Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Jeg har et abonnement på Legenden min nå som gir meg fri bruk av nett, er det noen måte å bruke mobilen som modem til PCen? Har ofte med meg laptop, så kunne vært kjekt å bukt den på nett.

 

Har prøvd å sette tilkoblingsvalget når jeg setter i kabelen til Internett-deling, men det skjer ikke noe, Windows klager på at den ikke klarer å installere drivere. Finner heller ikke drivere noe sted på nettet, ihvertfall ikke som jeg har funnet.

 

Kan forsåvidt også bruke bluetooth hvis det er mulig der, har ikke prøvd den metoden enda.

 

Hvis du hadde brukt Ubuntu ligger alt av drivere inne, dvs bare plugge den rett i så virker internett! :-D

 

Uansett last ned Herifra :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tok jeg steget og bestilte Legend! Fant ut at jeg ikke gadd og bruke 4000 på en mobil jeg syns er stygg (desire) og at Legend var rask nok for meg :)

 

Noe spesielt folk vil anbefale å gjøre når jeg får den? Hvilke programmer er et must?

 

Er det vits i å roote? Eneste fordelen jeg har fått med meg er programmer på SD...

Lenke til kommentar

Har et par kjappe spørsmål angående musikkspilleren til Legend (fant ikke noe om dette via søkefunksjonen):

1. Er det mulig å benytte cover-flow UTEN av det automatisk byttes sang hver gang jeg scroller? Det hadde vært fint om jeg kunne bla rundt og lete etter musikk, mens jeg hørte ferdig en sang. Dessuten hadde scrollingen gått langt smoothere om telefonen ikke måtte laste en ny sang hvert sekund.

 

2. Muligens mer et PC-problem: hvordan får man album artwork til å virke? Jeg har fått med meg at albumcovere man legger til sanger via itunes store ikke skrives inn i selve fila, men må skrives inn på et annet vis. På tross av dette får jeg ikke til å legge til albumcovere selv...

 

Utenom dette er jeg naturligvis storfornøyd med telefonen! :)

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan skru av automatisk bytte av sang når du blar i "coverflow"greia..

 

Jeg mener alle sanger i mp3 med albumart i tag skal fungere automatisk..

For å ha albumart til alle sanger må(kan) du ha en slik filstruktur:

Music
 Sting 
   Fields of Gold
     Englishman in New York.ogg
     AlbumArt.jpg
   Sacred Love
     Inside.ogg
     AlbumArt.jpg

Det er selvfølgelig ikke nødvendig å ha det akkurat slik, men filen AlbumArt.jpg vil brukes som albumart for alle sanger i mappen.

 

For å slippe å gjøre dette manuelt kan du bruke MediaMonkey, et gratis program, hvor man kan betale for ekstra funksjonalitet(ikke nødvendig i ditt tilfelle).

Om du er interessert i det kan jeg hjelpe deg, da med forslag til innstillinger i MediaMonkey.

Endret av jonaseg
Lenke til kommentar

Enig der, DoubleTwist blir ofte for lett, du kan ikke velge noe selv..

 

Slik gikk jeg frem for å synkronisere min Legend med MediaMonkey:

Tror du bør ha Legenden koblet til under hele konfigureringen, da montert som diskstasjon.

  • Først opprettet jeg en spilleliste med sangene jeg ønsket å synkronisere, i mitt tilfelle heter den HTC Legend.
  • Gå til Verktøy->Alternativer->Portable-/lydenheter.
    Finn enheten som bruker programtillegget d_USBMass1.dll og velg Konfigurer.
  • I første fane, Auto-synkroniseringsliste velger du sangene du vil synkronisere.
    Jeg gikk her til underfanen Spillelister, for så å velge spillelisten min HTC Legend.
  • I andre fane, Auto-synkronisering Alternativer krysser du som du selv vil.
  • I tredje fane, Auto-konvertering har jeg lagt til regler som gjør at alle filer i andre formater enn MP3 og OGG skal konverteres til en tilsvarende kvalitet i OGG.
    Dette er vel en betalingsfunksjon, men er ikke nødvendig om du kun har MP3-filer eller andre vanlige formater.
  • I fjerde fane, Enhet konfigurasjon har jeg valgt å Synkronisere spor til:
    \Music\<Artist>\<Album>\<Tittel>


    Du kan godt bruke et annet oppsett, men pass på at ingen spor med ulik albumgrafikk kommer i samme mappe.

  • Her kommer trikset, Synkroniser all albumgrafikk til spormapper(Pass på store bokstaver!):
    AlbumArt.jpg


  • Du vil ikke fjerne bilder om de er større enn noe..
  • Enhetsnavn - HTC Legend(Opp til deg).
  • La Drevbokstav stå tom.
  • Velg Finn Enhet. Velg her din telefons plassering etterfulgt av dens Enhets ID.
  • Det var det. Synkroniser i vei, og albumgrafikk skal være på plass såfremt det er det i MediaMonkey.

 

For å finne plassering(Win7):

665946.jpeg

Gå til Enheter og Skrivere, høyreklikk på Android Phone, Egenskaper.

Velg her USB Mass Storage Device, plassering står nedenunder.

Gå så tilbake til MediaMonkey og velg den tilsvarende enheten.

 

Det å legge til albumgrafikk med MediaMonkey er i mine øyne en smal sak, men om du ikke har det klart skal jeg også være behjelpelig med det.

Endret av jonaseg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...