Gå til innhold

Er muslimer mindre utviklet eller intelligente?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha lest diskusjonen er det rimelig å tro at muslimer er mindre inntelligente fordi de har giftet seg med fetterne og kusinene sine i århundrer, altså mye innavl. Studier viser også at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene i forhold til andre grupper nettopp pga. denne innavlen.

Disse studiene skal du få lov å dokumentere, ellers blir innlegget slettet som trolling.

 

Geir :)

 

Det beste jeg fant på 3 min.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-513388/Minister-Muslim-inbreeding-Britain-causing-massive-surge-birth-defects.html

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3342040.ece

http://theopinionator.typepad.com/my_weblog/2009/04/denmark-is-onceagain-considering-banning-cousin-marriages-due-to-the-prevalence-of-serious-andrare-birth-defects-found-in-the.html

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/21/061458.htm

http://www.scribd.com/doc/8676206/DETERMINANTS-OF-INBREEDING-IN-A-MODERNIZING-MUSLIM-SOCIETY-KARACHI-PAKISTAN-

http://www.nytimes.com/2003/05/01/world/saudi-arabia-awakes-to-the-perils-of-inbreeding.html?sec=health&pagewanted=2

 

innavl og IQ:

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.abstract

http://www.jstor.org/pss/68793

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC392897/

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.full.pdf?ck=nck

 

Could the practice of interbreeding be the key to the success and longevity of Islam?

 

Could it be that the genetic and mental illnesses borne of interbreeding are a factor in the unquestioning nature of the majority of Muslims regarding spirituality?

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

 

Jeg kan vanskelig se for meg at USA bare kommer til å teppebombe muslimske land på måfå, hvis det skjer et nytt 11. september på amerikansk jord. At de kommer til å trappe opp krigen mot terror, om så skulle skje, er det ingen tvil om. Men ingen - selv ikke de mest fanatiske i USA - tror det bare er å bombardere seg ut av situasjonen.

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

 

Hm, var det en trussel mot oss muslimer, eller?

Lenke til kommentar

Kan vi bygge en mur ved å bl.a slutte å eksportere og importere varer til fra, slutte å ta imot folk fra slike land, slutte å hjelpe på enhver måte og generelt la dem fortsette til de har utryddet hverandre.

 

Når DE så til de grader har erklært krig mot vesten og vestlige verdier, kan ikke vi da bare si at ok, klar dere selv vi gidder ikke mer.

Vi forsøkte å gjøre dem til siviliserte velutviklede oppegående mennesker, men det gikk ikke.

De henger for langt unna og gapet er for stort.

 

Det har jeg tenkt utallige ganger.

 

Ser dere på muslimer som like utviklet og inntelligente som vestlige nasjoner, f.eks nordmenn?

 

I Norge har alle gratis skolegang til og med fullført VG3. Det er det de ferreste som har. Jeg vil ikke aklle dem mindre intligente/utviklet, men jeg opfatter de som i mye større grad ulærte.

 

Hvis to personer, en nordmann og en muslim, var iferd med å drukne og du kun kunne redde en av dem....hvem ville du reddet?

Om jeg skulle ta dette særiøst vil det være flere faktorer som spiller inn en hvilken trosretning de har (Ting som ikke har noe med hvem de er som person å gjøre).

 

 

Jeg vil si jeg syntes du feier alle under en kam, her. Jeg går utifra du er klar over dette og ikke sier at alle muslimer er gal i hodet.

 

Edit: Litt uvant med det nye forumet og fargevalget gjør det vanskelig for meg å plukke opp alt. Gikk meg hus forbi at tråden var kommet til side 9.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

 

Hm, var det en trussel mot oss muslimer, eller?

Uten at du vet noe om dette nå så er jeg en kommende stor profet som din religion vil trykke til sitt bryst... Det jeg advarte ditt folk mot var at nye terrorangrep mot vestlige land er som å invitere USA og NATO til nye runder med utbombing av mål de mistenker huser treningsleire for terrorister. Samt noen streifskudd her og der bare for å være sikker.

