Gå til innhold

Opera setter opp farten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kansje vanskeligere å bruke til man venner seg til funksjonene.

Men man lærer seg raskt de funksjonene man ønsker å bruke og da er opera fenomenal å bruke. En en trackball og opera ilag så er verste musesyken borte.

Men klart. Skal man bare bruke netbank og aldrig bruke flere faner så spiller det jo fint lite rolle hva som finnes av funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Still har chrome alt opera har. Det de lanserer som groundbraking har hvert med Chrome fra versjon 0.2...

 

Edit:

 

Testet litt opp mot hverandre og kjørt opera en stund nå. Etter en halv dag med testing av opera har jeg spesielt lagt merke til at når den viser hvor mange elementer som er lastet inn henger det en igjen. argh det irriterer meg at jeg alltid blir sittende og se på den :p En anen ting er oppstarttiden. Utrolig treg til å starte opp, men fanevisningen går supert. Ikke mye og klage på. Suverent bedre enn firefox må jeg si

Omvendt mener du vel, chrome er fin og rask den, men det er stort sett det eneste den er. Opera er den nettleseren vi har på markedet med mest funksjoner, og det meste de andre nettleserene har, er funnet opp av opera.

Lenke til kommentar

Trykk på den røde operatingen øverst til venstre.

 

Refsa: Her bruker Chrome 0,6 og Opera 1.2. Det er jo utrolig raskt uansett, jeg hadde ikke valgt nettleser fordi den er to sekunder raskere å starte.

 

Men skal vi sette dette i et annet perspektiv? Opera har 40 funksjoner å laste, Chrome har 10.

 

En annen grunn til å velge Opera er Opera sync som synkroniserer notater, bokmerker, hurtigvalg (speed dial) og litt til. Du har eposten rett i nettleseren og alle funksjonene du bruker ligger sentralt tilgjengelig. Så 0,6 sekunder lengre lasting for de funksjonene jeg ønsker å bruke? Jatakk :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Fanboy troll alert...

 

Godt at de endelig fikk ut finger'n og fiksa scrollinga på midtre musetast. Ellers så har jeg hatt flere problemer, bl.a. med Gmail; får ikke skrevet noe meldingsteksten uten å velge ren tekst. Men det kan jo være Gmail som er sær. Har jo ikke vært eksemplariske med å støtte Opera.

 

Men layouten er pen, mye bedre enn den har vært før. (Kjempebra å fjerne menylinja) Rask er den også. Blir nok en god browser ja.

Lenke til kommentar
Still har chrome alt opera har. Det de lanserer som groundbraking har hvert med Chrome fra versjon 0.2...

 

Det er motsatt. Sjekk "Feature facts" her: http://www.opera.com/docs/history/

 

Hjelper ikke hvor kjapp den er. Fremdeles den mest tungvinte nettleseren å bruke syns nå jeg.

 

Hehe, jeg har bruke Opera "hele livet" og synes alle de andre nettleserne er ufattelig tungvinte å bruke! Så det er nok bare hva du er vant med, ja!

Lenke til kommentar
Opera på 3 sec, Chrome på under 1 sec. you see the difference?

 

Jeg opplever nå etter litt at denne betaen senker ned hele systemet mitt. Jeg prøve og kjøre av en video gjennom ninjavideo og da henger lyd og OS seg helt opp (Jeg lukker nettleseren og må gjennom oppgavebehandling for å stabilisere). Nei, jeg gikk fra veldig positiv til ekstremt negativ...

Det er fremdeles en Pre-alpha/beta, Refsa. Det er minnelekkasjer som må fikses fremdeles ;) Til å være en pre-alpha/beta er den neimen ikke dum.

 

* kommer an på hvilken versjon du prøvde. Selv har ikke tatt i bruk betaen ennå.

Lenke til kommentar

Det jeg slet med Chorme var at det kjørte fanene som inviduelle prosesser. Kan jo være en bra ting! Noe alà IE 8 gjør. Feks bare den fanen som krasjer... Men Chrome spiste minne utafaen.

 

Chrome og mange faner = TREEEEEEEEEEEEEEEEGT som bare rakkern! 30 faner i Firefox/Opera var uendelig mye bedre enn i chrome. Tok jo 20 sek og skifte fane i Chrome. Rask på småting. Men i det store: Nei.

 

Hvis jeg er inne på en Flash side i firefox. Og det krasjer, da går hele firefox ut.

 

Opera virket sylkjapt her nå. VG sidene loaded sinnsykt raskt. Firefox er rask og, men bruker mer betekningstid på hva han har nedlastet.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...