Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvordan man kan få tatt opp matte i Oslo/Akershus gratis eller relativt billig?

Er ikke spesielt keen på å betale 10.000kr for et mattekurs, men ser mer etter et frivillig innføringskurs/støttekurs på uni. eller andre skoler.

Fant et på UMB i Ås, men det virket som at de kun hadde oppstart på høsten.

Skrevet

Kan hele geografiboken inn og ut. Skrevet sammendrag av hvert kapittel. Fikk tre. Hun før meg: Lest i et par dager, kommer gråtende ut av eksamen(før hun får karakteren), og får fire.

Begrunnelse: Trakk ikke nok sammenhenger. Eksaminator ville ha lengre svar på spørsmål. Ble for mye gjenngivelse.

Skrevet

Sikkert korrekt vurdert. Tror ikke jeg er spesielt god til muntlig eksamen, det var tydeligvis ikke godt nok for meg å kunne og forstå stoffet. Har ikke hatt muntlig eksamen siden 10. klasse.

Skrevet

Tror ikke navnet har noe med Moses å gjøre, heter jo Genesis på engelsk

Mosebøkene, også kalt Pentatevken (av gr., de fem bokruller) el. Torahen (hebr., Loven), de fem første bøkene i GT. 1 Mos kalles fra gammelt av Genesis ("Opphavsboken"), 2 Mos Exodus ("Utferdsboken"), 3 Mos Leviticus ("Levittenes bok"), 4 Mos Numeri ("Oppregningsboken") og 5 Mos Deuteronomium ("Den annen lovbok"). Bøkene angir ikke selv hvem som har skrevet dem, men ble allerede i senjødedommen tillagt Moses. Moderne forskning har vist at det ikke kan være riktig. Bak M. ligger det en komplisert tilblivelsesprosess som strekker seg over ca. 1000 år.

fra http://www.caplex.no/web/ArticleView.aspx?id=9323676

Spørsmålet er vel hva det latinske ordet "mos" betyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...