Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Prøvde på akkurat det samme(fra ebay) - fungerte ikke bra nok. åpnet den for å se om jeg kunne forbedre den men ble ikke imponert. Ikke noe poeng å bruke 300,- lage det heller selv for en billigere penge.

 

Har du laget en som fungere til sengen? Kunne du beskrevet litt hva du gjorde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Prøvde på akkurat det samme(fra ebay) - fungerte ikke bra nok. åpnet den for å se om jeg kunne forbedre den men ble ikke imponert. Ikke noe poeng å bruke 300,- lage det heller selv for en billigere penge.

 

Har du laget en som fungere til sengen? Kunne du beskrevet litt hva du gjorde?

 

Nei Har ikke lagd noe som funger der, Har sett litt på noen løsninger men blir fort dyrt.

 

Er litt spent på hvor smart madrassen Moskus har bestilt - og avventer litt hans test. :)

Lenke til kommentar

 

Nei, tenker selv kjøpe AppLamp selv, rimelig billig og skal funke ganske bra

https://www.domoticz.com/wiki/Limitless/AppLamp_LED

 

EDIT: Bestit meg bridge

 

Ja, så den siden - men ble litt forvirra - er det native støtte eller ikke?

Eksempelet der legger til bridge'n, men den tar også å sender hardkodede udp-pakker???

Du får rapportere når den kommer frem, antar du kjøpte noen lys også - ikke bare bridge?

 

Bestilte disse i dag morges :)http://www.ebay.com/itm/4x-E27-Milight-2-4G-6W-9W-RGBW-Warm-White-LED-Bulb-RF-Touch-Remote-Controller/351395919305

Vi får se hvordan det går.

Etter hva jeg har hørt er støtten i Domoticz rimelig grei, skal fungere i GUI akkurat som bla Z-Wave pærer. (hvis det var dette du mente med native)

post-74970-0-72605200-1452252142_thumb.png

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til hva sannsynligheten er for å få en "pakkepris" fra Tronika/Kjell hvis man mailer dem, hvor store pakker må man opp i? Eller hvor ofte de kjører tilbud på produktene som postes i denne tråden?

"Pakkepris" hos begge er vel det som viser som sluttsum når du trykker "Bestill". Har brukt flere 10.000ener hos Tronika, og selv om hkmod25 kan være litt kort og oppleves innimellom som nesevis, så har han veldig god peiling på produktene sine. Han yter faktisk god service, og det er derfor jeg fortsetter å handle der.

 

Jeg bestilte en lås jeg ikke fikk til å virke, og han ringte meg faktisk for å geleide meg gjennom oppsettet. Da fant vi også ut at det var noe i veien med den modellen, og jeg fikk bytte uten dikkedarer. :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en lås jeg ikke fikk til å virke, og han ringte meg faktisk for å geleide meg gjennom oppsettet. Da fant vi også ut at det var noe i veien med den modellen, og jeg fikk bytte uten dikkedarer. :)

Nå skal jeg ikke rakke ned på Tronika's service, men slik fremgangsmåte er veldig vanlig blandt de større butikkkjedene i Norge (Dog at kunden tar kontakt først..).

 

Når det er sagt, så vil jeg anbefale Mixy og sende epost om pakkepris. Det gjør jeg stadig til butikker og det går vel alltid i boks (så fremt jeg skal ha en del ting).

Men nå jobber jeg i tilsvarende yrker så vet sånn nogenlunde hva butikkene tjener pengene på.

 

 

 

@Evelen! - De pærene der ser interessante ut. Må bare få bekreftet om de fungerer i HS3 flr jeg skaffer meg samme selv. :p

Lenke til kommentar

 

Jeg bestilte en lås jeg ikke fikk til å virke, og han ringte meg faktisk for å geleide meg gjennom oppsettet. Da fant vi også ut at det var noe i veien med den modellen, og jeg fikk bytte uten dikkedarer. :)

Nå skal jeg ikke rakke ned på Tronika's service, men slik fremgangsmåte er veldig vanlig blandt de større butikkkjedene i Norge (Dog at kunden tar kontakt først..).

Rart. Hos andre har det stort sett vært en kamp. Klar du får bytte når det er noe i veien, men der stopper det vanligvis.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke rakke ned på Tronika's service, men slik fremgangsmåte er veldig vanlig blandt de større butikkkjedene i Norge (Dog at kunden tar kontakt først..).

 

Tronika er kanskje ikke den billigste butikken med de beste leverings metodene. Men når det kommer til service, oppfølging og kunnskap om de produktene du kjøper så er ingen i nærheten av Mr Sergej Vojtjuk. 

Lenke til kommentar

 

Nå skal jeg ikke rakke ned på Tronika's service, men slik fremgangsmåte er veldig vanlig blandt de større butikkkjedene i Norge (Dog at kunden tar kontakt først..).

 

Tronika er kanskje ikke den billigste butikken med de beste leverings metodene. Men når det kommer til service, oppfølging og kunnskap om de produktene du kjøper så er ingen i nærheten av Mr Sergej Vojtjuk. 

 

Det har du nok helt rett i at han har god kunnskap om det han selger (som burde være en forutsettning når det er hovedsaklig er et felt han spesialiserer seg på, mens andre butikker har gjerne 30-40 tusen forskjellige varer).

Har forøvrig ikke hatt behov for noe service hos Tronika, så har 0 kjennskap til hvordan den er. Men er jo uten tvil folk som er fornøyde med servicen der :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hei folkens.

Vurderer å kjøpe et par slike FGD-212 dimmere fra Fibaro.

http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/smarte-hjem/z-wave/fibaro-innfelt-z-wave-dimmermottaker-250-w-p50389

https://www.youtube.com/watch?v=dLo27JXVheM

 

Men hvordan vil den dysiske lysbryteren fungere etterpå?

Vil den være helt ubrukelig?

vil den fungere som før? (vil man da kunne slå på via Z-wave om man har slått den av fysisk?)

vil man kunne dimme med hw bryteren? (ser ikke sånn ut)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Hei folkens.

Vurderer å kjøpe et par slike FGD-212 dimmere fra Fibaro.

http://www.kjell.com/no/produkter/elektro/smarte-hjem/z-wave/fibaro-innfelt-z-wave-dimmermottaker-250-w-p50389

https://www.youtube.com/watch?v=dLo27JXVheM

 

Men hvordan vil den dysiske lysbryteren fungere etterpå?

Vil den være helt ubrukelig?

vil den fungere som før? (vil man da kunne slå på via Z-wave om man har slått den av fysisk?)

vil man kunne dimme med hw bryteren? (ser ikke sånn ut)

 

Man setter inn en impulsfjær i bryteren slik at den går tilbake til samme posisjon. Slik fjærer sitter ofte på dørbrytere på kontorbygg etc. Uansett om man da har trykket for å slå av eller på så vil bryteren stå i samme posisjon selv om du har styrt den via Zwave i mellomtiden.

 

Dimmingen gjøres ved å du holder denne inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...