Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Var veldig letta. De andre sa sensor var streng, men jeg likte henne. Kanskje fordi hun bare stilte spørsmål som jeg visste svaret på, hehe.

 

Sånn følte jeg det også! Hadde helt andre forventinger om hvordan sensor skulle være, men min sensor smilte og lo og nikket alle gangene jeg svarte rett! Hun roste også hele tiden. Skulle aldri tro at jeg skulle være så heldig med sensor! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei?

er det noen her som vet om alderspoeng teller med når man søker med førstegangsvitnemål?

hvis vi tar en pause fra videregående, og får vitnemål når vi er 23 år?

Ettersom du er 23 søker du ikke i kvote for førstegangsvitnemål, men bare i den ordinære kvoten og her teller dine alderspoeng.

Lenke til kommentar

"Du konkurrerer i kvoten for førstegangsvitnemål dersom du ikke fyller mer enn 21 år i året du søker opptak og

  • har fått utstedt førstegangsvitnemål på normert tid i videregående opplæring, eller

  • har generell studiekompetanse på bakgrunn av vitnemål fra yrkesfag og studiekompetansefagene"

http://www.samordnao...svitnemal-.html

 

Da blir det ordinær for meg. Gjør ingenting. Får jo alderspoeng også da :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 5 i Tysk 2 nå i VG2, altså som standpunktkarakter. Jeg mente at jeg fortjente 6, for jeg lå på det nivået da karakterene sattes, men de formelle vurderingssituasjonene holdt bare til 5, ifølge faglærer.

Jeg kom opp i skriftlig eksamen i tysk 2 og fikk der 6. Er håpet ute for å få 6, også som standpunktkarakter?

Lenke til kommentar

Ja.

takker for svar :)

 

Begynte å tvile pga. en del av siv. ing. linjene på NTNU har lavere poengkrav for ordinærkvoten enn for dem som søker i kvoten for førstegangsvitnemål. Er det noen som vet hvorfor det er sånn?

Endret av Pyls
Lenke til kommentar

Begynte å tvile pga. en del av siv. ing. linjene på NTNU har lavere poengkrav for ordinærkvoten enn for dem som søker i kvoten for førstegangsvitnemål. Er det noen som vet hvorfor det er sånn?

Det betyr vel bare at de som kommer inn på ordinæropptaket har færre poeng en de som kommer inn på førstegangsopptaket.

Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål. Jeg ser at det elektroniske vitnemålet VGS har kommet i SO, men jeg ser at det muligens er en feil der.

 

3oRh4.png

 

I 1T (VG1) fikk jeg karakter 4 i standpunkt og 5 i skritftlig eksamen samme år. Jeg tok opp igjen dette faget i høst og fikk karakter 5. Jeg ga så beskjed til en person (den jeg fikk beskjed om var ansvarlig) i administrasjonen om at jeg ville stryke de tidligere karakterene i 1T og heller bruke den nye eksamenskarakteren. Nå ser jeg at denne ikke er med, er det jeg som har bommet veldig eller er det en feil?

Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål. Jeg ser at det elektroniske vitnemålet VGS har kommet i SO, men jeg ser at det muligens er en feil der.

 

3oRh4.png

 

I 1T (VG1) fikk jeg karakter 4 i standpunkt og 5 i skritftlig eksamen samme år. Jeg tok opp igjen dette faget i høst og fikk karakter 5. Jeg ga så beskjed til en person (den jeg fikk beskjed om var ansvarlig) i administrasjonen om at jeg ville stryke de tidligere karakterene i 1T og heller bruke den nye eksamenskarakteren. Nå ser jeg at denne ikke er med, er det jeg som har bommet veldig eller er det en feil?

Som regel står den høyeste karakteren på vitnemålet, uavhengig om du gjør det dårlig på privatisteksamen eller ikke. Det kan være en feil hvis du virkelig fikk 5 på privatisteksamen.

Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål. Jeg ser at det elektroniske vitnemålet VGS har kommet i SO, men jeg ser at det muligens er en feil der.

 

3oRh4.png

 

I 1T (VG1) fikk jeg karakter 4 i standpunkt og 5 i skritftlig eksamen samme år. Jeg tok opp igjen dette faget i høst og fikk karakter 5. Jeg ga så beskjed til en person (den jeg fikk beskjed om var ansvarlig) i administrasjonen om at jeg ville stryke de tidligere karakterene i 1T og heller bruke den nye eksamenskarakteren. Nå ser jeg at denne ikke er med, er det jeg som har bommet veldig eller er det en feil?

 

Om du har bedt dem om å stryke standpunktskarakteren (4), og dette er gunstig for snittet ditt, så har det skjedd en feil ja. Gi beskjed så tidlig som mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...