Gå til innhold

Amentio sykt treg for tiden?


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg godt igjen i leveringstidproblematikken.

 

Jeg handler endel datautstyr jevnlig,mest hos amentio fordi de har vært billigst på varene jeg har bestilt.

 

Amentio er den nettbutikken med tregest leveringstid. Datoene blir som nevnt her forskjøvet med en dag om gangen, noe som er en helt vannvitting dårlig informasjon til kunde.

 

Om jeg bestiller en vare som er på lager, eller "fjernlager" i dette tilfelle, så forventer jeg at jeg får en dato når varene er estimert å bli sendt, eller når varen er forventet å ankomme hos meg.

 

På amentio så står som regel datoen for morgendagen i bestillingen. Denne datoen blir forskjøvet hver dag til varen blir sendt. I gjennomsnitt ca 1 uke før varen blir sendt etter min erfaring.

 

Dette er skikkelig dårlig når du sammenligner med nettbutikker som faktisk sender samme dag, eller dagen etter som informert i ordren.

 

Eneste grunnen til at jeg handler der er at jeg fort kan spare en tusenlapp eller to når jeg handler litt.

Endret av doink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også hatt gode erfaringer tidligere med Amentio, men for to uker siden bestilte jeg en del utstyr - alt var på lager - fikk en grønn/bekreftet dato ca. en uke senere, men når den datoen kom ble det bare skjøvet fremover. Helt til i dag da datoen plutselig ble skjøvet 10 DAGER FREM!!! S*tans folk - naturligvis har jeg avbestilt alt sammen og tar handelen en annen plass. Irriterende at jeg taper ihvertfall 14 dager på dette tullet. ALDRI mer skal jeg bestille noe fra Amentio. Mulig jeg kan gjøre nødkjøp på den lokale butikken, men aldri fra nettet.

 

Hei,

 

Vi ønsker ikke at det skal være slik, men det forekommer at varer ikke blir lagerført til de gitte datoer vi får speilet fra våre leverandører.

 

Vi ønsker å se nærmere på denne saken, slik at vi evt kan bistå med en mer konkret dato eller evt. kompensasjon for undøvendig venting.

 

Hilsen Amentio Datakjeden

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg godt igjen i leveringstidproblematikken.

 

Jeg handler endel datautstyr jevnlig,mest hos amentio fordi de har vært billigst på varene jeg har bestilt.

 

Amentio er den nettbutikken med tregest leveringstid. Datoene blir som nevnt her forskjøvet med en dag om gangen, noe som er en helt vannvitting dårlig informasjon til kunde.

 

Om jeg bestiller en vare som er på lager, eller "fjernlager" i dette tilfelle, så forventer jeg at jeg får en dato når varene er estimert å bli sendt, eller når varen er forventet å ankomme hos meg.

 

På amentio så står som regel datoen for morgendagen i bestillingen. Denne datoen blir forskjøvet hver dag til varen blir sendt. I gjennomsnitt ca 1 uke før varen blir sendt etter min erfaring.

 

Dette er skikkelig dårlig når du sammenligner med nettbutikker som faktisk sender samme dag, eller dagen etter som informert i ordren.

 

Eneste grunnen til at jeg handler der er at jeg fort kan spare en tusenlapp eller to når jeg handler litt.

 

Hei,

 

Dette er ikke slik det skal være. Varer skal få fastsatt en estimert forsendelsesdato som kunde skal forholde seg til, og vi ønsker ikke at denne datoen skal bli forskøyvet slik du har erfart. Vi ønsker gjerne å se nærmere på din ordre slik at vi evt. kan finne ut om det har forekommet en svikt hos oss.

 

Hilsen Amentio

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bestilte endel varer for madammen på amentio, en ting kom etter 2 virkedager, mens resten ble plutselig endret til 28.02.11 fra 02.03.11. Da jeg hentet den tingen som var kommet (en brannmur) så fikk jeg beskjed av personen i kassen (hentet i butikk) at resten av varene kommer fra Norek og at Norek saboterer Datakjeden/Amentio ordre med vilje så det kunne ta 2-3 uker. Det viktigste var faktisk brannmuren så hell i uhell, men.. Om ting ikke er på plass innen 2-3 uker vil jeg be om at resten av ordren slettes og rest beløpet refunderes (betalt på forhånd..).

