Gå til innhold

Voldtektsterrorisme i Oslo


Ideal

Anbefalte innlegg

Jada. Så har vi fått kjenne dette på kroppen.

Min venninne fortalte akkurat at hun hadde blitt voldtatt.

Onsdagsnatta. Utenfor et utested. I Oslo.

Og det var en utlending. Som bokstavelig talt bare kasta seg over henne, tvang henne i bakken, og voldtok henne.

Hun skammer seg, typ "det var sikkert min egen feil", og sitter stort sett og gråter, og tør ikke å anmelde det heller.

 

Skal ikke navngi hvor dette var, men det var i nærheten av et utested på tre bokstaver. Så da kan dere gjette selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg få anbefale denne tråden som et utgangspunkt:

 

Voldtekt og seksuelle overgrep hos deg eller en av dine nærmeste

 

Der er det nyttige råd i den konkrete situasjonen. Her blir det sikkert en debatt om innvandrere og kriminalitet, men den hjelper ikke din venninne når hun står midt oppe i det. Personlig anbefaler (for hva det er verd) jeg at hun søker hjelp, enten hun vil anmelde eller ikke. Det er kanskje den eneste måten å legge slikt bak seg, og ikke ende opp med å klandre seg selv i lang tid.

 

Start med voldtektsmottaket på legevakten, dersom dere bor i nærheten av noe slikt. Der kan dere få "førstehjelp" uten at det tvinger dere til å blande inn politiet om dere ikke ønsker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du mener at vi skal kjøpe det du sier her uten noen som helst form for kildekritisk tilnærming? For alt jeg vet kan målet med en slik tråd være dine subjektive preferanser om å svartmale utlendinger, dvs. ren propaganda.

 

Hvis saken derimot er tilfellet så burde du først og fremst konsentrert deg om å hjelpe offeret i stede for å kaste bort tiden på forumet, fordi det er veldig begrenset hva vi her på forumet kan hjelpe med i slike situasjoner. Det finnes et system av organisasjoner som hjelper mennesker i slike situasjoner, sammen med politiet og rettsvesenet som skal ta seg av etterforskingen og eventuelle straffer i forhold til overgriperen. I stede bruker du saken, hvis saken har i det hele tatt er et tilfellet, til politiske formål og utsetter offeret for enda større påkjenning ved å antyde sensitive opplysninger. Diskursen ang dette kunne du ha tatt i etterkant at offeret hadde fått hjelp og kommet seg over den verste perioden.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Hvorfor har du problemer med å tro trådstarter statsviter? tror du han prøver å gi den hellige multikulturen en rift? tror du han lyger om slike alvorlige emner fordi at han har noe å tjene på det?

 

Dette er ikke bortkastet, dette er et perfekt eksempel på hva altfor mange jenter i dag desverre må igjennom grunnet politikere med ideologier som kommer direkte fra helvete.

 

Jeg applauderer trådstarter for at han forteller oss sannheten.

 

Desverre så er det nok mange jenter som velger å ikke annmelde den slags grunnet skam og lignende.

 

Multikulturen må dø.

 

For jævlig at norske jenter ikke kan bevege seg ute på nattestid lengere, de som er skyldige i at denne situsjonen har oppstått fortjener å betale med blod.

Lenke til kommentar

Vi kommer i tiden fremover til å se en eskalering av slike saker som dette, all statistikk tilsier det.

 

Vi har myndigheter som i sin kåtskap og iver etter å ødelegge homogene småsamfunn kommer til å sørge for mangfoldige "berikelser" i tiden som kommer, den naturlige konsekvens av dette er en befolkning som omsider innser at de må samle seg for å motstå disse satanistiske kreftene som i dag regjerer kongeriket.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du problemer med å tro trådstarter statsviter? tror du han prøver å gi den hellige multikulturen en rift? tror du han lyger om slike alvorlige emner fordi at han har noe å tjene på det?

 

Det er noe som heter folkeskikk, og sin sak til sin tid.

