Gå til innhold

Iron Maiden - Koengen, Bergen - 11. august 2010


huf

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn er det nesten alltid "brøleband" som åpner for Maiden. Husker når Arch Enemy åpna for noen år siden, var masse grinete folk i publikum som sa ting som "Faen, her kommer vi helt fra Finnmark for å se på Maiden, også må vi holde ut denna jævla brølinga i en time!"

Lenke til kommentar

Dagbladet.no sin artikkel er elendig skrevet og er full av sensasjonsjournalistikk dessverre. Flyet har ikke krasja. Det har blitt tatt av en storm mens det stod parkert på bakken, og Iron Maiden er i god behold fremme på festivalen (det går ikke frem i artikkelen om de faktisk var i flyet eller ikke heller). Dette har nok ikke noe å si for konserten i Bergen, da det "bare" er å finne et annet fly :)

Lenke til kommentar

Var på Sonisphere i Sverige på Lørdag og det Maiden leverte var helt sinnsykt. Har aldri hørt Bruce så bra som det han leverte på Lørdag. Var på plass klokka 3 og måtte stå 6 timer i pissregn og høre på Alice Cooper og Slayer hvor sistenevnte var en lidelse å se på. Synes heller ikke Alice Cooper var spesielt bra. Regnet ga seg heldigvis 45 minutter før Maiden gikk på scenen. Hadde noen fortalt meg for 1 år siden at jeg skulle få høre Ghost Of The Navigator, Brave New World, No More Lies, These Colours Don't Run, Dance Of Death, The Wicker Man og Blood Brothers på samme konsert hadde jeg ledd av vedkommende. Gled dere

Lenke til kommentar

Aner noen hva maiden kommer til å spille ? Har sett litt forskjellige spillelister flyte rundt som denne.

 

 

 

1. The Wicker Man

2. Ghost Of The Navigator

3. Wrathchild

4. El Dorado

5. Dance Of Death

6. The Reincarnation Of Benjamin Breeg

7. These Colours Don't Run

8. Blood Brothers

9. Wildest Dreams

10. No More Lies

11. Brave New World

12. Fear Of The Dark

13. Iron Maiden

Encore:

14. The Number of the Beast

15. Hallowed Be Thy Name

16. Running Free

 

 

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

De kommer mest sannsynlig til å spille den setlista der. Tidligere på turneen spilte de Paschendale og Brighter Than a Thousand Suns i stedet for Dance of Death og Wratchild, men i det siste stemmer den setlista du har der :)

 

Flere som har hørt gjennom det nye albumet? Har fått en gjennomlytting og synes det lover knallbra! Veldig mye lange og episke sanger, og mer leken stil enn på AMOLAD. Trenger noen flere høringer før man kan si mer. Men at det er noen skikkelige godlåter også på dette albumet er helt sikkert!

Lenke til kommentar

Selv har jeg hørt på setliste 24/7 i det siste :p Så har ikke fått høre så mye på det nye albumet enda ^^

 

Men ja. Hørt masse på "Brighter than a thousand suns" og "Paschandele" Så litt merkelig at de ble byttet ut.

 

Minner meg så om dette bildet er. Btw noen som aner hva Dark Tranquility skal spille ? Selv håper ejg på "Punish my heaven" og "The Gallery"

 

"Brighter than a thousand suns"

 

 

 

the_force_of_a_thousand_suns0.jpg

 

 

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Bare pass dere mtp å drikke masse øl før konserten. Det er ikke kult å ha funnet en god plass i mengden, også være så pissetrengt at du vil dø, og hvis du går på dass må du bølle deg gjennom 5000stk ene veien, også 5000stk andre veien.

 

Spyfull er heller ikke noe morsomt i en trang folkemengde med dårlig luft og mye knuffing.

Lenke til kommentar

Genial konsert. Elsk med regn. Er hes som fy. 6.

Hvordan var denne konserten i forhold til tidligere, fks Valle Hovin ?

 

Valle Hovin hadde langt bedre sangliste og scene-set etter min mening, men så er det alltid noe spesielt med Koengen, bedre liv og atmosfære :thumbup: Konklusjonen er blir nok at denne konserten var bedre enn Valle Hovin

 

Sanglisten på denne konserten var veldig bra den og, men de kunne byttet ut et par sanger, feks at de beholdt Paschendale og byttet Wildest Dreams med en annen sang. Men alt i alt var det en herlig miks av nyere sanger.

Endret av Hunter147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...