 

Amentio kan overraske, men i snitt er de absolutt den tregeste webshoppen du kan handle hos. Husker en Qx9650 som ble bestilt for noen år siden, den kom 2 dager før den skulle være på lager, da var jeg overlig imponert :-). Men men.. Litt å piske liv i en gammel/død tråd men...

 

-Hasse

Lenke til kommentar

Bestilte endel varer for madammen på amentio, en ting kom etter 2 virkedager, mens resten ble plutselig endret til 28.02.11 fra 02.03.11. Da jeg hentet den tingen som var kommet (en brannmur) så fikk jeg beskjed av personen i kassen (hentet i butikk) at resten av varene kommer fra Norek og at Norek saboterer Datakjeden/Amentio ordre med vilje så det kunne ta 2-3 uker. Det viktigste var faktisk brannmuren så hell i uhell, men.. Om ting ikke er på plass innen 2-3 uker vil jeg be om at resten av ordren slettes og rest beløpet refunderes (betalt på forhånd..).

 

Amentio kan overraske, men i snitt er de absolutt den tregeste webshoppen du kan handle hos. Husker en Qx9650 som ble bestilt for noen år siden, den kom 2 dager før den skulle være på lager, da var jeg overlig imponert :-). Men men.. Litt å piske liv i en gammel/død tråd men...

 

-Hasse

 

Saboterer med vilje er jo litt drøyt av ham å si, dessuten burde han ikke gi ut slik informasjon til kunder i det hele tatt. Dårlig. Hvilken butikk var dette?

Lenke til kommentar

Kan nå være det samme hvilken butikk det var, men om det stemmer så hvorfor skal en ikke gi ut informasjon til sine kunder? Virker enda rarere å ikke si noe enn å faktisk gi en grunn. Dog jeg synes nok at den kunne pakkes bedre inn. Men men, det kommer nå en del i ny og ne av ordren.. får bare smøre meg med tolmodighet.. :-)

 

God helg.

Lenke til kommentar

Kan nå være det samme hvilken butikk det var, men om det stemmer så hvorfor skal en ikke gi ut informasjon til sine kunder? Virker enda rarere å ikke si noe enn å faktisk gi en grunn. Dog jeg synes nok at den kunne pakkes bedre inn. Men men, det kommer nå en del i ny og ne av ordren.. får bare smøre meg med tolmodighet.. :-)

 

God helg.

 

Jeg bor i Trondheim, så hvis det var fra butikkene der ville jeg vegret meg for å handle der. Hvis du ikke skjønner hvorfor det er uprofesjonelt å gi ut informasjon om leverandører til privatkunder, så deg om det. Hva om en ansatt hos Norek leser dette her og det ikke stemmer? Eller om kunden kjenner en som jobber hos Norek og videreformidler informasjonen til ham? Det er meget ugunstig. Hadde holdt å si at man har problemer med enkelte leverandører eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Kan nå være det samme hvilken butikk det var, men om det stemmer så hvorfor skal en ikke gi ut informasjon til sine kunder? Virker enda rarere å ikke si noe enn å faktisk gi en grunn. Dog jeg synes nok at den kunne pakkes bedre inn. Men men, det kommer nå en del i ny og ne av ordren.. får bare smøre meg med tolmodighet.. :-)

 

God helg.

 

Hvorfor man ikke skulle gi ut slik info? Det kan gi et negativt inntrykk av en leverandør som ikke er riktig.

Om det stemmer at norek ikke sender ut ordrene umiddelbart kan det ha en grunn. Amentio som henger etter på regningsbetaling, slik at de overskrider kredittgrensen hos norek og varene ikke blir sendt før de kommer under denne grensen?

