Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer?

Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? :)

 

Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er?

Lenke til kommentar

Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer?

Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? :)

 

Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er?

Er ikke noe jeg hadde brukt Harmony Hub til, men skal ikke si at det er umulig. Harmony er i utgangspunktet laget for å styre media-enheter.

Jeg hadde istedenfor brukt en Global Caché iTach til det.

 

 

Du kan ha opptil 5 Harmony Hub'er i plugin'en samtidig. :)

Lenke til kommentar

 

Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer?

Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? :)

 

Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er?

Er ikke noe jeg hadde brukt Harmony Hub til, men skal ikke si at det er umulig. Harmony er i utgangspunktet laget for å styre media-enheter.

Jeg hadde istedenfor brukt en Global Caché iTach til det.

 

 

Du kan ha opptil 5 Harmony Hub'er i plugin'en samtidig. :)

 

 

Enig her. Bruk heller en GC i det tilfellet der.

 

Jeg kjører 2 Harmony Hub'er i mitt oppsett og det fungerer utrolig bra. HS Plugin'en er mye kjappere og mer stabil enn hva plugin'en jeg kjørte på Vera var.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

@_iblis_ (eller eventuelt andre)

Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2?

Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her?

Lenke til kommentar

@_iblis_ (eller eventuelt andre)

Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2?

Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her?

 

Jeg laget 4 eventer som trigget på knapp 1 ON / OFF og knapp 2 ON / OFF.

 

Event 1: Trigger = Knapp 1 ON

Event 2: Trigger = Knapp 1 OFF

Event 3: Trigger = Knapp 2 ON

Event 4: Trigger = Knapp 2 OFF

 
Endret av DrLaban
Lenke til kommentar

@_iblis_ (eller eventuelt andre)

Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2?

Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her?

 

Det gjør du ved å bruke "This device had its value set to..." isteden for "This devices changes and becomes..." når du lager en event. 

 

Forskjellen er at "changes and becomes..." bruker statusendring (on/off osv) som trigger, mens "had its value set to.." bruker siste oppdatert tid på verdi som trigger.

 

Eksempel: Hvis verdien på Nexa WTE-2 er "Off - 03/01/2016 21:10:37" og du trykker på Off igjen så forandrer den ikke status på bryteren, men selve tiden på når den fikk siste verdi forandres ala "Off - Today 22:04:30". Og denne tidsforskjellen bruker "This device had its value set to..." som trigger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...