Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å hjelp til på laget Norge, men jeg får ikke engang regitrert meg. :shrug:

Når jeg skriver inn mail-adressen får jeg bare opp et nytt bilde med at den er 'unable to connect' eller noe. Og nei - jeg bruker ingen firewall.

Hvis ikke dette funker snart, gidder jeg ikke å fikle mer med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker den siste versjonen av programmet da? Ver 1.2?

 

Jeg hadde også problemmer, men dem forsvant da jeg fikk den nye.

 

Ellers så kan jeg nevne at jeg sliter litt med å logge meg på siden deres, og håper at dem fikser dette rimelig kjapt. Burde ikke være noen heksekunst akkurat.

 

Dersom det er for mye problemer med slike ting som uploading, downloading av enheter. Problemer med å logge på + oppdatering av stats o.l. Så virker det litt uproffesjonelt i mine øyne.

 

Dette er noe som dem bør jobbe max med å få ordnet da slik irriterer brukere som er interessert i å ofre litt idle time

Lenke til kommentar

En liten ting til.....

 

Jeg har satt opp to noder.

Den ene noden går fint, men den andre noden er helt stum.

Jeg kjører her på en bærbar 1GHz, og synes det er litt merkelig at det skal ta mer en tre timer å få fullført en pakke!?

 

Noen som vet hva dette kommer av. Nå har jeg ikke sjekket maskinen siden i går da jeg la det inn, men jeg installerte det så og si samtidig på begge maskinene mine og på statsen så står det at jeg har vært på i ca 3 timer med den ene, men ingenting på den bærbare.

 

Tips, råd, hint?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan dette kan kombineres med Ghosta klienter.

Nå er det snart Sommerferie her jeg jobber, da vil det stå masse ubrukt CPU kraft i lokalene. hadde vært fin å bare kunne instalert klienten på master'en minn og så ghosta det ut til de pc'ene jeg vill bruke.. noen som har brøvd dette.

 

Hadde tygd godt unna med ca 50 P4 2Ghz'er ;)

 

G.

Lenke til kommentar
wee, 30'nde plass i Norge med 350 kandidater...

problemet er at jeg har bare 8 til i kø...

uploader ferdige kandidater helt fint, men henter ikke nye ned til køen :x

får jeg ikke flere kandidater blir det slutt på min klatring oppover statsen...

åssen i H****** skal jeg greie ca 90 kandidater pr døgn når jeg ikke får tildelt nye?

 

Kanskje det er dette: "Just check the preferences, and make sure that you have told it you are on-line. They dropped the automatic network detection in this version (much to my annoyance) and it will only download new candidates if that box is selected. " Fra d2ol-forum

Lenke til kommentar
En liten ting til.....

 

Jeg har satt opp to noder.

Den ene noden går fint, men den andre noden er helt stum.

Jeg kjører her på en bærbar 1GHz, og synes det er litt merkelig at det skal ta mer en tre timer å få fullført en pakke!?

 

Noen som vet hva dette kommer av. Nå har jeg ikke sjekket maskinen siden i går da jeg la det inn, men jeg installerte det så og si samtidig på begge maskinene mine og på statsen så står det at jeg har vært på i ca 3 timer med den ene, men ingenting på den bærbare.

 

Tips, råd, hint?

 

Det kan godt ta over 3 timer for enkelte kandidater.

Har vært oppe i over 3 og 30 min på noen pakker på min pentium 800.

Dette gjevner seg ut og du vil å få pakker som tar 15 min.

Statusen kan også ta noe tid før den blir oppdatert så her lønner det seg å gå innom etter et døgns tid å sjekke.

Trodde også at 800mhzn min ikke klarte noe til å begynne med, men nå ligger den på ca 15 - 17 kandidater i døgnet.

 

Vil anbefale deg å laste ned Dspy som gjør at du kan se hvor lenge det er igjen på den enkelte kandidat.

Lenke til kommentar

Det er som nevnt over anbefalt å bruke programmet "DSpy" som gir en del ekstra informasjon. Da vil du finne ut at de ulike kandidatene har forskjellig antall "Number of Atoms" og "Rotatable Bonds". Dette og hvilken kategori kandidaten ligger i avgjør altså hvor lang tid det tar å fullføre en kandidat. På min XP2000+ har det variert fra over 3 timer til under 5 minutter.

 

Når det gjelder ghosting av et nettverk, vil jeg tippe at det vil bli problemer ettersom hver maskin har sin egen "node".

 

Nedlasting av nye kandidater ser det ut som det går tregt med her også for tiden. Er mulig de har noen problemer (finner ingenting om det men...).

Lenke til kommentar

Prøvde å installere det på jobben uten å lykkes.

 

Fikk samme feilmelding som hjemme, der den har problemer med firewall.

 

Ettersom jeg sitter i en temmelig stor bedrift med en del 100 pc'er i nettverk så er det vel ikke annet å regne med. Merkelig at SETI ikke hadde noen problemer med dette da....... :-?

