Gå til innhold

Skal kjøpe ny konsoll. Xbox 360 Elite VS PS3


Want2b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker begge godt. Hadde 360 før men noen av eksklusivene på PS3 fristet for mye og jeg syntes xboxen mistet noe av sjarmen da den netta ned. Litt ergelig å ha en konsoll du nærmest venter på at skal bryte sammen. I dag kunne jeg godt tenkt meg å hatt en 360 også da det kommer mange eksklusive spill jeg kunne tenkt meg å spille. Kjempefornøyd med PS3 da jeg synes det er en bedre "pakke", den ser betydelig bedre ut, bråker mindre og passer rett og slett bedre inn synes jeg. Har heller ikke noen problemer med kontrollen i fps. Aberet er at xbox360, som også er en kjempekonsoll, har en del eksklusiver jeg gjerne skulle spilt.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Xboxen min i nesten to år og PS3-en i snart et år. Dette kan jeg si:

 

Xbox: Etter mitt syn best onlinetjeneste (koster dessverre ca. 300 pr. år.), og mange gode eksklusive titler (Måtte gid forby, men det får jeg ikke gjort noe med.). Gears of War, Halo og Mass Effect er noe av det beste jeg har vært i nærheten av. Vifter/DVD-drev bårker en del, så her bør man ha stor harddisk slik at man kan installere spillene. Håndkontrollen er latterlig mye bedre enn PS3 sin.

 

PS3 (Merk at jeg har den gamle utgaven, ikke Slim): God Blu-ray-spiller og en del fiffige mediasentermuligheter. (Blant annet streaming av film/musikk via PC og visning av nettsider.) Svært stillegående sammenlignet med Xbox. Uncharted 1 og 2 er meget gode eksklusiver. Gartis onlinetjeneste, men den virker ikke like god som Microsoft sin.

 

Dette er noe av det jeg tenker, og ikke nøl med å spørre om det skulle være noe.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at Xbox kansje har best spill, i hvert fall flest eksklusive (fra person til person hva man syntes)

PS3 er mer high tec, altså at det ER bedre grafikk på den (bedre prosessore og div.); de som sier i mot dette er blinde xbox fans eller har ikke sett specsa.. Alle utviklere sier også at det er gøyere å holde på med PS3 fordi den takler mer..

 

Du burde jo kanskje sjekke litt rundt om dette emnet selv, jeg har begge konsollene, og har ikke en jeg liker mer enn den andre, noen spiller jeg på xbox, andre på ps3.

 

At du sier at PS3 har bedre grafikk enn xboxen, er pr dags dato ikke riktig. De fleste av spilla ser faktisk penere ut på xboxen.

 

Å på stå at PS3 har mer grafikk power enn Xbox 360 er også direkte feil, her trekker faktisk xboxen det lengste strået!! Ja cpuen til ps3en er nok vassere enn xbox sin, men ikke gpuen.

 

Har du noen kilder til det du hevder om utviklerne?

 

Foreslår at du feks tar en titt her:

 

http://www.hardcoreware.net/playstation-3-vs-xbox-360-two-years-later/

Lenke til kommentar

Mellom multiplatts så er 360 vinneren i samtlige, men jeg har ikke sett Uncharted 1, Killzone 2 og Uncharted 2 sin grafikk enda på 360en. PS3 vinner i de eksklusive spillene, og da sier seg selv at Alan Wake burde danke disse by miles pga lengre utviklingstid når det kommer i mai 2010, dette burde jeg forvente av 360en.. Viss ikke dette overgår samtlige PS3 titler så blir jeg meget meget skuffet innen grafikk

 

Sitter med alle jeg så jeg kan se hvor det er best grafikk osv!

 

Hadde jeg ikke hatt noen konsoller idag så hadde jeg gått for PS3, den har det jeg trenger og vel så det!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

@ Toman 85

 

En kompis har akkurat kjøpt seg PS3 (er veldig fornøyd og) og har sett han spille Uncharted (1). Grafikken der er ikke noe bedre enn Assassins Creed II på min xbox, har tough tilgode å prøve Uncharted 2 :)

 

PS3 får jo God of War 3 og Gran Turismo 5 snart!!!

