Gå til innhold

Politiske ekstremister, en pest.


Anbefalte innlegg

Er det virkelig ønskelig å la politiske ekstremister starte tråd på tråd, med et eneste mål: å spre sitt eget budskap og rakke ned på alle andre politiske ideologier?

 

Hadde en konspirasjonsteoretiker med svaret på alle moderne helseproblemer gjort det samme i helseforumet hadde det blitt stoppet iløpet av få timer. Nå skjer dette i politikk-forumet, og pesten får lov til å spre seg.

 

Å argumentere mot disse "liberallistene" er som å krangle med en full kommunist når man er full selv - det har en viss underholdningsverdi for kranglefantene og tilskuerne, men det kommer ikke noe som helst positivt ut av det. Det er et fasitsvar på alt, og er man ikke enig blir man klassifisert som en mindreverdig snylter.

 

På et forum som ikke tillater personangrep, er det rett at man skal få lov til å kalle hele grupper for snyltere og onde, bare fordi de har en annen politisk ideologi? Ytrer jeg at alle negre er noen dumme svartinger blir det fjernet. Ytrer en liberalist at alle som ser noe som helst positivt i sosialistisk tankegang at de brukerne det gjelder er onde snyltere som kun tenker på seg selv - så får det stå uten konsekvenser. (Merk. Den første sterke ytringen i dette avsnittet er kun et konkret eksempel på noe moderatorene ikke ville latt stå, og ikke ment som noe mer enn det.)

 

Gang på gang viser det seg at disse trådene ender i propagandaspredning fra liberallistenes side, og personangrep fra alle andre sider. Disse liberallistene minner meg om hardbarka konspirasjonsteoretikere som sitter med sannheten samme hvor mye tradisjonelle, ubestridelige bevis man legger fram for det motsatte. Liberallistene har bestandig svaret, og de anser alle andre politiske ytringer som frihetsfrarøveri og ondskap. Er det rart at disse trådene ender opp i dårlig stemning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig ønskelig å la politiske ekstremister starte tråd på tråd, med et eneste mål: å spre sitt eget budskap og rakke ned på alle andre politiske ideologier?

 

Hadde en konspirasjonsteoretiker med svaret på alle moderne helseproblemer gjort det samme i helseforumet hadde det blitt stoppet iløpet av få timer. Nå skjer dette i politikk-forumet, og pesten får lov til å spre seg.

 

Å argumentere mot disse "liberallistene" er som å krangle med en full kommunist når man er full selv - det har en viss underholdningsverdi for kranglefantene og tilskuerne, men det kommer ikke noe som helst positivt ut av det. Det er et fasitsvar på alt, og er man ikke enig blir man klassifisert som en mindreverdig snylter.

 

På et forum som ikke tillater personangrep, er det rett at man skal få lov til å kalle hele grupper for snyltere og onde, bare fordi de har en annen politisk ideologi? Ytrer jeg at alle negre er noen dumme svartinger blir det fjernet. Ytrer en liberalist at alle som ser noe som helst positivt i sosialistisk tankegang at de brukerne det gjelder er onde snyltere som kun tenker på seg selv - så får det stå uten konsekvenser. (Merk. Den første sterke ytringen i dette avsnittet er kun et konkret eksempel på noe moderatorene ikke ville latt stå, og ikke ment som noe mer enn det.)

 

Gang på gang viser det seg at disse trådene ender i propagandaspredning fra liberallistenes side, og personangrep fra alle andre sider. Disse liberallistene minner meg om hardbarka konspirasjonsteoretikere som sitter med sannheten samme hvor mye tradisjonelle, ubestridelige bevis man legger fram for det motsatte. Liberallistene har bestandig svaret, og de anser alle andre politiske ytringer som frihetsfrarøveri og ondskap. Er det rart at disse trådene ender opp i dårlig stemning?

+1

Begynner å bli lei av trangsynheten og ignoransen til liberalismen på forumet her.

