Gå til innhold

en artikkel fra VG om spillavhengighet og drap.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Folk har ikke noe problem med å skille mellom virkelighet og spill. De blir bare så frustrert av å bli eid i spillet at de går ut å skyter noen som ikke engang har råd til knife!

Lenke til kommentar

Må bare le stille av dette, til tross for a det er en tragisk hendelse. Det er jo åpenbart at det ikke har noe med dataspilling å gjøre? Som Rune Fjeld Olsen i VG selv sa, det blir for lett å skylde på spillet. Dersom alle 150.000 nordmenn som spiller WoW skulle drept folk og skyldet på spillet, da hadde det blitt noe annet. Det er tydeligvis inkompetente personer som har trukket slutningen om at dette er grunnen. Dessuten er WoW såpass virkelighetsfjernt at jeg kan umulig tro at noen ville drepe noen etter inspirasjon fra spillet. Isåfall må personen ha en psykisk lidelse av et eller annet slag i utgangspunktet, og da er det selvsagt synd dersom et spill skal virke som trigger. Men dette er sjeldne tilfeller, og det blir for dumt og for lett å legge hele skylden på et eller flere dataspill.

 

Ifølge profiler på flere forskjellige spillsider, har han brukt minst 800 timer på WoW de siste årene. Det tilsvarer 33 døgn med sammenhengende spilling.

 

Ifølge en søknad om opptak til et «guild», en gruppe spillere som har organisert seg sammen inne i spillet, har 22-åringen spilt WoW siden starten i 2005. Han forteller også at han vil være med på «raids», vanskelige oppdrag som krever flere spillere, syv kvelder i uken.

 

Dette blir for dumt. 33 døgn er ikke særlig mye, og hvordan er noe av dette relevant til en drapssak?

Lenke til kommentar

Med mine 120+ dager ingame er det vel bare et tidsspørsmål før det klikker for meg etter en arena match og jeg skyter ned halve skolen min. Er jo sånn det går med alle som spiller dataspill. Trodde virkelig vi var over den tiden der dataspill fikk skylden for ting som dette. Får så lyst til å vri om huet på de som skriver sånne artikler, men det er vel WoW sin feil det også.

Lenke til kommentar

...

 

Forferdelig bra artikkel VG, nei virkelig, det her er flotte greier :)

TENK at han har spilt rundt 20-30 minutter HVER dag i gjennomsnitt, DET er mye det. Også World of Warcraft, det er så realistisk, det ligner så utrolig mye på virkeligheten, ikke RART folk får problemer å skille! Og når han raider i tillegg, ikke rart han har lyst å drepe folk da når han bruker sverd og bue i spillet for å drepe monster som ligner så mye på mannen i gata!

 

Og TENK at han legger ut bilder av at han skyter spillere i Counter Strike, forferdelige saker altså. Ingen normale folk gjør det!

 

Nei nå får endelig folk se hva WoW og andre spill over INTERNETTET kan gjøre med folk.

Lenke til kommentar

Mannen begynte å spille i 2005

Nå er det 2009

Han har spillet i følge artikkelen i 800 timer totalt, som tilsvarer 200 timer i året fordelt over de 4 årene.

 

Denne artikkelen er bare patetisk latterlig dårlig, men forventet fra Se og Hør's søsterselskap VG og deres journalister. Avisene i dag er mer ute etter å skrive sladder, fremfor nyheter, og setter seg heller ned å spekulere i ting uten rot i virkeligheten fremfor å ta for seg sakens kjerne.

 

Husker hvor mye opphausing det ble av et drap i Storbritania. Der ble det koblet sammen med dataspill og hele pakken. Men så viste det seg at motivet var det meget gamle motivet; penger. Blir ikke disse mediene lei av å peike moralens pekefinger på spill vær gang et drap blir begått?

 

Siden 2006 har jeg spillet ca 110 dager (ink altene), som tilsvarer 2640 timer med WoW. Dette er 3,3 ganger mer enn vedkommende i artikkelen, og jeg har spillet lite i forhold til andre. Som sagt før meg her, det er rart at verden har så "få" drap i forhold til alle potensielle drapsmaskiner som sitter fremfor PCen og venter. Hvis vi alle kommer sammen kan vi styrte envær regjering i verden og blir overhersker av hele jorda. Gamers unite!

Lenke til kommentar

Skjønner fyren god. Har selv vært på nippet til å sløye mine kolektivnaboer når jeg blir ganka i STV. Blir abre så JÆVLIG forbanna at jeg må ta frostmourne ned fra veggen og som alle veit:

 

FROSTMOURNE HUNGERS!

 

Med mine snart 200days /played på mine 3 chars så er jeg jo seriemorder material av et skjeldent kaliber! Erfaring i CS og TF2 har jeg også! Fyfaen. Bare venter på at noe skal klikke i toppen så jeg kan slakte noen dverger IRL også!

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig for dere å forstå at det finnest mennesker med så store mentale problem at de til tider ikke ser forskjellen på et spill og virkeligheten?

 

Dermed kan spill som CS, WoW og lignende sikkert få det til å snappe for dem.

 

Trenger da ikke en doktorgrad for å forstå at det er sykdommen som er problemet her, og ikke de 1000 forskjellige spillene som flere hundre millioner mennesker spiller hver dag.

 

Ser ingen plass i artikkelen at noen skylder på WoW og CS for drapet. Det er lov å tenke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...