Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Ja det virker som det er noe feil med sms og klokkeslett. Blir sikkert fikset med en oppdatering.

 

Har lånt bort kabelen, så jeg får ikke sjekket. Men får folk oppdatert via Kies nå? Ser at mange skriver at det virker, og at det er ny oppdatering der.

 

Hei

jeg tror jeg kan tipse deg/dere om at en må angi tidssonen en befinner seg i på nytt i "innstillinger", (Berlin gmt+1) deretter still klokken, detaktiver automatisk justering av klokke og dato. da skal det gå i orden for tidspunkt i mottakelse av meldinger.

Gjorde det for meg iallefall.

 

-lykke til-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw, noen som vet hvordan man får meldingene i samtalemodus riktig igjen?

De bare klumper seg......

 

Jeg tror den backer opp meldingene (etc.) før oppgradering, men når den legger dem på plass igjen etterpå så gjør den en dårlig jobb kan man si. Men når man så fortsetter å sende/motta meldinger etterpå, legger de nye meldingene seg i riktig rekkefølge igjen. Men irriterende at den ikke legger de gamle riktig etter oppgradering ja.

 

Forøvrig noen merkbare forskjeller med den nye firmwaren? ÆØÅ kom jo i en tidligere utgave, så er det noe annet? Skal prøve å oppgradere selv da, så finner jeg det jo ut selv, men.

Lenke til kommentar

Har kjørt gjennom halve Europa med denne som GPS, brukte Route66 som program med en 30dagers licens. Det fungerte veldig bra hele veien med unntak av noen få glipper med sving til høyre inn enveis i møtende retning. Forøvrig mistet jeg noen avkjøringer med litt treg oppdatering men jeg kunne vært litt mer oppmerksom ikke lett med en kartleser og gps som er uenig og der jeg ikke stoler 100% på noen av dem :p

 

Merket at telefonen ble usannsynlig varm etter en dag i frontruta med sola bakende inn frontruta. Hadde telefonen montert på en vindusfeste med "svanehals". Fikk problemer etterhvert med at telefonen skrudde seg av tidvis, og lurte på om den hadde blitt ødelagt som følge av varmen, men ser at det er flere her som har samme problemet, og er litt beroliget.

 

Har endelig fått satt opp Activesync med Gmail, og har nå Push mail, skjønte ikke at jeg måtte gjøre ting aktivt på det holdet, men nå er det oppe å går, endelig. Opplever samme problem med klokke slett i kalender sync som andre har nevnt, og kontakter Syncer ikke, uvisst hvilken grunn. Litt irriterende med notification hver gang ActiveSync har sync'a. Skulle gå ann å skille det der. (tror det er det hvertfall med lyd uten SMS eller mail.)

 

Får håpe dette kommer for Hotmail også etterhvert så er alt der i boks. Samt forskjellig meldingstone på mail og SMS.

 

Eneste jeg trenger nå er å Visual Voicemail til å funke med Telefonsvareren hos Netcom, men der er jeg usikker hvor jeg skal begynne.

 

Har satt Display Language til engelsk så jeg kom inn på Samsung Apps før dette og andre ting fungerer øvrig som det skal. Har alltid foretrykket engelsk, så der var jeg litt sløv i innstalasjonsprosessen.

 

Vel nå etter dagens oppdatering av Firmware får jeg en ny feil, som er som følger; når jeg går inn på Samsung Apps får jeg beskjed om at det er en oppdatering for Samsung Apps, får et valg og det er å trykke Confirm til å oppdatere og trykker her hvorpå nedlasting starter og fullføres men det hele avsluttes med Update Failed, Confirm, hvorpå jeg kastes ut av Samsung Apps igjen. :(

 

Edit: Jeg stengte alle Applications Widgets, og prøvde på nytt og da startet innstallasjonen, den fullførte, da jeg prøvde å starte Samsung Apps ville den ikke starte, så jeg tenkte en reboot kunne hjelpe. Da startet innstallasjonen på nytt og jeg fikk opp en disclaimer for Samsung Account og Samsung Apps, og etter confirm, funker Samsung Apps igjen. Wohoo :D

 

Vel det er ståa hos meg. Fornøyd men mangler litt før jeg er lykkelig. :)

 

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Har ikke lest en side i denne tråden så det kan være at spørsmålene min er besvart :p

 

Jeg vil ikke ha ordforslag når jeg skriver, noe jeg klarte å få bort men som nå er kommet tilbake igjen?