Lenke til kommentar
På et forum som ikke tillater personangrep, er det rett at man skal få lov til å kalle hele grupper for snyltere og onde, bare fordi de har en annen politisk ideologi?
Disse liberallistene minner meg om hardbarka konspirasjonsteoretikere som sitter med sannheten samme hvor mye tradisjonelle, ubestridelige bevis man legger fram for det motsatte. Liberallistene har bestandig svaret, og de anser alle andre politiske ytringer som frihetsfrarøveri og ondskap.

Ser ikke forksjellen på det du kritiserer og det du selv gjør. Kalle hele grupper for konspirasjonsteoretikere og trangsynte?

 

Selveid er velleid?

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Både ja og nei.

 

Vi forsvarer og tillater ytringsfrihet, innen rimelige og rettmessige standanter, noe som kommer til gode for alle våre medlemmer og fremhever debatten til et allmenn akseptert nivå.

 

Vi merker oss at i politikk og samfunn har noen tråder blitt til mer eller mindre sk. flameware og mer ot enn ønskelig, samt uakseptabel debatt-teknikk.

 

Vi kommer tilbake til saken når solen har stått opp og gir oss litt mer lys og varme over saken(e).

 

Så, inntil videre, take it easy..

 

Mvh

:)

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner liberallistenes oppførsel på forumet med oppførselen til konspirasjonsteoretikere. Jeg kaller de ikke trangsynte, jeg bare bemerker at de kun tolererer sin egen ekstremistiske mening og angriper alt annet.

 

Denne måten å spre det glade budskap på er idiotisk. Det skaper dårlig stemning og alt debattantene sitter igjen med er liberalistisk propaganda.

Lenke til kommentar
Denne kategorien av forumet er kun for å løse problemer, ikke for å skape slike. :)

 

Som sagt, forumet tillater ytringsfrihet og frie meninger innenfor våre retningslinjer.

 

Så, inntil videre, take it easy..

 

:)

 

Tar det meget easy om det var meg du tenkte på. Synes bare det virker rart at trådstarter går så langt at det ønskes å hindre ekstremister av _enkelte_ politiske leirer i å poste, mens andre ekstremistiske tråder skal få florere fritt=)

Lenke til kommentar
. Synes bare det virker rart at trådstarter går så langt at det ønskes å hindre ekstremister av _enkelte_ politiske leirer i å poste, mens andre ekstremistiske tråder skal få florere fritt=)

Det gjør da trådstarter så absolutt ikke.

 

Forøvrig er jeg fullstendig enig med Jann-Ove.

 

Jeg er veldig for ytringsfrihet, men man gjør seg ikke 'fortjent' til den om man står midt på torget og brøler ut all verdens greier samtidig som man ikke finner seg i å bli motsagt.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig for ytringsfrihet, men man gjør seg ikke 'fortjent' til den om man står midt på torget og brøler ut all verdens greier samtidig som man ikke finner seg i å bli motsagt.

 

Man trenger ikke å gjøre seg fortjent til ytringsfriheten. Enten har man ytringsfrihet i et samfunn, eller så har man det ikke. Det du sier er:

 

"Jeg er veldig for ytringsfrihet så lenge ytringene er i samsvar med mine egne meninger"

Lenke til kommentar
Så, er du sosialist da? Og kommer du her å påstår at noen politisk rettning er bedre enn andre mtp dette? Hadde jo vært fint om liberalistene ikke fikk lov å argumentere mot lenger. Så andre kunne spre sin propaganda uforstyrret.

Jeg står for selvbevisst politikk. Jeg er en misantrop. Jeg er en nihilist. Jeg tror på moralens absolutte relativitet.

 

Man kan være kommunist og innse at det må til kompromisser for å få det til å fungere i praksis.

Man kan være anarkist og innse at det aldri vil fungere så lenge det fins mennesker som er interessert i makt.

Man kan være sosialist og innse at belønning for å hevde seg over gjennomsnittet ikke er galt.

Man kan være liberallist og innse at andre politiske ideologier ikke gjør absolutt alt galt.

 

Jeg er krass. Men i det siste så har liberallistene gjort seg fortjent til kritikk. Det går an å påpeke at slike tilstander er uproduktive, og at det kommer av ekstremismen i ideologien de sprer.

