Gå til innhold

hundedritt på veiene


Anbefalte innlegg

hallo

 

hver dag irriterer jeg meg ved at noen idioter at hundeeiere (ikke alle) bare lar kjæledyret sitt gjøre hva de vil med naturen. hver dag jeg går til skolen legger jeg merke til flere hauger med hundedritt og urin. spesielt på denne tiden av året har hundene ingen steder å gjemme avføringen, for buskene er fulle av snø. jeg synes det er ekkelt og nesten forsøpling av naturen, kan ikke hundeeierne ta med en pose eller to? hørte det var et sted der dna-testing var brukt som middel mot slikt, kan noen huske hvor?

 

vil gjerne høre andres meninger, aksepterer alle dette? jeg vet politiet ikke har nok ressurser til dette, men noe må jo gjøres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er piss i grøftene kan du nok ikke noen gjøre noe stort med. men jeg som de fleste hundeeiere plukker opp driten og kaster den i nærmeste søppelbøtte.

 

jeg erger meg sjøl over hundeskit så derfor plukker jeg den opp og kaster den. plukker den opp nesten uansett, eneste unntakene er når bikja er på steder ingen vil gå slik som inni busker o.l.

 

det værste er vel i mine øyne når snøen smelter og man har dritt i alle stadium av nedbrytning fra hele vintern langs veiene

Lenke til kommentar

Vær glad dere ikke bor i spania (Bodde selv på GC), der er det så og si ingen som plukker hundedritten.

Men så er jo Spanjolene også kjent for å ha hundene sine på taket som vaktbikkjer , rene dyreplageriet i mange tilfeller.

De få som går tur med hundene sine eller slipper dem ut plukker som regel aldri opp.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er man midt i tjukkeste skauen er det ok å la det ligga at en trælt syns jeg, men der andre folk til daglig ferdes bør man ha vett på å plukke opp dritten med disse søte små svarte påsane... for JA bæsjen brytes ned av naturen, men NEI den smelter ikke sammen med snøen om våren..

den blir liggende en GOD stund før den brytes ned og det er ordentlig ekkelt å skulle finne på trå en sånn en opp igjennom skor og tær eller sykle over den så møkka spruter... ugg :S

La bikkjene pisse på all snøen dem ser.. for gul snø eter jeg ikke uansett, men plukk opp møkka. Det tar ikke SÅ lang tid. er det rennabæsj er det kanskje ikke like lettvindt da vel å merke... men ja... bæsj, pose , søpplekasse :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg synes nesten det er verre med dem som plukker opp, for så å slenge fra seg plastposen. Hvor er logikken? :thumbdown:

Det gjør jo at det bare tar lengre tid for dritten å løse seg opp!

 

Haha, det har jeg ofte lurt på med.

Men personlig synsest jeg kattedritt er et mye større problem vertfall her jeg bor. Har sikkert kastet 100 par med sko pga. katte dritt

Hadde vert litt kult med bånd tvang på katter :D

Lenke til kommentar

Dilemmaet er at krav til båndtvang går ut over dyrenes naturlige ønske om frihet. Noe som igjen bare stadfester at husdyr ikke hører særlig godt hjemme i byer. Man burde satse på tiltak mot anskaffelser av husdyr på steder der dyrene ikke vil ha det godt på menneskenes premisser (som båndtvang).

Lenke til kommentar

Grunnen til at folk plukker opp med pose for så å kaste den fra seg er nok fordi det er for lite søppelkasser enkelte steder.. Her hvor jeg bor har tilogmed noen av naboene lås på søppelkassene sine for at folk ikke skal kaste hundeavføring oppi.. Hva er vitsen med det? De bor vel ikke i søppelkassene sine? Er det ikke bedre å finne en svart pose oppi der enn å tørke av avføring fra skoene?

Lenke til kommentar

Jeg forstår disse naboene. Noen liker ikke at hundedritt skal ligge og stinke ut deres søppelkasser. De har heller ikke noe ansvar for å tilby søppeltømming til hundeeiere. Hundeeierne har det hele og fulle ansvaret for å kvitte seg med hundedritten på forsvarlig måte. Det innebærer ikke bare selve plukkinga men også det å kvitte seg med posen i ettertid. Hundeeierne bør altså ta med seg dritten hjem og kaste den der.

 

Jeg vet ikke hvordan dine vaner er, men jeg kaster ikke mitt søppel i andres søppelkasser. Særlig her som det er søppelsortering med fargekode på posene.

 

Jeg liker heller ikke at andre kaster sitt søppel i min søppelkasse. Jeg betaler renovasjonsavgift etter størrelsen på søppekassa og trenger kapasiteten selv. Ville du økt renovasjonsavgiften din slik at andre fikk benyttet din søppelkasse? Hvor mange kroner i året ville du vært villig til å spander på dette?

 

De få gangene i året min søppelkasse er full og jeg ikke kan lagre avfallet til neste runde (f.eks matavfall) så spør jeg naboen pent om de har litt ledig kapasitet å låne meg.

 

Er ikke dette normal folkeskikk ellers i landet også?

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at når jeg går tur med familiehunden og den gjør fra seg i nabolaget, så plukker jeg den opp og kaster i nærmeste søppelkasse. Om det så er hos nabo'n eller i nærbutikken. Og jeg har inntrykk av at folk i nabolaget heller ser at ting kastes i søppelkassene deres, enn at bikkjedritten ligger utenfor oppkjørselen deres.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at når jeg går tur med familiehunden og den gjør fra seg i nabolaget, så plukker jeg den opp og kaster i nærmeste søppelkasse.

Ja, det går vel hvis hunden ikke er for stor, men jeg ville nå allikevel tro at den begynte å lage litt av et leven når du la lokket på søppelkassen?

Lenke til kommentar
Og jeg har inntrykk av at folk i nabolaget heller ser at ting kastes i søppelkassene deres, enn at bikkjedritten ligger utenfor oppkjørselen deres.

Ja, jeg synes det er bedre at dritten havner i naboenes søppelkasser enn at de blir liggende langs veiene. Men du glemmer det tredje og desidert beste alternativet: At de tar med posen med hundedritten hjem og kaster det i egen søppelkasse.

 

Sagt på en annen måte: Jeg blir irritert over de som slenger posen i min søppelkasse, men jeg blir ennå mer irritert over de som lar dritten ligge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...