 

Folkeskikkbiten;

For det første gir starter såpass mange opplysninger angående saken, hvis det er en sak, som kan identifisere kvinnen. Jeg tviler sterkt at starter har noen som helst godkjennelse til å bruke saken til sin politiske inntekt.

Det skjedde altså en onsdag, og dato den 13 januar. Ved et utested i Oslo med som har tre bokstaver. Vel, de som er bevandret i Oslos uteliv og med en interesse for søking av informasjon vil dermed kunne få et bilde av hvem det er. Det er ikke starter sin oppgave å gjøre dette. De som da vet hvem starter av tråden er, kan dermed få lett tilgang til hvem denne kvinnen er. Dette er behøver ikke å være i kvinnens ønske at alle skal vite, og det er heller ikke starter, eller deg eller meg, sin oppgave å gå utover kvinnens bestemmelsesrett på dette punkt.

 

Sin sak til sin tid;

Hvis man er bekymret for kvinnen er ikke akkurat forum på nett det beste sted å hjelpe jenta.

Lenke til kommentar

interessant at folk i facebookalderen skriker om personvern.

 

Disse bekymringene deres burde heller rettes slik at vi i fremtiden kan forhindre voldtekter.

 

Pratet om personvern i denne saken er et forsøk på å deraile topic, hvor ligger faren i at noen skulle finne hennes identitet? jenta har nettop blitt voldtatt, hvilket er et mye større brudd på hennes "personvern"

 

Jeg lurer på hvor alt dette ender hen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd at det skal mistenkeliggjøres.

Det er sikkert mange jenter som ikke tør å anmelde.

Jeg blir bare oppgitt over folk som poster her altså. (unntatt post nr 2 og post nr 10)

 

Her er det faktisk snakk om at noen har ødelagt noen andres liv, rett og slett.

Det er tydeligvis blitt sånn i samfunnet i dag, at man ikke engang har lov til å ta ting opp når noe konkret har skjedd, da skal det mistenkeliggjøres og foreslås tvilsomme motiver, ref: "kanskje trådstarter ønsker å svartmale utlendinger".

Det er jo veldig piussig da, at dette har blitt normen i samfunnet, at det er slik at man automatisk antar at "det her må være en falsk beskyldning, dette er rasisme"... jeg finner ikke ord for hvor skuffet jeg blir over at det har gått så langt.

Det som er ekstra trist med hele greia er at det er et lite barn som kanskje ikke får den omsorgen barnet ellers ville ha fått, pga mor er så utrolig lei seg og bare gråter.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er synd at det skal mistenkeliggjøres.

Det er sikkert mange jenter som ikke tør å anmelde.

Jeg blir bare oppgitt over folk som poster her altså. (unntatt post nr 2 og post nr 10)

 

Her er det faktisk snakk om at noen har ødelagt noen andres liv, rett og slett.

Det er tydeligvis blitt sånn i samfunnet i dag, at man ikke engang har lov til å ta ting opp når noe konkret har skjedd, da skal det mistenkeliggjøres og foreslås tvilsomme motiver, ref: "kanskje trådstarter ønsker å svartmale utlendinger".

Det er jo veldig piussig da, at dette har blitt normen i samfunnet, at det er slik at man automatisk antar at "det her må være en falsk beskyldning, dette er rasisme"... jeg finner ikke ord for hvor skuffet jeg blir over at det har gått så langt.

Det som er ekstra trist med hele greia er at det er et lite barn som kanskje ikke får den omsorgen barnet ellers ville ha fått, pga mor er så utrolig lei seg og bare gråter.

 

Hva jeg kommenterte var prioriteringen - din prioritering for meg, fremstod anerledes enn hva jeg ville gjort, og jeg har vært i tilsvarende situasjon. Det har jeg full anledning til uten at du skal kneble meg med dine kommentarer om stilltiing - hva jeg mener om deg er en annen sak, og avstedkommer ikke tråden.

 

edit:

Jeg synes det er synd at det skal mistenkeliggjøres.

Det er sikkert mange jenter som ikke tør å anmelde.

