Gå til innhold

Pixmania, virkelig så dårlig?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett en pakke med no kamera greier jeg har tenkt på hos www.pixmania.com

Tilbudet er 500 kr billigere enn samme pakke andre steder og jeg får med minnekort og en bag.

Så det er et ganske bra tilbud. Etter prisen står det inkl. MVA. og at frakt prisen blir 112 kr.

har sett her at mange skriver at de ikke har mva i prisen og at de ikke nevner den høye frakt prisen av DHL.

Men hvordan funker det egentlig? Har man reklamasjonsretten som er i Norge selvom det er .com side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Pixmania skal forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Men, de har etterhvert fått et rykte på seg for å ha veldig dårlig service og til tider virker det som om de har rutiner for å unngå forbrukerkjøpsloven. Mao, de 500 kr du sparer kan du fort tape på en evnt reklamasjon på et senere tidspunkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forutenom litt lang leveringstid har jeg ikke hatt noen problemer med pixmania egentlig. Ved retur og reklamasjon så har ting også løst seg, men det tar en stund før man får pengene sine.

 

De har en sånn "Stressfritt Kjøp Avtale" som automatisk legger seg til i handlekurven din, men denne kan du fjerne ved å trykke på "slett" så sparer du de pengene. Ellers er prisene på både varen og frakten du får oppgitt reell etter min erfaring.

 

Kan trygt handle der hvis du ikke har det kjempetravelt.

Lenke til kommentar

Pass på. Hvis du skulle måtte sende noe i retur til dem så er returadressen deres i Frenkrike. Blir fort dyrt å sende ting.

 

Jeg kjøpte en mobil derfra for en tid tilbake, men selv om det ikke sto nevnt på siden deres så hadde den ikke norsk språk. Etter litt om og men fikk jeg returnert den til tross for at den var åpnet, men måtte betale returporto selv. (ca. 300,-)

 

I tillegg har jeg ventet veldig lenge på forsendelser fra dem når jeg har bestilt ting, slik at jeg kun bruker dem nå når det er snakk om å spare mye.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, Pixmania skal forholde seg til forbrukerkjøpsloven. Men, de har etterhvert fått et rykte på seg for å ha veldig dårlig service og til tider virker det som om de har rutiner for å unngå forbrukerkjøpsloven. Mao, de 500 kr du sparer kan du fort tape på en evnt reklamasjon på et senere tidspunkt.

 

 

Helt vanlig feil å annta at forbrukerkjøpsloven gjelder.

 

Pixmania skal ikke forholde seg til forbrukerkjøpsloven.

Pixmania opererer fra frankriket, fra .com adresse. varene de selger, selges fra Frankriket. Ergo gjelder Europeisk reklamasjonsrett.

 

NORSK FORBRUKERKJØPSLOV gjelder ikke når man handler i utlandet.

Endret av tlokken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hei!

Har sett en pakke med no kamera greier jeg har tenkt på hos www.pixmania.com

Tilbudet er 500 kr billigere enn samme pakke andre steder og jeg får med minnekort og en bag.

Så det er et ganske bra tilbud. Etter prisen står det inkl. MVA. og at frakt prisen blir 112 kr.

har sett her at mange skriver at de ikke har mva i prisen og at de ikke nevner den høye frakt prisen av DHL.

Men hvordan funker det egentlig? Har man reklamasjonsretten som er i Norge selvom det er .com side?

 

 

NEI

 

Norsk forbrukerkjøpslov gjelder ikke når du handler varer i utlandet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
NEI

 

Norsk forbrukerkjøpslov gjelder ikke når du handler varer i utlandet.

Jeez. Går det ann å spre rundt seg med så mye feilinformasjon på så kort tid.

 

Om du hadde lest en av linkene eg har postet tidligere i denne tråden så hadde du sett at du tar feil. Har du en bedre kilde å henvise til som viser at dette er feil? I så tilfelle bør du komme med den :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil ikke anbefale å handle derfra. Kjøpte i sin tid en mp3-spiller fra dem og da den gikk i stykker etter ca. 6 mndr ble det egentlig bare rot. Tok nesten nye 6 mndr innen jeg fikk tilbakemelding om at de ikke kunne reparere spilleren, etter gjentatte purringer, og de tilbød meg da å refundere 50% av kjøpesummen. På det tidspunktet var jeg så lei (og det var heller ikke store summen det var snakk om) at jeg bare godtok og lovet meg selv at jeg aldri skulle handle derfra igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

:thumbdown: hold deg langt unna "Pixmania"

kr 500,00 er liten å betale mer for en vare som man har skikkelige garanti og kundeservice

på.

