Gå til innhold

Skal kjøpe ny konsoll. Xbox 360 Elite VS PS3


Want2b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så legger du den inne på undertrå Microsoft xD

Du heller vel ikke litt mot xbox selv fra start av? hehe

 

Mange krangler om hvilken som er best, altså de som har ps3 sier den er best og visa versa..

 

Jeg selv har PS3..

 

Jeg vil si at Xbox kansje har best spill, i hvert fall flest eksklusive (fra person til person hva man syntes)

PS3 er mer high tec, altså at det ER bedre grafikk på den (bedre prosessore og div.); de som sier i mot dette er blinde xbox fans eller har ikke sett specsa.. Alle utviklere sier også at det er gøyere å holde på med PS3 fordi den takler mer..

 

Men opp til deg!! Finn noen artikler om hva eks VG journaliser mener? er lagd en haug med sammenligninger, bare søk på google

 

Håper det hjalp noe..

 

Edit: Pris er jo også noe selfølgelig, men PS3 er jo ikke så veldig dyr lenger..

PS3 slim: 2 795,-

XBOX 360 elite: 1 949,-

Dette varierer fra butikk til butikk/kampanje? en tusenlapp mellom..

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Dette blir bare en PS-fanboy VS Xbox-fanboy krig. Etter min mening er disse konsollene ganske identiske. Begge har fine lagremuligheter, og man finner stort sett samme spillene til begge konsollene.

 

Nå har imidlertid Xbox spill som Gears of War, Mass Effect 2, Halo osv, mens Playstation har Killzone 2, Uncharted 2, Heavy Rain osv.

Lenke til kommentar

Forsellen nå er bare at ps3 har innebygd wifi og bluray, det er noe 360 ikke har men kan kjøpes separat om du trenger det. Det er nok derfor 360 er en del billigere enn ps3, men når du har kjøpt allt ps3 har så blir prisen ca den samma på begge maskina uansett så man bør egentlig se hva men vil spille, kanskje hva venna dine har så du kan spille med dem ;) og hvem kontroller du liker best.

 

 

Det er det jeg mener om 360 og ps3 :)

Endret av 50rus
Lenke til kommentar

tja kan nevne det jeg liker med min xbox 360 :)

 

+ Veldig god håndkontroll. Sitter mye bedre i mine hender enn det PS3 gjør og jeg har hatt PS2 før.

+ Meget godt utvalg av eksklusive spill som flere nevner over her, Forza 2&3, Alan Wake som kommer, Gears of War, Left 4 Dead, Mass Effect, Halo etc.

+ XBOX LIVE

+ Innholdet til xbox live, mye snacks + at Microsoft ofte kjøper rettigheter til spill & demoer for at det skal komme først

+ Billig for konsoll

+ Filmtjeneste. Enkelt og kjapt å leie en film om ønskelig. Både i full HD og vanlig

 

- Betale for xbox live gold. Dette synes ikke jeg er så veldig negativt da du får 12 mnd for 260-300 kr og tjenesten er såpass bra.

- RROD (Red Ring of Death). Microsoft sin største blemme.

- numpaden til xbox 360 kontrollen. Dårlig på de første håndkontrollene, bedret seg siden den gang.

- Har ikke blu-ray. For min egen del ville blu-ray spilleren til PS3 vært hakket for dårlig.

 

Ettersom jeg ikke har PS3 skal ikke jeg uttale meg om + og - sider ved den konsollen. Jeg er ingen fanboy og synes begge er suverene konsoller, men jeg foretrakk XBOX 360.

 

Hardware spørsmålet er diskutert opp og ned i mente, men såvidt jeg har fått med meg så er det noe a lá dette:

 

PS3 cell prosessor > xbox 360 xenon

PS3 grafikkort < xbox 360 grafikkort

 

Har lest i flere artikler at hos PS3'en så blir minne og grafikkminne en liten flaskehals som gjør at prosessoren ikke kommer til sin fulle nytte, men dette gjør ikke at den er dårligere enn xbox'en heller. :)

 

Mine to øre. :)

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Kjøp PS3, du vil garantert ikke angre. Det er enkelt å bytte ut HD`n, det er innebygd wi-fi, gratis online, veldig bra CPU for en konsoll, lite støy på Bluray driven, lite støy på viftene.