Man trenger jo ikke være romforsker for å konkludere med at USA ikke vil sitte å se på at landet deres blir angrepet. I fact, ei heller profet. :whistle:

 

Hva med å IKKE gi USA dette påskuddet? Kan det være så enkelt?

 

EDIT: Det var ikke en trussel, men en god indikasjon på hva som kommer til å skje dersom.....

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

 

Hm, var det en trussel mot oss muslimer, eller?

Uten at du vet noe om dette nå så er jeg en kommende stor profet som din religion vil trykke til sitt bryst... Det jeg advarte ditt folk mot var at nye terrorangrep mot vestlige land er som å invitere USA og NATO til nye runder med utbombing av mål de mistenker huser treningsleire for terrorister. Samt noen streifskudd her og der bare for å være sikker.

Man trenger jo ikke være romforsker for å konkludere med at USA ikke vil sitte å se på at landet deres blir angrepet. I fact, ei heller profet. :whistle:

 

Hva med å IKKE gi USA dette påskuddet? Kan det være så enkelt?

 

EDIT: Det var ikke en trussel, men en god indikasjon på hva som kommer til å skje dersom.....

 

Synd at profeten Mohammad er/var den siste profeten. Jeg liker ikke helt tankegangen din, "streifeskud" osv. Det vil bare føre til en ny verdenskrig, noe jeg regner med at både jeg og du vil unngå? Det er slik tankegang som fører til konflikter, tror du ikke at mange i både Irak og Afghanistan ser på USA og NATO som okkupasjonsmakter? La meg nå spørre deg, hvorfor blir de som kjemper mot USA i Irak kalt for "opprørere", slåss ikke de mot en okkupasjonsmakt? Hva var det som skjedde i Norge under andre verdenskrig? (Prøv å ikke svare med, "nei, det er ikke samme situasjon"). Det trengs et større perspektiv, mange ser på NATO og USA som "imperialistene som kommer tilbake for å fortelle hvordan deres land skal styres". Mange av dagens konflikter har sine røtter tilbake til imperialismen.

 

Hvorfor skal USA og den vestlige verden (deler av den såklart) tvinge på et styreform som folket ikke vil eller kan ha? Demokrati forutsetter flere faktorer, bl.a utdanning er en veldig, veldig viktig faktor. I Pakistan er det mange analfabeter, der har vi sett at demokrati aldri har fungert, korrupte politikere og statsministere blir gjenvalgt til tross for deres utbredte korrupsjon!

 

Nei, dette fører til atter mer frustrasjon hos meg :(.

 

PS: Vet ikke hvor relevant dette innlegget var, men følte at jeg måtte dette måtte ut.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

 

Uten å ha lest diskusjonen er det rimelig å tro at muslimer er mindre inntelligente fordi de har giftet seg med fetterne og kusinene sine i århundrer, altså mye innavl. Studier viser også at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene i forhold til andre grupper nettopp pga. denne innavlen.

Disse studiene skal du få lov å dokumentere, ellers blir innlegget slettet som trolling.

 

Geir :)

 

 

Det beste jeg fant på 3 min.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-513388/Minister-Muslim-inbreeding-Britain-causing-massive-surge-birth-defects.html

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3342040.ece

http://theopinionator.typepad.com/my_weblog/2009/04/denmark-is-onceagain-considering-banning-cousin-marriages-due-to-the-prevalence-of-serious-andrare-birth-defects-found-in-the.html

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/21/061458.htm

http://www.scribd.com/doc/8676206/DETERMINANTS-OF-INBREEDING-IN-A-MODERNIZING-MUSLIM-SOCIETY-KARACHI-PAKISTAN-

http://www.nytimes.com/2003/05/01/world/saudi-arabia-awakes-to-the-perils-of-inbreeding.html?sec=health&pagewanted=2

 

innavl og IQ:

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.abstract

http://www.jstor.org/pss/68793

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC392897/

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.full.pdf?ck=nck

 

Could the practice of interbreeding be the key to the success and longevity of Islam?

 

Could it be that the genetic and mental illnesses borne of interbreeding are a factor in the unquestioning nature of the majority of Muslims regarding spirituality?

