Gå til innhold

Den store Heavy Rain tråden


praystation

Heavy Rain avstemning  

110 stemmer

  1. 1. Hva slags karakter gir du Heavy Rain (kun dersom du har fullført spillet)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med dette spillet kommer nok til å være at du ikke vet om du har forandret noe, selv om det egentlig føles slikt ut(f.eks kampscene i demoen ender egentlig med samme resultat uansett hva du gjør, og om du får til å snakke med dama eller ikke spiller egentlig ingen rolle, da det virker ikke som du får noe nyttig informasjon ut av det, men det skal ikke sies helt sikkert enda da). Ser nok ut til at dette er et spill som må spilles igjennom flere ganger får å få effekt, og da spørs det om forhåpentligvis valgene gjør stor effekt på historien.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Problemet med dette spillet kommer nok til å være at du ikke vet om du har forandret noe, selv om det egentlig føles slikt ut(f.eks kampscene i demoen ender egentlig med samme resultat uansett hva du gjør, og om du får til å snakke med dama eller ikke spiller egentlig ingen rolle, da det virker ikke som du får noe nyttig informasjon ut av det, men det skal ikke sies helt sikkert enda da). Ser nok ut til at dette er et spill som må spilles igjennom flere ganger får å få effekt, og da spørs det om forhåpentligvis valgene gjør stor effekt på historien.

 

Det må jo være litt av sjarmen at du ikke vet hvilke konsekvenser dine handlinger har. Er jo slik det virkelige livet er.

Demoen er jo bare en bitte liten bit av historien. Kan jo hende at noe av handlingene får konsekvenser senere i spillet.

Kan jo f.eks hende at hora oppsøker deg senere i spillet fordi du hjalp henne, elller ikke gjør det fordi du ikke valgte å hjelpe henne. Time will show....

Lenke til kommentar

Til dere som har testet demoen, hva er egentlig game playet i dette spillet? Etter hva jeg har sett fra trailere har det nesten kun vært forskjellige knappekombinasjoner som har dukket opp uten særlig variasjon eller valgmuligheter. Nå har ikke jeg fått spilt demoen selv, og selv om spillet virker svært interessant klarer jeg ikke helt å se for meg hele greia med hva dette spillet går ut på.

 

Når man skal forhøre andre og trykker på tanke(?)-knappen for å få opp valg over hva man kan spørre andre om, sitter man ikke fast ved den metoden man velger, og i mange tilfeller vil kun de andre valgene forsvinne ut ifra hva man velger. Synes det hadde vært kulere her om disse valgene fulgte følelser basert på valg tidligere, og at det ikke hadde vært så linjeformet som de ser ut til å være. Altså om man velger å benytte en hard taktikk for å få frem et svar så sitter man fast med de metodene fremfor å kunne velge en mer empatisk metode under samme forhør, og har man gjort valg som har ført til en følelsessmessig forandring for personen tidligere hadde det virket logisk om f.eks en voldlig eller empatisk metode er tilgjengelig eller ikke. Og når man skal sloss så ser det ut til at man kun skal trykke en kombinasjon fremfor at X, Y, O, og firkant er valg basert på ting man ser rundt seg, f.eks valg mellom å slå, ta tak i et nærliggende våpen, etc. og gi et større utfall i hva resultatet blir.

 

Mulig jeg er helt på bærtur her med min oppfatning av hva spillet er og ikke er, men er derfor jeg spør ...

Lenke til kommentar
Problemet med dette spillet kommer nok til å være at du ikke vet om du har forandret noe, selv om det egentlig føles slikt ut(f.eks kampscene i demoen ender egentlig med samme resultat uansett hva du gjør, og om du får til å snakke med dama eller ikke spiller egentlig ingen rolle, da det virker ikke som du får noe nyttig informasjon ut av det, men det skal ikke sies helt sikkert enda da). Ser nok ut til at dette er et spill som må spilles igjennom flere ganger får å få effekt, og da spørs det om forhåpentligvis valgene gjør stor effekt på historien.

 

Det må jo være litt av sjarmen at du ikke vet hvilke konsekvenser dine handlinger har. Er jo slik det virkelige livet er.

Demoen er jo bare en bitte liten bit av historien. Kan jo hende at noe av handlingene får konsekvenser senere i spillet.

Kan jo f.eks hende at hora oppsøker deg senere i spillet fordi du hjalp henne, elller ikke gjør det fordi du ikke valgte å hjelpe henne. Time will show....

 

Ja det jeg mente var jo at man vet ikke om man har forandret noe ved å gjøre det ene eller det andre, men det er greit nok for det er ikke det at vi må spille det igjennom flere ganger jeg er redd for. Blir litt som et spill der du får valget om å gå 2 veier, de ser kanskje litt forskjellig ut, men egentlig gir du faen da du kommer til samme ende uannsett, altså samme resultat. Så det jeg skal fram til her er om de små handlingene dine forandrer ting ikke bare der og da, men i lengre tid, for ellers er det ikke mer spesielt enn et vanlig spill nærmest.

 

Jeg er spent på å se om de får til det nå, for i Fahrenheit gjorde det nemlig ikke det. Produsenten sa også at hovedpersonene kunne dø når som helst i historien, men det tar jeg forløpig med en klype salt da det ikke funket å ta selvmord på motorveien :p Tror egentlig bare det er lagt opp et par scener i historien der man kan dø, men tydligvis er man da ikke lenger viktig bare en liten twist på slutten.

