Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om som mange som har skrytt av Handcent SMS, men har ikke helt sett hvorfor jeg skulle bruke det når jeg synes androids sms system fungerte OK, men så tok jeg motet til meg og prøvde og fy faen for en genial applikasjon! MYE færre "klikk" for å få lest en SMS og med litt endring på instillingene så blei den helt super. Nå kommer SMS rett opp på skjermen istedenfor at man først må dra ned den gardina, så dra ned enda en gardin og så trykke på meldinga. Custom SMS lyd var også en befrielse pluss den Quick Text greia der man kan legge inn standard svar som "Den er grei", "ringer deg senere" osv. som man kan sende ved å trykke 2 ganger istedenfor å skrive inn teksten. Neste steg nå blir å få byttet ut keyboardet med et som er mer fornuftig og har støtte for norsk/i det minste æøå når man holder inne a eller e. Skriver utrolig mye feil med standard keyboardet og prøvde et annet som var engelsk og det var mye bedre å skrive på, men der fantes ikke æøå og ? fikk man kun frem ved å trykke på 123 knappen og velge derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handcent brukte samme tastatur som alt annet den gang jeg prøvde meg på det.

Likte det i utgangspunktet, men elsker integrasjonen i standardappen. Kan være jeg går tilbake til Handcent jeg også snart.. Dette da klokken på telefonen min ikke er heeelt rett, noe som fører til at meldinger ikke alltid kommer i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar

Handcent bruker samme tastatur ja, men det finnes noen forskjellige keyboard layout apps som f.eks scandinavian keyboard, iphone keyboard, best keyboard, ultra keyboard er de jeg vet om. De to sistnevnte kan man også laste ned skins til. Problemet med f.eks ihpone keyboard er at det ikke har støtte for æøå, uansett. Scandinavian keyboardet ble alt for mange små taster når man fikk æøå inn der, jeg prøver å finne et som har æøå på samme måte som standard keyboardet, altså under a og o.

Lenke til kommentar

For min del har jeg æ,ø og å på det medfølgende tastaturet på min Legend, og det fungerer også på samme måte i Handcent.. Og korrigeringen gjør at det er enkelt å skrive med.

 

SRD: Swype er interessant.. Hvor kan man skaffe det? Har søkt i Market før, men uten hell. Og det fungerer også om man vil skrive på norsk?

Lenke til kommentar

Har de siste 2 dagene mistet dekningen?

Det starta for noen dager siden, da skulle jeg ringe så ville den ikke koble opp (da hadde jeg dekning). I går kobla den seg hele tiden fra mobilt-Internett og ville ikke på igjen.

Senere på kvelden forsvant dekninga helt, nå bytter den mellom 0 dekning og 1 strek.

 

Har siden starten mistet wifi signalet hvis jeg dekka for senderen, men dette med dekningen har ikke skjedd før?

 

Noen flere som har samme problemet?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen vil bruke scandinavian keyboard når det medfølgende er så fantastisk!

Men du laster det ned, for så å gå i innstillinger og velge det som tastatur. Ihverfall slik på Samsung Galaxy Spica, da den ikke har HTCs tastatur..

Lenke til kommentar

Det finnes ikke norsk ordbok til Swype, men det gjør ikke så mye siden Swype lærer seg ordene en skriver inn, og har en skrevet inn et norsk ord en gang, så ligger det ordet inne. Swype er fortsatt i beta og for å få ta i det må en registere seg hos Swype og si at en ønsker å prøve det. Så vil de velge ut noen som får lov til å prøve det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen vil bruke scandinavian keyboard når det medfølgende er så fantastisk!

Men du laster det ned, for så å gå i innstillinger og velge det som tastatur. Ihverfall slik på Samsung Galaxy Spica, da den ikke har HTCs tastatur..

 

Får det fortsatt ikke til :S ser på siden til appen i Market at man skal holde inne "123?" knappen men får ikke opp noe meny bortsett fra en med andre knapper ( @ osv.) Ingen med Legend som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar

Gå til Innstillinger -> Språk og tastatur

Merk av i boksen Skandinavisk skjermtastatur, velg ok i dialogboksen som kommer opp.

Du kan også endre innstillinger med menyvalget like over(vibrasjon ved trykk, skin osv).

Hold fingeren over et tekstfelt, velg Inndatametode, og så Skandinavisk skjermtastatur.

Fungerer ihvertfall med min Legend : )

Lenke til kommentar

Har eit problem med internettet til min kjære Legend. Bruker mobilt nettverk (har avtale med Chess om 500mb i mnd). Det funker fint mesteparten av dagen, men utover mot kvelden så funker ikkje det mobile nettverket lenger. Kva skal eg gjøre?

 

Hadde samme problem med Tele2, hvis du leser et par sider tilbake vil du se spm mitt!

Det som ble løsningen var å slå av 3g, telefonen byttet hele tiden mellom 3g nettet og gsm nettet grunnet dårlig 3g dekning.

Hvis du ikke får nettet tilbake nå kan du sette mobilen i fly modus i ett-par sekunder, for så å ta den tilbake til normal. PS ikke ha på mobilnettverk imens du bytter, sett det på med engang du har slått inn pinkoden.

 

:)

Lenke til kommentar

Har eit problem med internettet til min kjære Legend. Bruker mobilt nettverk (har avtale med Chess om 500mb i mnd). Det funker fint mesteparten av dagen, men utover mot kvelden så funker ikkje det mobile nettverket lenger. Kva skal eg gjøre?

 

Hadde samme problem med Tele2, hvis du leser et par sider tilbake vil du se spm mitt!

Det som ble løsningen var å slå av 3g, telefonen byttet hele tiden mellom 3g nettet og gsm nettet grunnet dårlig 3g dekning.

Hvis du ikke får nettet tilbake nå kan du sette mobilen i fly modus i ett-par sekunder, for så å ta den tilbake til normal. PS ikke ha på mobilnettverk imens du bytter, sett det på med engang du har slått inn pinkoden.

 

:)

Takk for svar! Skal prøve det neste gang det skjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...