Gå til innhold

argumenter for å kjøpe ps3? :D


ProStreetEier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps3èn har etter min mening mange gode titler. (Har ikke lagt meg så mye opp i Xbox sine spill, så det er sagt)

 

Etter hva jeg har sett av venner som har Xbox, så synes jeg personlig at ps3 har bedre grafikk.

Ps3 har det omtalte HOME, et stort nettverk man kan treffe venner, diskutere spill, osv.

VideoZone har kommet til ps3 nå, et sted man kan se de nyeste musikkvideoer.

Ps3 har PlayStationNetwork Store, et hav av spilltitler man kan kjøpe og laste ned, ink de eldste ps one spillene.

Man kan også enkelt laste ned gameaddons via PlayStation Network.

Ps3 er en bra blu-ray spiller. Fjernkontroll til avspilling av filmer og musikk kan kjøpes utenom. Kan kan også kjøpe Tastatur/mus til ps3.

 

Ps3 er etter min mening den beste investeringen man kan gjøre, ang spillmaskiner ute nå.

Jeg har som sagt ikke hengt meg så mye opp i Xbox sin maskin, så om noen andre mener det mottsatte, så er dette fult forstårlig

Lenke til kommentar
PS3 støtter Full HD, dette gjør ikke Xbox 360. Men har selv Xbox 360 og kan ikke si bildekvalitet er dårlig.

Hvor har du dette fra?

 

Xbox sender i likhet med PS3, 1080p, som er full HD.

 

@trådstarter, XBL er bedre enn PSN.

 

Hvis du har en Blu-ray spiller, gå for Xbox 360.

Endret av timb
Lenke til kommentar

Jeg ville ha gått for en ps3.

 

Decent blu ray spiller,selv bruker jeg en dedikert en.

Mange bra titler som er og kommer,inkludert GOW,Final fantasy og gran turismo 5 etc.

 

PSN er gratis oversiktlig

man kan bruke en PMS= playstation media server.

 

Jeg har da ikke en dritt peil på xbox,men bottom line,ville heller ha prøvd og funne ut hvilke spill jeg liker og velge etter hvilken konsoll som har det du ser etter.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for en ps3.

 

Decent blu ray spiller,selv bruker jeg en dedikert en.

Mange bra titler som er og kommer,inkludert GOW,Final fantasy og gran turismo 5 etc.

 

PSN er gratis oversiktlig

man kan bruke en PMS= playstation media server.

 

Jeg har da ikke en dritt peil på xbox,men bottom line,ville heller ha prøvd og funne ut hvilke spill jeg liker og velge etter hvilken konsoll som har det du ser etter.

 

er lite intresert i gow og final fantasy, men gt5 har jeg veldig lsyt på. samtidig som halo 3 og forza 3 er også sterkt ønsket.

 

vurderer å fixe xboxen hvis jeg skal ha den (har lett tillgang).

Lenke til kommentar

- Min X360 Arcade bråker som en brøytebil med kjetting på hjulene når den leser plater i forhold til PS3.

 

- Harddisker til X360 er svinedyrt fordi de er "spesielle" med tanke på at den er spesielt utformet til å kun passe til X360. Harddisk på PS3 er vanlige SATA 2.5" HDD som man kan kjøpe overalt = billigere pris per GB.

 

- Man må betale abonnementspris for å kunne spille multiplayer online på XBL. Denne funksjonen er gratis på PS3.

 

- Hvertfall på X360 Arcade er man nødt til å kjøpe en ekstra trådløs adapter som koster rundt 600 kr for å kunne bruke trådløs nett. På PS3 har man dette innebygd.

 

- Hvis man vil se på Bluray filmer og ikke har dedikert spiller, så får man dette på kjøpet med PS3.

 

- Grafikkmessig er jeg ikke av den typen som myser 2 cm fra skjermen for å se hvilken som gir best grafikk. Så jeg syns begge er like der.

 

- Men XBL kobler seg raskere og er kanskje mer effektiv. Men PSN har fungert helt fint for meg.

 

- PS3 føles og ser ut som den har høyere byggekvalitet (den gamle "mursteinen" med pianolakken - har ikke sett nøye på Slim). X360 Arcade virker litt mer "billig plastikk" ut.

 

- X360 kontrollen sitter bedre i hånda og gir bedre spillekomfort.

 

Alt i alt, er X360 helt ålreit egentlig, bare synd det at det er høyere kostnader forbundet med online spilling og harddisker (hvis den ikke var ålreit, ville jeg solgt den right? Så eventuelle sure XBots kan roe seg ned her :p)

 

Men likevel holder jeg en knapp over PS3 fordi dets spillbibliotek appellerer mer til meg.

