Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke. Jeg påstår det bastant! Å du har enda ikke klart å motbevise meg på at jeg tar feil i denne saken her!

 

Neida, det har jeg skjønt for lenge siden. Men hvis TS blir overbevist om at dette dreier seg om en produksjonsfeil, så er jeg fornøyd. Og alt peker mot at dette er en produksjonsfeil. Telefonen var kun en uke da dette skjedde. Telefonen har ikke noen ytre skader. TS sier han har behandlet den særdeles pent. Nokia innrømmer at det er en produksjonsfeil på N900, som fører til at usb-kontakten løsner på enkelte telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dæven, har du begynt å gjette nå, fremfor å være bombastisk - fantastisk!

 

Jeg vet ikke om du deltar i andre forum, men det gjør jeg. Jeg har utallige eksempler på at det som blir opplyst av produsenten i ett land, ikke alltid samsvarer med det produsenten sier i et annet land. Derfor gjetter jeg på at Nokia og Nokia Norge ikke har hatt den beste kommunikasjonen i denne saken. Men jeg tipper den blir forbedret når kunder med avrevet usb-kontakt henviser til forum rundt om kring på nettet...

 

Men jeg noterer meg at både du og en viss annen her, nå prøver å ro dette i land. Men dere er parkert ute på glattisen, og der ser det ut til at dere blir værende. Iallefall til vårsola smelter isen...

 

Godt å se at du klarte å se ironien i posten du qoutet.. not. Jeg synes det var morsomt at du plutselig begynte å gjette på noe du ikke vet, når du har vært bombastisk på alt annet du ikke vet igjennom hele tråden og kritisert alle andre som har vært bombastisk på samme måte :)

 

Det kan godt være at kommunikasjonen med Nokia og Nokia Norge ikke har vært den beste i saken, men det kan også hende at de N900ene som kom til Norge ikke har feilen og at dermed en kommunikasjon er unøvendig. Det kan også være at serviceverkstedet konkluderte feil før Nokia gikk ut med at det er en produksjonsfeil - men jeg må presisere at det bare er spekulasjoner fra min side. På lik linje med dine spekulasjoner om dårlig kommunikasjon.

 

Produksjonsfeilen går ut på at kontakten har løsnet, ikke blitt revet av. Det er fremdeles to forskjellige ting som resulterer i samme problem.

 

Jeg prøver ikke å ro i land noe jeg, poe. Jeg prøver å overbevise ditt ekstremt trange syn om at ikke alle er store stygge ulver som hater alle sine kunder og gjør alt for at de skal brenne i helvete.

 

Jeg vet også at det er en sjanse for at denne er en produksjonsfeil, men det vet vi ikke med sikkerhet - selvom du sitter inne med overbevisningen om det.. noe du forsåvidt har gjort fra starten av uten fakta.

 

Og at du rir denne saken som at du hadde rett hele veien, og at vi er idioter, er vel bare at du traff på en 50/50 "gjetting" - dersom saken viser seg å være produksjonsfeil da, det vet vi fremdeles ikke.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Og at du rir denne saken som at du hadde rett hele veien, og at vi er idioter, er vel bare at du traff på en 50/50 "gjetting" - dersom saken viser seg å være produksjonsfeil da, det vet vi fremdeles ikke.

 

Der tar du feil, enda en gang. Jeg har ikke sett på hverken deg, eller noen andre her i tråden som idioter. En idiot hadde nok hatt store problemer med å skrive på dette forumet, noe du eller andre her ikke har.

 

Jeg har valgt å tro på en forumbruker som postet her for å få hjelp. Han postet ikke her for å bli nedsablet av kverulering fra "fagmiljøet", det har han opplevd andre plasser. Og når han sier han har brukt telefonen i kun en uke, og behandlet den særdeles pent, så har jeg ikke noe annet valg enn å tro på ham. Hvis jeg ikke trodde på ham, ja da har jeg egentlig ingenting å bidra med, og ville valgt å holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar
Jeg har valgt å tro på en forumbruker som postet her for å få hjelp. Han postet ikke her for å bli nedsablet av kverulering fra "fagmiljøet", det har han opplevd andre plasser. Og når han sier han har brukt telefonen i kun en uke, og behandlet den særdeles pent, så har jeg ikke noe annet valg enn å tro på ham. Hvis jeg ikke trodde på ham, ja da har jeg egentlig ingenting å bidra med, og ville valgt å holdt meg langt unna.

