Gå til innhold

D2OL; bekjemp SARS med DIN PC!


Anbefalte innlegg

Jeg får faen ikke registert meg og joinet Norge fordi emailadressen min er for lang for regformen. Denne emailadressen er allerede oppgitt under installasjon, så kan ikke bruke en annen. Får prøve å gjøre noe med dette..

 

Programmet står iallefall på døgnet rundt! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SETI@home vet de fleste hva er. Står forresten for The Search for Extraterrestrial Intelligence.. Denne tråden heter SARS@home..

 

Ikke for å være pirkete, men blir ikke det litt feil? @home burde kanskje ikke vært med - i alle fall ikke SARS? (gjelder jo Anthrax, Smallpox og Ebola også) Jeg mener, hvordan omtaler man dette prosjektet egentlig? Ingen har egentlig sagt det på formen @home. Det riktige må vel være D2OL!?! (The Drug Design and Optimization Lab)

 

Er "D2OL@home" bedre? Eller kanskje bare "D2OL - bekjemp SARS!" Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Pentium 600 @800 var ikke så treg som jeg trodde.

Har faktisk klar 17 Kandidater siste døgn. :)

Har nok vært heldig med kandidatene, enkelte tar jo over 3 timer på "gamlingen"

Men jeg faller nedover på lista, nå må den nye prosessoren komme snart!!!

Men stå på alle sammen, Team Norge er jo suverent best for tiden. :woot:

Lenke til kommentar
Pentium 600 @800 var ikke så treg som jeg trodde.

Har faktisk klar 17 Kandidater siste døgn. :)

Har nok vært heldig med kandidatene, enkelte tar jo over 3 timer på "gamlingen"  

Men jeg faller nedover på lista, nå må den nye prosessoren komme snart!!!

Men stå på alle sammen, Team Norge er jo suverent best for tiden. :woot:

 

Mjaa, jeg har fått tildelt en del kandidater der jeg har brukt over 3 timer med min XP2000+, så der er nok litt av hvert å ta tak i :-)

På den annen side, så har jeg også fått noen som bare brukte rundt 15 min.

Lenke til kommentar

Det som er litt artig er av vi slår kina.

 

Name: China SARS team

Registered: 5/1/03 4:54 AM

# of Members: 857

# of Nodes: 1228

Age: 47 days

Total Docking Time:

8 years, 16 days, 21 hr, 18 min, 27 sec

 

Med så mange medlemer så er det litt rart at vi slår de. De er jo litt mange flere enn oss da!!!

:lol:

Lenke til kommentar
Med det antallet noder (ca. 1000 flere enn oss), kan det bare finnes en fornuftig forklaring på at vi "produserer" mere for tiden.

De må ha en hel haug med inaktive medlemmer (noder).

 

Enten det eller utdaterte pc'er. Min pIII 800 tar ikke særlig mange kandidater hver dag. Totalen min er nå på 55 kandidater.... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg klatrer som en gud nå for tiden, så må være mange trege/ inaktive, er på 2200 nå, og det går fort oppover

 

Mjaa, nå vet ikke jeg hvor lenge du har holdt på, men jeg regner med du i tillegg til å ha holdt på en stund, også kjører med flere maskiner :-)

 

Jeg har skarve 50 registrert for tiden etter 1,5 døgn ;-)

Lenke til kommentar

Beklager, men på osx blir dette en skuffende opplevelse.

 

1. Under installasjonen har man en knapp som heter continue. Her er det lagt inn en veldig kort timer, slik at programmet installeres enten du vil eller ei.

2. I process viewer ser man at det er minst 3 bakgrunns-prosesser gående pga dette programmet. En av dem har faktisk fil-endelse .exe Jeg HATER exe filer... men men..

3. cpu loaden på exe fila går for fullt selv om maskine er ibruk. (Altså ikke idle)

4. Ingen gui. INGEN! Programmet er usynlig. Dobbeltklikker man program-ikonet så skjer det ingenting synlig ivertfall...

5. Alle program som krever installasjons-program (ikke drag & drop) bør ha un-install.

 

Håper for dems skyld at dem lager en litt bedre versjon...

Å "kapre" ukyndige brukere på denne måten er kvalmt! :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du prater om, men jeg kan jo prøve å forklare hva som skjer her.

Det er riktig som du sier at det er en exe-fil som drar ressurser (DockWin.exe). Denne drar i praksis alle CPU-ressursene når ingenting annet blir utført. Så snart en annen oppgave startes, så går CPU-bruken på denne exe-filen ned.

Når jeg så klikker ikonet får jeg opp GUI som gjør at "javaw.exe" også begynner å bruke ressurser. Her er det altså kun disse to filene som bruker av CPU-ressursene (iallefall om jeg skal tro på taskmanageren). Alt virker som det skal når andre oppgaver blir satt igang, og CPU-ressursene er tilgjengelige for disse oppgavene.

 

Jeg har ingen aning om hva som gjør at det ikke virker slik hos deg, men jeg vil tro det virker som hos meg med de fleste.

 

Edit : PS! Jeg kjører WinXP Pro, og det ser altså ut at det er der problemet ligger da kanskje. Kjipt !

Lenke til kommentar

Regner med at som en del andre så er jeg møkklei av SETI :)

Besluttet derfor å prøve meg på dette. Skulle det vise seg at det ikke blir for mye rot i programvaren så er det mulig jeg blir en stund.

 

PS! Meldte meg forresten inn i "Norge"

 

Alltid morsomt med litt vennskapelig konkurranse ;)

Lenke til kommentar

wee, 30'nde plass i Norge med 350 kandidater...

problemet er at jeg har bare 8 til i kø...

uploader ferdige kandidater helt fint, men henter ikke nye ned til køen :x

får jeg ikke flere kandidater blir det slutt på min klatring oppover statsen...

åssen i H****** skal jeg greie ca 90 kandidater pr døgn når jeg ikke får tildelt nye???

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...