Gå til innhold

Selvbygg: Silent Death


Anbefalte innlegg

Det stemmer, i alle fall for det meste. Det er lov å kommentere oppsettene eller komme med korte spørsmål om de i hoved-tråden, men for lengre diskusjoner burde det være egne tråder for hvert oppsett.

Det vil garantert komme spørsmål og diskusjoner når folk vil kjøpe disse oppsettene, og da er det kjekt å ta det i en tråd dedikert til det aktuelle oppsettet så ikke tråden blir uoversiktlig.

 

Anvil, jeg vurderer nå om jeg skal legge i3 530 og gigabyte P55 hovedkortet med USB3 og SATA3 under mulige forandringer eller om jeg skal lage et eget oppsett av silent death for de som absolutt vil ha Intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk nå bare å skriv vil du på død å liv betale mer for mindre ytelse så kjøp i3-530 + det hk du nevnte :!:

 

Men vet du hva jeg synes er merkligst med hele oppsettet uavhenging oppsett, dette skal jo være et allroundoppsett, men silent Death......burda da være forbeholdt en gamerigg.

 

Nå er jo slike tråder som dette morsomme, men bare denne ene phii 945 riggen har flere forskjellige endringer som gjør den veldig fleksibel, for ca kr 500 ekstra kan du få med radeon 5850, psu er ikke stor nok til cf av 5850 så da kan en like godt spare 180 på hk, til 770 TA fra gigabyte.

 

For det utrulig mye en kan gjøre med noen hundre pluss/minus i akkurat dette prisområde. Jeg har bygget rigger siden begynnelsen av 90 tallet for venner og bekjente og deres venner og bekjente, totalt ca 100 stk, den mest vanlige prisramma jeg har fådd er maks 8-9 k inkludert skjerm mus og tastatur. Og egentlig får en vannvittig god ytelse i dette område. Typsik konfimasjonsrigg.

 

At du går for stille rigger er meget stort pluss, har ikke tall på alle vifteutskiftinger jeg har gjort og store takk + litt mer for å gjøre rigger støysvake.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Anvil, jeg vurderer nå om jeg skal legge i3 530 og gigabyte P55 hovedkortet med USB3 og SATA3 under mulige forandringer eller om jeg skal lage et eget oppsett av silent death for de som absolutt vil ha Intel.

Jeg ser ikke helt poenget i det. Jo færre alternative forslag på et oppsett, jo bedre. Slik det er nå gir AMD-oppsettet en del mer for pengene, og da bør det være anbefalingen.

 

Det er syns hvis disse oppsettene stadig vekk blir en "merkevarediskusjon". Skal man lage to alternative oppsett på en gamer-PC med ATI og Nvidia? Nei, man lager ett oppsett som gir mest "bang for buck". Det samme mener jeg bør gjelde på prosessorfronten. Og, som Osse sier, under i5 750 så gir AMD mer for pengene uansett. Er ikke vits å komme med et "dårligere" forslag fordi enkelte liker å betale mer for mindre pga merke.

Lenke til kommentar

Da redigerer jeg vekk AMD fra tittelen.

Som det er påpekt ville Silent Death kanskje passet bedre på et stille gaming-oppsett.

På grunn av dette vil jeg nå åpne for forslag til alternative navn som kan være bedre for dette oppsettet. Jeg er ikke spesielt kreativ når det gjelder å komme på navn, så jeg setter pris på hjelp akkurat på dette :p

Lenke til kommentar

Da har jeg foretatt følgende endringer til førsteposten:

RAM redusert fra 2x4GB kingston value til 2x2GB kingston value. Lagt til notis at 4x2GB kingston value er relevant om man skal arbeide med store filer i medie-redigering eller 3D studio, seriøst multitaske massive programmer, eller bruke en større RAMdisk.

 

P2 x4 955BE lagt til under relevante oppgraderinger. 100kr ekstra for 200mhz ekstra stock og ulåst multiplier på bekostning av 30W ekstra under last. Kun relevant om man skal overklokke.

 

Rettet opp urettet kommentar om Noctua kabinettvifter etter kabinettet ble byttet. Disse er nå nevnt som alternativer om man skal overklokke 955BE høyt og/eller bruke et kraftigere skjermkort.

Lenke til kommentar

Egentlig er ikke dette en stille budsjett-gamer. Hadde det vært tilfellet kunne jeg lett ha kuttet 1500kr.

Dette er en ALL-ROUND maskin jeg hovedsaklig har tenkt mot studenter som gamer litt i blandt som en hobby. Skulle jeg bygd en maskin til meg selv i dag for å bytte ut den jeg har, og gjøre det til under 10.000kr hadde det blitt noe ala denne, muligens med litt fler harddisker i for å lagre masse media.

