Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å ikke kunne koble telefonen til Kies 2.0 etter oppdatering til 1.2? Står bare "kobler til" her... Skjedde noen ganger før også, men da var det bare å prøve en gang til så gikk det, men nå virker det helt håpløst. Må man bare vente på en oppdatert Kies?

 

Du er nødt til å slette driveren til telefonen fra pcen. Når du deretter kobler den til igjen henter den en ny driver og det vil fungere.

 

Hehe dette er jo gøy..ska Samsung ikke bli helt overkjørt av apple og htc så må de begynne at levere bra ting. Vill ha Android og ikke noe annat tull..føre telefonen virker som den ska er den byttet ut..

 

Helt klart, jeg forventet ihvertfall det som var lovet med 1.2...

Hadde de lansert Android for Wave hadde "alle" problemer vært løst, for meg ihvertfall.

Fælt til sutring det var, da... :cry: Har vel nevnt det før, men sier det igjen - er ikke nødvendig å drive og oppdatere hele tiden, med mindre det er snakk om større forbedringer - som nå til Bada 1.2. Browseren er en god del bedre og Swype funker strålende. Synd at mange har slitt med at ting har skjært seg ved oppdatering (måtte sende inn min, også), men helt feil å tro at andre merker er problemfrie. Alle produsenter sliter med bugs og en viss feilprosent. Desire HD har også en haug med bugs, men det blir glatt tilgitt i tester. Har sagt det før - synes Wave 8500 er en glimrende pakke "ut av esken" - TouchWizz er ett rent og enkelt grensesnitt hvor det meste er på plass i utgangspunktet. Stabil er den også for de fleste og super hardware som nok kunne vært ennå bedre utnytta. Ser at noen gnåler om Android og at det er veien til frelse. Har nok sagt noe sånt selv for en stund siden, men tar det tilbake etter å ha trykka en del på de to andre Android-tlf. vi har i huset (Wildfire med 2.2). Synes Android er voldsomt overhypa - virker for meg som uoversiktlig og knotete - som om utviklerne stadig klasker på løsninger i hytt og pine uten en helhetlig plan - blir ikke brukervennlig nok. Å servere en hovedmeny hvor det ikke engang går ann å flytte på ikonene, er for dårlig - ei heller mulighet til å bla til siden - kun en lang 'remse' av en hovedmeny som framstår som kaotisk. Så om man på død og liv må sutre og ønske seg Android på Wave - kjøp en tlf. med Android, da vel - og la oss Wave-brukere være i fred og bruk forumet til det som det er ment - felles problemløsning. :yes: Jo, og ett ord om MultiLoader: ikke noe en bør prøve seg på om en ikke vet godt hva en driver med. Greit om en har flere tlf. og god teknisk innsikt, dog. Hørt flere som har fått trøbbel med offisielle oppdateringer etter å ha brukt ML, men noe trøbbel med garanti blir det vel neppe - vanskelig for verkstedet å bevise at det er årsaken til trøbbel.....

Endret av FoxMulder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fælt til sutring det var, da... :cry: Har vel nevnt det før, men sier... snip

 

Ja hyl... skrik... store krokodille tårer, brukere som krever bitte litt er så forferdelig. :(

 

Rant

Begin;

Jeg tror jeg aldri har lest i et forum som omhandlet telefonen jeg har hatt der og da hvor folk har hatt så mye problemer. At jeg selv har utslippet anser jeg kun som flaks.

 

Vet ikke helt om du har fått det med deg, men 1.2 oppdateringen skulle drastisk oppdatere denne telefonen med funksjoner som tidligere/fortsatt bare Android har. Oppdateringer som sikkert flere til en viss grad kjøpte telefonen på grunn av, dvs telefonen var ikke helt 100% når de kjøpte den, men så skulle den få disse funksjonene senere via oppdateringer så det ville ikke være noe problem.

 

Android er betydelig mer oversiktlig spør du meg, og har en lagt mer modifiserbar startskjerm bare for å neven noe. Du kan faktisk legge andre ikoner der.

 

Og ja, det er ikke få Wave brukere som synes Bada er sånn passe, mye grunnet at dette er og blir et stort kompromiss. Ihvertfall for meg, da jeg anser dette som den beste telefonen av hva maskinvare og størrelse angår.

 

Og ja, jeg mener Samsung skal ha Kudos for å gjøre telefonen bedre, men de har enda til gode å oppdatere noe som ikke var en selvfølge å fornye eller legge til.

