Gå til innhold

En Nokia N900 til besvær


Anbefalte innlegg

Spørsmålet beror således; er det en mangel forbruker er skyld i, altså en skade påført, eller en mangel ved produktet som utledes ved at den ikke tåler normal bruk.

At noen sier den ikke er reparert på garanti fordi verkstedet mener ditt og datt er nærmest det samme som å si at reklamasjonsretten ikke spiller noe rolle. Hadde alt som dekkes av reklamasjonsretten blitt tatt på garanti hadde vi da vitterlig aldri sett lengden på reklamasjonsretten for en mobiltelefon bli prøvd for høyesterett med tap for produsentene da?!

 

Jeg er ikke mye vanskelig når den ene ikke greier å se forskjell på det - og utelukkende baserer seg på et begrep forlatt lang tidligere i diskusjonen, og du som vet bedre viderefører det som om det hadde noe valid eksisten overhode?

 

Jeg har aldri benektet at TS kan benytte seg av reklamasjonsretten. Jeg har derimot oppfordret han til å gå videre med saken dersom han føler at ting ikke stemmer.

 

Det jeg har sagt hele veien er at dersom det er forbrukersskyld, noe serviceverkstedet indikerer er det forbruker som burde betale. Er det derimot ikke forbrukeren som har skyld er det verkstedet/produsent som skal ta den på sin kappe.

 

Ingen av oss har nok info til å ta en beslutning på de fakta som ligger på bordet, verken for eller mot garanti ELLER reklamasjon. Det eneste vi kan si er at dersom den er skadet utover vanlig bruk, noe jeg TROR den er - så dekkes det av verken garanti eller reklamasjon.

 

Hele grunnen til at diskusjonen har blitt så het og lang er vel brukeren poes stadig trang til å ytre at saken er så vanskelig å bevise at det er nødt til å være produsentens ansvar uansett - begge påstandene er etter min mening feil. Det er både lett å bevise og det er forbrukers ansvar, dersom skaden skyldes feil bruk.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at dere kun har de fakta som jeg presanterer å forholde dere til, dermed så er det jeg sier rett og alt annet blir kun antagelser og skal ikke kunne tas med i en vurdering. Det er DET som er poenget. At TS sier han ikke har misshandlet telefonen sin betyr ikke at han faktisk ikke har gjort det. Det betyr kun at han trur han har behandlet den bra. Kan hende at det har vært et uhell ute som han faktisk ikke er klar over. Det betyr ikke at vi sier han er en løgner. Det betyr faktisk bare at det KAN ha skjedd noe som han faktisk ikke er klar over.

 

Nå fantaserer du igjen. Hvorfor slutter du ikke med det? TS, har beskrevet hvordan han har behandlet sin telefon, og alt annet du måtte dikte deg frem til, er og blir fantasi. Er det så vanskelig å forstå?

 

Om Folk snart kan få med seg det faktum, at loddeland / loddepads, har blitt revet av her. Å usb kontakten ligger å skrangler inne i mobilen. Så er det ikke lengere en garanti sak. Man kan kontakte NCC for da å opprette en reklamasjons sak <- Se her, reklamasjons sak. Her får man da reparert de merkligste skader. Tror til å med det sikkert er noen av dem, som la fra seg mobilen på nattbordet. Å når de våknet var skjermen ødelagt..

Avslag der å, så er det å rusle til forbruker rådet .

Oppdager forbruker rådet at eier har hvert lettere retardert å ødelagt mobilen ? avslag der au.

Så da er siste mulighet, kontakte advokat, å saksøk svina.

Fungerer ikke det, lag en forumbruker her på forumet. Whine over at man ikke fikk det som man ville. Å la 4-5 stk være enige med alle da andre teitingene, som sa at du hadde ødelagt den nye mobilen din.

Endret av JohndoeMAKT
Fjernet personangrep.
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent i denne saken da min egen N900 ble sendt inn av samme årsak. Nektet å ta til seg lading eller kople til pc, fungerte såvidt kun om jeg dro kabelen hardt til ene siden, noe som jeg vil påstå tyder på lodding som har tatt kvelden.

