Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Heh ja testet dette selv nå, den måtte lukke widgets selv når jeg bare åpnet vg.no og tv2.no. tv2.no ville forøvrig IKKE åpnes pga "siden er for stor. innholdet vises ikke optimalt". Vg.no gikk helt fint, klarte og zoome inn og ut der, men ikke veldig "smooth" akkuratt, ganske hakkete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takktakk!

 

da gjenstår det bare å fa til bakgrunn som slider slik som før

Sikker på at du bruker rett bilde? Ser man kan laste ned mange bilder som bare dekker 1 skjerm.

 

ja.

 

hadde et bilde som slidet,

men ville ha nytt.

 

fikk ikke til med det nye,

og skulle gå tilbake med det gamle, bare for å oppdage at jeg ikke fikk det til der heller.

 

funker med de to standard bildene som fulgte med,

men ikke med noen andre.

 

uansett bredde og høyde,

og uansett om jeg forstørrer eller forminsker.

 

 

skal knote litt til,

får det sikkert til etterhvert

 

Bildet må ligge vannrett om du skal kunne få det til å slide.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte minnekort like etter å ha kjøpt telefonen, og har vel valgt i menyene at omtrent alt skal legges dit, og har ikke fått noen beskjeder om for lite minne.

 

Det jeg derimot har opplevd et par ganger nå, er at telefonen har restartet seg selv, og jeg må taste PIN (og telefonkode). Skal liksom bare sjekke telefonen for oppdateringer f.eks., og trykker derfor på skjermlåsknappen, men ingenting skjer. Trykker så en gang på "legg-på-røret-knappen", og da 'våkner' telefonen (d.v.s. skjermen) og jeg må slå kodene. I mellomtiden har vel telefonen vært død for innkommende samtaler etc., vil jeg tro. Vet ikke om alarmer fungerer når den er i den tilstanden, men. Hadde jo vært kjekt, siden jeg bruker telefonen som vekkerklokke. Greit å komme seg på jobben også...

 

Dette hadde jeg ikke før oppdatering til siste firmware.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å sende MMS. Aner ikke hva som er galt. :hmm: Jeg har Chess-abonnement og dama har Tele2. Vi har det samme problemet begge to. Vi får begge beskjed om at "Mislykket. Ukjent feil. Prøve igjen?" Selvsagt har vi lastet ned nye oppsett flere ganger inkl. restarting av telefonen. Skrudd på dataroaming har vi også. Nå tidligere i dag snakket jeg med kundeservice på Chess og fikk vite at de restertet noe på sentralen. Jeg vet liknende MMS-problematikk har blitt omtalt tidligere i denne tråden. Det kjipe er at sending av MMS fremdeles ikke virker. Noen som har opplevd liknende og funnet en løsning?

Endret av steinar wall
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å sende MMS. Aner ikke hva som er galt. :hmm: Jeg har Chess-abonnement og dama har Tele2. Vi har det samme problemet begge to. Vi får begge beskjed om at "Mislykket. Ukjent feil. Prøve igjen?" Selvsagt har vi lastet ned nye oppsett flere ganger inkl. restarting av telefonen. Skrudd på dataroaming har vi også. Nå tidligere i dag snakket jeg med kundeservice på Chess og fikk vite at de restertet noe på sentralen. Jeg vet liknende MMS-problematikk har blitt omtalt tidligere i denne tråden. Det kjipe er at sending av MMS fremdeles ikke virker. Noen som har opplevd liknende og funnet en løsning?

 

Jeg hadde samme "problemet", men etter at både "Dataroaming" og "Bruk Pakkedata" ble slått på funket MMS. Så tipset er skru på begge :-), håper det gjør at MMS kan brukes også hos dere. Jeg bruker forøvrig OneCall.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde samme "problemet", men etter at både "Dataroaming" og "Bruk Pakkedata" ble slått på funket MMS. Så tipset er skru på begge :-), håper det gjør at MMS kan brukes også hos dere. Jeg bruker forøvrig OneCall.

