Gå til innhold

Årsaken til holocaust ?


Ove38

Anbefalte innlegg

Jaja, når man ikke en gang er villig til å vurdere hvorvidt informasjon kan være forfalsket så er det lite jeg kan gjøre.

Ebeneser, la oss si ingen ble gasset ihjel. Alikevel var det en rekke gigantiske konsentrasjonsleire (fengsel) hvor folk døde som fluer (av sykdom og sult), for så å bli kremert av de som drev fangeleirene, ikke sant ?

 

2pql6hk.jpg

Krematoriet i Dachau konsentrasjonsleir (1933-1945)

 

 

Så det var slike tyskerne brukte til å kremere 25000 mennesker om dagen?

 

holocaustmyth.gif

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ebenerser:

Du har forsatt ikkje svart meg på dokumentasjon rundt ditt utsagn om at jødene hadde gløymt holocaust fram til Tyskland gav ersatning.

Var det berre ein udokumentert påstand? Som skulle berre bevise jødenes grisheit?

Kan du ikkje dokumentere den så får du gå tilbake på påstanden.

 

Og har du presentert løgn her i tråden så er jo det største spørsmålet om det er sanning resten av det du har komme med. For lyg ein på noko så er det ikkje ei truverdig noko ein kjem med.

Lenke til kommentar

Men det som er helt sikkert er at vi neppe sitter på sannheten i dag, til det er disse hendelsene alt for gode til og bruke som politisk verktøy for Israel, Jødene og andre som kan bruk dette i mot Tyskland, Europa, Vesten osv.

Hvis det finnes dokumenterbare ting som justerer dagen "sannhet" så er det nok ganske umulig og bli tatt seriøst for de som ville forske på det og gå ut med det, vi må nok fort vente 20 - 30 år til før man kan se mer nøytralt på det.

 

Det er jo forunderlig hvor stille det er rundt f.eks Stalins massive utryddelser som var like planlagte og byråkratisk utført som Hitler herjinger, men Stalin "vant" jo.

 

Pol Pot utryddet jo millioner mens norske delegasjoner besøkte og hyllet ham på slutten av syttitallet, det var jo folk som i dag tilhører eliten i Norge...

Hvorfor slipper disse norske så lett? Var det fordi de var på rett side med kledelig rødfarge?

 

Vi skal alltid huske på Nazi-leirene men glemme alle de andre millionene som ble planmessig utryddet? For dere som går på skole hvor mye plass gis det til de andre millionene i bøkene og læreplanen?

 

Og nei, jeg er benekter ikke disse hendelsene eller har Nazi-sympatier så det er sagt.

 

Stalins planlagte utryddelser på hvem da? Ja han forviste millioner av minoriteter pga grunner som at noen av dem slåss med tyskerne, eller var for rike da de ble okkupert som Polens overklasse. Mange ble skutt uten rettergang, eller sent til Sibir pga at de hadde for stort hus o.l. En stor del av Russlands elite ble skutt pga hans personlige paranoia. Dessuten kan man nok legge skylden på ham for hungerdøden i Ukraina tidlig på 30-tallet. Men likevel, ingenting av dette kommer opp mot leirer som Treblinka, der vakter i begynnelsen sto og skøyt på ankommende jøder dagen lang med en gang de gikk ut av toget. Hvilke utryddelser snakker du om?

 

Og kilder på at eliten i norge var innom pol pot? Jeg tviler ikke på at det kan ha vært en romantisering av ham, men at dette faktisk skal ha skjedd tviler jeg litt på.

Lenke til kommentar

Ebenerser:

Du har forsatt ikkje svart meg på dokumentasjon rundt ditt utsagn om at jødene hadde gløymt holocaust fram til Tyskland gav ersatning.

Var det berre ein udokumentert påstand? Som skulle berre bevise jødenes grisheit?

Kan du ikkje dokumentere den så får du gå tilbake på påstanden.

 

Og har du presentert løgn her i tråden så er jo det største spørsmålet om det er sanning resten av det du har komme med. For lyg ein på noko så er det ikkje ei truverdig noko ein kjem med.

 

Hehe, for en stråmann.

 

Hva med lampeskjermer og såpe? det er jo også løgner.

Lenke til kommentar

Forsatt svarer du ikkje.

Kva du meiner med stråmann forstår eg ikkje, eg spør deg om dokumentasjon på ein påstand og du ikkje med noko dokumentasjon.

Og skal me bruke lampeskjerm og såpe-teoriene som bevis for at holocaust er ei løgn så er din påstand om gløymte holocaust fram til erstatninga eit bevis for at holocaustfornekterene si bevis er goså løgner og usannheiter.

 

No har eg aldri dradd fram såpe og lampeskjerm-punkta så venligst ikkje bland inn svada, men kom med dokumentasjonen eg etterspør.

 

Viss det er så vanskeleg å frambringe dokumentasjon på påstanden så får eg vel ta dine påstander/"bevis" med ei stor klype salt framover.

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av denne debattteknikken din med å heiletida unngå å svare på det eg spør om og komme med bevis for løgn på den andre sida.