Men Deltaservice har faktisk bestilt "ny del" til meg.. gudene vet hva de har bestilt og hvorfor de da ikke kan fikse trådstarter sin mobil... men men, jeg har heldigvis forsikring også. Dog jeg må likevel nevne at ladekontakten satt dønn fast slik som den skal gjøre

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent i denne saken da min egen N900 ble sendt inn av samme årsak. Nektet å ta til seg lading eller kople til pc, fungerte såvidt kun om jeg dro kabelen hardt til ene siden, noe som jeg vil påstå tyder på lodding som har tatt kvelden.

Men Deltaservice har faktisk bestilt "ny del" til meg.. gudene vet hva de har bestilt og hvorfor de da ikke kan fikse trådstarter sin mobil... men men, jeg har heldigvis forsikring også. Dog jeg må likevel nevne at ladekontakten satt dønn fast slik som den skal gjøre

 

Helt klart en svakhet på N900, og trådstarter bør bite seg merke i at det er flere som har samme problemet. Det blir nok å veie ganske så tungt hvis FTU skal inn i bildet...

Lenke til kommentar

Poe bør lese post 64 om igjen. Der forklarer/konkluderer Burud ganske greit om hvorfor han trur det er loddeland/pad som er ødelagt. Dette blir også forklart endel tidligere. Men rett skal være rett. TS har ikke nevnt med et eneste ord at loddeland/pad er ødelagt. Men fint at Sindrejl kunne bidra her også. Hans historie forteller meg at avrevet lodding blir fikset på Nokias regning. Noe som også er med på å bekrefte vår misstanke om at loddeland/pad er avrevet.

Lenke til kommentar
Poe bør lese post 64 om igjen. Der forklarer/konkluderer Burud ganske greit om hvorfor han trur det er loddeland/pad som er ødelagt. Dette blir også forklart endel tidligere. Men rett skal være rett. TS har ikke nevnt med et eneste ord at loddeland/pad er ødelagt. Men fint at Sindrejl kunne bidra her også. Hans historie forteller meg at avrevet lodding blir fikset på Nokias regning. Noe som også er med på å bekrefte vår misstanke om at loddeland/pad er avrevet.

 

Jeg, og andre her, prøver å diskutere det vi vet, ikke alt vi tror.

Lenke til kommentar
Er ikke det slitsomt å leve med en sånn holdning? Det er faktisk mulig å dra en slutning utav informasjon man sitter med. Bearbeide data eller informasjon kalles det. Sannsynlighetsberegning må også til av og til. Til og med domstoler gjør det.

 

Sannsynligheten for at det her dreier seg om en feilkonstruksjon/produksjonsfeil, er langt større enn alle de teorier du har kommet med. Det at det er 2 andre, bare i denne tråden, som har opplevd noe av det samme, taler for det.

Lenke til kommentar
Jeg, og andre her, prøver å diskutere det vi vet, ikke alt vi tror.

 

Hva vet du?

 

1. Verkstedet har konkludert med at problemet skyldes feil bruk, ytre påkjenning. Reklamasjon og garanti avvist på dette grunnlaget.

2. Brukeren har etter egne ord, brukt den i 1 uke før problemet opp sto.

3. Telefonen var kjøpt midt i desember, tråden er opprettet 6-7 uker senere.

4. Bruker har etter egne ord forklart at telefonen er brukt normalt.

 

Dette er vel alt vi vet?

 

Man kan argumentere dette opp og ned, men dette er ikke nok info til å trekke en 100% korrekt konklusjon. Verken den ene eller andre veien. Så hvorfor gidder dere diskutere det videre?

 

Det eneste man kan si er at dersom det er ytrepåvirkning, som verkstdet konkluderer med, må forbruker dekke dette selv. Mens dersom det er normal bruk og en produksjonsfeil, noe TS hevder, må Nokia dekke dette.

Lenke til kommentar
Jeg, og andre her, prøver å diskutere det vi vet, ikke alt vi tror.

 

Hva vet du?