 

Men jeg skal ikke klage enda, dette er bare hva jeg tror, ikke håper, utifra det jeg så i Fahrenheit - så jeg håper dette blir bedre - for valg som bare endrer scene der og da er ikke morsomme! :)

Lenke til kommentar
Til dere som har testet demoen, hva er egentlig game playet i dette spillet? Etter hva jeg har sett fra trailere har det nesten kun vært forskjellige knappekombinasjoner som har dukket opp uten særlig variasjon eller valgmuligheter. Nå har ikke jeg fått spilt demoen selv, og selv om spillet virker svært interessant klarer jeg ikke helt å se for meg hele greia med hva dette spillet går ut på.

 

Når man skal forhøre andre og trykker på tanke(?)-knappen for å få opp valg over hva man kan spørre andre om, sitter man ikke fast ved den metoden man velger, og i mange tilfeller vil kun de andre valgene forsvinne ut ifra hva man velger. Synes det hadde vært kulere her om disse valgene fulgte følelser basert på valg tidligere, og at det ikke hadde vært så linjeformet som de ser ut til å være. Altså om man velger å benytte en hard taktikk for å få frem et svar så sitter man fast med de metodene fremfor å kunne velge en mer empatisk metode under samme forhør, og har man gjort valg som har ført til en følelsessmessig forandring for personen tidligere hadde det virket logisk om f.eks en voldlig eller empatisk metode er tilgjengelig eller ikke. Og når man skal sloss så ser det ut til at man kun skal trykke en kombinasjon fremfor at X, Y, O, og firkant er valg basert på ting man ser rundt seg, f.eks valg mellom å slå, ta tak i et nærliggende våpen, etc. og gi et større utfall i hva resultatet blir.

 

Mulig jeg er helt på bærtur her med min oppfatning av hva spillet er og ikke er, men er derfor jeg spør ...

 

Hensikten med spillet er å finne orgami-morderen. Du varierer mellom å spille 4 hovedpersoner, en FBI-agent, privatdetektiv, familiefar og en journalist, alle på jakt etter orgami-morderen. Underveis vil du stå overfor flere valg som vil få konsekvenser for handlingen senere i spillet. Noen av hovedpersonene kan også dø underveis uten at spillet slutter av den grunn. Det finnes mange forskjellige slutter, så dette spillet oppmuntrer til mange gjennomspillinger. Andre gjennomspilling kan oppleves helt annerledes enn den første fordi du gjør andre valg underveis.

 

Du styrer hele tiden hovedpersonen og må gjøre forskjellige bevegelser med kontrolleren for å utføre handlinger. Når du møter andre figurer eller havner opp i stressende situasjoner kommer det automatisk opp tanke-kanpper, men man kan også holde inn L2 for å se hva hovedpersonene tenker der og da i form av tanke-knapper. For å skjønne hvordan kontrolleren fungerer anbefaler jeg å teste demoen.

Lenke til kommentar

Må jo selvsagt teste ut demoen ja, ellers vet jeg forsåvidt hva som er greia med spillet, men føler bare at jeg ikke har fått et sælig inntrykk av selve gameplay-mekanismen, inntrykket er basert på videoer som dette:

 

Se filmen hos Youtube

 

Får inntrykket av et veldig linjeformet og lite interaktivt spill. Noe som kunne vært greit om valgene man tar har en veldig stor impact på hva som skjer videre, det å spille en novelle med et hav av muligheter er den forventningen jeg forsåvidt har til spillet, men tror jeg allikevel skal avvente kjøp av dette spillet. Mye av trykkingen ser ut til å være totalt meningsløs, som å åpne bildøren (lukke den ser det ut til at han klarer fint selv), og spesielt en knappekombinasjon for å komme i mellom et trangt området. Kritikken spillet har fått ser jo stort sett ut til å være veldig god, så spillet er nok i seg selv et veldig godt spill, enten kanskje ikke for meg, eller så har jeg missforstått konseptet.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at spillet er veldig linjeformet når det er snakk om 15-20 forskjellige slutter, men de forskjellige scenene er jo ganske linjeformet i form av at du har liten bevegelsesfrihet. Det stemmer nok det at mye av interaktiviteten kan virke meningsløs, men årsaken til at de har valgt å ta med slike ting er at du skal føle mer tilknytning til hovedpersonene. Åpningsscenen virker relativt døll hvor man går på do, pusser tenner osv, men alt dette har til hensikt at du virkelig føler at du er den personen du spiller. Ønsket er etter hvert i historien å frembringe følelser på en helt ny måte som ikke er prøvd tidligere, men det gjenstår å se om de vil lykkes med dette eller ikke.

 

Bruke av knappekombinasjoner hvor du skal holde flere knapper i en bestemt og merkelig rekkefølge er at du skal føle ubehag i slike situasjoner, på samme måte som hovedpersonen du spiller.

Lenke til kommentar
Så det jeg skal fram til her er om de små handlingene dine forandrer ting ikke bare der og da, men i lengre tid, for ellers er det ikke mer spesielt enn et vanlig spill nærmest.

 

Som jeg har nevnt tidligere vil spillet ha mange forskjellige slutter, så alle dine handliger i spillet vil få innvirkning på utfallet av slutten.

Lenke til kommentar

Ifølge annmeldelsen til Gamereactor så det ut til at de små handlingene fikk små konsekvenser, altså nærmere kun konsekvenser der og da, alle leder til stort sett samme resultat, akkurat slik jeg fryktet. Det var bare handlingene nærmere slutten, som avgjorde de forskjellige sluttene. Men desverre er det nok slik at spillet ikke blir helt som jeg hadde håpet, men må nok testes ut alikevell.

Lenke til kommentar

Demoen var grei, men spillet er fortsatt en film (med god til dårlig voice acting og ekkel uncanny valley) man må presse en knapp nå og da for at den skal gå videre. Skjønner ikke hva som gjør at folk gleder seg så sykt til nettopp dette.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...