 

Ja, og jeg har i mine spekulasjoner, valgt å tro på serviceverkstedet. Og ettersom de to er selvmotsigende vil kun en av de være reele. Derfor velger jeg som CSI å stole på bevisene framfor uttalelsene til personene innblandet. men igjen, det begrunner bare mine spekulasjoner, ikke hva som faktisk er sant - noe verken du eller jeg vet enda.

 

Jeg mener jeg har bidratt med mye, selvom jeg ikke har trodd på TS. Jeg har bidratt med å forklare forskjellen på avrevet og løsnet, jeg har rådført TS både i tråden og i PM hva han bør gjøre og forsøkt å få tak på dokumentasjonen for å gi TS en uavhengig vurdering basert på min erfaring og kunnskap.

 

Jeg føler heller ikke at jeg har nedsablet TS med kveruleringer, jeg har igjen forsøkt å forklare at problemet som oppstår etter en skade kan oppstå av flere grunner, og at to telefoner med samme problem nødvendigvis ikke har oppstått på samme måte. Og for å forklare deg det har det tatt med 200 innlegg og jeg vet vel innerst inne at du enda ikke forstår det.

 

Du ser ikke på en slik skade (merk en slik skade, ikke nødvendigvis DENNE skaden) som forbrukeren ansvar, fordi den ikke er knust.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Jeg har valgt å tro på en forumbruker som postet her for å få hjelp. Han postet ikke her for å bli nedsablet av kverulering fra "fagmiljøet", det har han opplevd andre plasser. Og når han sier han har brukt telefonen i kun en uke, og behandlet den særdeles pent, så har jeg ikke noe annet valg enn å tro på ham. Hvis jeg ikke trodde på ham, ja da har jeg egentlig ingenting å bidra med, og ville valgt å holdt meg langt unna.

 

Ja, og jeg har i mine spekulasjoner, valgt å tro på serviceverkstedet.

 

 

Akkurat ja. Du har spekulert deg frem til noe som du ikke har forutsetninger til å vite noe som helst om. Du vet ikke hvorfor serviceverkstedet underkjente reklamasjonen. Det blir kun spekulasjoner. Men du vet hvordan telefonen er behandlet, og hvor gammel den var da feilen oppstod. Du kan velge å ikke tro trådstarter, men da mener jeg du fint kunne holdt deg unna denne tråden, for han spurte om hjelp, ikke om begrunnelser for hvorfor han eventuelt ikke får fikset sin telefon. Det veil jeg tro han allerede har fått.

Lenke til kommentar

Egentlig hadde det holdt med ett svar.

 

"Du bør reklamere"

 

Men ofte hjelper det å vite hvorfor ting er som de er, og det føler jeg at jeg har forklart.

 

Jeg er ferdig med tråden, for det eneste som skjer videre nå er en intern krangel mellom deg og meg, poe. Og det hjelper i alle fall ikke TS.

 

Vi krangles i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Vi krangles i en annen tråd.

 

Det er slettes ikke sikkert vi gjør. Jeg kan nok være enig med deg i mangt og meget, men når det kommer til forbruker rettigheter, har jeg sett mye rart opp gjennom tiden, og av erfaring vet jeg at forbrukeren ofte har rett. Det handler bare om å ikke gi opp. Nå er skiller ikke Nokia seg ut i forhold til andre store aktører, men vi har gode forbruker rettigheter i Norge, og det er ikke alltid de store produsentene er like begeistret for det.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal la FTU bestemme hva som er rett og galt så er det nok dessverre slik at forbrukeren altfor ofte får "rett". Men det er fordi FTUs tolkning og håndtering av forbrukerkjøpsloven er helt på tulltur. Spesielt maktmissbruk vedr den 6 mnd paragrafen er helt horibel. Det betyr ikke at forbrukeren alltid har rett, men det betyr at forbrukeren ofte får erstatning som han absolutt ikke fortjener. Gjett hvem som får regningen...Det er oss ærlige forbrukere. Det er VI som må betale for at de som missbruker systemet skal få erstatning. Men det er en helt annen krangel.

