Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Angående IS og fettmerker på skjermen er det ikke verre enn å passe på å ha gjennomsnittlig rene hender når man bruker mobilen. Så gir man den bare et raskt tørk på buksa :) Som også bør holde en gjennomsnittlig hygiene ;)

 

Noen som har link til brukermanualen forresten? Har Googla men finner ikke :blush:

 

hvis man er på jobb og skal ta en telefon da? skal du løpe å finne en vask? jeg jobber på verft og er framme i bunnen av et nybygg under bygging. her blir det mye sveising og farlige røyker og gasser. man kan ikke altid bruke hansker når man jobber heller. skal man starte å skru på plass en M4 mutter på en av de minste viftene du kan finne i den faglige delen av faget (ca 0,4A) og du har hansker på deg så mister du den hele tiden. det blir da forskjellen på 1 time til å lage ny bolt eller løpe opp 6 etasjer for å leite etter ny i konteineren. da tar man på ting i båten og og får fett og drit med på kjøpet. samme med de på byggeplasser og glava og flis, bare vi har det mer farligere for helsa da vi og har metalfliser som kan krype gjennom huda og punktene det innvendig med tida.

 

men eller bør man ha reine hender.

 

Da blir det selvfølgelig en annen sak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med at telefonen ikke klarer å switche til mobildata etter at jeg har vært på WLAN en lengre periode. Situasjonen er typisk at jeg er hjemme hele ettermiddagen, kvelden og natten, og bruker telefonen på WLAN. Når jeg så løper ut om morgenen så kobler den seg ikke på mobilnettet for datatrafikk. Kan ikke surfe og Spotify er offline. Samtaler og SMS fungerer fint, MMS fungerer ikke.

 

Forsøkte å slå av WLAN, men det hjalp ikke. Kjører jeg derimot flymodus av og på er jeg på mobildata med en gang, men det er ganske trasig å skulle gjøre det hver gang.

 

 

ERFARINGER? LØSNINGER? bumpbump

Har du sjekket at mobilt nettverk faktisk er aktivert da? Høres ut som du har deaktivert det i instillingene. Telefonen vil da kun bruke WLAN. En annen mulighet er at du har Onecall og roamer i telenor sitt nett. Da må du huke av for "dataroaming" i innstillingene før det vil fungere.

Lenke til kommentar

Da var første dagen min med telefonen unnagjort. batteriet var helt nede i 11% etter ca 10 timer, ikke dårlig hvis det har seg sånn at det blir bedre etter flere ladinger.

 

En ting er sikkert, ute i solys så blir telefonskjermen et speil. Ser jo nesten ikke noen ting.

Lenke til kommentar

Da var første dagen min med telefonen unnagjort. batteriet var helt nede i 11% etter ca 10 timer, ikke dårlig hvis det har seg sånn at det blir bedre etter flere ladinger.

 

En ting er sikkert, ute i solys så blir telefonskjermen et speil. Ser jo nesten ikke noen ting.

 

Men for et speil!! :!:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at telefonen ikke klarer å switche til mobildata etter at jeg har vært på WLAN en lengre periode. Situasjonen er typisk at jeg er hjemme hele ettermiddagen, kvelden og natten, og bruker telefonen på WLAN. Når jeg så løper ut om morgenen så kobler den seg ikke på mobilnettet for datatrafikk. Kan ikke surfe og Spotify er offline. Samtaler og SMS fungerer fint, MMS fungerer ikke.

 

Forsøkte å slå av WLAN, men det hjalp ikke. Kjører jeg derimot flymodus av og på er jeg på mobildata med en gang, men det er ganske trasig å skulle gjøre det hver gang.

 

 

ERFARINGER? LØSNINGER? bumpbump

Har du sjekket at mobilt nettverk faktisk er aktivert da? Høres ut som du har deaktivert det i instillingene. Telefonen vil da kun bruke WLAN. En annen mulighet er at du har Onecall og roamer i telenor sitt nett. Da må du huke av for "dataroaming" i innstillingene før det vil fungere.

 

Jo, jeg har aktivert mobilt nettverk. Både gjennom widgeten jeg har, og ved å trykke av knappen å slå det på der, og der står det at det er på... (Det funker heeelt fint når jeg slår av og på mobilen, da kan jeg slå av mobilt nett, slå på, osv og det funker fint)

 

jeg har CHESS, og de bruker jo netcom sitt nett. Må kanskje ha roaming på da og? Men hørte roaming var så dyrt? Koster det mer å bruke roaming?