 

Lykke til.

 

Tusen takk skal du ha 6arken, glimrende! :thumbup: Jeg fulgte dine anbefalinger og nå fungerer det. :yes:

Lenke til kommentar

Merker det litt jeg også, men når jeg tenker på hvor lang tid det tar å konvertere fra .avi til .mp4 (som Kies vil konvertere til) gjør det ikke så mye.

 

Sant, sant.

Vil fortsatt høre om noen har en ide til ett DivX format eller noe, som gir ett enda bedre resultat, for type togturer.

Lenke til kommentar

Har et problem,hvordan får man slettet ting på telefonen?jeg forsøker å åpne samsung app så får jeg beskjed om at minnet er fult og at jeg må slette,men hvordan får man slettet et og et program?

Prøv "Endre" oppe i venstre hjørne. Da kommer det et rødt tegn på de programmene du kan slette.

Lenke til kommentar

S8500XXJF7 om jeg ikke tar helt feil

 

Hei

Jeg gikk til anskaffelse av min samsung wave for 4-5 dager siden, da min gamle telefon som forøvrig var en sony E telefon, begynte å ta kvelden.

Jeg hadde på forhånd lest en del tester, men var også noe skeptisk, til samsung grunnet utsagn fra diverse brukerfora der det tydelig er erfart dårlige erfaringer med tidligere modeller.

Men jeg tok sjansen og tenkte å gi Samsung wave en sjanse fremfor HTC og Apple. Valget falt på Wave og

jeg lastet ned Kies som anbefalt.

 

Jeg må bare få utrykt at jeg er svært så overrasket og fornøyd med denne telefonen og anbefaler alle som er på utkikk etter en god telefon til en overkommelig pris å vurdere denne seriøst når de skal ta sitt valg. Jeg har ikke angret på overgangen til et annet mobilmerke.

 

Jeg har lest alle de 27 sidene pr dags dato, og oppdaget en del som klager over de problemene de støtte på når de ville oppgradere firmwaren.

 

Jeg forsøkte å oppgradere min telefon da jeg fikk den, men oppdaget at jeg hadde "7" versonen allerede installert, noe som Kies også gav utrykk for da jeg fikk melding om at jeg ikke trengte oppgradering.

 

Men jeg oppdaget i dag da jeg var inne på Samsung Kies at det nå ligger en "8." versjon ute, og den har jeg nå oppgradert til min telefon uten noen som helst problemer.

 

Firmwareversjonen jeg lastet ned i dag er S8500XXJF8_XE

 

Men jeg har ikke merket så mange forandringer annet enn at jeg nå har egne Æ Ø Å taster når jeg skriver meldinger, i stedet for å trykke A O tastene for å få frem disse bokstavene som var tilfellet i "7" versjonen.

 

Er det andre oppdateringer i denne ("8.") versjonen som dere har oppdaget er bedre eller tillagt?

Lenke til kommentar

Opplevde noe rart idag (mulig det har skjedd før, og at jeg bare ikke har oppdaget det).

 

-Skrev noen sms-er frem og tilbake med noen, og alle svarene jeg fikk fra vedkommende var merket med klokkeslett som var en time tidligere; altså hvis jeg mottok meldingen 11:51 så står det 10:51 på meldingen. Og dette har skjedd med alle meldingene, selv om det er sikkert at jeg får meldingen på 'mitt' klokkeslett, og at det ikke har gått en time siden jeg 'skulle' fått sms-en.

Mine meldinger i retur er merket med riktig klokkeslett.

 

Noen som har opplevd noe sånt?

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg har merket noe lignende. For eksempel mottok jeg i går en melding 14:51 som jeg svarte på 14:49. Slik er det på stort sett alle meldinger jeg svarer på. Jeg sender svaret ett par minutter før jeg mottok meldingen jeg svarte på, og det er fra forskjellige avsendere så det er tydeligvis min mobil det er noe rart med. Og grunnen er ikke at jeg er så jævlig rask til å skrive at tiden skrus tilbake bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...