Varene ikke på lager hos norek? Om varene vises på lager hos amentio, betyr bare at de er på lager hos en eller annen leverandør.... ikke nødvendigvis rimeligste - som er der varene vil bli bestilt. Så "lagervarer" kan bli bestilt hos en leverandør som ikke har dem på lager om prisen er lavere.

 

Syns det er useriøst å oppgi slik info ja, da det kan ligge mer bak enn man blir informert om - det er utrolig lett å skylde alle problemer på nen andre....

Lenke til kommentar

Bestilte et headset den 4. mars, fikk melding i går om at det var kommet til butikken. Så noen ordre går tydeligvis kjapt. Men det er tydelig at de sliter/har slitt med leveransene.

 

Det ser forresten fortsatt ut som om enkelte tror Amentio sender fra eget lager, ref "vivastar" som skriver "sender pakken snarest", men det gjør de altså ikke. I all hovedsak sender de fra eksterne leverandørlager.

Lenke til kommentar

Jeg vet at routeren jeg bestilte var på deres leverandør lager, men det var 100+ på dette lageret og det skal ikke ta 3 dager før de greier å sende det fra dette lageret, da kaller jeg det et logistikkproblem som de taper kunder på.

 

Såklart er det et problem, det var bare for å rette på eventuelle misforståelser :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at routeren jeg bestilte var på deres leverandør lager, men det var 100+ på dette lageret og det skal ikke ta 3 dager før de greier å sende det fra dette lageret, da kaller jeg det et logistikkproblem som de taper kunder på.

 

Såklart er det et problem, det var bare for å rette på eventuelle misforståelser :)

 

 

Hehe, ja skjønner. Men jeg har sendt mail til de igår der jeg påpekte hvorfor det er feil på bekreftet dato hos meg i ordrehistorikken og hvorfor de i det hele tatt ikke har sendt pakken enda. Leveringstid og kundeservice hos en nettbutikk teller så mye mer enn prisen, ser at de reklamerer at de er norge's billigste nettbutikk og har blitt kåret til det flere ganger. Så hvis Amentio brukeren på diskusjon ser dette her, så har jeg et klart og tydelig spørsmål til dere; Hva i svingende hjelper det at dere er billigst når det tar flere uker å få varene? Skjønner ikke at Petter Northug hjelper dere å reklamere for Amentio egentlig, har sikkert tatt kortere tid at han skulle gått på ski å levert varene enn at dere greier å sende varene!

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Amentio er en dritt butikk. Hvis du vil ha service må man for all del ikke handle med dem. De lover å lyver hele tiden. Ting skal skje no snart altså, å joda hvis vi ikke ringe på igjen så skal du få oppgradere varen gratis. LOL bare løgn å bedrag. Håper de for all del går konk slik at ikke flere folk blir lurt av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet at routeren jeg bestilte var på deres leverandør lager, men det var 100+ på dette lageret og det skal ikke ta 3 dager før de greier å sende det fra dette lageret, da kaller jeg det et logistikkproblem som de taper kunder på.

 

Såklart er det et problem, det var bare for å rette på eventuelle misforståelser :)

 

 

Hehe, ja skjønner. Men jeg har sendt mail til de igår der jeg påpekte hvorfor det er feil på bekreftet dato hos meg i ordrehistorikken og hvorfor de i det hele tatt ikke har sendt pakken enda. Leveringstid og kundeservice hos en nettbutikk teller så mye mer enn prisen, ser at de reklamerer at de er norge's billigste nettbutikk og har blitt kåret til det flere ganger. Så hvis Amentio brukeren på diskusjon ser dette her, så har jeg et klart og tydelig spørsmål til dere; Hva i svingende hjelper det at dere er billigst når det tar flere uker å få varene? Skjønner ikke at Petter Northug hjelper dere å reklamere for Amentio egentlig, har sikkert tatt kortere tid at han skulle gått på ski å levert varene enn at dere greier å sende varene!

 

HAhahahahahahahaaa. Gullkorn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...