Jeg slipper ikke denne helt. Men tar av meg adminhatten... :)

 

1. Hvis det var så lett å finne linkene, hvorfor postet du dem ikke opprinnelig, så folk kunne vurdere troverdigheten?

 

2. Til glede for de av oss som ikke er spesialister på hverken genetikk eller statistikk: Nøyaktig hva er det linkene dine forteller, spesielt de om innavl og IQ?

 

3. Hvilken av de studiene du linker til er det som viser at at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene på grunn av innavl?

 

4. Hvilken av studiene er sitatene dine på engelsk hentet fra?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

 

Hm, var det en trussel mot oss muslimer, eller?

Uten at du vet noe om dette nå så er jeg en kommende stor profet som din religion vil trykke til sitt bryst... Det jeg advarte ditt folk mot var at nye terrorangrep mot vestlige land er som å invitere USA og NATO til nye runder med utbombing av mål de mistenker huser treningsleire for terrorister. Samt noen streifskudd her og der bare for å være sikker.

Man trenger jo ikke være romforsker for å konkludere med at USA ikke vil sitte å se på at landet deres blir angrepet. I fact, ei heller profet. :whistle:

 

Hva med å IKKE gi USA dette påskuddet? Kan det være så enkelt?

 

EDIT: Det var ikke en trussel, men en god indikasjon på hva som kommer til å skje dersom.....

 

 

Synd at profeten Mohammad er/var den siste profeten. Jeg liker ikke helt tankegangen din, "streifeskud" osv. Det vil bare føre til en ny verdenskrig, noe jeg regner med at både jeg og du vil unngå? Det er slik tankegang som fører til konflikter, tror du ikke at mange i både Irak og Afghanistan ser på USA og NATO som okkupasjonsmakter? La meg nå spørre deg, hvorfor blir de som kjemper mot USA i Irak kalt for "opprørere", slåss ikke de mot en okkupasjonsmakt? Hva var det som skjedde i Norge under andre verdenskrig? (Prøv å ikke svare med, "nei, det er ikke samme situasjon"). Det trengs et større perspektiv, mange ser på NATO og USA som "imperialistene som kommer tilbake for å fortelle hvordan deres land skal styres". Mange av dagens konflikter har sine røtter tilbake til imperialismen.

 

Hvorfor skal USA og den vestlige verden (deler av den såklart) tvinge på et styreform som folket ikke vil eller kan ha? Demokrati forutsetter flere faktorer, bl.a utdanning er en veldig, veldig viktig faktor. I Pakistan er det mange analfabeter, der har vi sett at demokrati aldri har fungert, korrupte politikere og statsministere blir gjenvalgt til tross for deres utbredte korrupsjon!

 

Nei, dette fører til atter mer frustrasjon hos meg :(.

 

PS: Vet ikke hvor relevant dette innlegget var, men følte at jeg måtte dette måtte ut.

Oj, oj oj! Her er det mye å ta fatt på ser jeg...

1. Du påstår at det ikke vil komme nye profeter. Hva får deg til å mene det? Er det:

a. fordi koranen eller en religiøs leder har sagt det?

b. fordi profetene var av en spesiell menneskerase som døde ut for noen tusen år siden?

c. fordi profeter ikke kan oppstå i en opplyst tid, pga at ingen vil tro på dem?

2. Streifskudd vil føre til ny krig. NEI. Det blir drept utrolig mange uskyldige hver dag rundt om i verden og jeg kan ikke se noen annen effekt av dette enn at de dreptes familie og venner som rammes. De har ikke resurser til å starte noen krig.

Kontraspørsmål: nevn ett tilfelle der et slikt "streifskudd" har startet krig? ("hellig krig" kan du bare glemme å komme dragende med. Det kaller vi terrorisme).

3. [sitat]"tror du ikke at mange i både Irak og Afghanistan ser på USA og NATO som okkupasjonsmakter?"[/sitat]Jo, det tror kan være en dekkende beskrivelse. Enig.

4. Opprørere tror jeg vi kan kalle de som med våpen i hånd motarbeider landets sittende styre og makt. Hvorvidt utenlandske styrker da havner i mot eller på samme side kommer alt an på situasjonen, tid og sted.