 

Hvordan skifter jeg ringetone/meldingstone?

 

Hvordan får jeg forhåndsvisning av bildet jeg har tatt uten å måtte gå inn på filer?

 

Hvordan unngår jeg tastelyd uten å ha den på lydløs?

 

Danke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat fått lagt opp synkronisering via exchange-serveren på jobben så jeg får kalender, e-post og kontakter. Men hvordan setter jeg når dette skal skje? Finner ingen innstilling for dette... Må vel ikke startes manuelt hver gang?

 

Trykk på Diamant knappen på tlf: Der får du opp alle ikonene du har bla deg frem til et grønt ikon: Mine Kontoer --->Velg og trykk Exchange ActiveSync ---> trykk på tannhjul under kontonavnet når du kommer inn på valgmulighetene. Der kan du sette den opp hvordan den skal Synkronisere i arbeidstid og i fritid "Peak" og "Off-Peak" her hos meg. Klikk på feltene for å få opp alternativene. Hvilke dager du er på arbeid og hvilken tid du er på arbeid. Off- Peak har jeg satt til manuel da det er irriterende og våkne på natta med meldingslyd hver gang den synk'er.

 

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Har ikke lest en side i denne tråden så det kan være at spørsmålene min er besvart :p

 

Jeg vil ikke ha ordforslag når jeg skriver, noe jeg klarte å få bort men som nå er kommet tilbake igjen?

 

Hvordan skifter jeg ringetone/meldingstone?

 

Hvordan får jeg forhåndsvisning av bildet jeg har tatt uten å måtte gå inn på filer?

 

Hvordan unngår jeg tastelyd uten å ha den på lydløs?

 

Danke.

 

Når du har tastaturet fremme er det en tast med en globus på der det står NO eller Eng etter hva du har som tastespråk. Trykk på den og hold den inne litt. Da får du opp en liten meny der du kan velg tastaturtype qwerty eller numpad eller noe, og helt øverst der du kan skru av og på tekst gjenkjenning. Trykk på den lysende grønne prikken og den blir borte. Når du skal ha tilbake ordbok funskjonen er det bare å gå inn igjen her og trykke engang til så den er lysgrønn igjen og den er på.

 

Ringetone/meldingstone: Trykk Diamanten på midten så du får fram alle ikonene bla deg frem til Innstillinger --->Lydprofiler, (trykk Normal om det er den du vil forandre på) der er det ulike valg for Samtale og andre valg for, SMS og E-mail. Og helt nederst her kan du også skru av tastelyden skulle jeg tro i feltet for System

 

For bildevisning etter tatt bilde. Trykk kamera knapp så kamera funksjon starter nede til venstre i søkeren er det et lite tannhjul ikon trykk her og deretter på skiftenøkkel helt øverst. Da får du mulighet til å sette opp bildevisning, enten på, av eller 2 sec.

 

grmps

Endret av Grmps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat fått lagt opp synkronisering via exchange-serveren på jobben så jeg får kalender, e-post og kontakter. Men hvordan setter jeg når dette skal skje? Finner ingen innstilling for dette... Må vel ikke startes manuelt hver gang?

 

Trykk på Diamant knappen på tlf: Der får du opp alle ikonene du har bla deg frem til et grønt ikon: Mine Kontoer --->Velg og trykk Exchange ActiveSync ---> trykk på tannhjul under kontonavnet når du kommer inn på valgmulighetene. Der kan du sette den opp hvordan den skal Synkronisere i arbeidstid og i fritid "Peak" og "Off-Peak" her hos meg. Klikk på feltene for å få opp alternativene. Hvilke dager du er på arbeid og hvilken tid du er på arbeid. Off- Peak har jeg satt til manuel da det er irriterende og våkne på natta med meldingslyd hver gang den synk'er.

 

grmps

 

Takker:) Dette lille tannhjulet finnes jo ikke dersom man kun går inn på kontoen via innstillinger inne i E-post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...