Gå til innhold

TV2 fikk Premier League rettighetene, hva synes dere?


Bister

Anbefalte innlegg

Vedder signaturen min en måned på at i alle fall de to første kommer til å være i et PL studio. Og de kommer garantert ikke til å vise kamper på hovedkanalen. Der har de "viktigere" ting å sende.

 

Hovedkanal vil sende Premier League med mye reklame. Dette er jo bare minus. Betaler heller for kamper uten særlig reklame.

 

Dessuten har ledelsen i TV2 uttalt at det blir for store økonomiske tap å sende PL kamper gratis på tv2. Et virkemiddel de kan bruke er jo å sende noen kamper gratis med masse reklame for betalingstilbudet. Dette gjorde jo Canal+ i starten med PL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vedder signaturen min en måned på at i alle fall de to første kommer til å være i et PL studio. Og de kommer garantert ikke til å vise kamper på hovedkanalen. Der har de "viktigere" ting å sende.

 

Hovedkanal vil sende Premier League med mye reklame. Dette er jo bare minus. Betaler heller for kamper uten særlig reklame.

 

Dessuten har ledelsen i TV2 uttalt at det blir for store økonomiske tap å sende PL kamper gratis på tv2. Et virkemiddel de kan bruke er jo å sende noen kamper gratis med masse reklame for betalingstilbudet. Dette gjorde jo Canal+ i starten med PL.

Mer reklame = mindre tv2 studio. Win.

Lenke til kommentar

Blir spennende dette, noen som vet om de kombinerer PL med det TV2 Sport sender i dag? En pakke med TL, PL og sykling hadde vært veldig interessant...

 

Veldig interessant for deg og meg og alle andre som er sportsnerder. Desverre får man ikke de store massene med en slik dyr pakke.

 

Desverre blir dette en så "dyr pakke" at de må dele opp i to forskjellige pakker. Tipper dog at de kommer med en sammenlagtapakke til litt rabatert pris. Men har ikke de helt store forhåpninger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir spennende å se dette konseptet, selv om jeg ikke har helt troa på det. TV2 er på en måte litt mer "useriøse" enn C+, tviler på de klarer å lage et like bra studio. FotballXtra-studioene er ikke akkurat noe å rope hurra for, ei heller reportasjene de lager. Der skal C+ ha skryt, de hadde mange gode reportasjer.

Lenke til kommentar

Håper inderlig ikke det bare er jeg og Game som synes at C+ studio er vanvittig ræva?

 

Kommentatorene har jeg heller ikke noe til overs for.

 

 

Det som hadde vært interessant hadde vært om TV2 videreførte SkySports sitt FanZone, bare enda ett steg lenger - og lot to fans kommentere hele kampen. Da hadde det plutselig vært ganske festlig å se på kjedelig engelsk panserfotball!

Lenke til kommentar

Nei, for all del, styr unna innkompetente c+. Thor-Rune Haugen og til nøds Ferdheim kan jeg overleve, resten kan dra ditt peppern gror. Forpulte ABU'ere. Om Lars Tjernås aka capt. Obvious havner i TV2 dør jeg av skuffelse.

 

Mener Lars Tjernås er den beste i Norge i sin rolle i et fotballstudio. Han er meget kompetent. Han har Premier League trener erfaring og det er jo en kvalifikasjon som ikke vokser på trær blant norske fotballfolk.

Lenke til kommentar

Nope, eneste vi vet er vel at TV2 skal opprette en PL-HD-kanal.

 

Som skal sende 6 kamper hver runde, og alt skal være engelsk produsert. Både kommentatorer og studio, samt det skal sendes 24 timer i døgnet. Tror jeg skal gå for den. C+ er ganske slitsomt, så er ikke så negativ til noen nye folk inn så lenge man slipper Mini, Wathne og ikke minst Frode Olsen.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar

Nei, for all del, styr unna innkompetente c+. Thor-Rune Haugen og til nøds Ferdheim kan jeg overleve, resten kan dra ditt peppern gror. Forpulte ABU'ere. Om Lars Tjernås aka capt. Obvious havner i TV2 dør jeg av skuffelse.