La meg få pressisere at jeg ikke trur at TS er en av de missbrukerne. For hvis TS har vært uheldig og ødelagt apparatet sitt, så trur jeg ikke han har gjort det med vilje.

Lenke til kommentar
Ja, og jeg har i mine spekulasjoner, valgt å tro på serviceverkstedet.

 

Her er jeg enig med poe. Hvis du skal være til noen som helst nytte, så må du tro TS. Hvis ikke kan du holde deg unna. Denne posten kunne vært på 2 svar om hva han skal gjøre hvis han mener at han har rett. I stede for blir det 200 svar, mye pga. enkelte har behov for å fortelle TS at han tar feil. Nå snakker jeg ikke nødvendigvis om deg, men om innlegg tidligere i denne topicen.

Lenke til kommentar
Ja, og jeg har i mine spekulasjoner, valgt å tro på serviceverkstedet. Og ettersom de to er selvmotsigende vil kun en av de være reele. Derfor velger jeg som CSI å stole på bevisene framfor uttalelsene til personene innblandet.

Nei, du velger å stole på indisier. Innen opplysningene vi har fått er det slik jeg ser det mye større grunn til å stole på TSs forklaring.

 

Jeg har bidratt med å forklare forskjellen på avrevet og løsnet..

Kan du lenke til hvor dette er gjort? Jeg spurte litt tidligere om noe relatert, men ingen svart. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Da velger jeg å si takk for meg her på forumet.

Da jeg innser at folk kan komme med usmakelig kommentarer, fare med løgn, komme med regel rett feil info. Å flere stiller seg enige til feil informeringen.

 

 

Det at dere ikke vil inse at loddeland, loddepads eller hva dere ønsker å kalle det er revet av. Som tilsier at det ikke er produksjons feil, men bruker feil, får være greit.

 

Så Poe, program, JohndoeMAKT. Takk for at jeg fikk ledd så mye de siste dagen ;)

 

JohndoeMAKT. Det at du ikke aner forskjelle på en avrevent loddeland å løsnet usb kontakt, er så si det samme som å si, at man ikke skjønner forskjelle på 5+5 og 5*5.

Lenke til kommentar

Mitt poeng er at selve den tekniske feilen er uinteressant for forbruker. Enheten er behandlet normalt og fikk en mangel. Brukeren kan da reklamere og få den reparert eller omlevert uten omkostninger. Om ting har løsnet, smeltet, eksplodert, om det er loddingene som er løse eller hele kretskortet, IC-er, ledninger har ingenting med saken å gjøre.

 

Hva er forskjellen mellom avrevet og løsnet relevant til TSs reklamasjon så lenge enheten er behandlet normalt?

Lenke til kommentar

Burud: Du er jo bare totalt barnslig. Latterligjør alle som prøver å hjelpe på forumet her. Du har ikke et eneste bevis for at du har rett, så kom deg bort fra forumet her før du sprer enda mer kvalme.

 

Jeg synes faktisk ikke det er morsomt i det hele tatt med slike ekle og arrogante kommentarer uten noe som helst grunnlag.

 

Dette er faktisk parsonangrep fra din side Burud, og da tenker jeg ikke på mot meg, men mot JohndoeMAKT.