End;

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Vel - da har jeg utrolig nok oppdatert til Bada 1.2 uten noe tull! :o

 

Har riktignok ikke koblet den til igjen etterpå, men hvis det blir noe krøll da, skal jeg følge rådet om å slette / få igjen USB driveren.

 

Alle innstillinger, widgeter osv. ser ut til å være intakt etter oppdatering. Faktisk var telefonen koblet til en Bluetooth handsfree da jeg koblet til for å oppdatere (glemte det), men selv dét gikk bra, og ikke bare det, men den koblet seg automatisk til handsfreen igjen etter oppdatering. Du verden.

 

Men litt skjær i sjøen skal det jo være, så klart.

 

Nettleseren funker ikke som den skal. Før hadde jeg en del "DNS feil" da jeg surfet, men nå har jeg "Ikke noe svar". Bare at nå er det sånn uansett webside, og hver gang, bortsett fra på Google.co.uk, som er startsiden min. Skjønner ikke hvorfor den er så spesiell, men... Alt fra VG.no til Wikipedia får jeg "Ikke noe svar" på. Har prøvd restart.

Kanskje jeg burde få Tele2 til å sende internet innstillingene på nytt? Men merkelig da at Google funker...?

 

Kommer tilbake med flere inntrykk når de dukker opp, positivt som negativt.

 

 

 

 

Ang. oppdatering: Avinnstallerte gammel Kies, slettet deretter "gjenglemte" mapper manuelt. Restartet PCen. Lastet ned og innstallerte Kies 2.0 fra samsung.no (utgitt 6. januar). Lukket kjørende programmer på telefonen. Koblet till USB. Fikk beskjed om firmware oppdatering. Gikk igjennom den prosessen (klikket vel 'Ja' på alt...). Windows 7 64bit.

Lenke til kommentar

Oppdatering: Ser ut til at jeg fikset internett-problemet ved å gå inn og velge nett manuelt, det sto på 'Automatisk'. Skjønner ikke helt hvorfor det skulle by på problemer, for den kan vel ikke ha valgt noe annet enn Netcom sitt nett, som Tele2 bruker, vel?

Får ihvertfall kontakt med nettsidene igjen nå. :)

Lenke til kommentar

Mulig det er innbilning, men jeg synes det er merkbart lettere å treffe riktig bokstav/tall på tastaturet etter oppdateringen? Bruker ikke Swype enda, men har lagt inn en del innloggings-informasjon på diverse nettsteder på nytt, og det som før var en irriterende opplevelse gikk nå helt greit. Knappene er jo like store, så da er det vel i så fall bedre presisjon.

Lenke til kommentar

Fælt til sutring det var, da... :cry: Har vel nevnt det før, men sier... snip

 

Ja hyl... skrik... store krokodille tårer, brukere som krever bitte litt er så forferdelig. :(

 

Rant

Begin;

Jeg tror jeg aldri har lest i et forum som omhandlet telefonen jeg har hatt der og da hvor folk har hatt så mye problemer. At jeg selv har utslippet anser jeg kun som flaks.

 

Vet ikke helt om du har fått det med deg, men 1.2 oppdateringen skulle drastisk oppdatere denne telefonen med funksjoner som tidligere/fortsatt bare Android har. Oppdateringer som sikkert flere til en viss grad kjøpte telefonen på grunn av, dvs telefonen var ikke helt 100% når de kjøpte den, men så skulle den få disse funksjonene senere via oppdateringer så det ville ikke være noe problem.

 

Android er betydelig mer oversiktlig spør du meg, og har en lagt mer modifiserbar startskjerm bare for å neven noe. Du kan faktisk legge andre ikoner der.

 

Og ja, det er ikke få Wave brukere som synes Bada er sånn passe, mye grunnet at dette er og blir et stort kompromiss. Ihvertfall for meg, da jeg anser dette som den beste telefonen av hva maskinvare og størrelse angår.

 

Og ja, jeg mener Samsung skal ha Kudos for å gjøre telefonen bedre, men de har enda til gode å oppdatere noe som ikke var en selvfølge å fornye eller legge til.

End;

 

Krokodilletårer....??