 

Xbox 360 er også bra, men jeg ville kjøpt PS3 først, deretter Xbox 360 (vent på Project Natal bundle :)).

 

Og en ting til, ikke kjøp Wii, største tabben jeg har gjort :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Kjøp PS3, du vil garantert ikke angre. Det er enkelt å bytte ut HD`n, det er innebygd wi-fi, gratis online, veldig bra CPU for en konsoll, lite støy på Bluray driven, lite støy på viftene.

 

Xbox 360 er også bra, men jeg ville kjøpt PS3 først, deretter Xbox 360 (vent på Project Natal bundle :)).

 

Og en ting til, ikke kjøp Wii, største tabben jeg har gjort :)

 

Fail.

Lenke til kommentar
Kjøp PS3, du vil garantert ikke angre. Det er enkelt å bytte ut HD`n, det er innebygd wi-fi, gratis online, veldig bra CPU for en konsoll, lite støy på Bluray driven, lite støy på viftene.

 

Xbox 360 er også bra, men jeg ville kjøpt PS3 først, deretter Xbox 360 (vent på Project Natal bundle :)).

 

Og en ting til, ikke kjøp Wii, største tabben jeg har gjort :)

 

Fail.

 

Jaha?

 

Selv anbefaler jeg å se på hva dine venner har slik at du kan spille online med dem. Eksklusive spill er alltid en ganske viktig faktor, lett googling så finner du det meste ut om det. Etter det er det hvilken kontroller du trenger om du trenger en BlyRay spiller og selvfølgelig pris :)

 

Kan godt anbefale begge selv om jeg har xbox 360 selv, kjøpte den pga pris, spill og kontroller når jeg kjøpte den. Angrer litt etterpå ettersom alle vennene kjøpte PS3 etterpå ;)

Lenke til kommentar

Kjøp Xbox 360 imo. Mye bedre spill. F.eks Halo 3, beste grafiske CoD:MW2, Fable 2, Mass Effect 1/2 osv. Beste kontroller, beste onlinedel osv. Har massive spill i vente også, Halo: Reach, Splinter Cell: Conviction, Fable 3, Alan Wake osv. Alt for mange gode spill. :cool:

 

Kjøp PS3 dersom du er fan av noen av spillene som kommer til den, men husk, multiplattform spill har en tendens til å se dårligere ut grafisk. Skulle jeg kjøpt PS3 så måtte det vært pga. GT5 og God Of War. Ellers er det ikke mye som frister meg...

 

Men som mange andre også har sagt, hvilke spill du liker har nesten alt å si!

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort ifra andre egenskaper enn gaming:

 

Kjøp den konsollen flest av dine venner har. Da er det mer sannsynlighet for at dere kan byttelåne spill og ikke minst, spille online sammen.

Drit i de små forskjellene i grafikk mellom systemene, dem merker du ikke noe til med mindre du stiller dem opp ved siden av hverandre og prøver å se forskjellen - and that's the road to madness!

 

Om mediaegenskaper kommer inn i bildet, så er vel PS3 strengt tatt best om du trenger blu-ray.

Lenke til kommentar
Så legger du den inne på undertrå Microsoft xD

Du heller vel ikke litt mot xbox selv fra start av? hehe

 

Mange krangler om hvilken som er best, altså de som har ps3 sier den er best og visa versa..

 

Jeg selv har PS3..

 

Jeg vil si at Xbox kansje har best spill, i hvert fall flest eksklusive (fra person til person hva man syntes)

PS3 er mer high tec, altså at det ER bedre grafikk på den (bedre prosessore og div.); de som sier i mot dette er blinde xbox fans eller har ikke sett specsa.. Alle utviklere sier også at det er gøyere å holde på med PS3 fordi den takler mer..

 

Men opp til deg!! Finn noen artikler om hva eks VG journaliser mener? er lagd en haug med sammenligninger, bare søk på google

 

 

 

 

Håper det hjalp noe..

 

Edit: Pris er jo også noe selfølgelig, men PS3 er jo ikke så veldig dyr lenger..

PS3 slim: 2 795,-

XBOX 360 elite: 1 949,-

Dette varierer fra butikk til butikk/kampanje? en tusenlapp mellom..