5. Flott at du sammenligner dette med andre verdenskrig. Bortsett fra at vi nordmenn ikke fløy et passasjerfly inn noen av Berlins bygninger forut for invasjonen av Norge, er dette en helt grei sammenligning.

Det er klart vi forsøkte å yte motstand og at mange av oss dro over havet for å tre inn i allierte styrker.

Norges folk har opp gjennom tidene blitt herset med av både danske og svenske konger, De siste som forsøkte seg var nasjonalistene fra Tyskland som du nevner.... Bærer vi nag til disse i dag og sender vi våre unge gutter ut med kilovis med sprengstoff for å hevne disse ugjerningene som ble gjort mot oss?

6. Årsakene til krigshandlinger kan være mange, men og si at, demokrati er forøkt men fungerer ikke i Pakistan og derfor må vi satse på en annen styreform, er tåpelig. Er det en type styreform som har fungert med stor suksess verden over er det jo nettopp demokrati.

Årsaken til at demokrati ofte kan få en trang fødsel er jo analfabetisme og en total isolasjon mot ytre påvirkninger. Dessverre ser ikke folket i disse landene at religiøse ledere frarøver dem opplysning og et bedre liv. Dette med viten og vilje. Unnskyldningen de bruker er ofte at den vestlige verden er gjennomsyret av synd og ugudelighet. Tullprat! Grunnen til dette er at makteliten/de religiøse lederne vil miste betydelig støtte og makt og derfor er de livredde for at undersåttene skal få tilgang til en skikkelig utdannelse og et fritt valg av religion.

Og til sist... Hvis det er så forbannet kjekt å bo under slike forhold (implisert at vestlig levesett ikke er fordelaktig), hvorfor i all verden har ikke vi i den vestlige verden begynt å flytte til slike land...? Hvorfor flytter ikke dere muslimer tilbake...?

 

Som du selv sa: "Det trengs et større perspektiv"

Og skal du argumentere med Norges historie anbefaler jeg deg å åpne en bok eller to.

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Afrika & Sør-Amerika trodde ikke de var fattige før vesten fortalte dem at de var det. Hvor langt går tro?

 

Det er eksempler på blomstrende gamle sivilisasjoner som ikke brukte penger i det hele tatt, kulturer der man arbeidet og fikk det de fortjente til gjengjeld.

 

Så om vi ser på muslimenes kultur er det en kultur de er villige til å beskytte inntil døden.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest diskusjonen er det rimelig å tro at muslimer er mindre inntelligente fordi de har giftet seg med fetterne og kusinene sine i århundrer, altså mye innavl. Studier viser også at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene i forhold til andre grupper nettopp pga. denne innavlen.

 

Mindre intelligente? Hør på deg selv.

Det er jo logisk at mangel på genetisk variasjon kan føre mutasjoner som også påvirker intelligens. Men homozygote muslimer blir ikke direkte tilbakestående. Ulver (som generelt sliter mye med innavl) blir ikke merkbart unintelligente. De blir steril og dør.

 

Og hva har intelligens med muslimer å gjøre i det hele tatt? Hunden min er ikke særlig smart, men den vil ikke noe vondt. Nope.

 

Det har nok mye med kultur, utdanning og gobalisering å gjøre. Noen muslimer fra vårt synspunkt er nok heller uinformert.

Lenke til kommentar

Det er slike holdninger mot innvandrere/muslimer som fører til ekstemisme, hat avler hat.

 

Var også slike holdninger som førte til at sorte ble brukt som slaver for noen hundre år tilbake.. en trudde de rett og slett ikke var intelligente, noe som ble motbevist etterhvert...

 

hele tatt å lage en post der en spør om en hel gruppe mennesker er uintelligente og mindre utviklet, generalisering, er å synke svært lavt.

Endret av TheJan
Lenke til kommentar

 

Det er ikke tvil om at USA har trampet i klaveret mange ganger. Tror de fleste kan være enig i det. La oss håpe alle parter har lært nå. Det er ingen ting som løser seg med blodsutspillelse.

Men jeg er passe pessimist må jeg innrømme.

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da.... :p

 

Hm, var det en trussel mot oss muslimer, eller?

