Gå til innhold

Amentio sykt treg for tiden?


Anbefalte innlegg

Trist å se så mange la én negativ opplevelse ødelegge for fremtidige handler. Jeg har kun positive erfaringer med Amentio, og kommer ikke til å la dette (denne tråden) påvirke mine fremtidige kjøp.

Var egentlig av samme mening om amentio selv opptil nylig hvor de på en og samme ordre klarte:

- rote vekk varer som skulle vært sendt

- sende faktura som ikke stemmer

- halvparten av tingene som sto som på lager når bestilt var ikke på lager

- 3uker etter bestilling har de enda ikke klart fremskaffe dato for når de får inn varer som de kunne bekrefte på telefon når ble bestilt at var på lager og ikke problem levere.

 

har ikke hatt behov for særlig service der tidligere, men når du blir lovet svar samme dag på en forespørsel gang på gang for så aldri få det samt umåtelig med rot har de falt endel i anseelse for min del.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg holdt på å få akkurat samme tullet som trådstarter. Ordren min var noe så enkelt som fem Noctua vifter (20+ på lager). Først så endret de en grønn bekreftelsesdato, som i seg selv er ganske latterlig. Jeg sendte mail og lurte på hva dette var. De fortalte meg at grunnrt at de ikke hadde alle varene på lager kunne de ikke sende ut ordren, men at dette nå var ordnet. I dag åpnet jeg pakken, og guess what.. To vifter. Jeg har ikke sett noe til de siste tre, og har nå sendt ny mail med krav om ekspresslevering av disse. Dustin/komplett og Netshop klarte alle å levere relativt dyrere komponenter på bare 2-3 virkedager. Helt håpløs å forholde se til dagdriverne i Amentio når man skal bygge PC. Anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å få en anelse om at det samme vil skje meg.

Riktignok bestilte jeg tirsdag kveld, men ser nå at dato er forflyttet til 7/3.

Dette er også på en vare med 100+ hos grossisten. (Corsair H50)

 

Mye tyder på at det fortsatt er visse problemer med disse nye løsningene og logistikken som det var prat om, når man ser hva enkelte skriver her.

Lenke til kommentar

prismessig er de greie, for min del ble det ca 6000kr billigere enn hos første butikken jeg kikket, men den innsparingen er ikke verdt det lenger med 4+ukers leveringstid.

 

Prismessig er de greie ja og det er vel stort sett derfor de fleste handler der vil jeg anta. For min egendel, så var ikke innsparingen mer enn skarve 85kr i forhold til Netshop inkludert henting.

Vurderer derfor sterk å ta en telefon i morgen for å kansellere.

En snau hundrings er ikke mye i 2010.

Lenke til kommentar

varer bestilt torsdag 04. mars - penger trekt. varene stod med 100+ på begge varene og andre 20+. Per i dag er de ikke sendt, og amentio sier den ene ikke forventes levert før 24.03.10. Dette selv om de sier 100+ er på lager.

 

Bare meg som ikke ser logikken her? Varene er på lager - en bruker en uke (forventet utsendelse er 11.03 - selv om varene står med 100+ hele tiden på lager). Greit at amentio er alternativet om du har god tid, men dette grenser på elendig tenker jeg snart.

 

edit:

løsningen var enkel - jeg avbestilte bare disken, lagerstatus var tydeligvis noe en skulle ta med en stor klype salt...så da får en handle andre steder inntil de greier å vise riktig.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

nærmer seg 5uker siden jeg bestilte endel varer, alt sto på lager og var bekreftet på lager når jeg rigte før jeg bestilte.

når jeg bestilte var plutselig ingenting på lager, nå nesten 5uker senere har de enda ikke engang skaffet dato på enkelte av varene samt levert rundt 10%.

Lenke til kommentar

nærmer seg 5uker siden jeg bestilte endel varer, alt sto på lager og var bekreftet på lager når jeg rigte før jeg bestilte.

når jeg bestilte var plutselig ingenting på lager, nå nesten 5uker senere har de enda ikke engang skaffet dato på enkelte av varene samt levert rundt 10%.

