Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut til at folk har tatt det litt rolig i dag..... bare en 5. plass på dagens liste.

 

Men på "all time"-lista har vi steget til 71. plass  8)

 

Er en av dem som har tatt det litt rolig et par dager.

Har hatt en massiv oppgradering og ombygging av både pc og pcrom men nå er det full gass igjen.

 

Det har også vært noen problemer med serveren, slik at alle oppdateringene ikke har blitt registrert.

Leste dette på hjemmesiden til D2OL.

Kommer forøvrig ikke inn på siden deres for tiden, noen med samme problemet?

Lenke til kommentar

Dette er en interessant tråd, uten noe løsning:

 

Hvem eier resultatet?

 

Hvem er det faktisk som eier resultatet av disse søkene? Er helt enig med vslatten. Det er ikke noe kult å hjelpe til å forske frem kuren til SARS ++ om et eller annet kjipt medisin-firma skal patentere alle resultatene. Da er SETI mye kulere, for der er det i det minste et universitet som driver det. Har mer tiltro til universitet enn lys-sky medisin-firma.

 

Er det noen som vet noe om at resultatene av dette faktisk vil gå til å fremme menneskeheten, eller om de vil gå til å fremme lommeboka til eierne av firmaet som startet dette her???

Lenke til kommentar
Ser ut til at folk har tatt det litt rolig i dag..... bare en 5. plass på dagens liste.

 

Men på "all time"-lista har vi steget til 71. plass  8)

 

Er en av dem som har tatt det litt rolig et par dager.

Har hatt en massiv oppgradering og ombygging av både pc og pcrom men nå er det full gass igjen.

 

Det har også vært noen problemer med serveren, slik at alle oppdateringene ikke har blitt registrert.

Leste dette på hjemmesiden til D2OL.

Kommer forøvrig ikke inn på siden deres for tiden, noen med samme problemet?

 

Har hatt problemer jeg også. Får ikke sendt inn resultatene mine, og får heller ikke lastet ned nye pakker. Har heldigvis 25 i queue på PC'en, men de bør få ordnet problemene snart :x

 

Hadde over 130 Candidates (Jeg startet for et par dager siden). Etter en serverconnect datt jeg ned til 70 :o. Hvis det fortsetter på den måten, slutter jeg å "ofre" PC-kraften min.

Lenke til kommentar
Ser ut til at folk har tatt det litt rolig i dag..... bare en 5. plass på dagens liste.

 

Men på "all time"-lista har vi steget til 71. plass  8)

 

Er en av dem som har tatt det litt rolig et par dager.

Har hatt en massiv oppgradering og ombygging av både pc og pcrom men nå er det full gass igjen.

 

Det har også vært noen problemer med serveren, slik at alle oppdateringene ikke har blitt registrert.

Leste dette på hjemmesiden til D2OL.

Kommer forøvrig ikke inn på siden deres for tiden, noen med samme problemet?

 

Har hatt problemer jeg også. Får ikke sendt inn resultatene mine, og får heller ikke lastet ned nye pakker. Har heldigvis 25 i queue på PC'en, men de bør få ordnet problemene snart :x

 

Hadde over 130 Candidates (Jeg startet for et par dager siden). Etter en serverconnect datt jeg ned til 70 :o. Hvis det fortsetter på den måten, slutter jeg å "ofre" PC-kraften min.

 

Var inne på forumet deres i går og problemet ligger visst i oppdateringen av statistikken.

Har vært slike problemer før og da oppdateres ikke programmet på den enkelte pc slik at man "mister" workunits.

Men alt blir lagret sentralt og så snart statistikk funksjonen er oppe å går igjen så blir alle workunitsene oppdatert både på egen maskin og sentralt.

 

Ps!!

sjekka programmet nå og jeg har fått ca 30 prossesed workunits mer enn jeg hadde for en time siden.

 

Edit!

Jepp ser ut som om det er ting på gang.

får stadig fler workunits kreditert og programmet står på initialisering hele tiden så det ser ut som om de har fått ting på g igjen. :woot:

Lenke til kommentar
Dette er en interessant tråd, uten noe løsning:

 

Hvem eier resultatet?

