Gå til innhold

argumenter for å kjøpe ps3? :D


ProStreetEier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel,jeg ville ikke ha kjøpt konsoll etter eksklusive titler. det er jo bare idiotisk.

Idiotisk? Dummeste.. Jeg hadde ps3 fra før og har nå kjøpt meg xbox360 utelukende pga de ekslusive spillene jeg ikke får på ps3.. Hvorfor i hutti heiti skulle jeg ellers kjøpe xboxen når jeg allerede har ps3.

 

Det er uansett såpass mange ekslusive spill nå at det lett er verdt verdien av 3-4 spill for å kunne spille haugevis med nye spill

Lenke til kommentar

Tenker på å kjøpe en ps3 nå, men jeg tenker på å ikke kjøpe slim siden den er litt dyr, og jeg trenger ikke 120 gb (holder med 40). så jeg lurer på om det er noe sted de fortsatt selger slike? hvis ikke hva vil være en grei pris for en slik brukt?

og åssen er det med trådløst nett på disse? må man kjøpe en del, og blir det lett forstyrret?

Lenke til kommentar
PS3: Du kan importere spill på ps3 på grunn at den er sonefri.

Blu-ray spiller til tyveri pris.

 

xbox360: Halo, mass effect. Bedre online system enn ps3.

 

Du glemte 'Fable 2' på xbox 360. Et av de beste spill jeg har spilt.

 

 

Ops ja gjorde kansje det. Aldri spilt fable selv.

Men nå til tingen som gjør at en velger PS3. Du kan sitte nå og spille Final Fantasy XIII uten dritt dårlig dubbing :D

Lenke til kommentar

Til spilling online er XBOX bedre. Ikke bare forskjellig, men BEDRE. Det koster rundt 400 i året, vel å merke.

Xbox LIVE har mulighet for nedlasting av fulle spill, demoer, og småspill. Også utvidelser av spill kan lastes ned. Facebook og twitter er også med, og man kan leie filmer online.

Xbox LIVE er også mer pålitelig, og er generelt raskere.

PS3 har nettleser. Stort pluss til Sony.

 

Til avspilling av film, er ps3 bedre.

Begge kan streame fra f.eks pc, og spille hd-filmer, men ps3 har blue-ray, som er en stor fordel på denne fronten.

 

Til spilling offline stiller de likt, etter min mening, hvis man ser bort fra eksklusive titler. Her vinner for min del xbox, grunnet færre bugs + mer oppfølging med oppdateringer, samt at jeg rett og slett liker spill som Halo, Gissj of vår, Fable og Forza bedre enn Sonys konkurrenter.

 

Med andre ord: Beste hjemmekinoboks: PS3. Beste spillkonsoll: xbox360.

Endret av (PiD) EiRiCH
Lenke til kommentar

^^ ikke hør på han, han tar feil. Xbox 360 er ikke bedre spillmaskin en ps3. Alle ekslusive spilla til ps3 er teknisk bedre og større en hva 360 har å tilby. Multiplat spilla blir begrensa pga xbxo driten og vi sitter igjen med dårlige spill som COd 2 og Gta 4 som kunne vært så mye større og bedre.

 

Microsoft kan ikke engagng skru sammen ordetnlig maskiner, bare plastikk dritt som går i stykker. Nei min venn 360 er over, er ps3 som gjeleder nå

Lenke til kommentar
^^ ikke hør på han, han tar feil. Xbox 360 er ikke bedre spillmaskin en ps3. Alle ekslusive spilla til ps3 er teknisk bedre og større en hva 360 har å tilby. Multiplat spilla blir begrensa pga xbxo driten og vi sitter igjen med dårlige spill som COd 2 og Gta 4 som kunne vært så mye større og bedre.

 

Microsoft kan ikke engagng skru sammen ordetnlig maskiner, bare plastikk dritt som går i stykker. Nei min venn 360 er over, er ps3 som gjeleder nå

 

 

Jeg regner med at du også liker ps2 over xbox, i så fall?

PS2 hadde en tredjedel av hardware-ytelsen til xbox, likevel kom ps2 seirende ut av forrige generasjons konsollkamp. For ikke å snakke om at ps2 var den skjøreste av de 3 konsollene, og xbox den mest robuste. Det kan godt hende at jeg tar feil om din mening her, men hvis dette var din mening, ville du i så fall ha pissa i motvind.

 

Og jeg vil ha dokumentasjon før jeg er enig med at ps3-spillene er "teknisk bedre".

Når du sier teknisk bedre, regner jeg med at du mener går glattere (høyere fps), har mer realistisk fysikk, og færre feil. I så fall, tror jeg ikke du har vært så veldig mye borti xbox360. Det er forresten forskjell på BEDRE og MER REALISTISK. Grafikk er kunst. Et maleri blir ikke bedømt for hvor realistisk det er, men hvor vakkert det er. STOOOR forskjell. Større er ps3s eksklusiver, fordi en blu-ray plate har plass til mer data enn dvd. Dette gjør desverre også at ps3 laster inn spill treigere. Jeg sier desverre, fordi jeg ikke ønsker at xbox skal være bedre enn ps3, eller motsatt. Jeg vil bare ha så gode spillkonsoller, som overhode mulig. Jeg valgte xbox denne runden, fordi jeg synes den var et mer fornuftig kjøp, og hadde flere av de tingene jeg bryr meg om. Jeg ønsker derimot ikke at folk kjøper ps3. Ikke for å sabotere for Sony, men fordi jeg synes Sony må slutte å love ting, og begynne å levere. Lave salg, kunne fått ræva i gir.

