Gå til innhold

Iron Maiden - Koengen, Bergen - 11. august 2010


huf

Anbefalte innlegg

Genial konsert. Elsk med regn. Er hes som fy. 6.

Hvordan var denne konserten i forhold til tidligere, fks Valle Hovin ?

Enig, fantastisk konsert. Etter min mening var denne her enda bedre enn Valle Hovin-konserten. Ikke så mye på grunn av setlista, men på grunn av stemning og et rått publikum! Dette var min fjerde Maiden-konsert, og den er nesten helt oppe på nivå med Ullevi i Gøteborg og 2008 :)

 

Forresten rått at det begynte å hølje! Enda bedre stemning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var min første Iron Maiden-konsert. Jeg har lenge digget musikken deres, men diverse omstendigheter (som f.eks. i 2006; førstegangstjeneste) har medført at jeg ikke, inntil nå, har kunnet gå på noen av deres konserter.

 

Med tanke på at Brave New World (kanskje) er favorittplaten min og at to av mine favoritter, The Wicker Man og Blood Brothers, ble spilt, kunne konserten knapt vært bedre for min del. Fikk en klump i halsen og nesten en liten tåre i øyekroken da introen på Blood Brothers ble spilt.

 

Jeg skjønner for øvrig godt hvorfor den legen heller dro på konsert enn å være på legevakten i Bergen. Det var en meget fornuftig avgjørelse. :yes:

 

Får håpe Iron Maiden tar turen innom Norge, og aller helst Bergen, igjen snarlig!:)

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Aha..ja det er vel ikke så ofte de har tid å fly rundt på byen etter konserter på sånne turneer. Sånn sett har jo bandet og crewet deres ordnet seg bra nå, med eget Airforce One-fly de reiser fra by til by med, mens alt utstyret fraktes i trailere langs veien. Da får man jo straks mere tid til å gå på pub.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Heldigvis var gutta i Iron Maiden mer opptatt av å spille musikken sin enn å konsumere alkohol.

 

Det samme kan jeg nok ikke si om Dark Tranquillity mens de fremførte det hørselssystemet mitt stort sett registrerte som bråk/støy. Det eneste plusset var han som var flink til å få håret sitt til å snurre rundt på en måte som ga meg assosiasjoner til klær i en vaskemaskin som sentrifugerer. :!:

 

Mottok den nye Maiden-plata fra cdon.no i dag, så helgen er reddet her i gården. Nå blir det intensiv lytting! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...