Uten at du vet noe om dette nå så er jeg en kommende stor profet som din religion vil trykke til sitt bryst... Det jeg advarte ditt folk mot var at nye terrorangrep mot vestlige land er som å invitere USA og NATO til nye runder med utbombing av mål de mistenker huser treningsleire for terrorister. Samt noen streifskudd her og der bare for å være sikker.

Man trenger jo ikke være romforsker for å konkludere med at USA ikke vil sitte å se på at landet deres blir angrepet. I fact, ei heller profet. :whistle:

 

Hva med å IKKE gi USA dette påskuddet? Kan det være så enkelt?

 

EDIT: Det var ikke en trussel, men en god indikasjon på hva som kommer til å skje dersom.....

 

 

Synd at profeten Mohammad er/var den siste profeten. Jeg liker ikke helt tankegangen din, "streifeskud" osv. Det vil bare føre til en ny verdenskrig, noe jeg regner med at både jeg og du vil unngå? Det er slik tankegang som fører til konflikter, tror du ikke at mange i både Irak og Afghanistan ser på USA og NATO som okkupasjonsmakter? La meg nå spørre deg, hvorfor blir de som kjemper mot USA i Irak kalt for "opprørere", slåss ikke de mot en okkupasjonsmakt? Hva var det som skjedde i Norge under andre verdenskrig? (Prøv å ikke svare med, "nei, det er ikke samme situasjon"). Det trengs et større perspektiv, mange ser på NATO og USA som "imperialistene som kommer tilbake for å fortelle hvordan deres land skal styres". Mange av dagens konflikter har sine røtter tilbake til imperialismen.

 

Hvorfor skal USA og den vestlige verden (deler av den såklart) tvinge på et styreform som folket ikke vil eller kan ha? Demokrati forutsetter flere faktorer, bl.a utdanning er en veldig, veldig viktig faktor. I Pakistan er det mange analfabeter, der har vi sett at demokrati aldri har fungert, korrupte politikere og statsministere blir gjenvalgt til tross for deres utbredte korrupsjon!

 

Nei, dette fører til atter mer frustrasjon hos meg :(.

 

PS: Vet ikke hvor relevant dette innlegget var, men følte at jeg måtte dette måtte ut.

Oj, oj oj! Her er det mye å ta fatt på ser jeg...

1. Du påstår at det ikke vil komme nye profeter. Hva får deg til å mene det? Er det:

a. fordi koranen eller en religiøs leder har sagt det?

b. fordi profetene var av en spesiell menneskerase som døde ut for noen tusen år siden?

c. fordi profeter ikke kan oppstå i en opplyst tid, pga at ingen vil tro på dem?

2. Streifskudd vil føre til ny krig. NEI. Det blir drept utrolig mange uskyldige hver dag rundt om i verden og jeg kan ikke se noen annen effekt av dette enn at de dreptes familie og venner som rammes. De har ikke resurser til å starte noen krig.

Kontraspørsmål: nevn ett tilfelle der et slikt "streifskudd" har startet krig? ("hellig krig" kan du bare glemme å komme dragende med. Det kaller vi terrorisme).

3. [sitat]"tror du ikke at mange i både Irak og Afghanistan ser på USA og NATO som okkupasjonsmakter?"[/sitat]Jo, det tror kan være en dekkende beskrivelse. Enig.

4. Opprørere tror jeg vi kan kalle de som med våpen i hånd motarbeider landets sittende styre og makt. Hvorvidt utenlandske styrker da havner i mot eller på samme side kommer alt an på situasjonen, tid og sted.

5. Flott at du sammenligner dette med andre verdenskrig. Bortsett fra at vi nordmenn ikke fløy et passasjerfly inn noen av Berlins bygninger forut for invasjonen av Norge, er dette en helt grei sammenligning.

Det er klart vi forsøkte å yte motstand og at mange av oss dro over havet for å tre inn i allierte styrker.

Norges folk har opp gjennom tidene blitt herset med av både danske og svenske konger, De siste som forsøkte seg var nasjonalistene fra Tyskland som du nevner.... Bærer vi nag til disse i dag og sender vi våre unge gutter ut med kilovis med sprengstoff for å hevne disse ugjerningene som ble gjort mot oss?