 

Poenget mitt var at det blir søkt å sutre over at tlf. ikke blir tilgjengelig med Android. Om man heller vil ha Android og synes Bada ikke duger, så bør man ta konsekvensen av feil valg og heller bytte til noe med Android - enkelt og greit. Bada er og blir sært - tror neppe det kommer til å leve særlig lenge. Men til sitt bruk, funker det fint. Påstanden om at Android er oversiktlig...? Vel, deg om det - makan til virrvarr og lite planlagt UI har jeg ikke vært borti - dessverre. For konseptet med Android er glimrende, men er langt ifra 'ferdig' ennå synes jeg. Skjønner ikke helt hvor du har det fra at 1.2 skulle totalforandre tlf.... Enig med deg at det skulle vært mulig å legge f.eks. elementer fra hovedmenyen (eller undermenyer) på hjemmeskjermene - helt klart en stor fordel med Android der. Men har nå kommet masse widgets som kan lastes ned gratis og som gir den funksjonaliteten de fleste trenger. Men burde selvfølgelig ha vært lagt inn i utgangspunktet... En annen ting - du sier at du aldri har hørt om noen andre tlf. som har vært plaga av så mye feil og mangler. Da tror jeg du må komme med litt bedre kildehenvisning - alle produsenter sliter med bugs og trøbbel. Største problemet med Wave, er at Samsung har totalt fraværende kundeservice og i tillegg serverer møkk som Kies. Litt bedre med 2.0, dog - men har ikke hatt særlig gode opplevelser med HTC Synch i det siste, heller. Og hva med SonyEricsson? Er ikke mange mnd. siden de solgte tlf. med Android 1.6...! Og X10-serien får aldri mer enn 2.1... Hva med Apple og iPhone? Vært utallige historier med de merkeligste bugs når iOS har blitt oppdatert de siste åra - type worldwide.

 

Så alle sliter og derfor har vi forum så vi geeks kan dele problemer og finne løsninger. Selvfølgelig lov å sutre - har da gjort det selv - men kan ikke klage over Android ikke kommer til Wave - blir for dumt. Har en valgt å kjøpe en tlf. med noe så sært som Bada, så har man i utgangspunktet valgt bort Android og bør stå for det valget. Eller bare bytte tlf....

 

Som du sier - 'end'. ;)

Endret av FoxMulder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har link til hvordan man innstallerer Bada 1.2 med Norsk via multiloader?

det kan du gjøre gjennom Kies 1.5 og Kies Registry pacher v.1.7 :)

 

Når du har startet Kies 1.5(oppdater den gjerne) og koblet tlf til. Start Kies Registry pacher og fyll inn :

Enable spoof = True

Spoof Product Code as=XEE

Spoof Software Revision as = "La være tom"

 

da får du 1.2 :)

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Noen som har link til hvordan man innstallerer Bada 1.2 med Norsk via multiloader?

det kan du gjøre gjennom Kies 1.5 og Kies Registry pacher v.1.7 :)

 

Når du har startet Kies 1.5(oppdater den gjerne) og koblet tlf til. Start Kies Registry pacher og fyll inn :

Enable spoof = True

Spoof Product Code as=XEE

Spoof Software Revision as = "La være tom"

 

da får du 1.2 :)

 

Takk :)

 

Jeg har den nyeste versjonen av kies nå. Må jeg avinnstallere den, og laste ned 1.5 da?

Lenke til kommentar

Noen som har link til hvordan man innstallerer Bada 1.2 med Norsk via multiloader?

det kan du gjøre gjennom Kies 1.5 og Kies Registry pacher v.1.7 :)

 

Når du har startet Kies 1.5(oppdater den gjerne) og koblet tlf til. Start Kies Registry pacher og fyll inn :

Enable spoof = True

Spoof Product Code as=XEE

Spoof Software Revision as = "La være tom"

 

da får du 1.2 :)

 

Takk :)

 

Jeg har den nyeste versjonen av kies nå. Må jeg avinnstallere den, og laste ned 1.5 da?

Du må nok det. Og skulle du få problemer med å koble til tlf. avinstallerer du SAMSUNG USB driver, og lar tlf installere den igjen, neste gang du kobler til tlf igjen.

Lenke til kommentar

Ser det sytes over at Bada er så mye dårligere en Android. Hva er det som er så dårlig med Bada da? At man ikke kan legge ikoner på hjemmeskjermen? det kan man jo. At android er mer oversiktlig? Personlig, har jeg ikke vært borti værre tlf en x10/x10 mini, når det kommer til vanskelige menyer. Jeg har flere i familien som stadig ringer, fordi de ikke finner ut hva som trekker penger, strøm, og ja gud vet hva. På Wave trykker du bare på 1 knapp, og du ser alt som kjører på den. Kan ikke bli lettere.

