Gå til innhold

Hvorfor sagger (ikke) du?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Så du vil ikke se bra ut fordi du ikke vil ha "buksa oppi ræva"?

 

Å stille slike ultimatum er etter min mening helt idiotisk. Du bygger det på dine meninger og ikke på fakta.

Han velger ikke å "ikke se bra ut", han velger å sagge, to ting som ikke er synonyme.

 

Synes som flere her at det ser veldig unaturlig ut å ikke sagge litt. Nå har jeg aldri vært into skatestilen med baggy bukser osv, men synes det ser veldig mye bedre ut å sagge litt med vanlige jeans f.eks enn å ha dem på "normalt" - får assosiasjoner til jenter.

 

Morsomt at du mener det er femi å ikke sagge, samtidig som du har verdens største femikladd som avatar. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være femi å bruke et plagg som det er ment å brukes...

For øvrig har min avatar svært lite med mine synspunkter å gjøre når det gjelder sagging - bait not taken.

Finner et live snev av dobbeltmoral her, å kalle noe femi mens man selv bruker Zac Efron som avatar..

 

Det som blir sagt her er at fordi han liker Zac Efron burde han synes det er pent med buksene trukket opp som hos kvinner. Zac Efron er ikke relevant på noen måte i diskusjonen om hvor bra sagging ser ut.

Det hadde vært noe annet hadde Zac Efron hatt veldig sterke meninger om fenomenet, eller overdrevet det - eller "gæssing".

Men slik er det ikke.

 

Spørsmålet mitt til dem som sagger blir da:

 

Sagger dere fordi dere synes det ser fint ut, eller gjør dere det av andre grunner? I så fall hvilke?

 

Etter trådstarters definisjon av sagging, er jeg en sagger. Med store bukser jeg bruker til Inline har jeg buksa midt på skalkene, under når jeg setter meg ned.

Med strammere bukser har jeg dem midt mellom slutten på rumpa og navlen.

Det er av to grunner, det ser best ut, og det er behagelig. Det selvfølgelig ikke like bra ut med buksa midt på rumpa, men da er det 100% funksjon.

 

Jeg synes det ser best ut fordi buksa får den 'looken' jeg foretrekker. Jeg liker lange bukser, fordi da får buksa det jeg har hørt kalles 'tucked fit'. Det er vanskelig for meg uten å sagge fordi 'innerbenet' mitt er rett under en meter.

Med 34" inseam blir bena helt rette hvis jeg har buksa der den "skal være". (1-2 tommer under navlen)

Jeg har vokste opp med denne trenden, derfor er det det som er naturlig for meg. Jeg forstår eldre som fnyser av ungdom, de synes nok det samme sagging som vi synes om "gæssing". (Der den skal være - og oppover)

 

Sagging begynte da jeg brukte dongeribukser som barneskoleelev og syntes det var ubehagelig med beltespenna mot magen, og jeg dro buksa ned noen centimeter for å unngå beltespenna.

Jeg dro buksene lenger og lenger ned, slik at beltespenna ikke nådde bar hud på noen måte. På ungdomskolen hadde jeg den lengst nede, da jeg hadde en "hiphopper"-periode.

Og nå har jeg den på første nivå igjen, noen cm under beltestedet.

Jeg synes også det er veldig ubehagelig når anklene mine blir avslørt når jeg setter meg, sammen med midjen på buksen som klemmer. Derfor drar jeg ofte buksa ned under rumpeballene når jeg setter meg. (Det er jeg fullstendig klar over ser sikkert komisk ut)

 

Tucked fit

 

00efe2a7-b9ac-470a-82ee-2fa1d5469854.jpg

 

 

Noe liknende skjer med meg når jeg har buksa "der den skal være".

 

dsc04794.jpg

 

 

De fleste vennene dine sagger og vel?

 

Ikke ta det som en selvfølge at medlemmene av forumet er på din alder.

 

Jeg sagger ikke, av flere grunner.

 

- Jeg er ikke neger

- Jeg lager ikke rap/hip hop

- Jeg liker å gå med klær som passer

- Det er flaut å se ut som man har gjort i buksa når man ikke har gjort det

- Jeg hører ikke på rap/hip hop

- Det ser helt ræva ut

 

Den første er rasistisk.

Fy, som du generaliserer:

Klesstil trenger ikke være relativ med yrke/hobby, Eller musikksmak. (Foruten kleskode på arbeid)

Du kan sagge med bukser som passer. (Jeg kunne skrevet: Off-topic, det er urelevant hva du liker og ikke liker så lenge det ikke har noe med sagging og gjøre, men jeg antar du mener saggere bruker klær som ikke passer)

At det er flaut å se ut som du har gjort i buksa er jeg enig i, men et fåtall av saggere ser faktisk ut som de har gjort på seg.

Den siste er din mening, selv om jeg er sikker på at du mener sagging som i trådstarters første bilde, ikke som bildet jeg har som demonstrerer 'tucked fit'.

 

 

Omtrent alle guttene i klassen min sagger.

 

Bor du i Harlem du eller?

 

Retoriske spørsmål er idiotiske, hvertfall med snev av sarkasme.

6 av 7 gutter i klassen min sagger. Jeg går på privatskole i Stavanger. Alle er hvite, og heller nerdete.

 

Edit: Svære bilder

Endret av Teoma
Lenke til kommentar
Så du vil ikke se bra ut fordi du ikke vil ha "buksa oppi ræva"?

 

Å stille slike ultimatum er etter min mening helt idiotisk. Du bygger det på dine meninger og ikke på fakta.

Han velger ikke å "ikke se bra ut", han velger å sagge, to ting som ikke er synonyme.