 

1. Verkstedet har konkludert med at problemet skyldes feil bruk, ytre påkjenning. Reklamasjon og garanti avvist på dette grunnlaget.

2. Brukeren har etter egne ord, brukt den i 1 uke før problemet opp sto.

3. Telefonen var kjøpt midt i desember, tråden er opprettet 6-7 uker senere.

4. Bruker har etter egne ord forklart at telefonen er brukt normalt.

 

 

 

Du må gjerne forvrenge informasjonen slik at det passer til dine fantasier, men det gjør det dessverre ikke til fakta av den grunn.

 

Prøv igjen, og denne gangen kan du iallefall prøve å holde deg til fakta.

Lenke til kommentar
Du må gjerne forvrenge informasjonen slik at det passer til dine fantasier, men det gjør det dessverre ikke til fakta av den grunn.

 

Prøv igjen, og denne gangen kan du iallefall prøve å holde deg til fakta.

 

Nå missforstår du.

Jeg vil gjerne vite hvilke fakta vi vet, om jeg forvrengte eller glemte noe så får du gjerne rette det opp. Det var ikke min intensjon, jeg ramset opp det jeg har fått med meg av fakta, og så vidt jeg vet er alt jeg ramset opp fakta...

 

Jeg spurte hva vet du, så da spør jeg igjen; Hva vet du om saken?

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent i denne saken da min egen N900 ble sendt inn av samme årsak. Nektet å ta til seg lading eller kople til pc, fungerte såvidt kun om jeg dro kabelen hardt til ene siden, noe som jeg vil påstå tyder på lodding som har tatt kvelden.

Men Deltaservice har faktisk bestilt "ny del" til meg.. gudene vet hva de har bestilt og hvorfor de da ikke kan fikse trådstarter sin mobil... men men, jeg har heldigvis forsikring også. Dog jeg må likevel nevne at ladekontakten satt dønn fast slik som den skal gjøre

 

Helt klart en svakhet på N900, og trådstarter bør bite seg merke i at det er flere som har samme problemet. Det blir nok å veie ganske så tungt hvis FTU skal inn i bildet...

 

Jeg har ikke fått mer klarhet i hva som har gått galt, men de byttet faktisk hele "hovedkortet" i telefonen. Det kan tyde på at det var en annen feil kanskje. Får håpe det står mer forklarende på servicerapporten når telefonen kommer tilbake om noen dager.

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar
Du må gjerne forvrenge informasjonen slik at det passer til dine fantasier, men det gjør det dessverre ikke til fakta av den grunn.

 

Prøv igjen, og denne gangen kan du iallefall prøve å holde deg til fakta.

 

Nå missforstår du.

Jeg vil gjerne vite hvilke fakta vi vet, om jeg forvrengte eller glemte noe så får du gjerne rette det opp. Det var ikke min intensjon, jeg ramset opp det jeg har fått med meg av fakta, og så vidt jeg vet er alt jeg ramset opp fakta...

 

Jeg spurte hva vet du, så da spør jeg igjen; Hva vet du om saken?

 

På bakgrunn av hva TS skriver, vet jeg at telefonen sluttet å ta i mot lading. Verkstedet påstår at det dreier seg om en løsnet usb-kontakt, noe jeg synes virker troverdig. Vi vet at telefonen er meget fint behandlet, ikke "brukt normalt", slik du beskriver. Vi vet også at telefonen ble brukt i en uke, før problemet oppstod. Hvorfor du tar med deg kjøpstidspunktet, og tidspunktet når tråden ble startet, vet jeg ikke. Synes du det virker lite troverdig at TS kun har brukt telefonen i en uke? Han skriver vel at telefonen først ble sendt inn til verksted, for deretter til Nokia. Og husker jeg ikke helt feil, så hadde vi Jul i slutten av Desember, noe som ofte fører til unormal treg postgang, stengte butikker, og fridager for dem som jobber både hos Nokia og på serviceverksteder. Synd at TS først må bruke flere tusen på en telefon som helt tydelig har en produksjonsfeil, for deretter å møte denne holdningen hos Nokia...

