Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@samsungbada

samsungbada Samsung bada

Support for the rest of the world will follow during 1Q with different update dates depending on the country and operator. Thanks :)

2 hours ago

 

samsungbada Samsung bada

bada 1.2 Firmware update will be available soon(in this month) for European SIM free Wave first.

 

Eg trur det ikkje før eg ser det, men det er lov å håpe. Så fint at Waven min er ulåst. :D

Lenke til kommentar

Fint at Kies 2 er kommet ut, men er det flere enn meg som får opp koreanske skrifttegn innimellom det norske? Er ikke sikker på språket, men jeg antar det er koreansk.

- Under Bibliotek, Musikk. Kun skrifttegn

- Under Butikk, Music store. Alt er med skrifttegn.

 

Må si jeg er så lite imponert over over driver- programvare- satsing.

Føler virkelig at Samsung ikke tar sine kunder utenfor Asia seriøst. (I forhold til oversettelse i program osv).

 

Og nei det hjelper ikke å forandre til norsk språk, noen av menyene kommer fortsatt på koreansk.

Etter første gangs installering av Kies 2 så alt meget bra ut, men etter første omstart av maskinen derimot kom alt opp med skrifttegn. Prøvde å avinstallere for deretter å installere på nytt på norsk, men da kom alt opp med skrifttegn. Prøvde også å installere på engelsk, uten at det utgjorde noen forskjell.

Installerte deretter Kies på pc nummer to, for å finne ut hvordan jeg kunne forandre språk på pc 1. Etter å funnet ut av det, er det litt norsk og litt "skrifttegn" under Bibliotek og Butikk.

 

De gamle synder fra Samsung står ved lag og jeg tror dermed mange vil velge seg bort fra Samsungs OS, driver, programvareproblematikk.

 

Bare så det er sagt, jeg elsker telefonen. Den har perfekt størrelse, musikkavspillingen er meget bra, og skjermen er best. Kamera er også helt greit, uten at jeg legger vekt på det. Jeg kunne gjerne bytta til Galaxy, men den synes jeg blir for stor.

 

MEN hadde jeg fått muligheten til å bytte til et annet OS, med andre som utvikler OS, drivere eller programvare, hadde jeg bytta på flekken. I utgangspunktet synes jeg Bada fungerer greit, men når det er oppdateringer som blir gjort mulig, så er det alltid noe som skjer feil med noen.

Har selv måttet levert inn telefonen etter mislykket offisiell oppdatering fra Bada 1.0 til Bada 1.02 gjennom Kies.

 

Det ble mye frustrasjon her, men håper dere tåler det. Er det andre erfaringer vil jeg gjerne høre hva slags erfaringer dere andre har, både positivt og negativt, og jeg tar gjernoe mot tips hvis man kan gjøre ting på en annen måte.

 

Er dog fortsatt optimist og håper som alltid at neste oppdatering retter "alt", slik at min frustrasjon blir gjort til skamme.

 

Kjører forøvrig Win7 Pro 64bit på to maskiner, med samme erfaringer.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er noe jeg lurer på. Jeg har mange apps i telefonen min, noen er lagret i minnekortet, mens noen andre ikke er det. Er det mulig å flytte over disse spilla til minnekortet?

Et annet spørsmål; Snart kommer bada 1.2 til Norge, og jeg vil gjerne oppdatere min telefon da. Når jeg oppdaterer, vil jeg miste alle mine apps? Kontakter, meldinger.. osv?

Lenke til kommentar

Angående Route66, kjøpte faktisk europa pakken når det var sånn tilbud for 30euro eller der omkring. Tenkte det var like greit. Har bare brukt den en gang dog:P Har ikke bil. Men for så lite penger så er det vel egentlig det samma. Er uansett ikke stort å velge mellom. Skal visstnok komme noe fra sygic eller kanskje det har kommet. Kanskje litt vel liten skjerm til å navigere etter men det virka nå som at snakkinga lot seg følge helt greit på den lille turen jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Da kjøpte jeg Skandinavia Route66 siden de har avtale med samsung og rimligt pris..ser ut som det virker bra så langt og er likt ovimaps.

 

Enig med mange at Bada 1.2 burde rette opp i alle feil om denne mobilen ska blir komplett. Annars burde de legge in Android.

 

Ett annat problem som jeg har opplevt er at mobilen varit avslått da den legat i lomma? Er der flere som opplevt dette? Den skrur seg av når man holder inne av-knappen når tafse-låsen er på gjetter jeg..

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Den nye er JL2, altså endelig har vi tilgang på Bada 1.2. Kanskje det kan fjerne det dere måtte ha av bugs i softwaren.

 

Jeg har nå prøvd flere ganger å oppdatere telefonen. Kies finner ny fastvare, så blir noe lastet ned, det står "plugin Update, ikke trekk ut kabelen", deretter skjer ingen verdens ting. Jeg har prøvd å ta ut minnekort og SIM-kort uten annet resultat enn at Kies fortsatt finner ny fastvare. Altså ingen forskjell på å la kortene stå i, eller å ta dem ut.

 

Tips til oppdatering av telefonen mottas med takk.

 

Løsningen ble å avinstallere Kies, deretter flytte kroppen til en annen maskin og installere Kies der. Samme nedlastede Kies som var i bruk på den andre maskinen.

 

Det ordnet seg til slutt, og jeg er glad for at telefonen nå er oppdatert i hvert fall.

Endret av 6arken
Lenke til kommentar

Det tok jammen sin tid. Sikkert fordi jeg sitter på elendig linje, trodde ikke den var så sykt treig.. Gjorde ikke noe spesielt. Bruker kies2 på win7. Har på offlinemodus før jeg startet men det hadde nok ikke noe å si. Måtte starte ned lastingen en gang eller tre fordi den timet ut. Men nå har jeg i det minste bada 1.2:) teste teste:P

Lenke til kommentar

Min slår seg fremdeles av selv om låsen er på. Er fornøyd med hva de har gjort angående minneproblemer dog. Har ikke lekt for masse men foreløpig har jeg ikke sett noe til det:) Ellers liker jeg godt t9 trace kan godt se for meg at jeg kommer til å bruke det når jeg skal skrive ting med mobilen. Nå må jeg bare få testet den ut på nett. Innebygde nettleseren skal visstnok ikke kjøre i fullskjerm lengre. Bruker stort sett opera mini jeg dog. En ting som irriterer er at telefonen får litt hikke av og til. Begynte å få dette ved forrige firmware. Låser seg litt kort i spill av og til.

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg hvilken "fastvareversjon" som er bada 1.2? Når jeg kobler til min telefon får jeg opp:

Aktuell fastvareversjon: S8500CVJG1/S8500TENJG1

Siste fastvareversjon: S8500CVJL1/S8500TENJL1

 

Edit: Fant ut at bada 1.2 er JL2 :)

Endret av maXini
Lenke til kommentar

Fint at Kies 2 er kommet ut, men er det flere enn meg som får opp koreanske skrifttegn innimellom det norske? Er ikke sikker på språket, men jeg antar det er koreansk.

- Under Bibliotek, Musikk. Kun skrifttegn

- Under Butikk, Music store (Hvor det burde vært Samsung App). Alt er med skrifttegn.

 

Det merklige er at språket forandrer seg ved en restart av Kies.

Har noen andre steder enn Samsungs norske sider hvor man kan laste ned Kies fra?

 

Ellers fungerer swype med Bada 1.2, uten at jeg har prøvd så mye enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...