Gå til innhold

Årsaken til holocaust ?


Ove38

Anbefalte innlegg

Er årsaken til holocaust, det at Madagaskar planen ikke ble realisert ?

 

"The failure of the Madagascar Plan, and the eventual logistical problems of deportation in general, would ultimately lead to the conception of the "Final Solution of the Jewish Question."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

 

Etter holocaust ble jødene flyttet til Palestina.

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er årsaken til holocaust, det at Madagaskar planen ikke ble realisert ?

 

"The failure of the Madagascar Plan, and the eventual logistical problems of deportation in general, would ultimately lead to the conception of the "Final Solution of the Jewish Question."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

 

Etter holocaust ble jødene flyttet til Palestina.

 

Dette spørsmålet finnes det faktisk ingen svar på, bare gjetninger. Det er per i dag ikke kjent hvem i den tyske administrasjonen som kom opp med "Entlösnung". I "Mein Kampf" snakker Hitler kun om "jødeproblemet", men presenterer ingen løsninger.

 

Om ikke hukommelsen svikter meg, argumenterer bl.a. holocausthistorikeren Yehuda Bauer for at "Entlösnung" ikke begynte som noen overordnet plan, men snarere "vokste seg til" etter hvert som det ble eksperimentert med forskjellige måter å ta livet av mange mennesker på kort tid (les: gasskammere), og utifra oppfatningen til mange av de mest fremtredende nazistene.

Har jeg ikke husket helt feil står det mer å lese om dette i "Rethinking the Holocaust" av Yehuda Bauer (http://www.amazon.com/Rethinking-Holocaust-Yehuda-Bauer/dp/0300082568)

 

Det finnes også en velskrevet bok om folkemord generelt (og derunder også Holocaust) på norsk, "Folkemordenes svarte bok" av Bernt Hagtvedt m.fl. Se http://www.universitetsforlaget.no/boker/s...roductId=872869

Lenke til kommentar

Det er faktisk riktige antagelser av TS. Vi sitter på enkelte bevis, dvs. brev sendt fra Himmler til sentralstyret i nazi partiet der Himmler insinuerer løsning på jøde problemet ved å flytte alle jøder til en øde øy og deretter la dem sulte i hjel – Madagaskar var et av forslagene. Men jeg klarer ikke å huske i farta hvor disse brevene er arkivert. Hvis du vil kan jeg gå gjennom faglig litteratur som omhandler perioden og deretter finne referanser. Jeg vet at jeg har det en plass, blant bok kaoset mitt.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
De "offisielle" tallene har blitt revidert mange ganger, fortellinger om såpe og krympede hoder for lengst tilbakevist, definitiv manipulasjon av bilder.

 

Det verste av alt er at man i enkelte land blir fengslet om man ikke tror på fablene.

 

Jau, men det er ikke bare oppspinn. Problemer er at den som vinner får skrive historien.

Lenke til kommentar
Holocaust er intet annet enn tidenes svindel og jeg er overbevist at det kommer til å bli avslørt som det.

Har alltid lurt på dette: hvorfor i HELVETE skal noen sitte å lyve om noe så stort og fælt? Ja, jøder går rundt med sine store neser, gnukker på pengepungen sin og kaster jødeforbannelser på folk de ikke liker. Men jeg må si du har et poeng angående enkelte lover, er helt sjukt at man kan bli fengslet for å tro noe annet.

Lenke til kommentar
Holocaust er intet annet enn tidenes svindel og jeg er overbevist at det kommer til å bli avslørt som det.

Har alltid lurt på dette: hvorfor i HELVETE skal noen sitte å lyve om noe så stort og fælt? Ja, jøder går rundt med sine store neser, gnukker på pengepungen sin og kaster jødeforbannelser på folk de ikke liker. Men jeg må si du har et poeng angående enkelte lover, er helt sjukt at man kan bli fengslet for å tro noe annet.

 

Poenget er vel at de tallene som er blitt lagt frem er "litt" overdrevet i forhold til hvor mange som faktisk døde. Når jeg sier dette betyr ikke det at jeg mener det ikke har skjedd.

Lenke til kommentar

Det gir egentlig ikke noen særlig mening i å lete etter "årsaken" til holocaust. Det er jo veldig mange årsaker: Antisemittisme, at Tyskland ble holdt ansvarlig for 1. v.k., at Hitler ikke kom inn på kunstakademiet osv. osv. osv.

 

Ebeneser: Hvis du skal komme trekkende med holocaustfornektelser, kan du like gjerne stikke av og forbli ute av syne.

Lenke til kommentar

Er vel en del som ser mest på at grunnen var at jødene hadde lettere for å få seg jobber, de hadde mye ansvar i størres systemer (folk mistenkte de for å tukle med økonomien) og som du selv sier Hitler ble hørt av folk pga han kom selv fra driten etter utfallet av 1. vk.

 

Som det er blitt nevnt tidligere, ja jødene ble jaktet på, men det ble også partisanene men ingen snakker så veldig høyt om dem selv om noen av de opplevnde lik eller verre tortur enn jødene måtte gjennomgå.

Lenke til kommentar
Det gir egentlig ikke noen særlig mening i å lete etter "årsaken" til holocaust. Det er jo veldig mange årsaker: Antisemittisme, at Tyskland ble holdt ansvarlig for 1. v.k., at Hitler ikke kom inn på kunstakademiet osv. osv. osv.

 

Ebeneser: Hvis du skal komme trekkende med holocaustfornektelser, kan du like gjerne stikke av og forbli ute av syne.

 

Hah, jeg tror akkurat på hva jeg vil jeg skal jeg si deg, jeg er ikke noen tankelslave og ingen forteller meg hva jeg skal si, gjøre og tro.

 

Jeg fornekter holocaust og kommer til å fornekte holocaust i dette livet og det neste, selv om at du har et problem med det så har du ingen rett til å prate til meg på en slik måte.

Lenke til kommentar
Det gir egentlig ikke noen særlig mening i å lete etter "årsaken" til holocaust. Det er jo veldig mange årsaker: Antisemittisme, at Tyskland ble holdt ansvarlig for 1. v.k., at Hitler ikke kom inn på kunstakademiet osv. osv. osv.

 

Ebeneser: Hvis du skal komme trekkende med holocaustfornektelser, kan du like gjerne stikke av og forbli ute av syne.

 

Hah, jeg tror akkurat på hva jeg vil jeg skal jeg si deg, jeg er ikke noen tankelslave og ingen forteller meg hva jeg skal si, gjøre og tro.

 

Jeg fornekter holocaust og kommer til å fornekte holocaust i dette livet og det neste, selv om at du har et problem med det så har du ingen rett til å prate til meg på en slik måte.

 

 

Han er vel bare ute etter at det hadde vært greit om du la frem noe som dokumenterte grunnen til at du er så brennsikker på at det ikke har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før og sier det igjen, holocaust fornektelse har ikke noe med historie å gjøre, det er en politisk og rasistisk idiolegi.

 

Det er stor forskjell på å grave i sanheten og finne ut hva som er mye og hva som ikke er. og det å nekte at millioner av mennesker, ikke bare jøder ble systematisk utryddet på industriel skala.

 

Den første er en real historisk undersøkelse, det andre er en konspirasjons teori som ikke har begrunnelse i virkligheten, og er motivert av politiske og rasistiske bakgrunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...