 

Se hen til gruppevoldtekstråden din med hva utfallet ditt ble der - som statsviter sier, dette slår to veier.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Jeg synes det er synd at det skal mistenkeliggjøres.

 

Ja det er synd at samfunnet har blitt så kynisk og utspekulert, men eksempler på ren propaganda, løgn, egen vinning, kynisme osv er alt for mange for at jeg skal betrakte dine utsagn som troverdige. Når jeg i tillegg til daglig må hanskes med kildenes troverdighet som en del av jobben, så ilegger jeg den kildekritiske metoden stor betydning.

 

Det er sikkert mange jenter som ikke tør å anmelde.

 

Helt enig at det er en del som ikke anmelder, men det er også en del av de som anmelder uten at de har grunnlag til det. Alt for mange eksempler hvordan enkelte utnytter slike anklagelser til egen vinning og ødelegger livet til de uskyldige. Så ditt eksempel går begge veier.

 

Jeg blir bare oppgitt over folk som poster her altså.

 

Så alle de som ikke stiller seg kritisk til dine utsagn er velkommen, mens alle de andre kan finne seg en annen tråd å delta i, til tross for at de har all grunn til å stille seg kritisk til dine utsagn siden påstanden ikke kan bevises?

 

Her er det faktisk snakk om at noen har ødelagt noen andres liv, rett og slett.

 

Men vi vet ikke om det du sier er sant. Du påstår riktig nok dette men du kan ikke akkurat bevise at saken er reell. Dermed er det helt på sin plass at jeg stiller meg kritisk, hvis ikke så hadde jeg opptrådt naivt og lite rasjonelt.

 

Det er tydeligvis blitt sånn i samfunnet i dag, at man ikke engang har lov til å ta ting opp når noe konkret har skjedd, da skal det mistenkeliggjøres og foreslås tvilsomme motiver, ref: "kanskje trådstarter ønsker å svartmale utlendinger".

 

Beklageligvis helt riktig beskrivelse, ikke bare av dagens samfunn, men av mennesker generelt. Tar vi i betrakting at mye løgn blir servert med bakgrunn i politiske formål, så er det ingenting hårreisende med min kommentar. Du ønsker her å få meg, og mange andre, til å ikke tenke rasjonelt men godta din troverdighet som en norm. Hva i himmelens navn skal få meg til å betrakte deg, som en helt ukjent person, som mer troverdig enn alle andre?

 

Det er jo veldig piussig da, at dette har blitt normen i samfunnet, at det er slik at man automatisk antar at "det her må være en falsk beskyldning, dette er rasisme"... eg finner ikke ord for hvor skuffet jeg blir over at det har gått så langt.

 

Jeg antar ikke verken det ene eller det andre, jeg bare stiller meg kritisk til dine påstander fordi jeg mangler bevis. Hva galt og ”skuffende” du ser i dette er enigma for meg.

 

Det som er ekstra trist med hele greia er at det er et lite barn som kanskje ikke får den omsorgen barnet ellers ville ha fått, pga mor er så utrolig lei seg og bare gråter.

 

Trasig hvis dette er en realitet, men som nevnt par ganger før, vi vet ikke om dette er en realitet. Siden verken du eller noen andre kan bevise at du snakker sant, så får du ingen medlidenhet fra meg. Saken er fastlåst på bakgrunn av bevisets stilling. Hvis det noen gang kommer for dagens lys at saken er reell da kommer jeg til å opptre med medlidenhet og forståelse, men ikke før.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jaja. Gud forby at noe slikt skulle skje noen du kjenner, eller er i familie med. Da vil du vel oppleve det utelukkende positivt at folk sier det ikke har skjedd. Forresten er det anmeldt nå, og hun har levert inn klær.. så da kan det jo hende noen blir tatt for dette her før eller senere. Takk for meg.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar
Jaja. Gud forby at noe sliket skulle skje noen du kjenner, eller eri familie med. Da vil du vel oppleve det utelukkende positivt at folk sier det ikke har skjedd. Takk for meg.