Lenke til kommentar
vell til prisen er ikke dette en gamer rigg, i en gamerigg til denne prisen er radeon 5850 en selfølge. Dette er en god allroundrigg me ok gamer egenskaper, men som gamerigg så er det ikke bra.

Trenger da ikke å være 5850, 5770 drar de fleste nye spill ganske godt. Kortet må ikke undervurderes.

Lenke til kommentar
er ikke kreativ med navn jeg heller da...... har ikke agenten noe gode navn på lur han var flink med navn om ikke annet.

Hva for noe?! Her trodde jeg at jeg hadde gjort forumet en bjørnetjeneste med min strabasiøse innsats, men neida! :p

 

Jeg kan godt klekke ut noen artistnavn etter hvert, men da ser jeg for meg at samlingen blir litt større først. ;-)

Lenke til kommentar

Det er 30-40% forskjell på radeon 5770 og radeon 5850, så å si at en rigg med 5770 til kr 7000 er en gamerigg er rett og slett tull.

 

Derimot er dette en meget god allroundrigg med greie gameregneskaper, den takler det meste, og gir deg mye for penga. Men som sagt, dette er ikke en rigg opimalisert for gaming.

 

Prismessig så ofrer en SSD mot 5850, ja så har en en gamerigg, så enkelt er det.

 

Dette også mot forbehold, har en skjerm på 1680x1050 ja så er faktisk dette oppsettet vel så bra, hvorfor, jo fordi at ssd disken så lenge du har spillet på det vil gi deg færre framdrops, og muligens flere vinns , framdrops vil koste deg seieren i gaming mot en gjevnbyrdig motstander.

Lenke til kommentar
Det er 30-40% forskjell på radeon 5770 og radeon 5850, så å si at en rigg med 5770 til kr 7000 er en gamerigg er rett og slett tull.

 

Derimot er dette en meget god allroundrigg med greie gameregneskaper, den takler det meste, og gir deg mye for penga. Men som sagt, dette er ikke en rigg opimalisert for gaming.

 

Prismessig så ofrer en SSD mot 5850, ja så har en en gamerigg, så enkelt er det.

 

Dette også mot forbehold, har en skjerm på 1680x1050 ja så er faktisk dette oppsettet vel så bra, hvorfor, jo fordi at ssd disken så lenge du har spillet på det vil gi deg færre framdrops, og muligens flere vinns , framdrops vil koste deg seieren i gaming mot en gjevnbyrdig motstander.

Det kommer jo helt ann på hva du definerer som en gamingrigg da. Det finnes vell gamingrigger i ulike prisklasser? Mitt 5770 kjører hvertfall Call of Duty MW 2 i 1080p uten problemer på min 24". Det er jo ikke noe benchmark spill, men det er hvertfall mer en spillbart.

Lenke til kommentar

og for å forklare litt mer, du spiller ikke seriøst med trådløs mus, det gir deg et drawback som vil koste deg seieren mot en gjevnbyrdig motstander, jeg har vært gamer og vet forskjellen, det lille millisekunded pr klikk, er forskjellen mellom liv og død i mange games. Jeg regner med at enhver gamer kan bekrefte det jeg sier her.

Lenke til kommentar
Det er 30-40% forskjell på radeon 5770 og radeon 5850, så å si at en rigg med 5770 til kr 7000 er en gamerigg er rett og slett tull.

 

Derimot er dette en meget god allroundrigg med greie gameregneskaper, den takler det meste, og gir deg mye for penga. Men som sagt, dette er ikke en rigg opimalisert for gaming.

 

Prismessig så ofrer en SSD mot 5850, ja så har en en gamerigg, så enkelt er det.

Hvem her har sagt at dette er en gamerrigg? Jeg er enig med deg, dette er ikke en gaming rigg, men som du sier, en meget god allround rigg med greie gameregenskaper.

Jeg lagde den som beste allround value jeg kunne sette sammen til rundt 6000-8000kr. Med denne til 7000kr, et par av ekstra-tingene jeg har listet til +500kr, skjerm til 1500kr og mus+tastatur til 500kr, og headset til 500kr kommer man i mål med 10.000kr for et skikkelig godt og stille oppsett som leverer veldig god value.

 

EDIT: jepp osse, millisekunder kjenner jeg så alt for godt til. Gamet CSS ganske seriøst i et par år og var CL en stund. Sitter her med 4870x2, G15, Kone, og Medusa 5.1 gamer headset nå :D

Har slappet av på gaminga i det siste, men som Teac gamer jeg også noe COD MW2.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...