Endret av program
Lenke til kommentar
Hvis vi skal la FTU bestemme hva som er rett og galt så er det nok dessverre slik at forbrukeren altfor ofte får "rett". Men det er fordi FTUs tolkning og håndtering av forbrukerkjøpsloven er helt på tulltur. Spesielt maktmissbruk vedr den 6 mnd paragrafen er helt horibel. Det betyr ikke at forbrukeren alltid har rett, men det betyr at forbrukeren ofte får erstatning som han absolutt ikke fortjener. Gjett hvem som får regningen...Det er oss ærlige forbrukere. Det er VI som må betale for at de som missbruker systemet skal få erstatning. Men det er en helt annen krangel.

La meg få pressisere at jeg ikke trur at TS er en av de missbrukerne. For hvis TS har vært uheldig og ødelagt apparatet sitt, så trur jeg ikke han har gjort det med vilje.

 

Nei, men kan du overhode tro at TS har en telefon som har en produksjonsfeil?

 

Og ditt syn på FTU er litt merkelig da de egentlig bare dømmer ut ifra en lov. En lov som du tydelig ikke er enig i. Og det er hverken du eller jeg som må betale for uheldige forbrukere, men produsenten må selvfølgelig erstatte et produkt som ikke lever opp til det produsenten har lovet. Det skulle jo bare mangle. Du hinter vel til at produsenten legger på prisen på alle sine produkter for å dekke inn sine tap på en reklamasjon, men det vil isåfall være et ubetydelig beløp. Men sammenligner vi priser i de land med sterke forbrukerrettigheter, med land så og si uten forbrukerrettigheter, så er det liten eller ingen prisforskjell.

Lenke til kommentar
Hvis vi skal la FTU bestemme hva som er rett og galt så er det nok dessverre slik at forbrukeren altfor ofte får "rett". Men det er fordi FTUs tolkning og håndtering av forbrukerkjøpsloven er helt på tulltur. Spesielt maktmissbruk vedr den 6 mnd paragrafen er helt horibel. Det betyr ikke at forbrukeren alltid har rett, men det betyr at forbrukeren ofte får erstatning som han absolutt ikke fortjener. Gjett hvem som får regningen...Det er oss ærlige forbrukere. Det er VI som må betale for at de som missbruker systemet skal få erstatning. Men det er en helt annen krangel.

La meg få pressisere at jeg ikke trur at TS er en av de missbrukerne. For hvis TS har vært uheldig og ødelagt apparatet sitt, så trur jeg ikke han har gjort det med vilje.

 

Denne suppa høres kjent ut - ja, vent, det var samme tullet vi hørte før høyestrettsdommen om "5 års reklamasjonsrett", og muligens samme suppa som vi hørte før loven trådte i kraft. Minnes jeg ikke feil var du en av de som prøvde å spre denne dommedagsprofetien også - det er så mange telefoner i salg i Norge, som om 1000 kunder utav over 1 million brukere skulle gjøre dette hvert år med en mobil som sjelden koster veldig mye, så er du fremdeles på bærtur med mindre du kan vise til noe statistikk som sier annet.

 

Hver gang FTU er oppe er du kritisk - om det er pga manglende evne til å forstå lovverket, selv etter at 5 STYKKER har prøvd å forklare deg 6 måneders regelen, og du sa du forstod den - eller, du påstod, så greier du å lire av deg dette tullet igjen - hva vil du prøver å oppnå...du har et lovverk å forholde deg til, det er ikke verre enn andre lands lovverk, minnes vel at England har 6 års reklamasjonsrett på ting.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem med forbrukerkjøpsloven. Det jeg har noe imot er håndteringen av 6 mnd regelen. Der driver FTU på med maktmissbruk. Nå har jeg ikke lest forarbeidet til den paragrafen, men slik som lovteksten og resten av loven er oppbygd så er det et direkte missbruk å "frikjenne" væskeskadede og støt/klem-skadede telefoner rett og slett fordi produktet ikke kan tilbakeleveres i den stand det ble kjøpt. Til og med FTU mener at apparatene er uten støt/klem og fuktskader i kjøpsøyeblikket, det er derfor jeg har et problem med å godta endel av avgjørelsene deres.