Xbox får Alan Wake og Halo Reach!!!

Lenke til kommentar

@ Toman 85

 

En kompis har akkurat kjøpt seg PS3 (er veldig fornøyd og) og har sett han spille Uncharted (1). Grafikken der er ikke noe bedre enn Assassins Creed II på min xbox, har tough tilgode å prøve Uncharted 2 :)

 

PS3 får jo God of War 3 og Gran Turismo 5 snart!!!

Xbox får Alan Wake og Halo Reach!!!

 

Ja så er jo Assassins Creed II 2 år nyere en Uncharted 1 som kom i lanseringsåret til PS3 her til lands, men fortsatt står jeg på mitt, ingen eksklusiver til 360 har vært i nærheten av det PS3 har vist meg... ;)

Lenke til kommentar

Mellom multiplatts så er 360 vinneren i samtlige, men jeg har ikke sett Uncharted 1, Killzone 2 og Uncharted 2 sin grafikk enda på 360en. PS3 vinner i de eksklusive spillene, og da sier seg selv at Alan Wake burde danke disse by miles pga lengre utviklingstid når det kommer i mai 2010, dette burde jeg forvente av 360en.. Viss ikke dette overgår samtlige PS3 titler så blir jeg meget meget skuffet innen grafikk

Med mindre du har en ganske løs definasjon av milevis bedre så vil vi neppe se noe som er milevis bedre enn Killzone 2 og Uncharted 2 på hverken Xbox360 eller PS3. Fixed hardware har også sine bakdeler.

 

Alan Wake ser uansett veldig bra ut og ser til å bli en teknisk showcase for Xbox360 (endelig). At spillet med den grafikken også kjører med 4xMSAA med alpha-to-coverage for AA på alpha teksturer (busker, trær, løvverk osv) er ganske imponerende (noe hverken Uncharted 2 eller Killzone 2 kan skilte med).

 

http://www.eurogamer.net/videos/alan-wake-welcome-to-bright-falls?size=hd

 

http://www.gameblog.fr/news_13854_alan-wake-5-minutes-de-gameplay-inedit

 

http://www.gamersyde.com/game_759_en.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Xbox 360 vs. PS3.

 

- PS3 = ALT ER MED, Internett osv

- X360 = Mic/headsett følger ikke med, OG du må FUCKINGZ betale for å spille på ditt eget internett:/

 

men, Xbox er best konsoll og MEST sosialt, tror jeg. Har lyst på den selv:>

 

 

btw er PC gamer selv:) Mitt aller største tips:

Kjøp en fin gaming pc og en god 20-24" skjerm, thats it:D

Lenke til kommentar

Xbox 360 vs. PS3.

 

- PS3 = ALT ER MED, Internett osv

- X360 = Mic/headsett følger ikke med, OG du må FUCKINGZ betale for å spille på ditt eget internett:/

 

 

Sist jeg handlet 360 følgte ihvertfall mic og headset med på kjøpet. betale for å spille på ditt eget internett? Du har virkelig skjønt det ;)

Lenke til kommentar

[quote name='JA123' date='10. mars 2010 - 14:37'

btw er PC gamer selv:) Mitt aller største tips:

Kjøp en fin gaming pc og en god 20-24" skjerm, thats it

 

 

JA123(buggy forum ødelegger quoten)

hva hjelper det når de råeste spillene er på konsoll?

 

siste året har jo pc spillere blant annet gått glipp av;

 

Forza3, Ratchet&Clank, Uncharted2, Deamons Souls, God of War3, Heavy Rain, Final Fantasy13, Shadow Complex,

 

er du glad i spill holder det bare ikke med pc. Deamons Souls og Uncharted2 har vel vært nominert til stort sett alt av årets spill kåringer for 2009, og begge har vunnet mange av dem.. og etter å ha sett anmeldelser av God of War3 så følger nok det i samme fotspor i 2010.

