Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å tipse Komplett.no og MPX.no (grossisten deres som jeg handler av via jobb) om å ta inn Z-wave produkter.

 

Det hjelper sikkert om det er flere som sier det til dem .... ;)

Ellers så har jo dustinhome en del. Men, jo mer konkurranse, jo bedre :-)

MPX er forøvrig en del av komplett som fokuserer på salg kun til bedrifter, de er altså ingen grossist.

 

Mer info her hvis det skulle interessere noen : https://no.wikipedia.org/wiki/Komplett

Endret av tstuka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt backup av min Z-stick i homeseer og deretter en restore til UZB1.

Uansett hva jeg gjør så ender jeg opp med 2 forskjellige HomeID på nettene. Ser at alle nodene har blitt restoret til UZB1.

 

Er det mulig å manuelt redigere HomeID på UZB1 sånn at denne får det originale nettet slik at jeg slipper å legge opp alle devicer på nytt i homeseer? Vil tro jeg må slette den gamle Z-sticken før jeg stenger homeseer og editerer noe manuelt?

 

Eller er ikke dette mulig?

Lenke til kommentar

Mener jeg hadde det samme, men at det rettet seg etter en restart av HS.

 

 

Jeg testet det etter å ha slettet den gamle sticken (som var disablet), men den starter opp med en ny HomeID på den nye sticken. Ser at den har fått alle nodene, men det hjelper jo lite når HomeID ikke stemmer :(

Lenke til kommentar

Jeg forsøker fortvilet å få slått av LED-lyset på min Aeotec Multisensor 6 (ZW100). Jeg kan ikke finne noe parameter å endre for å få dette til, men finner her: http://www.smarthome.com/aeon-labs-zw100-a-aeotec-z-wave-multisensor-6-gen5.html

 

And because live in an age of privacy, MultiSensor 6 makes even its LED subtle– with the option to notify via a rainbow of colors or turn it off completely.

 

Hvordan gjør jeg det?

 

På Fibaros bevegelsessensor er jo dette uproblematisk.

Lenke til kommentar

Har drevet å søkt en par timer nå..... Kan ikke skjønne at det er noe ikke flere har behov for. Ender vell opp med å gjøre noe med Tasker for å få det til å fungere.

 

Vekking er enkelt :wee:  Med min Pebble på armen vekkes jeg uten en lyd (så hun jeg deler seng med kan sove videre uforstyrret)

Lenke til kommentar

Tenker å få lagd meg en vekkeklokke i HS3. Noen som har gjort dette og har tips? Det vanskelige er å finne en måte å sette klokken på, noen som vet om hvordan man kan sette en event trigger i HSTouch?

 

 

Jeg spurte for noen mnd. siden men ble ikke klok på det.

 

Gjorde det veldig enkelt med 4 tider som events. Det perfekte var om jeg via HSTouch kunne skrive inn tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Har 2 Pebble liggende i en skuff her. Klarer ikke å gå med klokke. Hvordan trigger du Pebble til å vekke deg via Homeseer?

Tving deg selv til å bruke den en ukes tid, så er det noe helt annet etterpå.

Gikk selv uten klokke i nærmere ti år før jeg fikk Pebble, nå går jeg omtrent heller med den enn med mobilen.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke du kan manuelt endre HomeIDen uten videre. Hvis du har fått en ny HomeID, så kan det tyde på at du har lagt inn UZB1 før du fjernet Z-stick'en?

 

Jeg må vel legge til UZB1 først for å få kjørt restore ?

 

Ja, men du må ha fjernet Z-sticken først!

 

 

Vekkeklokke har jeg også tenkt på men ikke funnet noen løsning jeg synes er god nok - så har begynt å tenke på en plugin

Det er mulig å scripte nå. :)

... men for all del; kjekt med plugin. :)

 

 

Moskus hadde et oppsett i HS2 som funket bra for meg, men det virker ikke i HS3 såvidt jeg har skjønt.

Kunne stille alarmtidspunkt fra HSTouch og aktivere/deaktivere alarmen

Vi har fått fikset en bug i HS3 som gjør at nå er det mulig å scripte. Vent på et nytt og oppdatert script snart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...