 

Jeg har hatt det samme problemet med Amentio. Skrev samlet 7 purremail før jeg fikk varen over ca 6 uker. Man fikk svar om at det var "teknisk feil i prisfilen fra leverandør" og man skulle tro det var et enkelttilfelle siden det også nevnes at "Dette er selvfølgelig nå rettet opp i, men slike feil kan dessverre forekomme"..... Dette var i desember, og for meg virker dette problemet overhodet ikke løst, ref. dere andre her i tråden. Du kan med andre ord ikke stole på nettsiden til Amentio om varen faktisk er på lager eller ikke selv om man opplyses om at den er det. Her satser du heller på lykken enn forstanden.......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Å handle hos Amentio vil sannsynligvis representere en enestående opplevelse i mitt liv. Iallfall håper jeg det. Erfaringene jeg har gjort som kunde hos Amentio kan best karakteriseres som et respektløst, forvirrende, nedverdigende og, mest av alt, helt unødvendig drama.

 

Amentio har en kundeservice som er svært kritikkverdig i misforholdet mellom sentralbordet og den faktiske saksbehandlingen. Etter hvert fremstår sentralbordet som en ren buffersone der de ansatte gir et vennlig og hjelpsomt inntrykk ved å være økonomiske med sannheten. På denne måten maskeres den ofte uhøflige og aggressive tonen i all annen kundebehandling. Dette gir opplevelsen av å være i en maktkamp, snarere enn hjelp. Dette oppfatter jeg som et foruroligende og usunt tegn.

 

Jeg har i løpet av de siste årene handlet mye varer fra Amentio, både datautstyr og hvitevarer. Så lenge alt var i orden, opplevde jeg Amentio som helt greit, bortsett fra at de av og til leverer sent og ikke alltid er like billige de gir inntrykk av.

 

Det er først når ting går galt at alt slår sprekker, og handelen, som i mitt tilfelle, kan vise seg umulig å få snudd. Og jo mer en prøver, jo ufinere blir den såkalte kundeservicen: At kunden har blitt levert en defekt vare synes å gjøre lite inntrykk på Amentio. Isteden for å ordne opp i saken forsøkes ansvar og skyld å bli lagt på kunden. Dette er bare et av utslagene som tyder på en manglende respekt fra Amentios side i forhold til sine kunder og kundeforhold.

 

Min erfaring er at handler man hos Amentio, må en være foreberedt på å bli utsatt for en utmattelsesprosess bestående av moststridende svar på mail og andre henvendelser (hvis en overhodet får svar på skriftlige henvendelser - av og til svarer de, av og til ikke.) Amentio kommer med nye datoer, nye løfter og nye henstillinger og krav om dokumentasjon til kunden. Dessverre viser det seg at uansett hva en som kunde gjør og oppfyller av kravene Amentio fremlegger, holder de selv ikke løftene sine. Av og til har jeg til og med lurt på om Amentios saksbehandlere overhodet leser henvendelsene som kommer til dem på en forsvarlig måte.

 

Alt tyder på at du kan risikere å miste alt: Ikke fungerer varen som den skal og det ser virkelig ut som vi kan ende opp med å bli snytt for nærmere ti tusen kroner - penger de måned etter måned sier de vil refundere, men hittil ikke har gjort. Saken har pågått i mer enn et år uten å ha kommet noe nærmere en tilfredsstillende løsning: Hver gang jeg har trodd saken er avsluttet, begynner Amentio på en ny runde.

 

Kort oppsummert: Bånn i bøtta! Dette er et firma som når noe går galt og en virkelig trenger deres hjelp og støtte til å ordne opp, isteden opptrer uansvarlig, umodent og arrogant. I tillegg opptrer de som om kjøpsloven er irrelevant og til bry. Det jeg har beskrevet er svært alvorlig - mye verre enn det fremgår her. Denne saken utgjør uten sammenligning den verste erfaringen jeg har gjort i forhold til noen forretningtransaksjon noen gang.

 

Jeg gjør oppmerksom på at kritikken min er rettet mot Amentios nettbutikk. Jeg har ingen erfaringen med noen av deres fysiske butikker.

Endret av jan312
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt gode erfaringer tidligere med Amentio, men for to uker siden bestilte jeg en del utstyr - alt var på lager - fikk en grønn/bekreftet dato ca. en uke senere, men når den datoen kom ble det bare skjøvet fremover. Helt til i dag da datoen plutselig ble skjøvet 10 DAGER FREM!!! S*tans folk - naturligvis har jeg avbestilt alt sammen og tar handelen en annen plass. Irriterende at jeg taper ihvertfall 14 dager på dette tullet. ALDRI mer skal jeg bestille noe fra Amentio. Mulig jeg kan gjøre nødkjøp på den lokale butikken, men aldri fra nettet.