6. Årsakene til krigshandlinger kan være mange, men og si at, demokrati er forøkt men fungerer ikke i Pakistan og derfor må vi satse på en annen styreform, er tåpelig. Er det en type styreform som har fungert med stor suksess verden over er det jo nettopp demokrati.

Årsaken til at demokrati ofte kan få en trang fødsel er jo analfabetisme og en total isolasjon mot ytre påvirkninger. Dessverre ser ikke folket i disse landene at religiøse ledere frarøver dem opplysning og et bedre liv. Dette med viten og vilje. Unnskyldningen de bruker er ofte at den vestlige verden er gjennomsyret av synd og ugudelighet. Tullprat! Grunnen til dette er at makteliten/de religiøse lederne vil miste betydelig støtte og makt og derfor er de livredde for at undersåttene skal få tilgang til en skikkelig utdannelse og et fritt valg av religion.

Og til sist... Hvis det er så forbannet kjekt å bo under slike forhold (implisert at vestlig levesett ikke er fordelaktig), hvorfor i all verden har ikke vi i den vestlige verden begynt å flytte til slike land...? Hvorfor flytter ikke dere muslimer tilbake...?

 

Som du selv sa: "Det trengs et større perspektiv"

Og skal du argumentere med Norges historie anbefaler jeg deg å åpne en bok eller to.

 

Bla bla, er ikke noe vits å diskutere med deg. Det har blitt sagt at profeten Muhammad var/er den siste profeten, er ikke noe vits å diskutere om det. Hvis du viser såpass forakt mot religion, anbefaler jeg deg til å skrive i en annen tråd da det ikke er tema her.

 

 

Jeg støtter på ingen måter de handlinger islamistene utfører, men du må da se paralellene. Så du mener at sabotasjeaksjoner er greit for opprørsstyrker, men ikke andre metoder? Det er slikt som skjer, når religion blir tatt i bruk, tolket på deres vis, hvor sannheten egentlig er politisk makt, religion blir bare brukt som rettferdiggjørelse for deres (grusomme) handlinger.

 

Hvorfor blande inn Taliban når jeg snakket om opprørsstyrker i Irak? Regner vel med at USA ikke gikk inn i Irak for den samme grunn de gikk inn i Afghanistan?

 

Når har jeg sagt at det ikke er godt å bo i Norge? Er født og oppvokst i Norge, har ikke jeg lov til å mene noe uten å bli utskjelt og bedt om å "dra tilbake der du kommer fra"?

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar

Asia var jo trossalt starten på sivilisert samfunn, og midtøsten med muslimer likeså.. Jeg kan ikke si meg enig at muslimer er mindre intelligent. (Ikke kjeft på meg for generalisering er dere snill, jeg har ikke noe imot noen andre en ekstremister, og de finnes på begge sider :) )

 

La det komme en ny terror-aksjon slik 11.september og jeg kan garantere teppebombing av arabiske land som har huset terroristene. Hvem vil lide? Mest uskyldige mennesker på begge sider.

Dette må de som planlegger slike terroraksjoner vite kommer til å skje! Derfor burde muslimske samfunn snu om og ta hånd om disse fanatiske galningene selv før en ny tragedie er et faktum.

 

Dere som muslimer kan starte med i dag og samtale om problematikken, bli enige i hvor den onde sirkelen kan brytes og kanskje til slutt vil ekstremistene miste støtten de trenger for å operere slik de gjør. Kan ta en generasjon da....

 

Det er jo faktum at USA teppebomber alle så lenge du mister ett støvkorn på den fine gaten deres i New York der alle folkene som bruker avispapir til dyne ligger, og de er en supermakt. Siden de er en supermakt så kan de gjøre hva de vil med å spytte ut mediepropaganda, og ekstremister fra hvilken som helst side har ingenting de skulle sagt.

 

Det er ingen muslimer som støttet islamekstremister jeg vet om ihvertfall, dette fordi de er like mye okkupasjonsmakt som USA, og det er veldig få muslimer som tar med seg en AK-47 på en daglig piknikktur.

