Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varme i frontrute?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er møkklei av å skrape snø og is fra frontruta.

Og når jeg endelig er kvitt elendigheten fra utsiden, er det fortsatt isroser på innsiden!

 

Hvorfor er det varmetråder i bakruta, og ikke i frontruta?

Jeg har hørt at redningshelikoptre har et tynt lag gullfolie i frontruta, og at biler fra produsenten Ford også har det.

Dermed får man samme effekt som i bakruta med varmetrådene, men uten de irriterende trådene som ødelegger dybdesynet.

 

 

Er det mulig å få en elektrisk frontrute til en 13 år gammel Peugeot 406?

Jeg kan klare det elektriske selv. Jeg bare kobler det til samme knapp som gir strøm til bakruta og speilene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en som har en Ford Modeo 95 med varmetråder i frontruten , de er så små at du ikkje legger merke til de med mindre du ser etter dem. hvorvidt d er mulig å få tak i det til en 13 år gammel Peugeot vet jeg ikke helt , kommer vel ann på om det ble produsert modeller av den bilen med varmetråder i frontruten. er vel bare å ringe Peugeot å spørre

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er det virkelig Peugeot man skal spørre?

Jeg velger å tro at f.eks. Hurtigruten Carglass er mer spesialiserte, i motsetning til Peugeot.

Jeg vil ha en dfrontrute som funker om vinteren, enten den er original, eller ikke.

 

Jeg bare lurer på om noen vet. Økonomien tillater uansett ikke å bytte ut den gamle ruten, da den er i perfekt stand. Jeg bare lurer på WHAT IF...

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er møkklei av å skrape snø og is fra frontruta.

Og når jeg endelig er kvitt elendigheten fra utsiden, er det fortsatt isroser på innsiden!

 

Hvorfor er det varmetråder i bakruta, og ikke i frontruta?

 

Mange premiumbiler har varmetråder i frontruten, bla. Range Rover. Du ser ikke trådene såfremt du ikke legger nesa helt innpå ruta.

 

Isroser på innsiden av vinduene dine kommer av at det er fuktighet i kupéen - vent 5 minutter med å sette deg inn (fuktighet fra pust) eller sørg for at bilen din er tørr under matter osv.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at Ford har hatt varmetråder i frontruta som standard siden slutten av -80 tallet!

 

Det er bare helt suverent :thumbup:

 

Leste et sted her om dagen at noen kunne levere dette til alle slags biler på bestilling, nå husker jeg ikke hvor jeg så dette da jeg ikke var SÅ interessert. Finner jeg det igjen skal jeg legge ut link ;)

Lenke til kommentar

Syns heller ikke noe om Ford og tråder i frontruta..

Lav sol i møte = nesten null sikt, så tommel ned fra meg også.

 

Kraftig varme, som i en hårføner el.l, på kaldt glass kan fort ende med andre roser enn isroser ;)

 

eab: Få tørket bilen skikkelig opp innvendig som nevnt over, også legger du noe over forntruta når du parkerer, så er problemet borte ;)

Lenke til kommentar
Pappa har en gammel mondeo, den har kabler i frontruta.

Det er selvfølgelig praktisk om vinteren, men hvis du feks kjører mot sola så synes de ganske godt. Tommel ned.

 

 

Syns heller ikke noe om Ford og tråder i frontruta..

Lav sol i møte = nesten null sikt, så tommel ned fra meg også.

 

Dette er bare tull :hrm: Har hatt Ford med varmetråder i frontruta i 15 år ! aldri har jeg følt at de har vært til hinder for sikt.

Da er det et større problem med moderne frontruter at de blir alt for raskt slitt av viskere og steinsprut :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...