 

Hvem er det faktisk som eier resultatet av disse søkene? Er helt enig med vslatten. Det er ikke noe kult å hjelpe til å forske frem kuren til SARS ++ om et eller annet kjipt medisin-firma skal patentere alle resultatene. Da er SETI mye kulere, for der er det i det minste et universitet som driver det. Har mer tiltro til universitet enn lys-sky medisin-firma.

 

Er det noen som vet noe om at resultatene av dette faktisk vil gå til å fremme menneskeheten, eller om de vil gå til å fremme lommeboka til eierne av firmaet som startet dette her???

 

Det er ingen som eier resultatet.

Organisasjonen som driver prosjektet er en Non profit organisasjon som jobber med barnesykdommer bla.

Resultatene fra dette blir fordelt på alle som vil ha tilgang.

Alt dette kan man lese seg fram til på hjemmesiden deres og via presseoppslag verden rundt.

Lenke til kommentar

Det er ingen som eier resultatet.

Organisasjonen som driver prosjektet er en Non profit organisasjon som jobber med barnesykdommer bla.

Resultatene fra dette blir fordelt på alle som vil ha tilgang.

Alt dette kan man lese seg fram til på hjemmesiden deres og via presseoppslag verden rundt.

 

OK, da er det bare å gå igang for meg også :) Og, du har rett, jeg er lat, orker ikke lese rundt på alle mulige slags web-sider om løsningen til det problemet når det fins mange som sikkert har gjort det før meg :) Samt at i den tråden jeg refererte til, så var det henvist til en annen tråd, som nå da tydeligvis er slettet. (Uvisst hvorfor, og av hvem.) Den slettede tråden inneholdt tydeligvis svaret. Og nå vet jeg også det. Takk skal du ha :yes:

 

Ellers, så er det bare å benke seg foran tv'n, for snart begynner kampen. Heia Norge! :D

 

EDIT: ARGH! :( Det var ikke noe heia Norge, akkurat :grumpy: Nils Johan Semb burde hørt på meg, da ville alt vært så mye bedre!!! Startet med Bergdølmo bak. Rise på midten istedenfor Trond Andersen og Frode Johnsen istedenfor Ivers. Så hadde nok dette gått veien. :) Jaja, nå får vi satse på å slå Romania! :) (Mulig dette var en anelse off-topic???)

Lenke til kommentar

Lite internasjonalt med norge da, eneste scandi som vet hvem det dreier seg om. De fleste andre nationale team har navn som team finland osv.. Får kanskje flere til og joine, vi må reparere skadene etter at norge dreit på draget mot danmark. Show som datapower ! :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er D2OL-greia litt ustabil? "Loading Target" - lenger kommer jeg ikke.. Noe er galt en eller annen plass, men jeg vet ikke hvor. Kommer ikke inn på websidene heller.

 

Ellers synes jeg også Norge er et lite gjennomtenkt navn. Kunne jo hatt eget team for hardware.no da.. :roll: (men det er kanskje best å plassere alle fra Norge på ett team.. ja!)

Lenke til kommentar

hmm :-? Jeg har gått tom for kandidater, og jeg får ingen nye. prøvde å starte d2ol på nytt men nå står det bare "Initializing.... This may take several minutes" hele dagen! Flere som har problemer eller? Og d2ol siten er jo drittreg.

 

ps: Ligger på 10nde plass med nicket Davido :p Den plassen forsvinner vel ganske fort med mindre jeg får noen kandidater snart!

Lenke til kommentar
hmm :-? Jeg har gått tom for kandidater, og jeg får ingen nye. prøvde å starte d2ol på nytt men nå står det bare "Initializing.... This may take several minutes" hele dagen! Flere som har problemer eller? Og d2ol siten er jo drittreg.

 

ps: Ligger på 10nde plass med nicket Davido :p Den plassen forsvinner vel ganske fort med mindre jeg får noen kandidater snart!

 

Kom meg inn på siden deres i sted og det er rimelig mange som har problemer med akkurat dette.

Er kun de som har Candidates liggende i køen på maskinen som får gjort noe arbeid.

Har man gått tom, så får man ikke lastet opp nye.

Var inne på statistikken og der kunne man se at det nesten ikke var aktivitet siste døgn så dette er tydeligvis et stort problem, men det jobbes med saken.

 

OPPDATERING: kl 22.50

Nå har noden min begynt å laste ned kanditater og er igang igjen med arbeidet. :woot:

På tide at det er blitt iorden, begynte jo å ramle nedover lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...