og spillselskapene faktisk klarer å selge DLC som i utgangspunktet er med i spillet (se f.eks Mass Effect 3), vil EA være med på leken.

 

Og se her: http://www.spill.no/...rtikkel&id=2461

 

EA ser at Activision tjener masse penger på Elite, og vips, BF Premium. Forstår såklart at de vil tjene penger, men det finnes da selskaper som gir ut masse gratis innhold til spillene sine og fremdeles tjener penger, MYE mindre selskaper enn EA. Tror Dice hadde gitt ut kartene sine gratis om de hadde kunne valgt selv, rett og slett fordi de er stolte av spillet sitt, tjener store penger uansett og fordi de vil gi tilbake til fansen.

 

De aller, aller fleste spillutgivere selger DLC'er utenom, slik at spillerne kan utvide spillopplevelsen og ikke bli så fort lei. Vi kan snakke i evigheter om at DICE aldri ønsket å tjene penger på tilleggspakker, men ærlig talt. Hvor hadde Battlefield vært i dag om det ikke hadde vært for EA? EA er en av verdens største spillutgivere, og har uten tvil vært deltagene til den enorme suksessen BF3 har hatt.

 

Jeg skjønner godt at dere som har vært i "Battlefield-gamet" en stund ikke syns det er noe positivt at varemerket har blitt mainstream. Der har jeg ingenting å argumentere mot, fordi jeg ikke har vært særlig mye borti BF før treern. Jeg hørte på Skrillex da han bare hadde tre streker "popularity" (av rundt 10 mulige) på Spotify. Men jeg har måttet bite i gresset og fått opp øya likevel.

 

Det hadde vært dårlig butikk av dem om de hadde gitt ut DLC'ene gratis. Jeg ser ikke problemet med at det koster penger, og syns ikke det er spesielt dyrt.

Lenke til kommentar

Dice har selv gitt bort gratis kart, og sagt at de ikke vil ta betalt for kart i Battlefield.

Dette har vært små kartpakker, ikke store (veldig relativt begrep) DLC'er med kart, våpen og kjøretøy eller lignende. Det har de ihvertfall tatt betalt for siden BF2, har ikke mye battlefield erfaring før 2'ern så kan ikke uttale meg der, men til BF2 hadde de blant annet special forces og european union pakkene som kostet penger.. De har gitt bort kart der også, det gjorde de også på blant annet BC2, selv om de tok betalt for Vietnam DLC'en..

 

Edit: Right, ikke DLC, tilleggspakker..

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Dice har selv gitt bort gratis kart, og sagt at de ikke vil ta betalt for kart i Battlefield.

Dette har vært små kartpakker, ikke store (veldig relativt begrep) DLC'er med kart, våpen og kjøretøy eller lignende. Det har de ihvertfall tatt betalt for siden BF2, har ikke mye battlefield erfaring før 2'ern så kan ikke uttale meg der, men til BF2 hadde de blant annet special forces og european union pakkene som kostet penger.. De har gitt bort kart der også, det gjorde de også på blant annet BC2, selv om de tok betalt for Vietnam DLC'en..

 

Jepp, det kom noen få gratis kart, f.eks Wake Island 2007. De fleste kom i tillegspakker (ikke DLC), som f.eks Armored fury.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...