Gå til innhold

Iron Maiden - Koengen, Bergen - 11. august 2010


huf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Da var Dallas-konserten ferdig, og de stilte opp med en ganske interessant setlist.

 

 

 

 

 

01.The Wicker Man

02.The Ghost of the Navigator

03.Brighter Than a Thousand Suns

04.El Dorado

05.Paschendale

06.The Reincarnation of Benjamin Breeg

07.These Colours Don't Run

08.Blood Brothers

09.Wildest Dreams

10.No More lies

11.Brave New World

12.Fear of the Dark

13.Iron Maiden

Encore:

14.Number of the Beast

15.Hallowed Be Thy Name

16.Running Free

 

 

Lenke til kommentar

Ikke overraskende at de tok med mye av det litt nye :) Synes det også er sykt fett at de tok med Running Free, Paschendale og No More Lies. Og at de åpner med The Wicker Man er ikke feil. Kjenner jeg Maiden rett vil nok ikke den setlista forandre seg mye gjennom turnéen. Skulle veldig gjerne bytta ut noen med Dance of Death og The Legacy!

 

En ting jeg heller ikke skjønner er at de alltid lar alle encore-sangene være de gamle og mest kjente. Hadde vært bedre om de moste de mest kjente sangene inn litt rundt om kring i setlista.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg nok foretrukket innslag av gamle travere spredt utover setlisten. Blir ikke helt det samme uten The Trooper, Run to the Hills + noe fra Powerslave. Skal ikke på konserten i Bergen uansett, så satser på at de kommer tilbake neste år igjen, hvor de evt. spiller mer fra The Final Frontier, og forhåpentligvis noe mer gammelt også!

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Det var samme sytingen når de spilte hele AMOLAD på turne. Men samtlige kom ut igjen og sa "BESTE KONSERT EVARRRRRRRRR MAIDEN RULESZZZZZZZZZ!!!1"

 

Bra å høre noen litt mindre standard livelåter, jeg har hørt alle "greatest hits" sangene på ALLE konsert-dvd'ene og alle konsertene jeg har vært på. Og det nærmer seg vel 10 nå.

 

De få unntakene som AMOLAD og Somewhere back in Time (som backet Early years) var kjempepositive for meg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det slik at setlisten i Bergen sannsynligvis vil være samme/tilnærmet samme som på Dallas-konserten?

 

Og hvordan blir det med oppvarmingsband?

 

Vil nok verte noko i same gata, ja.

 

Nytt oppvarmingsband er ikkje annonsert enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...