Lenke til kommentar
Jeg er veldig spent i denne saken da min egen N900 ble sendt inn av samme årsak. Nektet å ta til seg lading eller kople til pc, fungerte såvidt kun om jeg dro kabelen hardt til ene siden, noe som jeg vil påstå tyder på lodding som har tatt kvelden.

Men Deltaservice har faktisk bestilt "ny del" til meg.. gudene vet hva de har bestilt og hvorfor de da ikke kan fikse trådstarter sin mobil... men men, jeg har heldigvis forsikring også. Dog jeg må likevel nevne at ladekontakten satt dønn fast slik som den skal gjøre

 

Helt klart en svakhet på N900, og trådstarter bør bite seg merke i at det er flere som har samme problemet. Det blir nok å veie ganske så tungt hvis FTU skal inn i bildet...

 

Jeg har ikke fått mer klarhet i hva som har gått galt, men de byttet faktisk hele "hovedkortet" i telefonen.

 

Flott. Da håper jeg virkelig det løser seg for TS også. Noen som vet hvilket serviceverksted Telenor bruker?

Lenke til kommentar
1. På bakgrunn av hva TS skriver, vet jeg at telefonen sluttet å ta i mot lading. Verkstedet påstår at det dreier seg om en løsnet usb-kontakt, noe jeg synes virker troverdig.

 

2. Vi vet at telefonen er meget fint behandlet, ikke "brukt normalt", slik du beskriver.

 

3. Vi vet også at telefonen ble brukt i en uke, før problemet oppstod. Hvorfor du tar med deg kjøpstidspunktet, og tidspunktet når tråden ble startet, vet jeg ikke. Synes du det virker lite troverdig at TS kun har brukt telefonen i en uke? Han skriver vel at telefonen først ble sendt inn til verksted, for deretter til Nokia. Og husker jeg ikke helt feil, så hadde vi Jul i slutten av Desember, noe som ofte fører til unormal treg postgang, stengte butikker, og fridager for dem som jobber både hos Nokia og på serviceverksteder.

 

4. Synd at TS først må bruke flere tusen på en telefon som helt tydelig har en produksjonsfeil, for deretter å møte denne holdningen hos Nokia...

 

1. Enig. Fakta er at USB-kontakten er løs. Av uvist grunn. Men det er alikevel fakta at det er grunnen til at verkstedet har avslått garanti og reklamasjon.

 

2. Om den er meget fint behandlet eller "brukt normal" er vel to sider av samme sak, ingen av de vil resultere i en skade som følge av ytre påvirkning, men jeg kan godt rette meg til "meget fint behandlet" om det gjør at du får sove bedre om natten. Jeg burde kanskje sagt "brukt innenfor de normale grenser"

 

3. Ja, som jeg sa. TS sier at den er brukt en uke - så enig der. Hvorfor jeg tar med tidspunktet tråden ble startet i forhold til når han kjøpte den er ikke en forvrenging, det er fakta. Tråden BLE startet 6-7 uker etter kjøp, det er ikke oppspinn - om det har en relevans er noe annet, men om det er irrelevant gjør det ikke til løgn eller oppsinn. Hva JEG tror om TS sine uttalelser eller bruk, er ikke fakta.

 

4. Dette derimot er ikke fakta. Det er ikke fakta at det er en produksjonsfeil, det er en antagelse du har.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar
4. Dette derimot er ikke fakta. Det er ikke fakta at det er en produksjonsfeil, det er en antagelse du har.

 

Det er like forbanna synd at han må oppleve dette, det er fakta. Og alt taler for at det er en produksjonsfeil, ettersom det er flere som har opplevd dette. Du som har vært i bransjen kan sikkert gjøre rede for hvilket serviceverksted Telenor bruker?

Lenke til kommentar
Poe: Jeg har kassert tusenvis av Sony Ericsson telefoner pga fukt. En god del av disse telefonene hadde væskeskadede ladekontakter. Betyr det at brukerne ikke har gjort noe feil, og at alle disse telefonene lider av produksjonsfeil?

 

God dag mann økseskaft...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...