 

Anten får du dokumentere påstanden eller trekke den tilbake.

Å beskylde andre for løgn er temmeleg tåpeleg når ein farer med udokumenterte påstander sjølv.

 

 

Men det blir vel å poste eit nytt bilde igjen.

"The boy fraud" er vel passande.

 

men eg skal gi deg litt kreditt, du ser faktisk at logikken viss 1 av bevisa er falske må alle bevis vere falske ikkje er heilt god. Men kan du bruke den på egne bevis.

 

Takke vere menneskets natur vil enkelte prøve å utnytte ein kvar ting til sin fordel. Derfor blir det produsert falske ting, (maleri, penger.......) om det ikkje blei ikkje fantes noko som kunne tvilast på, då hadde eg tvilt på historien.

Lenke til kommentar

Stalins planlagte utryddelser på hvem da? Ja han forviste millioner av minoriteter pga grunner som at noen av dem slåss med tyskerne, eller var for rike da de ble okkupert som Polens overklasse. Mange ble skutt uten rettergang, eller sent til Sibir pga at de hadde for stort hus o.l. En stor del av Russlands elite ble skutt pga hans personlige paranoia. Dessuten kan man nok legge skylden på ham for hungerdøden i Ukraina tidlig på 30-tallet. Men likevel, ingenting av dette kommer opp mot leirer som Treblinka, der vakter i begynnelsen sto og skøyt på ankommende jøder dagen lang med en gang de gikk ut av toget. Hvilke utryddelser snakker du om?

 

Og kilder på at eliten i norge var innom pol pot? Jeg tviler ikke på at det kan ha vært en romantisering av ham, men at dette faktisk skal ha skjedd tviler jeg litt på.

 

Spiller det noen rolle om man gjerder inn en leir eller sender de til Sibir for og dø mens de jobber for det kommunistiske paradis? planmessig drap uansett.

Det var planmessig utryddelse, og de grunnen Stalin og du oppgir er like sakelige som og drepe noen som man påstår er jøder.

 

Når det kommer til Pol Pot så les deg opp på AKP-ML, hvor mange av deres toppledelse finner du ikke i ledende stillinger i dag? Pål Steigan var vel på besøk og skrøt veldig av det sosiale eksperimentet til Pol Pot, at han føler seg lurt og ført bak lyset endrer ikke historien.

 

For og gå tilbake til Stalin, hvis man bruke Wiki som kilde så var han ikke akuratt noen kosebamse...

 

tp://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin#Calculating_the_number_of_victims

 

Calculating the number of victims

 

Researchers before the 1991 dissolution of the Soviet Union attempting to count the number of people killed under Stalin's regime produced estimates ranging from 3 to 60 million.[78] After the Soviet Union dissolved, evidence from the Soviet archives also became available, containing official records of the execution of approximately 800,000 prisoners under Stalin for either political or criminal offenses, around 1.7 million deaths in the Gulags and some 390,000 deaths during kulak forced resettlement – for a total of about 3 million officially recorded victims in these categories.[79]

 

The official Soviet archival records do not contain comprehensive figures for some categories of victims, such as the those of ethnic deportations or of German population transfers in the aftermath of WWII.[80] Other notable exclusions from NKVD data on repression deaths include the Katyn massacre, other killings in the newly occupied areas, and the mass shootings of Red Army personnel (deserters and so-called deserters) in 1941. Also, the official statistics on Gulag mortality exclude deaths of prisoners taking place shortly after their release but which resulted from the harsh treatment in the camps.[81] Some historians also believe the official archival figures of the categories that were recorded by Soviet authorities to be unreliable and incomplete.[82][83] In addition to failures regarding comprehensive recordings, as one additional example, Robert Gellately and Simon Sebag-Montefiore argue the many suspects beaten and tortured to death while in "investigative custody" were likely not to have been counted amongst the executed.[11][84]

 

Historians working after the Soviet Union's dissolution have estimated victim totals ranging from approximately 4 million to nearly 10 million, not including those who died in famines.[85] Russian writer Vadim Erlikman, for example, makes the following estimates: executions, 1.5 million; gulags, 5 million; deportations, 1.7 million out of 7.5 million deported; and POWs and German civilians, 1 million – a total of about 9 million victims of repression.[86]

 

Some have also included deaths of 6 to 8 million people in the 1932–1933 famine as victims of Stalin's repression. This categorization is controversial however, as historians differ as to whether the famine was a deliberate part of the campaign of repression against kulaks and others,[42][87] or simply an unintended consequence of the struggle over forced collectivization.[54][88][89]

 

Accordingly, if famine victims are included, a minimum of around 10 million deaths—6 million from famine and 4 million from other causes—are attributable to the regime,[90] with a number of recent historians suggesting a likely total of around 20 million, citing much higher victim totals from executions, gulags, deportations and other causes.[91] Adding 6–8 million famine victims to Erlikman's estimates above, for example, would yield a total of between 15 and 17 million victims. Researcher Robert Conquest, meanwhile, has revised his original estimate of up to 30 million victims down to 20 million.[92] Others maintain that their earlier higher victim total estimates are correct.[93][94]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...