Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bruker ikke jeg Kies til stort annet enn fastvareoppdateringer, men jeg tenkte jo jeg skulle prøve å koble til jeg også etter oppdateringen.

 

Det gikk jo ikke. Så jeg gjorde som beskrevet her:

 

1. Connect Wave to PC via cable.

2. Go to control panel and device manager, then open USB-drivers, where you should see your "Samsung USB composite device" or something like that.

3. Right click properties, then driver tab and choose to delete driver.

4. Go to Kies (2.0) and install driver from Tools-tab and your problem is solved

 

men dette fungerte ikke for meg. Jeg avinstallerte og slettet Samsung USB Composite driveren i Enhetsbehandling, fikk da beskjed om å restarte, men tenkte at dersom jeg gjør dét vil jo bare den samme driveren bli installert igjen når jeg har restartet og kobler til telefonen, så jeg gikk samtidig inn i Kies og klikket for å installere driveren der, og SÅ restartet jeg PCen.

 

Men når jeg kobler til telefonen nå, får jeg opp at driveren ikke kan installeres (finner ikke driver). Har prøvd flere ganger å installere driveren via Kies, men nei. Så nå finner ikke Windows hverken 'sin egen' Wave driver, eller den som skal ligge i Kies...

 

Ja ja. Bra jeg ikke pleier å bruke Kies da...

Lenke til kommentar
slettet Samsung USB Composite driveren i Enhetsbehandling, fikk da beskjed om å restarte

Gjorde dette selv, men fikk ikke noen beskjed om å restarte. bare putta tlf i kabelen, så installerte den, og alt virket. Bruker Windows7.

 

Jeg både avinstallerte og slettet den driveren, mulig det var derfor. Man kan vel ikke bare slette en aktiv driver som kjører, uten også å avinstallere? Skjønner jeg ikke. Windows 7 64bit her.

Lenke til kommentar
slettet Samsung USB Composite driveren i Enhetsbehandling, fikk da beskjed om å restarte

Gjorde dette selv, men fikk ikke noen beskjed om å restarte. bare putta tlf i kabelen, så installerte den, og alt virket. Bruker Windows7.

 

Jeg både avinstallerte og slettet den driveren, mulig det var derfor. Man kan vel ikke bare slette en aktiv driver som kjører, uten også å avinstallere? Skjønner jeg ikke. Windows 7 64bit her.

 

Opplevde akkurat det samme etter oppdatering til 1.2 - stod bare med 'kobler til'. Har mye annet i usb-portene og fant ingenting med Samsung, så valgte en veldig enkel løsning: koblet til kabelen i en annen port og da starter den jo å legge inn driver - funka strålende og kobler seg nå til Kies igjen. :thumbup: Trenger ikke restart, engang. Så bare bytt port...

 

Men for all del - selv om Kies 2.0 er mye bedre, så bruker jeg det kun til oppdatering og Samsung Apps. Går direkte inn på minnekortet når jeg skal legge inn musikk osv.... Får stadig inntrykk av at siste fw'n er mer stabil og generelt.... bra! Tror ikke jeg kommer til å bytte ut tlf. når bindingstida går ut (første gang på mange år...) Eneste som kunne vært digg, er litt større skjerm. Og da har vi jo Wave II.... ;)

Endret av FoxMulder
Lenke til kommentar

Noen som har link til hvordan man innstallerer Bada 1.2 med Norsk via multiloader?

det kan du gjøre gjennom Kies 1.5 og Kies Registry pacher v.1.7 :)

 

Når du har startet Kies 1.5(oppdater den gjerne) og koblet tlf til. Start Kies Registry pacher og fyll inn :

Enable spoof = True

Spoof Product Code as=XEE

Spoof Software Revision as = "La være tom"

 

da får du 1.2 :)

 

Takk :)

 

Jeg har den nyeste versjonen av kies nå. Må jeg avinnstallere den, og laste ned 1.5 da?

Du må nok det. Og skulle du få problemer med å koble til tlf. avinstallerer du SAMSUNG USB driver, og lar tlf installere den igjen, neste gang du kobler til tlf igjen.

 

Ok. Takk for hjelpen - igjen :)

 

Burde jeg ta backup før jeg oppdaterer TLF? Sist jeg oppdaterte via multiloader ble alt på TLF slettet.. Men dette er jo en annen måte og gjøre det på (?), så blir hele mobilen formatert om jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Noen som har link til hvordan man innstallerer Bada 1.2 med Norsk via multiloader?

det kan du gjøre gjennom Kies 1.5 og Kies Registry pacher v.1.7 :)

 

Når du har startet Kies 1.5(oppdater den gjerne) og koblet tlf til. Start Kies Registry pacher og fyll inn :

Enable spoof = True

Spoof Product Code as=XEE

Spoof Software Revision as = "La være tom"

 

da får du 1.2 :)

 

Takk :)

 

Jeg har den nyeste versjonen av kies nå. Må jeg avinnstallere den, og laste ned 1.5 da?

Du må nok det. Og skulle du få problemer med å koble til tlf. avinstallerer du SAMSUNG USB driver, og lar tlf installere den igjen, neste gang du kobler til tlf igjen.

 

Ok. Takk for hjelpen - igjen :)

 

Burde jeg ta backup før jeg oppdaterer TLF? Sist jeg oppdaterte via multiloader ble alt på TLF slettet.. Men dette er jo en annen måte og gjøre det på (?), så blir hele mobilen formatert om jeg gjør dette?