Kunde service som jeg opplevde hos pixmania, var ett mareritt, brukte flere måneder å rydde opp etter jeg sende en vare tilbake ( en HD_spiller/opptaker fra philips til ca kr. 2500, sparte en kr. 500 ).

retur pakken forsvant plutselig blablabla

Ingen tok telefonen, svarte på email til jeg truet å gå til annmeldelse.

Da var en nye spiller på vei til meg.

 

men men

 

ps. det har vært mange negative innlegg om pixmania de siste årene, hvis du vil utsette deg for en skuffelse i tilfelle reklamasjon, så kjøp og ikke klag etterpå

 

lykke til :dribble:

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ingen egne erfaringer med de, og har ingen planer om å tilegne meg det heller. Men leste på omtale i prisguiden om de en gang om noen som reklamerte på et kamera og sendte det tilbake for reperasjon. Når det kom i retur måtte personen betale ny toll på kameraet for å få det ut. Da går innsparingen fort opp i røyk..

Jeg ville ikke ha brukt de. Det kan gå greit om alt funker som det skal, men...

 

Q

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Anbefaler IKKE å handle herfra.

 

Kjøpte en robot-støvsuger derfra for litt over en måned siden.

 

10. november ble det feil på den. Helt greit, kan skje med det meste at en feil dukker opp.

 

MEN... Pr i dag, 25.11, har de fortsatt ikke klart å ordne med retur av varen, slik at de kan rette opp feilen. De sier samtidig at det kan ta opp til 4 uker fra de mottar maskinen til jeg får rettet opp mangelen eller får sendt ny maskin.

 

Samtidig nekter de å følge forbrukerloven mht avhjelp: lånemaskin i mellomtiden. Motsetter seg også å heve kjøpet.

 

Har handlet en del på nett tidligere, og hatt feil på ting og tang - men har aldri noensinne fått en så dårlig service som her.

 

Kommer personlig aldri mer til å handle her, og anbefaler andre å styre unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At retur til Pixmania er veldig problematisk har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest her på forumet og i media opp igjennom årene. Alternativt kan man forsøke å ordne opp i det selv ved å gå rett til reperatør/importør eller lignende. Altså utenom Pixmania.

 

Problemet her er da at du mest sansynligvis må forholde deg til den franske leverandøren som har levert varen til et fransk selskap, og at du dermed står igjen med veldig begrensede rettigheter. Det er kun Pixmania som retter seg mot det Norske markedet som plikter å følge Norske lover og regler.

Lenke til kommentar

At retur til Pixmania er veldig problematisk har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg har lest her på forumet og i media opp igjennom årene. Alternativt kan man forsøke å ordne opp i det selv ved å gå rett til reperatør/importør eller lignende. Altså utenom Pixmania.

 

Problemet her er da at du mest sansynligvis må forholde deg til den franske leverandøren som har levert varen til et fransk selskap, og at du dermed står igjen med veldig begrensede rettigheter. Det er kun Pixmania som retter seg mot det Norske markedet som plikter å følge Norske lover og regler.

 

Nei, det er ikke alltid slik og derfor skriver jeg det jeg skriver. Jeg kjøpte et billig filmkamera der fra Toshiba og jeg gikk rett til Toshiba for å få et nytt da jeg oppdaget at bildebrikken hadde pixelfeil. Toshiba betalte returportoen. Det kan derfor lønne seg å tenke litt muligheter i steden for begrensninger, synsing og tro.

 

Edit: Forbanna søppelforum som går så latterlig treigt til tider

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Ja er det umulig i praksis når det er et Norskregistrert utenlandsk foretak? Jeg tror ikke det, og jeg mener jeg har lest at slike foretak har blitt dømt flere ganger til å følge norsk lov etter at sinte kunder ikke har fått det de har rett på ved retur. Man må dog bruke mye tid for å få det som man vil. Det beste er derfor å styre unna disse apekattene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...