 

Spill som kommer på pc spiller jeg jo på pc men synd pcen mangler så mangen fantastiske spill

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

ja, mye bedre med bluray og trege loadetider :thumbup: har begge maskinene og blir gal av all ventingen på ps3.

 

varierer vel fra spill til spill og om det er installasjon eller ikke.. God of war 3 har null installasjon, og null ventetider, så alt er mulig :) Har også begge maskinene, irriterer meg mer over støyen på xboxen enn ventetiden på noen ps3 spill. men who cares.. Ville aldri vært foruten blu-ray drevet hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis multiplattform-spillene er bedre på 360 enn PS3 så vill det si att 360 er en bedre maskin enn PS3. De var bedre men tingene tilstand er i ferd med å snu da Final Fantasy XIII er bedre på PS3 enn 360 og man slipper diskbytte.

 

Playstation 3 har de best visuelle eksklusive spillene mens Xbox360 har den beste LIVE delen selv om den koster rundt 250-300 kr i året.

 

PS3 har BR-spiller mens Xbox360 valgte det gamle DVD systemet og med tanke på lagringskapasitet får å vise bedre visuelle effekter så kommer PS3 bedre utt en sin konkurent.

 

Sum sumaring vill jeg si att PS3 vinner og er en bedre maskin enn hva 360 er men det kommer også ann på hvilke kriterier du anser som viktig. Er Online spilling og spillbiblotek den viktigeste så vinner 360 men er du mere opptatt av det visuelle og vill ha en mer fremtidsrettet konsoll så vinner PS3.

Lenke til kommentar

Ser det er mange her som griner over 300 i året for xboxlive. Får dere ukelønn enda? 300 i året er jo faktisk ingenting. 25 kr i måneden.. :whistle:

 

edit:

Ser til sammenligning at wow koster 219kr for 60 dager hos spaceworld. Det er da altså ca 1300 i året, for å spille 1 spill online. Kom ikke her å si at live er dyrt ;)

Endret av cozmos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[quote name='JA123' date='10. mars 2010 - 14:37'

btw er PC gamer selv:) Mitt aller største tips:

Kjøp en fin gaming pc og en god 20-24" skjerm, thats it

 

 

JA123(buggy forum ødelegger quoten)

hva hjelper det når de råeste spillene er på konsoll?

 

siste året har jo pc spillere blant annet gått glipp av;

 

Forza3, Ratchet&Clank, Uncharted2, Deamons Souls, God of War3, Heavy Rain, Final Fantasy13, Shadow Complex,

 

er du glad i spill holder det bare ikke med pc. Deamons Souls og Uncharted2 har vel vært nominert til stort sett alt av årets spill kåringer for 2009, og begge har vunnet mange av dem.. og etter å ha sett anmeldelser av God of War3 så følger nok det i samme fotspor i 2010.

 

Spill som kommer på pc spiller jeg jo på pc men synd pcen mangler så mangen fantastiske spill

 

synd du føler det sånn da:) Når sa jeg at xbox og ps3 var dritt? og at jeg ikke liker å spille konsoll spill?..?..? btw koser meg heller med færre gode spill, enn fler dårlige spill. (Ikke at spillene er dårlige, men når du har for mange er ikke gleden den samme). Vil hvertfall ikke at dette skal bli en krangel ærede forum-mann.

Lenke til kommentar

Det som er kjipt er at mye middelmådig og lite av det aller beste tar veien innom pcen, og jeg synest bare det blir værre og værre.. :(

 

Heldigvis har jeg fått nyte Mass Effect2, Dragon Age, Batman, MW2 og AC2 på pcen, skikkelige kvalitetsspill..

Skulle bare ønske pcen også hadde hatt noen av storspillene jeg nevnte tidligere, og nå kommer jo snart Red Dead Redemption, som også MÅ spilles på konsoll (hvertfall om vi ønsker å spille det i 2010).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...