Ingenting blir borte, når du oppdaterer med Kies.

Lenke til kommentar

Mail!

 

Etter oppgradering til bada 1.2 har mail-funksjonen endret seg. Når jeg sletter mailene (med innstilling bare slette på tlf. som tidligere), lastes alle ned igjen når jeg tar last ned. (mail som på serveren er merket som lest).

Gjelder to forskjellige mailsystem, og var ikke slik før, da ble kun nye, uleste mailer lastet ned.

 

Noen som har en løsning, da dette for min del praktisk talt ødelegger mail-funksjonen på tlf.

Takker.

Lenke til kommentar

Har mye annet i usb-portene og fant ingenting med Samsung, så valgte en veldig enkel løsning: koblet til kabelen i en annen port og da starter den jo å legge inn driver - funka strålende og kobler seg nå til Kies igjen. :thumbup: Trenger ikke restart, engang. Så bare bytt port...

 

Selvsagt! :ohmy::blush:

Skikkelig 'doh!' -øyeblikk da jeg leste det; det er jo så selvsagt. Men jeg tenkte allikevel ikke på det. Skal prøve det, takk for tipset. :)

Lenke til kommentar

-Mens jeg husker det:

 

Hva får jeg ut av det å opprette en Samsung konto? Var inne på Apps i går, og kom borti en knapp ("Logg på", tror jeg), og fikk da opp en side om at jeg måtte ha en Samsung konto, evt. opprette en.

 

Har det noe med å betale Apps å gjøre? Jeg har jo tilgang der uten Samsung konto, så..?

 

 

 

 

 

 

Mail!

 

Etter oppgradering til bada 1.2 har mail-funksjonen endret seg. Når jeg sletter mailene (med innstilling bare slette på tlf. som tidligere), lastes alle ned igjen når jeg tar last ned. (mail som på serveren er merket som lest).

Gjelder to forskjellige mailsystem, og var ikke slik før, da ble kun nye, uleste mailer lastet ned.

 

Har ingen løsning, ville bare si at jeg tror jeg har opplevd det samme. Jeg har ikke brukt mail på telefonen på en stund p.g.a. bugs, men etter at jeg oppdaterte til Bada 1.2 så tenkte jeg å prøve igjen (det har hele tiden vært satt opp, jeg har bare ikke bedt telefonen om å laste ned på en stund). Så jeg valgte at den skulle sjekke hver sjette time. På morgenen så jeg mail-ikonet, gikk inn, og så at det var 50 mails der. Alle disse var mail jeg har sett på tidligere i Outlook på PCen, så jeg slettet alle sammen på telefonen.

Men noen timer senere da jeg sjekket telefonen igjen, var mail-ikonet der igjen, og nok en gang sto det 50 nye mail. Så jeg slettet alle igjen.

Jeg har satt opp mailen på den måten at alle e-post kontoene mine går via Gmail, så telefonen sjekker bare Gmailen min.

Vet ikke om dette er samme problemet, men det virker jo litt sånn.

Nå har jeg vært inne på Gmail og slettet alle mailene der, så får vi se hva som skjer videre. Har fått én mail siden det.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Mail!

 

Etter oppgradering til bada 1.2 har mail-funksjonen endret seg. Når jeg sletter mailene (med innstilling bare slette på tlf. som tidligere), lastes alle ned igjen når jeg tar last ned. (mail som på serveren er merket som lest).

Gjelder to forskjellige mailsystem, og var ikke slik før, da ble kun nye, uleste mailer lastet ned.

 

Noen som har en løsning, da dette for min del praktisk talt ødelegger mail-funksjonen på tlf.

Takker.

Takk, da skal jeg ikke oppdatere... :)

Lenke til kommentar

"Hva får jeg ut av det å opprette en Samsung konto? Var inne på Apps i går, og kom borti en knapp ("Logg på", tror jeg), og fikk da opp en side om at jeg måtte ha en Samsung konto, evt. opprette en.

 

Har det noe med å betale Apps å gjøre? Jeg har jo tilgang der uten Samsung konto, så..?"

 

Må opprette en Samsung-konto for å kunne kjøpe apps o.l. Hadde vel egentlig tenkt å holde meg til gratis-ting, men fant ett par spill som så bra ut, så oppretta en konto og kobla den med kort-info. Funka fint og spilla var veldig bra, så fornøyd. Men er utrolig lite som er interessant i Samsung Apps - tatt i betraktning at de har holdt på en stund nå. Ikke noe stort prob. dog, tlf. er bra som den er nå...

 

Bruker ikke tlf. til mail, så kan ikke hjelpe der. Har forsøkt med flere tlf. tidligere på flere forskjellige platformer, men synes alltid at det er lite brukervennlig og mye problemer, så holder meg til web-mail....

Endret av FoxMulder
Lenke til kommentar

Prøvde å søke etter programoppdatering, på selve telefonen. Får så beskjed om at "Fastvareoppdatering nødvendig". Når jeg så trykker ok, står den en stund og kobler til server, før den sier at jeg må logge meg på samsung konto for å laste ned. Har jo registrert samsung konto på tlf. Og kan jo logge inn på den på samsung Apps. Men er det noen andre plasser på tlf. man kan logge på den kontoen?

 

Edit: Kies kommer ikke opp med noe.

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...