Gå til innhold

Test: Kingston SSDnow V+ 64 GB


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som har Intel X25-m 80GB (gen 1), og har hatt den en tid, som merker at hele maskinen fryser totalt av og til et lite sekund?

 

Jeg kan f.eks sitte og scrolle ned på en webside når plutselig alt stopper - scrolling, mus - alt, og så etter et sekundstid kommer det tilbake igjen.

 

Tar jeg feil om at dette er resultatet av at den ikke har TRIM? Disken er oppgradert med nyeste firmware, og kjører som vanlig.. uh..sata? Ikke AHCI i alle fall. Fryktelig irriterende mini-oppstopp hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For dere som snakker om SSD i en eee`pc så er de bare latterlige.

Et 50kr SD-kort er raskere.

Jeg måtte demontere ALT for å finne den.

Skjønner ikke helt hva du mener at er latterlig med å montere en ssd i eee pc? Hadde håpt å få en slik i min 1101ha.

 

Du misforstår. Han mener at de som tror de vet hva en SSD er for noe fordi de har testet EEE maskinene som blir levert med SSD er idioter. Noen av disse netbookene bruker en skikkelig kjip SSD for å redusere prisen ytterligere, men ytelsen er jo selvfølgelig ikke særlig bra heller. Alle SSDer er med andre ord ikke like (slik som tradisjonelle harddisker i mye større grad er).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Beklager jeg er sent ute her. Det er da mulig kommentaren min ikke blir lest :(

 

Er det bare meg som reagerer på at Kingston V+ testes i "ny" tilstand mens de andre SSDene her er i "brukt" tilstand? Det er i hvertfall det som fremgår av PCmark resultatene og skriv IOPS fra IOmeter.

 

x25-M scorer lett 30-35.000 poeng i PCmark vantage i ny tilstand, eller med TRIM aktivert.

 

Det er kanskje litt ekstra bry for hardware, men en "sustained" test for sekvensiell skriv og skriv IOPS hadde også vært kjekt for sammenligning. Dette er da å skrive tilsvarende 2-3x kapasiteten til SSDen med maks hastighet sammenhengende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er litt "forvirret" etter å ha lest om denne SSD'n i artikkelen (bla. manglene TRIM-srøtte) vs denne på Fudzilla (datert 26. januar 2010)

 

http://www.fudzilla.com/content/view/17391/67/

 

Trodde muligens at Kingston "V" serie var første generasjon mens "V+" er annen generasjon, eller finnes det "ny og gammel versjon" innad i V+ serie også?

 

I allefall virker det som det er forskjell på den Hardware testet vs den som omtales på Fudzilla? (som har TRIM-støtte) :hmm:

Lenke til kommentar

ok, gjorde litt research vedr. dette og kan liksågodt legge til hva jeg fant.

 

De nye varenummrene (Part Number) i V+ Serie, med bla. TRIM er henholdsvis

 

SNVP325-S2/

http://www.kingston.com/press/2010/flash/01d.asp

 

og

 

SNV425-S2/ & SNV125-S2/ (Value Serie)

http://www.kingston.com/press/2010/flash/02a.asp

 

(noen av disse er på plass i prisguiden)

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...