Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Bare for å få en siste bekreftelse på opptaket; jeg har søkt på NTNU, som også er min saksbehandler, og har fått elektronisk vitnemål. Trenger jeg ettersende vitnemålet fysisk i tillegg?

Nei, så lenge det elektroniske vitnemålet er riktig, og du ikke har tatt opp fag som ikke er registrert trenger du ikke å sende noe inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 5 i Tysk 2 nå i VG2, altså som standpunktkarakter. Jeg mente at jeg fortjente 6, for jeg lå på det nivået da karakterene sattes, men de formelle vurderingssituasjonene holdt bare til 5, ifølge faglærer.

Jeg kom opp i skriftlig eksamen i tysk 2 og fikk der 6. Er håpet ute for å få 6, også som standpunktkarakter?

 

Jeg spør igjen, noen som kan gi meg noe svar på dette? :-)

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, noen som kan gi meg noe svar på dette? :-)

 

Standpunktkarakteren er vel satt nå?

 

Dersom du på de siste prøvene ble vurdert i alt pensum, slik at sekseren din er å regne som en sekser på alt i pensum, så bør du ha seks. Dersom avsluttende prøver ikke har testet deg i hele pensum, har du ikke sekserkompetanse i hele pensum, men kan be om en prøve i de ev. områder du ikke har vist din eventuelle sekserkompetanse i.

 

Faglærer er ikke pålagt å gi deg noen slik prøve.

 

Merk at karakteren din på en eksamen ikke på noen måte kan ha innvirkning på standpunktkarakteren.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har da godtatt plassen min på VG2!

Må jeg på nytt søke om stipend til lånekassen i år, eller får jeg automatisk det jeg fikk på VG1 ? :)

tror du må søke på nytt siden informasjonen mest sannsynlig må bli oppdatert.

 

 

Noen som vet om vi i får svar på vigo.no på midnatt til 08.07.2013 eller om det er senere på dagen?

(hordaland)

Endret av martin1d
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Teller: (32+30x+75)

Nevner: (x2-25)

Må jeg utføre en andregradsligning i telleren? Ønsker ikke at noen løser denne for meg, vil bare vite om hva jeg skal gjøre med telleren. :/

 

Nevneren kan skrives ut med 3.kvadratsetning, telleren kan du trekke ut 3 fra alle ledd og deretter omskrive med 1. kvadratsetning :)

 

Det gir:

 

 

Sikker på at du har regnet selv? ;)

 

 

teller: 3(x+5)(x+5)

nevner: (x+5)(x-5)

 

Det gir til slutt: 3(x+5)/(x-5)

 

 

 

 

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Hva er de viktigste depotene av karbon på jorda? Noen som vet?

 

Havet lagrer mye karbon, jeg mener å huske dette er det største sluket, ellers ligger det jo mye lagret i vegetasjon. Permafrosten i sibir inneholder voldsomt mye karbon, og blir gjerne nevnt i forbindelse med "the point of no return" mtp antall grader varmere. Hvis vi får en temperaturøkning som gjør at permafrosten smelter vil det slippes ut så store mengder karbon og metan at vi ikke er i stand til å reversere trenden, så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Ser det er mange aktive brukere somdeltar i denne tråden. Jeg har et spørsmål som jeg har gruplet og atter grublet på, men som jeg ikke helt får til. Oppgaveteksten er som følger: "Bjørnar kjøper et smørbrød på danskebåten. Smørbrødet koster 40 danske kroner. Bjørnar betaler med 100 NOK og får tilbake 50 danske kroner.

 

a) Hvilken kurs på 100 danske kroner svarer det til?

Lenke til kommentar

Ser det er mange aktive brukere somdeltar i denne tråden. Jeg har et spørsmål som jeg har gruplet og atter grublet på, men som jeg ikke helt får til. Oppgaveteksten er som følger: "Bjørnar kjøper et smørbrød på danskebåten. Smørbrødet koster 40 danske kroner. Bjørnar betaler med 100 NOK og får tilbake 50 danske kroner.

 

a) Hvilken kurs på 100 danske kroner svarer det til?

 

Han betaler 40 DK for smørbrødet og får tilbake 50 DK. For dette gav han fra seg 100 NOK.

 

Altså er 100 NOK = 90 DK og kursen blir DK 0,9 : 1 NOK

 

eller

 

100 DK = 100*(100/90) = 111 NOK

Lenke til kommentar

 

Har min første prøve i kapittel T1 - "Matematikken rundt oss" i vg1. Sitter og forbereder meg til prøven på mandag med en rekke oppgaver som er blitt utdelt av faglærer. En av oppgavene jeg ville likt å få litt veiledning i er:

"Rolf har en 6,0 m lang jernstang. Han vil bruke stangen til å lage en rettvinklet trekant. Den ene kateten skal være 2, 0 m lang. Regn ut lengden av de to andre sidene i trekanten?

Hvordan skal jeg gjøre det når både hypotenusen og den ene kateten er ukjent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...