Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Oppdatert frå JEE til JL2 med Kies 2.0, hadde SIM-kort og minnekort i, gjekk feilfritt. Kan stadfeste at eg no har bada 1.2 (Meny > Innstillinger > Om telefonen).

 

Den slår seg framleis av når eg held inne legg på-knappen, sjølv om låsen er på. Skuffande.

 

At telefonen slår seg av med å holde inne "legg på" knappen må vi nok leve med, for det er ikke en bug. På side 112 i bruksanvisningen står det at det er en innebygd funksjon for å restarte telefonen dersom den fryser eller har kritiske feil. Ironien er at funksjonen i seg selv er en kritisk feil!

 

Dere som har 1.2, hvordan er det med lagringsplass for meldinger? Uendret eller har Samsung tatt til vett? 200 sendte meldinger og 1100 mottatte meldinger er for lite i en smart telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderte til Bada 1.2 og måtte som vanlig bruke downloadmodus og til slutt nødgjennoppretting for å bli ferdig, og det gikk bare bra som vanlig. Men nå får jeg ikke kontakt med KIES, antagelig fordi windows mobile device center ikke "ser" tlfen som nå er oppgradert. windows mobile device center har ellers vært god å ha for uten har jeg ikke oppnådd kontakt med kies før heller. Jeg får se næremere på dette i etterhvert i morra forhåpentligvis løser det seg denne gangen også :innocent:

Jeg har kun hatt Bada 1.2 i 20 min så kan ikek fortelle noe om revolusjonerende endring, men det hadde jeg heller ikke ventet meg :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, det er fleire som opplever det (tidlegare i tråden), inkludert meg. Tastelåsen hindrar ikkje at telefonen slår seg av ved å halde inne legg på-knappen i 5 sekundar.

 

valen: Går ut frå at det er XXJI5 du hadde før, kva for navn har den nye? :)

 

Ok, da installerer jeg 1,2 og opplever:

 

1. Stryk på skjermen for at låse opp skjerm: er det så at det er bra at kunna stryke alle veier og så låses den opp eller en feil?

 

noen som veit hvordan jag lager talebøker i en mappe så den ikke samles sammen med musikken når jeg spiller musikk..

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Oppdaterte til nyeste Kies, helt problemfritt.

Oppdaterte til Bada 1.2, helt problemfritt.

 

Flott, men telefonen er faktisk blitt tregere i menyene :p

 

Har lagt inn Kies 2.0 og brukte den til å legge inn Bada 1.2 igår. Funka strålende og gikk fort. Lot minnekort og SIM-kort være i - brukte til og med ett nedlasta tema - og alt er som det var før oppdatering. Brukte samme pc som jeg har gjort de gangene det har gått bra - Win7 64b. Eneste jeg gjorde (som mange har anbefalt på utenlandske forum, er å fjerne alt annet som står i usb-portene). Synes menyer og alt generelt går litt raskere enn før, så strålende fornøyd. Særlig med Swype eller hva det nå kalles - genialt! Alltid synes vanlig T9-tastatur har hatt for små 'knapper', men nå er det bare en fordel - OG - mye bedre at ordforslag kommer opp som en lang 'remse' øverst - slipper å åpne en boks for så å velge.

 

Så her er det bare å oppdatere og smile! Nettleseren har ENDELIG blitt mye bedre - mer stabil og i tillegg ikke mulig å kjøre i fullskjerm-modus lenger. Egentlig en stor fordel å hele tiden ha en tynn menylinje nederst....

 

Men noe skal det være - Kies klarer ikke å koble til tlf. etter oppdatering til Bada 1.2...! Men det ordner seg sikkert etterhvert...

 

Ellers ikke merka noen andre forandringer enn det jeg har nevnt - utover at det er litt mer animert på 'låseskjermen'....

Endret av FoxMulder
Lenke til kommentar

Synes denne 1.2 oppdateringen er sånn passe etter å ha brukt mobilen mer, det eneste den rydder litt opp i er nettleser. Fortsatt er det ikke ordentlig flash støtte, MKV støtten er ikke blitt bedre, ikke raskere i menyene og FLAC støtten er til å le av.(Greit at en nå kan spille av FLAC, men det kan ikke gjøres i bakgrunnen eller fra musikk biblioteket, skjermen skrudde seg ikke engang av når jeg låste telefonen.)

Lenke til kommentar

Er det vanlig å ikke kunne koble telefonen til Kies 2.0 etter oppdatering til 1.2? Står bare "kobler til" her... Skjedde noen ganger før også, men da var det bare å prøve en gang til så gikk det, men nå virker det helt håpløst. Må man bare vente på en oppdatert Kies?

 

Du er nødt til å slette driveren til telefonen fra pcen. Når du deretter kobler den til igjen henter den en ny driver og det vil fungere.

 

Hehe dette er jo gøy..ska Samsung ikke bli helt overkjørt av apple og htc så må de begynne at levere bra ting. Vill ha Android og ikke noe annat tull..føre telefonen virker som den ska er den byttet ut..

 

Helt klart, jeg forventet ihvertfall det som var lovet med 1.2...

Hadde de lansert Android for Wave hadde "alle" problemer vært løst, for meg ihvertfall.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Dette virket for meg nå..

 

I had the same problem as you. I did the following and everything sorted out:

 

1. Connect Wave to PC via cable.

2. Go to control panel and device manager, then open USB-drivers, where you should see your "Samsung USB composite device" or something like that.

3. Right click properties, then driver tab and choose to delete driver.

4. Go to Kies (2.0) and install driver from Tools-tab and your problem is solved

Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere tlf men står bare kobler til..skjer ikke no,får ikke slått tlf på heller,slik var den forrige gang og da måtte jeg sende den inn,har gjort det "meste" men ikke no funker :mad:

noen som har noen tips slik at jeg slipper å sende inn tlf,eller å kaste den i veggen :mad:

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere tlf men står bare kobler til..skjer ikke no,får ikke slått tlf på heller,slik var den forrige gang og da måtte jeg sende den inn,har gjort det "meste" men ikke no funker :mad:

noen som har noen tips slik at jeg slipper å sende inn tlf,eller å kaste den i veggen :mad:

Takker for svar :)

 

Klok av skade næææ... Gjør som meg gi F i oppdateringer er ikke noe revulasjon i de siste uansett..... Hvorfor oppgradere noe som allerede fungerer bra? Jeg skjønner det bare ikke.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i.... men det hjelper ikke meg nå..men fatter ikke at det skal være så mye tull med alt dette.skal jo bare være å plugge i og ferdig med det. Aldri mere Bada og Kies her,såpass har jeg lært..grrr irriterende :mad: :mad:

 

Har skjedd meg og..tog ut batteriet i 1-2 minutter og satte i det igjen sammen med lader fra veggen og den startet at lade etter ca 1 minutt....kan det hjelpe deg og?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...