Gå til innhold

Årsaken til holocaust ?


Ove38

Anbefalte innlegg

Jeg fornekter holocaust og kommer til å fornekte holocaust i dette livet og det neste, selv om at du har et problem med det så har du ingen rett til å prate til meg på en slik måte.

 

Du fornekter holocaust, og så vil du ha respekt?!

 

Har ikke alle uavhengig av hvor provoserende deres meninger måtte være rett til en rettferdig høring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har sagt det før og sier det igjen, holocaust fornektelse har ikke noe med historie å gjøre, det er en politisk og rasistisk idiolegi.

 

Det er stor forskjell på å grave i sanheten og finne ut hva som er mye og hva som ikke er. og det å nekte at millioner av mennesker, ikke bare jøder ble systematisk utryddet på industriel skala.

 

Den første er en real historisk undersøkelse, det andre er en konspirasjons teori som ikke har begrunnelse i virkligheten, og er motivert av politiske og rasistiske bakgrunner.

 

Hvordan er holocaust fornektelse rasistisk og politisk?

Lenke til kommentar

Ser ikke noe vits i at du kan komme å kreve svar på ting og tang når du ikke en gang klarer å komme med fakta som underbygger din egen mening.

 

Å ha en mening uten at den er underbygget på fakta eller i det minste en teori betyr mer eller mindre at du egentlig er berettiget denne meningen da du ikke kan diskutere det.

 

Har ikke alle uavhengig av hvor provoserende deres meninger måtte være rett til en rettferdig høring?

 

Blir ingen høring når du ikke en gang vil svare på hvor du tar fakta'ene dine fra. Ved en høring ville du svart for deg og det gjør du ikke.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Har ikke alle uavhengig av hvor provoserende deres meninger måtte være rett til en rettferdig høring?

 

Det handler ikke om meningsforskjeller. Fornektelser av objektive fakta er ikke meninger. Jeg kan ikke "mene" at jorden er flat.

 

Uansett: Man kan ikke si hva som helst og vente å bli behandlet med respekt. Respekt er noe man må fortjene, og holocaustfornektere - som uten skam tråkker på 6 mill uskyldige ofre - fortjener ingen respekt overhodet.

 

Det samme gjelder nynazister. Nå vet jeg ikke om du er nynazist også, men når du fornekter holocaust, setter du deg selv i mistanke.

Lenke til kommentar

Beklager frevild, men du kan faktisk MENE at jorden er flat selv om den ikke er det. Folk kan mene hva de vil, MEN det forusetter at personen sier f.eks at den er det pga det er slik det føles e.l.

 

Btw det er blitt bevist at det er muligheter for at 6 mill er et overdrevet tall.

Lenke til kommentar
Om ikke hukommelsen svikter meg, argumenterer bl.a. holocausthistorikeren Yehuda Bauer for at "Entlösnung" ikke begynte som noen overordnet plan, men snarere "vokste seg til" etter hvert som det ble eksperimentert med forskjellige måter å ta livet av mange mennesker på kort tid

Tror ikke at det startet som en overordnet plan heller, men at krigen begynte og gå dårlig for Nazi Tyskland kan ha noe med det

 

Selv etter at de hadde bygd dødsleirene så de på muligheten for og deportere jøder i bytte mot varer/lastebiler

Lenke til kommentar
Beklager frevild, men du kan faktisk MENE at jorden er flat selv om den ikke er det. Folk kan mene hva de vil, MEN det forusetter at personen sier f.eks at den er det pga det er slik det føles e.l.

 

Btw det er blitt bevist at det er muligheter for at 6 mill er et overdrevet tall.

 

 

Vel, det blir et semantisk spørsmål. Poenget er uansett at holocaust er en faktisk kjensgjerning, og det å "mene" noe annet, er å ta feil. Og nå er det dessuten slik at jo mer oppsiktsvekkende en påstand er, desto strengere blir kravene til dokumentasjon. Når man fornekter holocaust helt uten å vise til noen kilder, er man umoden, og da blir man selvsagt behandlet deretter.

Lenke til kommentar
Beklager frevild, men du kan faktisk MENE at jorden er flat selv om den ikke er det. Folk kan mene hva de vil, MEN det forusetter at personen sier f.eks at den er det pga det er slik det føles e.l.

 

Btw det er blitt bevist at det er muligheter for at 6 mill er et overdrevet tall.