 

Synes som flere her at det ser veldig unaturlig ut å ikke sagge litt. Nå har jeg aldri vært into skatestilen med baggy bukser osv, men synes det ser veldig mye bedre ut å sagge litt med vanlige jeans f.eks enn å ha dem på "normalt" - får assosiasjoner til jenter.

 

Morsomt at du mener det er femi å ikke sagge, samtidig som du har verdens største femikladd som avatar. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være femi å bruke et plagg som det er ment å brukes...

For øvrig har min avatar svært lite med mine synspunkter å gjøre når det gjelder sagging - bait not taken.

Finner et live snev av dobbeltmoral her, å kalle noe femi mens man selv bruker Zac Efron som avatar..

 

Det som blir sagt her er at fordi han liker Zac Efron burde han synes det er pent med buksene trukket opp som hos kvinner. Zac Efron er ikke relevant på noen måte i diskusjonen om hvor bra sagging ser ut.

Det hadde vært noe annet hadde Zac Efron hatt veldig sterke meninger om fenomenet, eller overdrevet det - eller "gæssing".

Men slik er det ikke.

Det som faktisk blir sagt er at han syntes det ser unaturlig ut å ikke sagge i tillegg til at han syntes det så veldig mye bedre ut om man "sægga" med vanlige jeans, fordi han fikk assosiasjoner til jenter. DET er i mine øyne ganske ironisk med Zac Efron som avatar.

 

Omtrent alle guttene i klassen min sagger.

 

Bor du i Harlem du eller?

 

Retoriske spørsmål er idiotiske, hvertfall med snev av sarkasme.

6 av 7 gutter i klassen min sagger. Jeg går på privatskole i Stavanger. Alle er hvite, og heller nerdete.

 

Edit: Svære bilder

Håper for din skyld at du er den ene som ikke sagger :) no offence. Her jeg bor sagger omtrent ingen. Sagging minner meg litt om Harlem selv.

edit: skrivefeil

Endret av SML
Lenke til kommentar
Håper for din skyld at du er den ene som ikke sagger :) no offence. Her jeg bor sagger omtrent ingen. Sagging minner meg litt om Harlem selv.

edit: skrivefeil

 

Beklager, jeg sagger.

Jeg antar din, og de fleste på forumet tenker på sagging som å ha buksa nedpå lårene. I mitt forrige innlegg er det et bilde av en blå bukse. Slik modellen bruker buksa sagger jeg, og det synes jeg er behagelig og ser bra ut.

Jeg har dessuten litt for lange bein til å ha buksa ved beltestedet, det ser helt løk ut. :p

Lenke til kommentar

Hvis du har "for lange bein", så kjøp lengre bukser?

 

1. Jeg sliter veldig med å finne bukser som passer, 34 inseam blir for lite uten å sagge, på de fleste buksene.

 

2 Det ser fort veldig komisk ut med lange, tynne bein ikledd en bukse trukket opp under hoftekammen. Sagging ser bare bedre ut.

 

Edit: Prøvde å demonstrere med en strekmann, men den ble elendig dårlig.

Endret av Teoma
Lenke til kommentar

Sliter selv med å finne bukser som er tynne og lange nok, men det betyr ikke at jeg begynned med sagging.

 

Jeg har ikke "begynt" med sagging, det ble slik da jeg begynte på skolen på slutten av 90-tallet.

Derfor ser det naturlig ut, slik det (antageligvis) ser naturlig ut for deg med buksene høyt oppe. Eller hvis du er på min alder bare ikke valgte å hoppe på bølgen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva "din alder" er, men jeg har buksene hvor de skal være. Rett over rumpeballene. Det er der buksa henger naturlig når den har korrekt størrelse, og det er der jeg fester den med belte hvis buksene er litt for store. (Går av og til opp i vidde for å finne bukser med lange nok bein)

Lenke til kommentar

At jeg begynte på skolen sent på 90-tallet gav deg en pekepinn.

Jeg er 16 år. Buksene mine henger også naturlig rett over hoftene. Det er mer enn 5 cm under der bokseren er, det såkalte "Beltestedet".

 

Høres ut som om bokseren din er langt oppe? Merkelig kombinasjon når man er opptatt av at ballene skal henge fritt.

 

Sagging er og blir digg. Null / relativt liten sjanse for å få noe opp i ræva, samt å bli spent / slått i balla. Comfy med luft også.

Når det er sagt, går jeg stort sett med tucked fit selv. Har ikke buksa evig langt ned på låra.

Bra å vite at man ikke blir slått i balla av å sagge.

 

Det har mer med miljøet saggere henger i.

Lenke til kommentar

At jeg begynte på skolen sent på 90-tallet gav deg en pekepinn.

Jeg er 16 år. Buksene mine henger også naturlig rett over hoftene. Det er mer enn 5 cm under der bokseren er, det såkalte "Beltestedet".

 

Høres ut som om bokseren din er langt oppe? Merkelig kombinasjon når man er opptatt av at ballene skal henge fritt.

 

Hvorfor tror du jeg vil ballene skal henge fritt?

Lenke til kommentar

Sagging er og blir digg. Null / relativt liten sjanse for å få noe opp i ræva, samt å bli spent / slått i balla.

Hvis det er en grunn for å sagge så tror jeg at jeg ville skaffet meg nye venner, evt flyttet.

Kan ikke si at jeg har det problemet selv om jeg ikke sagger.

Jeg har gjort begge, men det er ikke fra venna mine, men fra minstesøss når jeg er hjemme på besøk en gang hver andre måned.

Uansett, så lenge det er komfy, har det ikke så mye å si at det ser totalt dust ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...