 

Mener Lars Tjernås er den beste i Norge i sin rolle i et fotballstudio. Han er meget kompetent. Han har Premier League trener erfaring og det er jo en kvalifikasjon som ikke vokser på trær blant norske fotballfolk.

 

Så klart. Jeg ser det er en fordel at han rævkjørte et lag ned noen divisjoner. En veldig positiv egenskap.

Lenke til kommentar

Man kan mislike Canal+ sin dekning så mye man vil, men sammenlignet med resten av det Norge har å by på (tv2 og tv3) så er det strengt tatt veldig bra.

 

Å jeg liker Lars Tjernås, selv om analysene er åpenbare så er fokuset på fotballen og ikke det utenomsportslige. Fredheim er en jævla nisse, det skal jeg ikke stikke under noe stol. Den mannen har virkelig et så inngrodd United-hat at det er på grensen til patetisk.

Lenke til kommentar
Å jeg liker Lars Tjernås, selv om analysene er åpenbare så er fokuset på fotballen og ikke det utenomsportslige. Fredheim er en jævla nisse, det skal jeg ikke stikke under noe stol. Den mannen har virkelig et så inngrodd United-hat at det er på grensen til patetisk.

Dette er viktig. Det er her jeg frykter tv2 kommer til å ta helt av med tabloidjournalistikken sin. Jeg frykter at vi får se et ekstremt sensasjonspreget team som overfokuserer på dommeravgjørelser og "kontroversielle" hendelser. Håpet er at de skjønner at folk ikke vil ha dette, og at de ikke kommer til å kjøre den samme stilen nå som de faktisk har skaffet seg verdens beste liga.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kilde: http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10006987

 

TV2s PL mannskap:

* Aleksander Schau

* Thomas Aune

* Morten Langli

* Lars Bohinen

* Øyvind Alsaker

* Jon Hartvig Børrestad

* Erik Thorstvedt

 

Hverken Get, Viasat eller Canal Digital er foreløpig inne som distributører så det ser ut som TV2 Sumo blir løsningen for veldig mange. Prisene her er fra 229,- /mnd.

 

Blir spennende og se om TV2 klarer den sannsynlige enorme økningen i abonnenter på deres web-tv løsning uten at serverne kneler totalt og ødelegger opplevelsen for oss alle.

Lenke til kommentar

Bare å gratulere TV2 med den tåpeligste måten å løse dette på.

 

Om ikke Tv2 snart greier å regne ut at deres nåværende løsning vil innebære rent tap på disse PL-rettighetene og inngå distribusjonsavtale med IHVERTFALL Canal Digital (siden de som har sett PL før på C+ jo har CD), så tror jeg de kan oppleve hinsides dårlige tall.

 

Dette var rett og slett trist. Hvis valget står mellom Riks-TV og streaming via Sumo, så går jeg på pub.

 

Oisann, skulle kanskje lest VGs sak og ikke bare dagbladet.no sin om det samme...

 

- Når det gjelder Canal Digital, så har de fått tilbud om å distribuere, men avslått, sier TV 2-sjef Alf Hildrum til VG Nett.

 

Riktignok bare en side av saken, og jeg tror nok CD sin versjon er

"TV2 presenterte et forslag som var helt uhørt for oss, som vi ikke kunne godta. Derfor måtte vi avslå"

 

Og sannheten, den er som vanlig et sted midt i mellom...

 

Joda, da har jeg et lite håp fortsatt. Håper nå for guds skyld at TV2 og ihvertfall CD blir enige.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Dette er bare trist. At TV2 ikke kommer til enighet med verken Get, Viasat eller Canal Digital er rett og slett urovekkende.

 

Jeg nærmest gruer meg til å se og høre på disse "ekspertene". I studio regner jeg med at Jon Hartvig og Thorstvedt kommer være faste i studio, kanskje også Bohinen. Noe jeg absolutt ikke ser frem til.

 

Å skulle høre på Morten Langli som ødelegger en god fotballkamp ser jeg ikke akkurat frem til.

Øyvind Alsaker er den eneste jeg har en liten tro på her. Jeg kan ikke si jeg er noen stor fan av han pdd, men forhåpentligvis tar han noen steg fremover når jeg jobber med PL.

 

FK Fotball-gutta har jeg ingen kjennskap til, og venter i spenning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...