Jeg har også et problem med alle som trur at det bare er å skrike REKLAMASJON med en gang et produkt går i stykker. I de fleste tilfeller er det feilbruk som er årsak til problemet. For DOA er DOA, men feilbruk er feilbruk.

5 års reklamasjonsrett er greit nok det. I praksis er dette 3,5 år. Selv har jeg hatt en telefon i over 3 år tidligere, så jeg vet at det er godt mulig at en telefon kan vare lenge om den blir behandlet bra. Men glem ikke at det er til selger vi reklamerer. Det er selger som sitter med ansvaret. Så når f.eks uærlige forbrukere gir en selger ekstra kostnader så er det vi ærlige forbrukere som må betale regninga. Så der tar du feil Poe. Bare sjekk oppi FTU dommene du. Der står det klart og tydelig på stort sett alle sakene at det er Selger som må tilbakebetale forbrukeren. Ikke produsent.

Hvordan selger i ettertid håndterer denne ekstra kostnaden er en helt annen sak. Vil de bruke tid (også kjent som penger) for å presse penger utav produsent, eller forsøker de å dekke inn kostnadene ved hjelp av å øke avansen på produktene de selger.... Uansett hva de velger å gjøre så koster det oss ærlige forbrukere.

 

At Poe og Christian her forsøker å forsvare svindlere med å påstå at de tilsvindlede tall ikke er av betydning er faktisk direkte skremmende.

 

Nei, men kan du overhode tro at TS har en telefon som har en produksjonsfeil?

Jo jeg kan tru det, men jeg tviler. Jeg velger å tru på de som har teknisk innsikt og faktisk har hatt telefonen inne til en undersøkelse. I motsetning til deg som bastant holder på at det er en produksjonsfeil.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar
Jo jeg kan tru det, men jeg tviler. Jeg velger å tru på de som har teknisk innsikt og faktisk har hatt telefonen inne til en undersøkelse. I motsetning til deg som bastant holder på at det er en produksjonsfeil.

 

Og som det gode medmennesket du er, lar du selvfølgelig tvilen komme tiltalte til gode... Eller?

Lenke til kommentar

http://www.thehut.com/offers/daily-deals.l...-2010-353302038

 

we have just received additional information from Nokia that a detached N900 usb connector should be covered and fixed under warranty.

 

It may take a few days for this information to reach all Nokia Care points. Apparently there has been some confusion until now in some countries but this policy should make it clear.

 

Warranty rules differ around the world, but in the European Union, the warranty is valid for two years after the purchase of a Nokia device. Read more about the European warranty at

http://europe.nokia.com/support/repair-and...repair/warranty

 

Most local Nokia websites also show the local warranty terms.

 

Naturally, normal warranty rules apply - so if your device was bought from another region or country, check if the warranty is valid in your home country. If not, call Nokia Care or visit your nearest Nokia Care point to find out what your options are.

Lenke til kommentar
http://www.thehut.com/offers/daily-deals.l...-2010-353302038

 

we have just received additional information from Nokia that a detached N900 usb connector should be covered and fixed under warranty.

 

It may take a few days for this information to reach all Nokia Care points. Apparently there has been some confusion until now in some countries but this policy should make it clear.

 

Warranty rules differ around the world, but in the European Union, the warranty is valid for two years after the purchase of a Nokia device. Read more about the European warranty at

http://europe.nokia.com/support/repair-and...repair/warranty

 

Most local Nokia websites also show the local warranty terms.

 

Naturally, normal warranty rules apply - so if your device was bought from another region or country, check if the warranty is valid in your home country. If not, call Nokia Care or visit your nearest Nokia Care point to find out what your options are.

 

Da kan vi altså fastslå at det var et par, muligens tre, stykker her som virkelig tok feil. Enda alle indisier pekte mot garanti, så ga de seg ikke og tviholdt på at dette måtte være forbrukerens feil. Virkelig betenkelig at dette er holdningen hos enkelte som jobber med service på telefoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...