Gå til innhold

Oppført i loggen til politiet


MrUrge

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var å kjørte her om dagen på kvelden.. Kjørte litt for fort og ble stoppa av politiet. Jeg slapp unna med en advarsel, sikkert fordi det var sånn miljøfartsgrense og veiene tåler litt fortkjøring. Men han sa jeg ble oppført i loggen og skulle ikke gjøre så mye før jeg ble anmeldt.. Hvor lenge er jeg i denne loggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

PO loggen er for internt bruk i Politiet. Oppføringer der vil ikke komme på rullebladet ditt. Men hver gang du blir stoppet, blir du sjekket opp i mot den loggen, og du vil få en ny oppføring. Så når det kommer til et tvilstilfelle vil oppføringene i loggen være utslagsgivende for om du skal få et forelegg eller ei, eller en strengere reaksjon.

 

Mange negative oppføringer i den loggen er aldri bra! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fått "mange" advarsler som (visstnok) blir registrert i denne loggen, men dette fordi politiet ikke har nok til å kunne ta meg på..

Dette har aldri kommet opp i ettertid, så stiller mine tvil til om dette lar seg praktisere på den måten det er snakk om her.

 

Ikke skyt meg om jeg tar feil, for det gjør jeg stadig vekk ;)

Lenke til kommentar

Tror bare denne loggen blir utslagsgivende hvis du blir tatt for et nytt forhold. Hvis de stopper deg fordi du har kjørt for fort, og spør om du er en kjenning av politiet, og du sier nei. Da slår dem opp der, og ser at du har blitt registrert med litt råkjøring fra før. Da er sjansen større for at du blir tatt for denne siste råkjøringa. Vil anbefale å ha så lite i denne loggen som mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nei. Men det står alt om deg der, alt i fra STRASAK til AUTOSYS. Mao all kontakt du har med Politiet blir lagret i den loggen til den dagen du stempler ut..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Blir alt lagret i denne loggen? All kontakt du har med politiet liksom? Jeg ble huket ut og undersøkt for oppbevaring av stoff på en festival i 2008, og da sjekket de opp med "sentralen" om jeg hadde noe på rulleblad eller i denne loggen. Jeg bruker ikke stoff, så hadde ingenting på meg, men kommer denne hendelsen i denne loggen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

All kontakt med politiet? Vil det si at hvis man ringer inn ett lovbrudd(for eksempel kjøring i antatt påvirket tilstand) så blir det lagret som melder? sånn at hvis man bestemmer seg for å melde inn masse man ser så får man + kreds hos politiet? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...