Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Liten "C" har forsvunnet fra pCen!


Anbefalte innlegg

Merkelig problem. Det virker som om bokstaven liten C har fått vrangforestillinger, og nekter å la seg skrive. Stor C funker som bare det. Har bytta tastatur, men det ser ut som om problemet er på pCen. Noen som har vært borti noe lignende, jeg har ikke peiling på hva det kan være :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig problem. Det virker som om bokstaven liten C har fått vrangforestillinger, og nekter å la seg skrive. Stor C funker som bare det. Har bytta tastatur, men det ser ut som om problemet er på pCen. Noen som har vært borti noe lignende, jeg har ikke peiling på hva det kan være :S

Hallo!

 

Ja, det kan være ymse, hvilken pc har du type, osv osv osv???

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Ja, det har fungert godt med det tastaturet jeg bruker nå tidligere, har også testet på flere tastatur etter at det ble feil, og det er samme greiene der. Å skrive C med Caps-LoCk er ikke noe problem, men liten C er helt umulig!

Ta en kikk på systeminformasjon som du finner i program/tilbehør/systemverktøy

 

ser slik ut:

 

Beskrivelse Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard

Navn Forbedret (101- eller 102-tasters)

Oppsett 00000414

PNP-enhets-ID ACPI\PNP0303\3&2411E6FE&0

Antall funksjonstaster 12

I/U-port 0x00000060-0x00000060

I/U-port 0x00000064-0x00000064

IRQ-kanal IRQ 1

Driver e:\windows\system32\drivers\i8042prt.sys (5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158), 50,88 kB (52 096 Byte), 02.03.2006 13:00)

 

Så ser du driver nederst. Du kan jo sammenlikne med denne her.

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ps: Jeg anbefaler deg å ta en reinsallasjon av driverne inne i egenskaper for maskinvarer i kontrollpanelet, her vil du finne driverne og hvor du velger oppdater driver. Se etter om det er et gult utropstegn her på tastaturet?

 

Du går inn på start, og velger kontrollpanel, system, maskinvare og egenskaper for disse maskinvarer blir listet opp. Langt nede finner du tastatur..

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Takker for gode forslag. Dessverre så gjør ikke dette noe bedre. Har akkurat samme informasjon om keyboardet som referansepunktene du oppga, utenom deviCe-id, slik som det sikkert bør gjøre.

Ja, du prøvde å reinstallere og restarte maskinen?

 

Vennligst

 

BmOnline

 

ps

Har du prøvd å sette maskinen tilbake i tid, dvs systemgjenoppretting?

En mnd. tilbake? Til det tidspunktet da liten c fungerte sist?

Kan du huske om du har hatt virusangrep?

 

Er det windows XP versjon home eller proff?

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...