 

Du må for all del ikke glemme at det finnes en god del kristne ekstremister som sprenger abortklinikker and what not... Irland er ett godt eksempel på dette, og de slåss for akkurat det samme midtøsten slåss for i dag, før var det religion og nå er det frihet fra okkupasjonsmakt som spiller inn.

 

Bla bla, er ikke noe vits å diskutere med deg. Det har blitt sagt at profeten Muhammad var/er den siste profeten, er ikke noe vits å diskutere om det. Hvis du viser såpass forakt mot religion, anbefaler jeg deg til å skrive i en annen tråd da det ikke er tema her.

 

Dette forstyrrer meg litt, hvorfor diskuterer du under det du sa der da? :p

 

Jeg støtter på ingen måter de handlinger islamistene utfører, men du må da se paralellene. Så du mener at sabotasjeaksjoner er greit for opprørsstyrker, men ikke andre metoder? Det er slikt som skjer, når religion blir tatt i bruk, tolket på deres vis, hvor sannheten egentlig er politisk makt, religion blir bare brukt som rettferdiggjørelse for deres (grusomme) handlinger.

 

Det er ganske innlysende at USA er ute etter olje, for det finnes massevis av i Asia. Norge sin olje må de betale for, hvis de kan utvinne olje i midtøsten så hadde de kunne SELGE olje istedenfor å kjøpe fra andre land.

 

Når har jeg sagt at det ikke er godt å bo i Norge? Er født og oppvokst i Norge, har ikke jeg lov til å mene noe uten å bli utskjelt og bedt om å "dra tilbake der du kommer fra"?

 

Jo det har du :)

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar

 

Uten å ha lest diskusjonen er det rimelig å tro at muslimer er mindre inntelligente fordi de har giftet seg med fetterne og kusinene sine i århundrer, altså mye innavl. Studier viser også at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene i forhold til andre grupper nettopp pga. denne innavlen.

Disse studiene skal du få lov å dokumentere, ellers blir innlegget slettet som trolling.

 

Geir :)

 

 

Det beste jeg fant på 3 min.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-513388/Minister-Muslim-inbreeding-Britain-causing-massive-surge-birth-defects.html

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article3342040.ece

http://theopinionator.typepad.com/my_weblog/2009/04/denmark-is-onceagain-considering-banning-cousin-marriages-due-to-the-prevalence-of-serious-andrare-birth-defects-found-in-the.html

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/21/061458.htm

http://www.scribd.com/doc/8676206/DETERMINANTS-OF-INBREEDING-IN-A-MODERNIZING-MUSLIM-SOCIETY-KARACHI-PAKISTAN-

http://www.nytimes.com/2003/05/01/world/saudi-arabia-awakes-to-the-perils-of-inbreeding.html?sec=health&pagewanted=2

 

innavl og IQ:

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.abstract

http://www.jstor.org/pss/68793

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC392897/

http://www.pnas.org/content/75/8/3906.full.pdf?ck=nck

 

Could the practice of interbreeding be the key to the success and longevity of Islam?

 

Could it be that the genetic and mental illnesses borne of interbreeding are a factor in the unquestioning nature of the majority of Muslims regarding spirituality?

Jeg slipper ikke denne helt. Men tar av meg adminhatten... :)

 

1. Hvis det var så lett å finne linkene, hvorfor postet du dem ikke opprinnelig, så folk kunne vurdere troverdigheten?

 

2. Til glede for de av oss som ikke er spesialister på hverken genetikk eller statistikk: Nøyaktig hva er det linkene dine forteller, spesielt de om innavl og IQ?

 

3. Hvilken av de studiene du linker til er det som viser at at barn med downs syndrom er overrepresentert blant muslimene på grunn av innavl?

 

4. Hvilken av studiene er sitatene dine på engelsk hentet fra?

 

Geir :)

 

1.

Vel jeg trodde de fleste visste at muslimene giftet seg med fetterne og kusinene sine og det var derfor mye mer folk med genetiske feil blant de.

 

2.