 

Selv vet jeg at min idealstat ligger så langt fra gjennomsnittet at jeg bare må finne meg i tingenes tilstand. Det er lov å være kritisk til alle de etablerte løsningene uten å selv ha en perfekt løsning. Det får konsekvenser om man ikke tolererer kritikk og har fasitsvaret på hvordan alt skal være.

Lenke til kommentar
Jeg tror på moralens absolutte relativitet.

 

Moralske relativister skyter seg selv i foten i det øyeblikket de hevder at flertallsavgjørelser er måten å avgjøre alle disputter på.

 

Sosialistennes uskyld vokser ut i fra deres feiloppfatning av at det ikke egentlig finnes noe rett og galt. Vi har bare forskjellige ”meninger” og ”verdier.” Implisitt: når sosialistene vil kaste en uskyldig person i fengsel er ikke egentlig dette vold eller noe moralsk galt for de har bare ”andre verdier.”

 

Denne moralrelativismen trekker sosialistene så inn i samfunnsdebatten. Politikk dreier seg for sosialistene om å ”ytre sine meninger” og de ser ikke forskjell på dette og ytringsfrihet generelt.

 

Det systemet sosialistene ubevisst gjør seg til talsmann for er basert på den sterkestes rett hvor den minste minoritet – individet – kan trues til fengsel uten forsvar, uten rettssak, uten dom. Dette er fascisme, og jeg er overbevist om at sosialistene er enig om dette når de får tenkt seg om.

Lenke til kommentar

Marxisten: flott at du velger å delta i denne tråden. Nå må man ikke engang dra innom politikkforumet for å se hva jeg vil til livs, pesten har kommet til denne tråden. Både gjennom deg, Zepticon og andre liberallister som etterhvert vil komme inn i denne tråden og dra den ut på viddene for å forsvare sin absolutte sannhet om hvor flott det er med liberalisme.

 

For å ta et par eksempler fra post #17:

 

Har jeg sagt at flertallsavgjørelser er måten å avgjøre alle disputter på? Nei.

 

Har jeg overhodet påstått at sosialister er uskyldige i denne tråden? Nei.

 

Du drar inn så mye irrelevant tullball at du bare viser hvorfor jeg tar opp dette på en saklig måte.

Lenke til kommentar
Er det virkelig ønskelig å la politiske ekstremister starte tråd på tråd, med et eneste mål: å spre sitt eget budskap og rakke ned på alle andre politiske ideologier?

Nei, det er ikke ønskelig. Det gjelder forsåvidt enten brukeren er "ekstremist" eller ikke. Derfor har jeg hatt en løpende dialog med angjeldende bruker, og det har nå kommet en liberalistisk samletråd: Liberalismen - FAQ. Jeg håper at de av dere som har irritert dere over spammingen setter pris på denne tråden og hjelper til å holde den saklig og on topic.

 

Nå er det klart at politiske minoriteter stiller med en ulempe i utgangspunktet, mens vi har 50 aktive FrP'ere på forumet (fritt valgt tall, det) som kan starte en tråd hver, har vi bare et par liberalister som orker over tid. Dermed kan vi få 50 FRP-tråder uten at det like lett oppfattes som spam, mens 10 DLF tråder på samme tiden gjør det. Etterhvert vil det komme en egen underkategori for ideologisk debatt, dermed blir det litt enklere å håndtere slike saker.

 

Nå er dette et diskusjonsforum, og det er ikke forbudt å rakke ned på andre ideologier eller hausse opp sin egen. Men det er forskjell på kontekst. Propaganda uten egen spørsmålsstilling skal i Oppslagstavlen. I hovedkategorien skal påstander være begrunnet og om nødvendig dokumentert.

 

Mitt mål er at det skal være rom også for "politisk ekstremisme" på forumet. Også mindretallet skal kunne uttrykke seg. Derfor vil jeg gå langt for å forsvare de poltiske minoritetene, og satser heller på dialog enn på reaksjoner når de som i dette tilfellet kommer og skal ta igjen det tapte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...