Lenke til kommentar
PS3 pga blueray spiller og flere ekslusive titler.

Enkelt og greit.

 

Det vil si at de er bra og verdt å kjøpe PS3 for?

 

Har selv en bannet xbox 360 konsoll og en splitter ny PS3 konsoll. Eneste viktige PS3 mangler er en form for voicechat hvor man faktisk forstår hva den andre parten sier! X360 er rene orgasmen når det kommer til voicechat i forhold!

Lenke til kommentar
PS3 pga blueray spiller og flere ekslusive titler.

Enkelt og greit.

 

Det vil si at de er bra og verdt å kjøpe PS3 for?

 

Har selv en bannet xbox 360 konsoll og en splitter ny PS3 konsoll. Eneste viktige PS3 mangler er en form for voicechat hvor man faktisk forstår hva den andre parten sier! X360 er rene orgasmen når det kommer til voicechat i forhold!

 

Ratchet & Clank og Littlebigplanet gruser det som xbox har av plattformspill

Metal Gear Solid 4 er bare magisk

Uncharted 1 og 2 er grisefett.

God of War serien

Killzone serien er fett nok

PS3 får begge FInal Fantasy 13 spillene, xbox får bare ett.

Heavy Rain som er på vei ser sjefs ut..

 

Ja overnevnte spill gjør det verdt å kjøpe ps3, mangen av de xbox esklusive tittlene kan spilles på pc også..

 

Er enig i at voicechat på xbox er 100 ganger bedre, men sony har lovet samme løsning, bare håper det får rævva i gir.

 

Selv bruker vi ps3en i huset 5-20 timer i uken til streaming av hd-materiale via PMS, xbox360 kan også bruke PMS, men da får du ikke surround.

Ps, om det har noe å si, xbox sitt gui er fættestygt og krever masse tastetrykk for å gjøre den minste ting.

 

og ja.. jeg fikk xbox360 til jul og gleder meg som en unge til å ta tak på alle spillene, gears of war 1 og 2 er på vei i posten, halo3 har jeg allerede fått :) En MÅ bare ha begge deler spør du meg, men skulle jeg valgt en hadde det lett blitt ps3.

Lenke til kommentar
PS3 pga blueray spiller og flere ekslusive titler.

Enkelt og greit.

 

Det vil si at de er bra og verdt å kjøpe PS3 for?

 

Har selv en bannet xbox 360 konsoll og en splitter ny PS3 konsoll. Eneste viktige PS3 mangler er en form for voicechat hvor man faktisk forstår hva den andre parten sier! X360 er rene orgasmen når det kommer til voicechat i forhold!

 

Ratchet & Clank og Littlebigplanet gruser det som xbox har av plattformspill

Metal Gear Solid 4 er bare magisk

Uncharted 1 og 2 er grisefett.

God of War serien

Killzone serien er fett nok

PS3 får begge FInal Fantasy 13 spillene, xbox får bare ett.

Heavy Rain som er på vei ser sjefs ut..

 

Ja overnevnte spill gjør det verdt å kjøpe ps3, mangen av de xbox esklusive tittlene kan spilles på pc også..

 

Er enig i at voicechat på xbox er 100 ganger bedre, men sony har lovet samme løsning, bare håper det får rævva i gir.

 

Selv bruker vi ps3en i huset 5-20 timer i uken til streaming av hd-materiale via PMS, xbox360 kan også bruke PMS, men da får du ikke surround.

Ps, om det har noe å si, xbox sitt gui er fættestygt og krever masse tastetrykk for å gjøre den minste ting.

 

og ja.. jeg fikk xbox360 til jul og gleder meg som en unge til å ta tak på alle spillene, gears of war 1 og 2 er på vei i posten, halo3 har jeg allerede fått :) En MÅ bare ha begge deler spør du meg, men skulle jeg valgt en hadde det lett blitt ps3.

 

Syntes det var litt PS3 fanboy på starten, når du ramser opp spilla som er eksklusive er det ikke alle av de som imponerer meg like mye som Fable 2, GoW serien, Halo serien, Lost odyssey og flere som jeg ikke kommer på nå.

 

Som sagt, skal du game online og ikke er redd for å betale 300 for et år online er 360 veien å gå føler jeg. Hvis ikke du skal game alene da.

Lenke til kommentar

han spurte om de ekslusive spillene er bra og verdt å kjøpe ps3 for.. jeg ramset opp noen av de jeg mener er best og som er god nok grunn til å kjøpe ps3. Jeg sa ikke at de samlet slår ut feks gears of war og halo serien.

 

Xbox360 har en god del bra jprpg, på det punktet er ps3 dårlig.

 

Glemte å nevne at Ps3 har fått demons souls.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...