Lenke til kommentar

Å handle hos Amentio vil sannsynligvis representere en enestående opplevelse i mitt liv. Iallfall håper jeg det. Erfaringene jeg har gjort som kunde hos Amentio kan best karakteriseres som et respektløst, forvirrende, nedverdigende og, mest av alt, helt unødvendig drama.

 

Amentio har en kundeservice som er svært kritikkverdig i misforholdet mellom sentralbordet og den faktiske saksbehandlingen. Etter hvert fremstår sentralbordet som en ren buffersone der de ansatte gir et vennlig og hjelpsomt inntrykk ved å være økonomiske med sannheten. På denne måten maskeres den ofte uhøflige og aggressive tonen i all annen kundebehandling. Dette gir opplevelsen av å være i en maktkamp, snarere enn hjelp. Dette oppfatter jeg som et foruroligende og usunt tegn.

 

Jeg har i løpet av de siste årene handlet mye varer fra Amentio, både datautstyr og hvitevarer. Så lenge alt var i orden, opplevde jeg Amentio som helt greit, bortsett fra at de av og til leverer sent og ikke alltid er like billige de gir inntrykk av.

 

Det er først når ting går galt at alt slår sprekker, og handelen, som i mitt tilfelle, kan vise seg umulig å få snudd. Og jo mer en prøver, jo ufinere blir den såkalte kundeservicen: At kunden har blitt levert en defekt vare synes å gjøre lite inntrykk på Amentio. Isteden for å ordne opp i saken forsøkes ansvar og skyld å bli lagt på kunden. Dette er bare et av utslagene som tyder på en manglende respekt fra Amentios side i forhold til sine kunder og kundeforhold.

 

Min erfaring er at handler man hos Amentio, må en være foreberedt på å bli utsatt for en utmattelsesprosess bestående av moststridende svar på mail og andre henvendelser (hvis en overhodet får svar på skriftlige henvendelser - av og til svarer de, av og til ikke.) Amentio kommer med nye datoer, nye løfter og nye henstillinger og krav om dokumentasjon til kunden. Dessverre viser det seg at uansett hva en som kunde gjør og oppfyller av kravene Amentio fremlegger, holder de selv ikke løftene sine. Av og til har jeg til og med lurt på om Amentios saksbehandlere overhodet leser henvendelsene som kommer til dem på en forsvarlig måte.

 

Alt tyder på at du kan risikere å miste alt: Ikke fungerer varen som den skal og det ser virkelig ut som vi kan ende opp med å bli snytt for nærmere ti tusen kroner - penger de måned etter måned sier de vil refundere, men hittil ikke har gjort. Saken har pågått i mer enn et år uten å ha kommet noe nærmere en tilfredsstillende løsning: Hver gang jeg har trodd saken er avsluttet, begynner Amentio på en ny runde.

 

Kort oppsummert: Bånn i bøtta! Dette er et firma som når noe går galt og en virkelig trenger deres hjelp og støtte til å ordne opp, isteden opptrer uansvarlig, umodent og arrogant. I tillegg opptrer de som om kjøpsloven er irrelevant og til bry. Det jeg har beskrevet er svært alvorlig - mye verre enn det fremgår her. Denne saken utgjør uten sammenligning den verste erfaringen jeg har gjort i forhold til noen forretningtransaksjon noen gang.

 

Jeg gjør oppmerksom på at kritikken min er rettet mot Amentios nettbutikk. Jeg har ingen erfaringen med noen av deres fysiske butikker.

 

Hei,

 

Sånn skal det ikke være. Denne saken vil vi gjerne sjekke og følge opp. Fint om du kan sende oss ditt sak/ordrenummer så ser vi nærmere på det.

 

Hilsen Amentio Datakjeden

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut at de har slått sammen retur og angrerett i en kategori. Og hva som feiler varen min har jeg mindre tegn enn en twitter-melding til å skrive. Ikke svarer de på meldingen eller sender frankert postlapp når varen trenger service.

 

Abandon the ship people

 

Hei,

 

Denne saken ønsker vi å få sjekket. Fint om du sender oss ordrenummer, så skal vi se på det.

 

Hilsen Amentio Datakjeden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...