Gå til innhold

Pixmania, virkelig så dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen produkter kan være ganske trygt å handle der da man kan kan levere produktet rett til produsent hvis det er en garantisak :thumbup:

 

Det er bare kontakte produsent å høre med dem om dette.

De fleste norske importører godtar ikke at en vare kjøpt fra Pixmania leveres til de om det er noe feil utenom garantitiden, men innenfor reklamasjonstiden. I såfall må du uansett kontakte produsenten/importøren i Frankrike. Men ettersom det kun er Pixmania som plikter å følge Forbrukerkjøpsloven, så er det lite trolig at du kommer noen vei der heller. Og hvis Pixmania setter seg på bakbena, så må du regne med mye krangling, venting og en FTU-sak før ting eventuelt ordner seg.

 

Og enda verre, hvis de går konkurs (som andre franske nettbutikker som rettet seg mot det norske markedet), så står du totalt uten rettigheter.

Lenke til kommentar

Et produkt reklamerte pixmania med 2 års garanti.

 

Kontaktet Lexmark med dette spørsmålet:

 

Hei. Ser at denn engelske siden til Lexmark skilter med 5 års garanti på Pro805. Ser ikke noe info hos dere om det, Hvor mange år har norske kunder på det produktet?

 

Hvis det skulle bli en garanti sak, er det mulig å henvende seg direkte til dere hvis ikke forhandler gjør noe med saken ?

 

Fikk dette svaret:

 

Hei,

 

Takk for din henvendelse til Lexmark.

 

Garantiet er 5 år. Man registrere produkter på hjemmesiden vår eller over telefon med vår Support avdeling t. 2316 2369.

 

http://support.lexmark.com/index?page=home&linkSelected=node1&channel=warranty&locale=NO&userlocale=NO_NO

 

Ved evt. garanti saker, ta man deretter kontakt med Lexmark sin Support avdeling og saken løses direkt hos dem. Support avdeling finnes slik at sluttbrukeren skal komme direkte til oss uten å måtte koummunisere gjennom butikken.

Ha en fortsatt fin dag.

 

 

Med vennlig hilsen

Lexmark Norge

Lenke til kommentar

Jo det er riktig, men dette produkte jeg siterer til er det mer en to år som er vanlig.

 

Det er 5 år garanti, og Lexmark sier man kan levere den rett til dem.

 

post-183038-0-80560200-1296464052_thumb.jpg

 

Og det gjelder ikke kun i Norge. Gjelder i flere land på det produktet.

Men det gjelder kun Lexmark. De fleste produsenter har kun ett eller to års garanti, og blir det feil på et produkt kjøpt utenfor Norge i perioden 2-5 år, så vil den norske importøren stort sett avvise saken med bakgrunn i at det er en såkalt EU-modell.

Lenke til kommentar

Mottok Pro805 printeren idag. Norsk installasjon og Norsk språk på displayet. Ikke dårlig til Pixmania :)

 

Når jeg skulle registrere garantien måtte jeg fylle inn hvor jeg hadde kjøpt den hen:

 

Da valgte jeg nettbutikk og fikk spørsmål om det var noe liknende Pixmania eller Amazon, haha. Så de hadde faktisk nevnt pixmania som en nettbutikk. Ikke dårlig. Nesten litt imponert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...