Vel det linkene forteller er at det er større sannsynlighet for genetiske feil med innavl og at det er et visst recessivt gen som gjør at du får lavere IQ som det er større sjanse for at du får hvis du gifter deg med kusinen din.

 

http://books.google.no/books?id=UW9cjBo_nCIC&pg=PA22&lpg=PA22&dq=iq+inbreeding&source=bl&ots=rMzeVSCmcP&sig=QZyMO-08vm_jzgRJxp6hnT7fX5w&hl=no&ei=6o-BS5DQFI3x-QbQlM2sBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CD0Q6AEwCA#v=onepage&q=iq%20inbreeding&f=false

 

3.

Jeg skulle sagt genetiske feil istedenfor downs syndrom. Jeg har ikke funnet noen direkte statistikk på dette, men det er nok der ute et sted, men det er bare å se på nyhetsartiklene jeg postet som bekrefter det jeg sier.

 

4.

Det var bare spekulasjon, genetikk påvirker kultur og vice versa.

Endret av saladin89
Lenke til kommentar

Bla bla, er ikke noe vits å diskutere med deg. Det har blitt sagt at profeten Muhammad var/er den siste profeten, er ikke noe vits å diskutere om det.

Vitsen med min provoserende spørsmålsframstilling var at du og andre muslimer skulle reflektere over en slik uttalelse. "Det har blitt sagt osv" er i mitt syn ikke et skikkelig argument.

Bibelen til de kristne kommer med et lignende utsagn: "Du skal ikke ha andre guder en meg". Kan ikke sammenlignes sier kanskje du? Vel, jeg mener det er en fundamental likhet. Begge påstander sier nemlig at den troende ikke skal søke etter andre sannheter (lytte til andres livssyn), aktivt oppsøke andre former for gudsdyrking, eller tro på kommende profeter som vil forkynne en ny sannhet.

Jeg ser på dette som en måte å kontrollere mennesker på slik at de ikke faller vekk fra sin tro.

Jeg spør meg selv:

Hvem vil tape på en religionsflukt. De som førte pennen og skapte religionen eller "guden"?

 

Er det slik at "guden" frykter for at han "går opp i røyk" i det samme menneskene slutter å tro på han?

Vel, har han så lite sjøltillit burde han kanskje finne seg noe annet og drive med....

 

Jeg får meg ikke til å tro at bedrag og folkemanipulasjon er noe som ble oppfunnet i det 20. århundre.

Nok om det......

 

Jeg støtter på ingen måter de handlinger islamistene utfører, men du må da se paralellene. Så du mener at sabotasjeaksjoner er greit for opprørsstyrker, men ikke andre metoder? Det er slikt som skjer, når religion blir tatt i bruk, tolket på deres vis, hvor sannheten egentlig er politisk makt, religion blir bare brukt som rettferdiggjørelse for deres (grusomme) handlinger.

Vet du.. det bryr jeg meg lite om hva to krigene styrker gjør med hverandre. Jeg tror det blir litt meningsløst å diskutere dette helt generelt når begge sider har sine svin på skogen (USA og Irakiske motstandsstyrker)

 

Hvorfor blande inn Taliban når jeg snakket om opprørsstyrker i Irak?

Jeg har ikke nevnt Taliban, det er det du som gjør. Tar jeg feil får du sitere den uttalelsen slik at vi andre kan se hva du sikter til.

 

Når har jeg sagt at det ikke er godt å bo i Norge? Er født og oppvokst i Norge, har ikke jeg lov til å mene noe uten å bli utskjelt og bedt om å "dra tilbake der du kommer fra"?

Og da sikter du til: "Hvis det er så forbannet kjekt å bo under slike forhold (implisert at vestlig levesett ikke er fordelaktig), hvorfor i all verden har ikke vi i den vestlige verden begynt å flytte til slike land...? Hvorfor flytter ikke dere muslimer tilbake...?"

Vrir du ikke litt på det jeg sa?

 

Jeg skal ikke ta fra deg din gudstro. Det er en menneskerett til å tenke og tro det man vil. Grunnen til at vi belyser flere sider i denne tråden er for å kanskje avdekke årsakene til at ting er slik de er.

 

Min religion er vitenskapen :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...