Lenke til kommentar

epost widgeten sluttet plutselig å vise gmailer, hotmail fungerer

 

funnet denne på XDA

 

Mail Widget doesn't display messages from Gmail application.

Workaround: Setup Gmail in the Mail application if you want it to be displayed in the widget.

 

men det fungerer ikke?

 

noen andre løsninger?

Lenke til kommentar

epost widgeten sluttet plutselig å vise gmailer, hotmail fungerer

 

funnet denne på XDA

 

Mail Widget doesn't display messages from Gmail application.

Workaround: Setup Gmail in the Mail application if you want it to be displayed in the widget.

 

men det fungerer ikke?

 

noen andre løsninger?

Jeg fikk det ikke til første gangen jeg prøvde. Byttet simkort fra Telenor til Netcom, og jeg fikk masse problemer med nettilgang. Etter en fabrikkreset, fikk jeg til å legge gmail i Epostprogrammet.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at kontakter kommer bort fra lista over alle kontakter når man legger de til i favorites-gruppa? Skjer hele tiden her. Når jeg tar edit contact og velger favorites under group, forsvinner vedkommende fra den vanlige lista og vises kun under favorites. Merkelig opplegg, og ganske irriterende...

 

Annen ting jeg sliter med at er at jeg får "unable to connect to the server" på Exchange når den prøver å synce automagisk. Når jeg går inn og tar en manuell sync funker det fint.

 

Jeg har også opplevd noen rare forsvinninger her, men jeg har ikke helt sett mønsteret. Så langt har jeg trodd at ting bare har forsvunnet ut fra Favoritt-widgeten, men ikke selve lista. Dog, jeg er ikke helt sikker på dette, kan hende jeg har mistet en kontakt helt ut av lista, jeg også.

Lenke til kommentar

Angående IS og fettmerker på skjermen er det ikke verre enn å passe på å ha gjennomsnittlig rene hender når man bruker mobilen. Så gir man den bare et raskt tørk på buksa :) Som også bør holde en gjennomsnittlig hygiene ;)

 

Noen som har link til brukermanualen forresten? Har Googla men finner ikke :blush:

 

hvis man er på jobb og skal ta en telefon da? skal du løpe å finne en vask? jeg jobber på verft og er framme i bunnen av et nybygg under bygging. her blir det mye sveising og farlige røyker og gasser. man kan ikke altid bruke hansker når man jobber heller. skal man starte å skru på plass en M4 mutter på en av de minste viftene du kan finne i den faglige delen av faget (ca 0,4A) og du har hansker på deg så mister du den hele tiden. det blir da forskjellen på 1 time til å lage ny bolt eller løpe opp 6 etasjer for å leite etter ny i konteineren. da tar man på ting i båten og og får fett og drit med på kjøpet. samme med de på byggeplasser og glava og flis, bare vi har det mer farligere for helsa da vi og har metalfliser som kan krype gjennom huda og punktene det innvendig med tida.

 

men eller bør man ha reine hender.

 

Da blir det selvfølgelig en annen sak :)

 

Med en sånn jobb tror jeg kanskje jeg ville valgt en enklere, rimeligere og mer robust telefon, gitt...

Lenke til kommentar

Trenger seriøs hjelp. Er på skulen, og på skulenettverket er det sikra akkurat som eit vanleg nettverk der ein treng nøkkel/passord. Etter å ha logga meg inn, må eg logg inn i Internett Explorer på vanleg pc, men når eg skal det på mobil treng eg Java Plug-in. Er det mulig å få det til ein av brownserane mine så eg får logga inn? Har standard og Dolphin Brownser.

 

Takk!!! :)

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at kontakter kommer bort fra lista over alle kontakter når man legger de til i favorites-gruppa? Skjer hele tiden her. Når jeg tar edit contact og velger favorites under group, forsvinner vedkommende fra den vanlige lista og vises kun under favorites. Merkelig opplegg, og ganske irriterende...

 

Jeg har også opplevd noen rare forsvinninger her, men jeg har ikke helt sett mønsteret. Så langt har jeg trodd at ting bare har forsvunnet ut fra Favoritt-widgeten, men ikke selve lista. Dog, jeg er ikke helt sikker på dette, kan hende jeg har mistet en kontakt helt ut av lista, jeg også.