 

 

Vel, det blir et semantisk spørsmål. Poenget er uansett at holocaust er en faktisk kjensgjerning, og det å "mene" noe annet, er å ta feil. Og nå er det dessuten slik at jo mer oppsiktsvekkende en påstand er, desto strengere blir kravene til dokumentasjon. Når man fornekter holocaust helt uten å vise til noen kilder, er man umoden, og da blir man selvsagt behandlet deretter.

 

Det er jo akkurat det jeg også mener. MEN jeg mener at det er i enkelte påstander dårlig dokumentert det virkelig antallet som forsvant under krigen.

Lenke til kommentar
Du virker ikke særlig interessert i å lære, det virker som om du heller ønsker bekrefelse på at det du har valgt å tro er sant, hvilket er leit.

 

Lær deg å bruke Edit knappen din du, det er det den er til :)

 

Joda, jeg ELSKER historie, men jeg blir provosert når en person bare viser meg gamle videoer og ikke klarer å vise til nedskrevne fakta. Tyskerne er kjente for sin loggføring og elsk til kontrollering. Og det er et faktum at de registrerte de som forsvant. Derfor vil jeg vite hvor det er blitt av de hundretusenvis/millionene som bare forsvant under krigen.

Lenke til kommentar
Du brukte forøvrig 4 minutter på å dømme videoklippene på 9 minutter.

 

Jepp. Men du fortsetter å kommentere meg uten å egentlig arrgumentere for din egen mening. Derfor legger jeg diskusjonen død fra min side. Jeg har sagt hvor jeg står og hva jeg mener. Så får dere andre diskutere videre pga jeg tror det kommer til å bli slik det alltid ender, vi må nok alle være enige om at vi er uenige :)

 

-Slutt-

Lenke til kommentar

Ebeneser, har du noen gang besøkt Auschwitz? Sett og luktet mengdene av hår som ligger bevart i museumet der? Om ikke anbefaler jeg deg å snarest ta deg en tur. Jeg gråt meg gjennom hele turen og blir rett og slett lei meg når jeg ser folk prøve å benekte det som har skjedd. Hvordan i huleste motbeviser du alle filmene, bildene, leirene som står den dag i dag, gjenstandene derfra, menneskene med historier derfra, dødstallene, gasskamrene og likene? Det er nærmest umulig å fake noe slikt, og det tror jeg du også innerst inne vet.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Video som formidlingsmedium er perfekt for progaganda, rett og slett grunna måten mennesker oppfatter kombinasjonen lyd og bilde.

 

Så skal du vise til noko så får du heller ta tida å skrive ned poenga og argumentasjonen i videoen, så er det litt lettare å drøfte problemstillinga.

Er det for vanskeleg så er det åpenvart at videoen ikkje har ei klar meiing /argumentasjon.

Lenke til kommentar
Ebeneser, har du noen gang besøkt Auschwitz? Sett og luktet mengdene av hår som ligger bevart i museumet der? Om ikke anbefaler jeg deg å snarest ta deg en tur. Jeg gråt meg gjennom hele turen og blir rett og slett lei meg når jeg ser folk prøve å benekte det som har skjedd. Hvordan i huleste motbeviser du alle filmene, bildene, leirene som står den dag i dag, gjenstandene derfra, menneskene med historier derfra, dødstallene, gasskamrene og likene? Det er nærmest umulig å fake noe slikt, og det tror jeg du også innerst inne vet.

Jeg lot meg også styre av følelser en gang, mitt forslag er at du slutter og heller stoler vitenskapen i dette tilfellet, innerst inne, i kjernen av ditt vesen så tror jeg at du også vet at holocaust er en scam.

 

Jankee: video er også perfekt medium for å formidle informasjon som kan lede til forståelse, sannhet og visdom.

 

Selvsagt så er jo all video fra andre verdenskrig fra aksemaktene propaganda. /sarkasme

Lenke til kommentar

Vitenskap ja, kan du vise meg hvor vitenskapen har bevist at Holocaust er tull? Svar gjerne på spørsmålene mine; Hvordan er det mulig å fake dette? Jeg vil ha bevis på at alle leirene, likene, filmene, bildene, historiene og gasskamrene er fake. Hvordan har noen for over 60 år siden greid å lage falske filmer av dette? Til og med der de største nazistene snakker om det og er filmet på inspeksjon i leirene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...