 

Noen som har klart dette på jobben sin?

Lenke til kommentar
Bekjemp SARS med DIN PC!

 

Nå kan du være med å bekjempe og finne vaksiner mot sykdommer som SARS, kopper, ebola, botulisme og miltbrann fra din egen PC eller Mac! Selskapet Drug Design and Optimization Lab (D2OL) har laget et program med samme navn som du kan laste ned og kjøre på din datamaskin.

 

All info som trengs finnes her; http://www.tangeraas.com/sars/

 

Kunne vært greit nok det. Men ett program som ikke klarer å registrere seg engang gidder jeg ikke styre med.

Lenke til kommentar

:woot::woot: Endelig er det gått 2 uker og utestenginga er ferdig....

 

Nyheter: OcShoot.no har vært så barnslige at de har laget et eget team... det er flere fra laget vårt som har hoppet over de siste dagene. Grunnen er vel enkel, det er alt for mange tullinger på vårt lag som ikke er aktive.

 

AVANSERTE STATS:

Her ser du ikke sanntids utvikling kun dag for dag... men det er veldig oversiktelig.

http://145.94.192.103/grizstats/index.cfm?...ms&mode=summary

 

Vi gjør det bra.

Hvem vil være med på et vinnerlag? Bli med!

 

Edit: Var en vanvittig fart med gjennomsnitt på 10 min per resultat for OcShoot.no hva slags maskiner har dem egentlig?

Lenke til kommentar
Bekjemp SARS med DIN PC!

 

Nå kan du være med å bekjempe og finne vaksiner mot sykdommer som SARS, kopper, ebola, botulisme og miltbrann fra din egen PC eller Mac! Selskapet Drug Design and Optimization Lab (D2OL) har laget et program med samme navn som du kan laste ned og kjøre på din datamaskin.

 

All info som trengs finnes her; http://www.tangeraas.com/sars/

 

Kunne vært greit nok det. Men ett program som ikke klarer å registrere seg engang gidder jeg ikke styre med.

 

Ja, jeg ser problemet...de har antakelig problemer med serveren(e) for tiden.

Lenke til kommentar

Nyheter: OcShoot.no har vært så barnslige at de har laget et eget team... det er flere fra laget vårt som har hoppet over de siste dagene. Grunnen er vel enkel, det er alt for mange tullinger på vårt lag som ikke er aktive.

 

Eh, at jeg ikke har tenkt på det! Å dele opp et stort lag i mange små må jo gi gode rankinger :roll:

Lenke til kommentar
Og hva var det du ville frem til egentlig ?

Er det ikke bra nok å være med i "Norge"-teamet ?

 

Jo, det er det teamet jeg synes det er bra å være med i.... les det en gang til du ;D

 

Vi må få kontaktet han der macmoetry på en måte slik at vi får døpt det om til Team Norway eller noe slikt internasjonalt. Jeg tror det er han som eier den der tangeraas.com/sars, på tangeraas.com (ikke /sars) er det en mail. Kanskje noen burde sende noe til denne mailen og opplyse om denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Nyheter: OcShoot.no har vært så barnslige at de har laget et eget team...

Ikke begynn med drittslenging nå! Hvis ocshoot.no vil lage sitt eget lag, så må de da få lov til det! Vi kunne også har laget hardware.no, men Norge (burde hett Team Norway) har vel større potensiale (noe jeg har påpekt i D2OL-tråden på diskuter.no)

 

Det holder ikke bare med raske maskiner. Det er jo hele poenget med dette D2OL-prosjektet. Det går mye raskere med MANGE maskiner enn et par supermaskiner..

 

Jeg er åpen for nye lag, navneendring osv. Min XP2100+@XP2700+ kommer uansett til å svive 24/7 fram til jeg skal i militæret 23. juli.

Lenke til kommentar
Enda mere statistikk til å se på... denne er faktisk veldig bra.

http://www.ninjamicros.com/vbulletin/dc_stats.php?action=showproj&project=atseng

 

Alvorlig talt...ikke at jeg er så nøye på det, men det er jo slik man ødelegger et "lag". Begynner å splitte det opp. Nei, still heller opp for "laget" som har vært de beste de siste to ukene. Du kan jo ikke alvorlig mene at det skal være noe bedre å splitte det opp ?

Som sagt, jeg er ikke så nøye på det...kan godt utforske mine egne kandidater jeg...men jeg gjør det heller alene enn å stille opp for slike som deg...om ikke annet, så bare på trass.

Lenke til kommentar

HU?

Tror du bommet litt med den quoten ZiggyS

Golf Bag har jo ikke gjort annet en å forsvare "Norge", og den statistikk siden er faktiks bra. Der kan vi se hvor lang tid vi med dagens fart kommer til å bruke på å ta igjen lagene som ligger forran oss nå.

 

Men er enig i selve innlegget ditt ZiggyS, alt for 'Norge' ! ;)

 

 

G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...