 

Du vet faktisk ingenting om jeg allerede har opplevd slike episoder, fordi du vet ingenting om meg generelt sett. I realiteten har jeg opplevd verre ting fordi omfanget av det jeg har opplevd overskrider de opplevelser du beskriver her. Men jeg er ikke her for å søke medlidenhet og diskurs rundt mine negative opplevelser fordi jeg ikke kan forvente at folk skal tro på det jeg sier, og fordi jeg ikke kan bevise dette gjennom forumet. Om så noen få sjeler tror på meg så klarer de ikke å forstå min situasjon fordi de neppe har vært bort i noe lignende. Måten jeg takler all denne negativiteten er å søke forståelse og medlidenhet fra de aller nærmeste, dvs. mennesker jeg stoler på og som stoler på meg.

 

Det å gå offentlig med slike opplevelser er feil vei å takle et slikt traume, nettopp fordi mistenkeliggjøring, troverdighet og subjektiv vinning blir et problem når man blottlegger sine følelser frem for ukjente mennesker. Så mitt råd er å takle dette med å føre en dialog med de nærmeste, og benytte seg av støtteapparatet som finnes i det offentlige. I en slik sammenheng er du omgitt av folk som tror på deg, og din veninne i en slik sammenheng har ingen problemer å bevise hva hun har vært utsatt for. Her på forumet har du ingen mulighet til å bevise at dine påstander er autentiske. Dessverre.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

ironivarsel

Sorry altså hvis jeg plager deg med noe triviellt, jeg burde jo ha visst bedre enn å tro at det at min venninne ble voldtatt var noe som var forferdelig og trist, alt som har skjedd deg er jo åpenbart mye værre og mer betydelig, derfor burde jeg jo aldri funnet på å nevne noe så triviellt som dette uten å spørre deg først om du hadde opplevd noe værre som du ville snakke om.

/ironivarsel

Lenke til kommentar
ironivarsel

Sorry altså hvis jeg plager deg med noe triviellt, jeg burde jo ha visst bedre enn å tro at det at min venninne ble voldtatt var noe som var forferdelig og trist, alt som har skjedd deg er jo åpenbart mye værre og mer betydelig, derfor burde jeg jo aldri funnet på å nevne noe så triviellt som dette uten å spørre deg først om du hadde opplevd noe værre som du ville snakke om.

/ironivarsel

 

Nettopp derfor, og i motsetning til deg, startet ikke jeg en tråd som omhandler mine negative opplevelser. Du har nettopp bekreftet det jeg har prøvd å si hele tiden. Hvis du hadde lest mitt siste innlegg mer nøye så hadde du merket deg at jeg fremhever mine negative opplevelser, men samtidig poengterer at det er håpløst å snakke om det på slike fora fordi ingen hadde trodd meg uansett, slik som du ikke tror meg. Dermed har jeg fått deg til å innrømme indirekte at det var rett av meg å stille meg kritisk i forhold til dine påstander, fordi du har gjort akkurat det samme i forhold til meg. Tankevekker.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Jada. Så har vi fått kjenne dette på kroppen.

Min venninne fortalte akkurat at hun hadde blitt voldtatt.

Onsdagsnatta. Utenfor et utested. I Oslo.

Og det var en utlending.

 

Det er dessverre ikke overraskende at det var en utlending. Håper hun får den hjelpen hun trenger til å komme videre i livet sitt, samt at gjerningsmannen blir tatt.

Lenke til kommentar

Dersom jeg hadde laget en tråd der jeg fortalte at ei jente jeg kjente ble voldtatt av en "etnisk nordmann" som stemmer vigrid, hadde dette ført til at folk hadde begynt å klage over manglende mengde multikultur? Individuelle saker har sjelden noen relevans i en diskusjon om en hel gruppe inbyggere i Norge. Individuelle saker skal forøvrig heller ikke være nok til å forme en bevegelse mot utesperringen av en gruppe på flere millioner individer.

 

Det er trist dette har skjedd en av dine (slik jeg har forstått det) nærmeste, men ikke la hennes forferdelige opplevelse bli din fortelling i en samfunnsdiskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...