 

OG det du sier om at xbox360 er plastikk-dritt som går i stykker, er bare feil. Er ikke ps3 laget primært av plast? Det er like mye plast på begge to, så den kommer du ikke langt med. Dessuten, er ps3s plast mer herdet. Det vil si at den er sterkere, men i stedet for å bøye seg, knuser plasten. Ikke noe man ønsker. Begge konsollene har også ei metall-ramme under plastikken, så her virker det igjen som om du har slurvet med fakta.

 

Du mener også at multiplattform-spillene blir begrensa pga XBOX. Dersom 360 hadde hatt raskere hardware, hadde kanskje spillene blitt større, men bedre tror jeg ikke. For det første er det lettere å utvikle spill til xbox, så vidt jeg har forstått. Dermed trekker også ps3 ned ved at det blir produsert FÆRRE gode multiplat-spill. Dessuten, virker det litt rart at ps3-folka klager over at xbox fucker til multiplat-spillene, når xbox-folka ser ut til å ha det fint med disse spillene... Er det PS3 som er problemet da, og ikke xboxen...

 

Det at du sier at jeg tar feil, velger jeg å ikke legge meg oppi inntil du kan begrunne utsagnet.

Lenke til kommentar

Mister man uansett en ps3 / xbox360 såpass hardt i gulvet at plasten knuses så har man uansett greid å herpa innmaten tipper jeg.

 

Beste råd til trådstarter er å sjekke spillene som er tilgjengelig for begge konsollene og kjøpe den konsollen som har de spillene man har lyst på.

 

Velger man Xbox360 så unngå billigversjonen, den bråker som et jetfly pga mangel på harddisk.

 

Personlig valgte jeg Ps3 pga primærbruken , altså Bluray avspilling / dvd , bra oppskalering på bildet, mulighet for å streame media sømløst , og ikke noen ekstrakostnader for spilling på nettet en gang i blandt.

 

For meg er det et ekstra stort pluss at jeg kan la konsollen stå et par uker / måneder for å så plukke opp et spill og spille det på nett direkte uten å måtte tenke på at jeg må betale for nettdelen.

 

Menysystemet og Xmb'en har gradvis blitt oppdatert og nå på versjon 3.X ligger det allerede en del godsaker inn : Oppdatering av achievements på Facebook , Twitter , nettleseren får snart mer sømløst integrering med facebook etc og vi står foran mikrotransaksjonssystem der vi får en hel haug av spill tilgjengelig via ps3 home.

 

Det ligger også ann til direkte musikk-video streaming via nettet (ala spotify, noe som blir kult på homeparties med playlists) , leie av filmer on demand og mange andre tjenester.

 

2010 kan bli et meget spennende år...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tja, det her er bare personlige meninger så ikke skyt meg hvis det blir for partisk på en side :).

 

Har både xbox og ps3. Dessverre så står xboxen og støver mens ps3 blir brukt hele tiden. Grunnen er rett og slett jeg liker psn mye bedre, det er mer oversiktlig og lettere å komme fram til ting. Ellers så tror jeg faktisk er en av de få som liker ps3 kontrollen mye bedre enn xbox kontrollen, det er jo selvsagt smak og behag, men denne runden vinner ps3 for min del. Jeg er ikke helt enig med folk som sier online delen til xbox er mye bedre enn ps3. Jeg merker ikke så stor forskjell, men jeg tenker kanskje ikke så mye over det, bare jeg får spilt uten lagg :). Når det kommer til streaming av filmer og diverse så knuser ps3 rett og slett xboxen, rett og slett fordi det er så mye mer oversiktelig.

 

Kan vel si at ps3 er hovedkonsollen hvor jeg bruker mest tid mens xboxen blir brukt for sine ekslusive spill.

 

MEN det her er ikke fanboy ting eller noe, jeg hadde ikke kjøpt xbox hvis jeg hadde vært all ps3 boy så PERSONLIG liker ps3 bedre enn xbox :).

Lenke til kommentar

1.Ta fram ett ark, skriv Playstation 3 på en del og krøll sammen og skriv Xbox360 på en annen del og krøll sammen.

2. Bruk en kopp/vase eller lignede sånn at de to sammenkrøllede lappene blades og trekk en av de.

3. Lappen du trekker er svaret på hvilken konsoll som er best.

 

For å si det på en annen måte, hverken PS3 eller 360 er best, de er jevngode og det er bare SDF og Xbots som på liv og død skal forsvare sine egne preferanser.

 

LYKKE TIL MED TREKINGA!

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til å kjøpe seg en xbox360 er at du kan flashe drevet på den og spille brente spill. Det er ihvertfall den eneste grunnen til at jeg har den. De spillene jeg vil ha originalt kjøper jeg på ps3, de som ikke kommer ut på ps3, men til xbox, blir gratis uansett. Takker microsoft for at de fortsatt bruker DVD formatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...