 

Men når det kommer til Kies, og å oppgradere Wave'n, ødelegger samsung hele greia, desverre. Håper Kies 2 retter opp i dette...

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Ser det sytes over at Bada er så mye dårligere en Android. Hva er det som er så dårlig med Bada da? At man ikke kan legge ikoner på hjemmeskjermen? det kan man jo. At android er mer oversiktlig? Personlig, har jeg ikke vært borti værre tlf en x10/x10 mini, når det kommer til vanskelige menyer. Jeg har flere i familien som stadig ringer, fordi de ikke finner ut hva som trekker penger, strøm, og ja gud vet hva. På Wave trykker du bare på 1 knapp, og du ser alt som kjører på den. Kan ikke bli lettere.

 

Men når det kommer til Kies, og å oppgradere Wave'n, ødelegger samsung hele greia, desverre. Håper Kies 2 retter opp i dette...

 

Veldig enig! :yes:

 

Og stadig like enig om Kies - vært katastrofalt dårlig. Men etter å ha lasta ned og brukt Kies 2.0 til å oppdatere til Bada 1.2, har inntrykket bedret seg betydelig. Gikk raskt og smertefritt og selve Kies er nå betydelig raskere og enklere å bruke med ett grensesnitt som er oversiktlig og bra. Kan jo hende Samsung har klart det denne gangen.... Største forandringa jeg har merka med Bada 1.2, er: Swype (super), bedre nettleser (stadig ikke mer en ok, dog) og mye bedre minnehåndtering.....

Lenke til kommentar

 

Edit. Vet ikke om det har vært der før da, men under samtale, kan man slå på støyredusering.

 

Har telefonen noise canceling i hardware? Altså to mic'er? Hvis ikke er det vel et støyfilter, men det kan jo være greit det.

 

Litt tidlig å si, men så langt synes jeg telefonen er blitt mer det jeg håpet på da jeg skaffet meg den, med Bada 1.2. Ting ser ut til å funke bedre bare, og den 'innbyr' nå til å brukes på samme måte som min gamle HTC Desire gjorde. Før var det for mye 'små-bugs' til at jeg gadd å bruke denne telefonen på en del områder.

 

 

 

Glemte å si det i innlegget et stykke over her, men kan jo nevne at når det gjelder oppdateringen til 1.2 via Kies 2.0, så fikk jeg først spørsmål av Kies om jeg ville at den skulle sjekke PCen for musikkfiler. Dette takket jeg nei til. Så poppet det opp et vindu angående det, samtidig som det poppet opp et vindu som spurte om jeg ville oppdatere firmware. Jeg valgte da å klikke Avbryt på begge de vinduene, og heller klikke på Oppdater (eller hva det nå sto) i selve Kies isteden. Vet ikke om det hadde noe å si, men tenkte jeg kunne nevne at jeg gjorde det sånn. Da de to pop-up vinduene var fremme, 'overstyrte' det ene det andre, så jeg måtte lukke det ene for å kunne lukke det andre. Tror kanskje det var greit, og mer 'ryddig' for oppdateringsprosessen, at jeg gjorde det på den måten.

Lenke til kommentar

...meeen når det gjelder Kies 2.0, så får jeg nå spørsmål hver gang jeg (re-)starter PCen om et program fra www.teruten.com kan gjøre endringer på maskinen, og dette har med Kies å gjøre ser jeg av den detaljerte visningen (det er visst noe Digital Rights Management programvare fant jeg ut). Og dette skjer selv om jeg har klikket for å godta det hver gang...

 

Kanskje jeg skulle søke jobb som programmerer for Samsung?

Lenke til kommentar

Nå er jeg nok litt i overkant kverulant, men håpet på at jeg ville få et eksempel av en innebygd funksjon og ikke en Widget. (Som det er i Android, pirk pirk) :p

 

Uansett, får vel dytte fra meg mitt widget "hat" og prøve.

 

Masse ting som bruker mer strøm? Har en litt annen tankegang med denne telefonen, så mye som mulig skal være svart, kun en hjemmeskjerm (Kunne jeg skrudd av "glide animasjonen" mellom hjemmeskjermene så kunne jeg kanskje hatt flere, for da hadde det gått noe mer radig), et svart som mulig theme (gjerne med blå "wireframe-ikoner" som jeg ikke har funnet enda), kun en 1 klokke aldri skjønt vitsen ha flere klokker på et bilde og sist men ikke minst så gidder jeg ei betale for slikt.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...