 

Jeg har lagt flere av mine kontakter i grupper, både de forhåndsdefinerte og egendefinerte. Ingen av de som ligger under favoritter har blitt borte hos meg. Gjelder det bare de dere merker med favoritter?

 

Jeg har et annet merkelig problem, om man står på start skjermen kan man trykke på søk knappen for å søke gjennom mobilen, da er det enkelte personer den ikke finner, går jeg inn på kontakter finner jeg de, noen som har opplevd dette?? Og jeg har huket av for at den skal søke gjennom kontakter.

 

 

 

Har en videoavspiller jeg vil anbefale for de som ser video på mobilen, denne heter aPlayer. Veldig enkel og bruke og den støtter subtitles (srt). Man kan også laste ned subs direkte fra appen.

 

chart.png

 

 

For de som benytter seg av podcast og RSS er BeyondPod Podcast genialt, nå ligger alle episoder av Radioresepsjonen jeg ikke har hørt klart å venter på meg på min Desire. Har satt den til å laste ned den nye episoden hver natt om laderen står i :w00t: Bruker den også til RSS. Man kan selv tilpasse hver enkelt feed når man ønsker at denne skal oppdateres.

 

chart1.png

 

EDIT: Lagt til litt mer info

Endret av aJens1
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at kontakter kommer bort fra lista over alle kontakter når man legger de til i favorites-gruppa? Skjer hele tiden her. Når jeg tar edit contact og velger favorites under group, forsvinner vedkommende fra den vanlige lista og vises kun under favorites. Merkelig opplegg, og ganske irriterende...

 

Jeg har også opplevd noen rare forsvinninger her, men jeg har ikke helt sett mønsteret. Så langt har jeg trodd at ting bare har forsvunnet ut fra Favoritt-widgeten, men ikke selve lista. Dog, jeg er ikke helt sikker på dette, kan hende jeg har mistet en kontakt helt ut av lista, jeg også.

 

Jeg har lagt flere av mine kontakter i grupper, både de forhåndsdefinerte og egendefinerte. Ingen av de som ligger under favoritter har blitt borte hos meg. Gjelder det bare de dere merker med favoritter?

 

Jeg har et annet merkelig problem, om man står på start skjermen kan man trykke på søk knappen for å søke gjennom mobilen, da er det enkelte personer den ikke finner, går jeg inn på kontakter finner jeg de, noen som har opplevd dette?? Og jeg har huket av for at den skal søke gjennom kontakter.

 

De blir borte fra den lista man kan bla i fra favoritter-widgeten, men jeg har konkludert med at det sikkert er fordi at den antar at du ikke vil gå inn der og bla i folk som du har på favorittlisten din, for da velger du de jo bare derfra. Trykker jeg på søkeknappen får jeg opp alle jeg har lagt til. Ikke vært borti at det er folk jeg ikke finner når jeg bruker søkeknappen.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker Format Factory til å konvertere videoer:

 

Hvilket format velger dere?

 

Når man først har valgt mp4 (eller velger dere "mobile"?) kan man jo også velge mellom en haug av tilleggsinnstillinger.

 

(Alt i fra høy/medium/lav kvalitet og størrelse, til spesifikke oppløsninger, noen hvor det står "mobile" foran og noen ikke.

 

Filene jeg fikk når jeg konverterte til både høy kvalitet og størrelse ble litt vel store.

Lenke til kommentar

Har et litt kjedelig problem med kontaktlisten i min Desire. Hver gang jeg editerer en kontakt (som er koplet mot Google) og setter den til en gruppe så forsvinner den fra All listen også! Dette har skjedd på alle sammen bortsett fra en kontakt.

 

Virker ganske buggy og halv-beta hele kontakt-liste greien spør du meg.

Lenke til kommentar

Ingen som reagerer på at blinklyset for sms, mms, msil, tapt anrop skrus av etter kort tid???

Hva er da vitsen med det eller er det bare jeg som sliter med dette????

 

I natt la jeg meg med 50% batteri, da jeg sto opp var telefonen død og tom selv om alt sto på lavlast nelastinger........ hele dagen i forveien hadde jeg brukt på de første 50%

Netcounter registrerte nedlastinger på 2,43 mb også !!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...