 

 

Det er ikke du som er litt playstation fanboy selv?

For vi som VET specsa vet også at ps3 har mindre ram og svakere gpu enn xbox360, selv om ps3 har i teorien kraftigere cpu.

Og utsagnet "Alle utviklere sier også at det er gøyere å holde på med PS3 fordi den takler mer.."

Dette her må du gi kilder på, alle vet jo at ps3 er vanskeligere og mer tungvind og programmere til enn xbox360.

 

Begge 2 er gode konsoller, velg etter hva type spill du spiller...

Lenke til kommentar

Som flere her sier: Kjøp det vennene dine har, da det å spille med venner over nett gir en helt ny dimensjon til gaming.

 

Hvis du ikke har venner, eller ingen av de har noen spillkonsoll, eller det er likt fordelt mellom 360 og PS3 blant vennene dine, kjøp en 360, da denne i mine øyne har bedre eksklusive spill og langt bedre onlinetjenester. Det er en grunn til at PSN er gratis; det er svært mangelfullt. Skal du chatte med venner så kan dette kun gjøres fra hovedmenyen, og skal du spille et spill med venner er du avhengig av at spillet støtter in-game chat for å få snakket sammen.

 

På XBL er dette helt annerledes, chatfunksjonen går på utsiden av spillene og du kan også prate med folk som ikke nødvendigvis spiller det samme spillet. De 300 kronene det koster å holde Live-abonnement i året er definitivt verdt det dersom du skal spille online.

 

Dersom du ikke har planer om å spille online i det hele tatt (NB! du vil gå glipp av masse moro), er det helt likegyldig hvilken maskin du velger, da svært få egentlig vil legge merke til forskjellen i ytelse. PS3 er hakket foran med sin BD-spiller og at den er noe mer stillegående.

Lenke til kommentar

Eier av PS3 og Xbox 360 her. Mitt råd.

 

Se etter spillene. De 2 enhetene er ikke så langt unna hverandre. Personelig liker jeg kontrollen til X360 bedre enn PS3en sin mye fordi jeg aldri har likt dualshock oppsettet siden den kom ut for over 10 år siden. Men dette koker ned til personelig smak.

 

Konsollmessig har begge enhetene sine sider både positivt og negativt. F.eks føles online tjenesten til X360 litt mer gjennomført enn online tjenesten til PS3. Mens på PS3 kan du bruke harddisk som ikke er godkjent av Sony, hvor X360 tvinger deg til å kjøpe en dyr MS utgave av en HDD.

 

Men de har sine svake og sterke sider begge 2, så jeg tror det beste du kan gjøre er å sette deg ned med en listen og se hvilken spill du foretrekker og tell dem opp. Valget er ganske enkelt da, den som får mest spill du vil spille. Mange anbefaler at du kjøper samme konsoll som kameratene dine men, du skal ikke bare spille multiplayer skal du vel? Og da blir det fort kjedelig om du kun har spill du finner morsomt sammens med andre.

 

Så mitt råd, velg den enhet som har spill du liker og vil kjøpe. Da vet du i alle fall at du får en enhet som fungerer for deg og som du har nytte og bruk av.

Lenke til kommentar
Det er ikke du som er litt playstation fanboy selv?

For vi som VET specsa vet også at ps3 har mindre ram og svakere gpu enn xbox360, selv om ps3 har i teorien kraftigere cpu.

Og utsagnet "Alle utviklere sier også at det er gøyere å holde på med PS3 fordi den takler mer.."

Dette her må du gi kilder på, alle vet jo at ps3 er vanskeligere og mer tungvind og programmere til enn xbox360.

 

Begge 2 er gode konsoller, velg etter hva type spill du spiller...

Øh. 360 har da vitterlig ikke mer RAM enn PS3. Begge konsollene har like mye, men det er forskjell på hvordan systemene kan bruke RAMen.

 

Det eneste som er verdt å bry seg om når det gjelder konsollvalg er hvilke eksklusive spill hver konsoll har som du har lyst på, og om du vil spille på nett med noen av kompisene dine. Drit i hvilken konsoll som har bitte litt bedre grafikk enn den andre.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...